Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
113311/Δ2/2013
Τροποποίηση της αριθμ. 111967/Δ2/13?08?2013 απόφασης καθορισμού αριθμού θέσεων για μετάταξη εκπαιδευτικών Δ.Ε. στην Π.Ε. και σε Διοικητικές θέσεις φορέων του Υ.ΠΑΙ.Θ.
118723/Δ2/2006
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 35557/Δ2/9.4.2003 υπουργικής απόφασης «Ρύθμιση θεμάτων που αφορούν στην πρόσληψη προσωρινών αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών για τις ανάγκες των σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης» (ΦΕΚ 465/τ.Β΄/2003), όπως τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. 46831/Δ2/14.5.2003 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 636/τ.Β/2003) και την υπ’ αριθμ. 55127/Δ2/11.6.2004 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ937/τ.Β΄/2004).
ΝΣΚ/273/2017
Βαθμολογική και μισθολογική κατάταξη εκπαιδευτικών υπό μετάταξη σε διοικητικές θέσεις της Κ.Υ. και Περιφερειακών Υπηρεσιών του ΥΠΠΕΘ, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων 4369/2016 και 4440/2016.1) Στις 2-12-2016 ίσχυε τόσο το άρθρο 5 παρ.7 του ν. 1824/1988, περί δυνατότητας μετάταξης εκπαιδευτικών της Α΄θμιας και Β΄θμιας Εκπαίδευσης σε διοικητικές θέσεις υπηρεσιών, όσο και το άρθρο 82 παρ. 9 του ν. 4172/2013, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 80 του ν. 4310/2014 περί δυνατότητας διενέργειας μετατάξεων εκπαιδευτικών σε διοικητικές θέσεις, δυνάμει των διατάξεων των ν. 1824/1988 και 4057/2012 και σε κλάδο κατώτερης κατηγορίας, εφόσον οι ενδιαφερόμενοι συναινούν προς αυτό (ομόφ). 2) Καθ’ ερμηνεία της διάταξης της παρ.7 του άρθρου 5 του ν. 1824/1988 και υπό το φως των συνταγματικών αρχών περί ισότητας και αξιοκρατίας, πρέπει η Διοίκηση, υλοποιώντας τις επίμαχες μετατάξεις, οι οποίες έχουν εκ του νόμου δυνητικό χαρακτήρα, να προβεί, κατ’ αντιστοίχιση του χρόνου υπηρεσίας εκάστου μετατασσομένου εκπαιδευτικού προς τους προβλεπόμενους, στον Υπαλληλικό Κώδικα, βαθμούς των τακτικών διοικητικών υπαλλήλων, σε επανακατάταξη αυτού στον αναλογούντα βαθμό της διοικητικής θέσης της κατηγορίας στην οποία ανήκει (ΠΕ ή ΤΕ), ανεξάρτητα από το βαθμό που κατείχε ως εκπαιδευτικός (πλειοψ.).(Ω62ΠΟΡΡΕ-9ΡΤ)
Δ1Α/1049333/2014
Καθορισμός του αριθμού των θέσεων των αποφοίτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Τ.Ε.Ι.) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Ι.Ε.Κ) για την πραγματοποίηση προαιρετικής πρακτικής άσκησης σε Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών για το έτος 2014(ΑΔΑ: ΒΙΞ4Η-Δ45)(Τροποποιήθηκε με το έγραφο Δ1Α 1124420 ΕΞ 2014 ΑΔΑ:ΩΝΨΕΗ-ΜΥ5)
10490/οικ/Φ.109.1/2018
Καθορισμός του κοινού ειδικού ποσοστού θέσεων, επί του συνολικού αριθμού εισακτέων στη Σχολή Πυροσβεστών, υποψήφιων που συμμετέχουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις των Ημερήσιων Επαγγελματικών Λυκείων της παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 (Α' 193), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και των υποψήφιων που συμμετέχουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων και επιλέγουν να διεκδικήσουν θέσεις από το κοινό ειδικό ποσοστό.
6502/15/7/2017
Καθορισμός του κοινού ειδικού ποσοστού θέσεων, επί του συνολικού αριθμού εισακτέων ιδιωτών στη Σχολή Αστυφυλάκων, υποψήφιων που συμμετέχουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις των Ημερήσιων Επαγγελματικών Λυκείων της παραγράφου 1 του άρθρου 13 του ν. 4186/2013 (Α΄ 193), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, καθώς και των υποψήφιων που συμμετέχουν στις ειδικές πανελλαδικές εξετάσεις των Εσπερινών Επαγγελματικών Λυκείων και επιλέγουν να διεκδικήσουν θέσεις από το κοινό ειδικό ποσοστό.
ΣτΕ/ΤΜ.Γ/1599/2024
Η απόφαση 1599/2024 του Συμβουλίου της Επικρατείας απορρίπτει την αίτηση ακύρωσης 35 επιτυχόντων του γραπτού διαγωνισμού 2/1Γ/2004 του Α.Σ.Ε.Π., οι οποίοι δεν είχαν περιληφθεί στους πίνακες διοριστέων λόγω σειράς κατάταξης. Οι αιτούντες ζητούσαν την ακύρωση της παράλειψης του Υπουργού Εσωτερικών να τους διορίσει σε κενές οργανικές θέσεις που προέκυψαν στο Δημόσιο και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα μετά τη λήξη της τριετούς ισχύος των πινάκων διοριστέων. Το Δικαστήριο έκρινε ότι, βάσει του ν. 2190/1994, οι πίνακες επιτυχίας ίσχυαν μόνο για την πλήρωση των θέσεων που προκηρύχθηκαν, ενώ απαγορεύεται ο διορισμός άλλου υποψηφίου πέραν του αριθμού των θέσεων που προκηρύχθηκαν. Κατά συνέπεια, δεν θεσπίζεται υποχρέωση της Διοίκησης να διορίζει τους επιλαχόντες σε νέες θέσεις. Επομένως, η παράλειψη της Διοίκησης δεν συνιστά παράλειψη οφειλόμενης νόμιμης ενέργειας. Το Α.Σ.Ε.Π. αποβλήθηκε από τη δίκη ως παθητικά μη νομιμοποιούμενο.
ΝΣΚ/144/2010
Υπάλληλοι ΟΤΑ – Μετάταξη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας με εμπειρία.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Στις διατάξεις των άρθρων 6 και 14 το Π.Δ. 50/2001 «Προσόντα διορισμού σε θέσεις φορέων του Δημοσίου Τομέα», μνημονεύονται τα πτυχία και τα διπλώματα που απαιτούνται ως αναγκαία τυπικά προσόντα για τον διορισμό στον εισαγωγικό βαθμό των Κλάδων ΠΕ Πληροφορικής και ΤΕ Πληροφορικής αντιστοίχως. Και τα δύο αυτά άρθρα έχουν δεύτερη παράγραφο με ίδια ακριβώς διατύπωση, η οποία παρέχει την δυνατότητα, σε περίπτωση που δεν καθίσταται δυνατή η πλήρωση των θέσεων από υποψηφίους με τα παραπάνω προσόντα, να επιτρέπεται ο διορισμός υποψηφίων με πτυχία ή διπλώματα ΑΕΙ της ημεδαπής ή ισότιμα της αλλοδαπής σε ειδικότητα που ορίζεται κάθε φορά με την προκήρυξη, ύστερα από αίτημα του οικείου φορέα και έγκριση του ΑΣΕΠ, καθώς και εμπειρία δύο τουλάχιστον ετών στο αντικείμενο των θέσεων. Είναι προφανές όμως ότι, οι συγκεκριμένες αυτές προϋποθέσεις, μπορούν να υπάρξουν μόνο κατά τον διορισμό τους και όχι κατά την μετάταξη υπαλλήλου, εφόσον δεν νοείται ανάμειξη του ΑΣΕΠ και ύπαρξη προκηρύξεως στη διαδικασία μετατάξεως. Άλλωστε, οι σχετικές διατάξεις της παραγράφου 2 των εν λόγω άρθρων, αποτελούν εξαιρετικές ρυθμίσεις και ως τέτοιες πρέπει να ερμηνεύονται στενά (βλ. ΣτΕ 1090/2006, ΣτΕ 346/2004).
ΣτΕ/1197/2012
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ(..) με την κρινόμενη έφεση ζητείται η εξαφάνιση της υπ’ αριθμ. … αποφάσεως του Διοικητικού Εφετείου ....., με την οποία απορρίφθηκε αίτηση ακυρώσεως των εκκαλούντων, πρώην μονίμων υπαλλήλων του Υπουργείου Ανάπτυξης …. κατά της υπ’ αριθμ. 28046/29.6.2001 αποφάσεως του Νομάρχη ..... η οποία τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ 44203/31.10.2001 όμοια απόφαση (ΦΕΚ, τ. ΝΠΔΔ, 280/14.11.2001). Με την τελευταία αυτή απόφαση διαπιστώθηκε η αυτοδίκαιη μετάταξη των εκκαλούντων, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 77 του Ν. 2910/2001 (Α, 91), από το Υπουργείο Ανάπτυξης στη Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση(..)Τέλος, με την επίμαχη, εν προκειμένω, διάταξη του άρθρου 77 του ν. 2910/2001 ορίστηκε, αφ’ ενός μεν, ότι καταργούνται οι ως άνω προσωποπαγείς θέσεις του «αυτοδικαίως αποσπασμένου» προσωπικού στις Ν.Α. και, αφ’ ετέρου, ότι οι υπάλληλοι που κατέχουν τις θέσεις αυτές μετατάσσονται αυτοδικαίως με τη δημοσίευση του νόμου στις υπηρεσίες της Ν.Α. που θεωρήθηκαν αρχικώς αποσπασμένοι, σε κενή οργανική θέση και στον αντίστοιχο κλάδο και αν δεν υπάρχει κενή οργανική θέση ή αντίστοιχος κλάδος, σε προσωποπαγή θέση ή και σε προσωρινό κλάδο, που συνιστάται αυτοδίκαια, με την έναρξη ισχύος του νόμου. (..)Επειδή, όπως έχει ήδη κριθεί (βλ. ΣΕ 4237/2005 7.μ., 2934/1993, 1722/1983 Oλομ.) δεν κωλύεται ο κοινός νομοθέτης να καταργεί οργανικές θέσεις ή να τροποποιεί τις αρμοδιότητές τους, καθώς επίσης να επεκτείνει ή να συμπτύσσει τη βαθμολογική κλίμακα, εφόσον με τις ρυθμίσεις αυτές δεν παραβιάζεται ο κανόνας της οργανώσεως και στελεχώσεως της Διοικήσεως με μονίμους υπαλλήλους. Περαιτέρω, σύμφωνα με το άρθρο 103 παρ. 4 του Συντάγματος, σε περίπτωση καταργήσεως της κατεχομένης από τον υπάλληλο θέσεως είτε μεμονωμένως είτε δια της καταργήσεως ολοκλήρου της δημοσίας υπηρεσίας στην οποία ανήκει η θέση, μπορεί ο υπάλληλος να απολυθεί ή να τοποθετηθεί σε άλλη υπηρεσία (βλ. ΣΕ 1033/1977 Oλομ., 466/1984). Επί απολύσεως δε δημοσίου υπαλλήλου συνεπεία καταργήσεως όλων των ομοιοβάθμων θέσεων μιας υπηρεσίας δεν απαιτείται προηγούμενη απόφαση υπηρεσιακού συμβουλίου. (..)Με τα δεδομένα αυτά, επιτρεπτώς ανατέθηκε στον οικείο Νομάρχη η αρμοδιότητα εκδόσεως της διαπιστωτικής πράξεως για την αυτοδίκαιη μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων και συνεπώς αρμοδίως εν προκειμένω εκδόθηκε η διαπιστωτική πράξη περί αυτοδικαίας μετατάξεως των εκκαλούντων από τον Νομάρχη .....
ΕΣ/TM.ΕΒΔΟΜΟ/461/2023
ΤΕΧΝΙΚΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΤΟ ΔΗΜΟ ... ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΤΕΧΝΙΚΏΝ ΜΕΛΕΤΩΝ.(....)Με τα πραγματικά αυτά δεδομένα, και εν όψει των διατάξεων που παρατέθηκαν και ερμηνεύτηκαν ανωτέρω στις σκέψεις 16-20, βασίμως αναδεικνύεται με την προσβαλλόμενη Πράξη ως διακωλυτικός λόγος σύναψης της προγραμματικής σύμβασης, η ανυπαρξία ενός ελάχιστου αριθμού τακτικών υπαλλήλων, προσληφθέντων κατά τις διατάξεις των ν. 4765/2021 και 2190/2014 στο Τμήμα Σχεδιασμού και Μελετών, το οποίο εντάσσεται στη Διεύθυνση Τεχνικών Έργων και Μελετών της … Α.Ε. Η εύλογη και προσδοκώμενη αυτή στελέχωση, η οποία συνάγεται ότι απαιτείται i) από τις διατάξεις της παρ. 5 του άρθρου 2 του ν. 4674/2020, ii) από τις εκτενείς διατάξεις των άρθρων 12-20 του Κανονισμού Εσωτερικής Υπηρεσίας της … Α.Ε. που ρυθμίζουν τις εργασιακές σχέσεις και του τακτικού προσωπικού που θα απασχολήσει η εταιρεία στις διοικητικές της μονάδες, σε θέσεις πέραν των θέσεων των Διευθυντικών της στελεχών και iii) από τον αναπτυχθέντα ανωτέρω κατά νόμο σκοπό της λειτουργίας των Αναπτυξιακών Οργανισμών, ελλείπει εν προκειμένω, αλλοιώνοντας την έννοια της εκτέλεσης της σύμβασης με ίδια μέσα, παρακωλύοντας τη δημιουργία και διατήρηση της απαραίτητης θεσμικής συνέχειας και εμπειρίας ως προς τη διεκπεραίωση των συνομολογούμενων από την … Α.Ε. υποχρεώσεων και, επέκεινα, την αποτελεσματική εκπλήρωση του ειδικού σκοπού τον οποίο εξυπηρετεί η σύστασής της.Για τους λόγους αυτούς/Απορρίπτει την με ΑΒΔ 41/5.1.2023 προσφυγή του Δήμου Ρόδου.Δεν ανακαλεί, κατά τα αναφερόμενα στο αιτιολογικό, την 66/2022 Πράξης προσυμβατικού ελέγχου του Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/1403/2023