3153.7.1/82627/2024
Τύπος: Αποφάσεις
Καθορισμός των κριτηρίων και των ειδικότερων προδιαγραφών, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, των διαδικασιών ελέγχου και εξέτασης των στοιχείων τεκμηρίωσης και κάθε άλλου θέματος σχετικά με τον χαρακτηρισμό πλοίου ως παραδοσιακού, για πλοία πέραν των πλοίων αναψυχής.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
3153.7.1/82626/2024
Καθορισμός των κριτηρίων και των ειδικότερων προδιαγραφών, των απαιτούμενων δικαιολογητικών, των διαδικασιών ελέγχου και εξέτασης των στοιχείων τεκμηρίωσης και κάθε άλλου θέματος σχετικού με τον χαρακτηρισμό επαγγελματικού ή ιδιωτικού πλοίου αναψυχής ως παραδοσιακού.
4200/08/15/2015
Καθορισμός των απαιτουμένων δικαιολογητικών, καθώς και των ειδικότερων τεχνικών και λεπτομερειακών κριτηρίων για τον χαρακτηρισμό επαγγελματικού ή ιδιωτικού πλοίου αναψυχής ως παραδοσιακού και κάθε άλλου σχετικού θέματος.
E.2012/2025
Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των περ. δ. και στ. της παρ. 1 του άρθρου 16 "Δυνατότητα εκτέλεσης μεμονωμένων κινήσεων από επαγγελματικά πλοία αναψυχής κενά επιβατών" του ν. 4926/2022 «Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις» (Α' 82), ως προς την απαλλαγή από τον δασμό και Ε.Φ.Κ. καυσίμων , με τα οποία εφοδιάζονται τα πλοία αυτά. ΑΔΑ: 6ΞΞΤ46ΜΠ3Ζ-ΩΟ3
Ν.3790/2009
Εταιρεία ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, επιβολή ειδικού φόρου και έκτακτης εισφοράς στα πλοία αναψυχής, ρύθμιση φορολογικών θεμάτων, θεμάτων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και λοιπές διατάξεις.
ΝΣΚ/212/2001
Πλοία. Βοηθητικοί κινητήρες ιστιοφόρων επαγγελματικών πλοίων αναψυχής.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Είναι έννομος η έκδοση υπουργικής αποφάσεως δια της οποίας θα θεσπίζεται η δυνατότης εφοδιασμού των ιστιοφόρων επαγγελματικών πλοίων αναψυχής με πλείονες του ενός βοηθητικούς κινητήρες εφόσον δεν θα αναιρείται η σχέση κυρίου και βοηθητικού μέσου προώσεως.
ΠΟΛ 1104/2009
Κοινοποίηση διατάξεων του ν.3790/2009 (ΦΕΚ Α/143/7.8.2009) «Εταιρεία ιδιωτικών πλοίων αναψυχής, επιβολή ειδικού φόρου και έκτακτης εισφοράς στα πλοία αναψυχής, ρύθμιση φορολογικών θεμάτων, θεμάτων του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους και λοιπές διατάξεις.
2070.0/43190/2020
Καθορισμός των ελάχιστων απαιτούμενων προσόντων και της διαδικασίας εκπαίδευσης και πιστοποίησης των επιθεωρητών και ελεγκτών των Τοπικών Κλιμακίων Επιθεώρησης Πλοίων (Τ.Κ.Ε.Π.) ανά τομέα επιθεώρησης και ελέγχου που διενεργούν, της διαδικασίας για τη διενέργεια επιθεωρήσεων και ελέγχου πλοίων, του είδους και του εύρους της ευθύνης των επιθεωρητών και ελεγκτών πλοίων, καθώς και κάθε άλλου θέματος σχετικού με τη λειτουργία, στελέχωση και έλεγχο του έργου των Τ.Κ.Ε.Π.
ΔΕΔ/Θεσ/361/2025
Η απόφαση 361/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής ιδιοκτήτη ιδιωτικού σκάφους αναψυχής. Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση δύο πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου πλοίων Δεύτερης Κατηγορίας (Ν.27/1975) για τις φορολογικές περιόδους 2021 και 2022, συνολικού ύψους 400€ (200€ ανά έτος). Ο βασικός ισχυρισμός του ήταν ότι το σκάφος βρισκόταν σε καθεστώς πλήρους αποδεδειγμένης αργίας. Η Δ.Ε.Δ. απέρριψε την προσφυγή, επικυρώνοντας τις πράξεις της Δ.Ο.Υ., καθώς έκρινε ότι, βάσει των διατάξεων του Ν.27/1975, η πρόβλεψη για μείωση φόρου λόγω αργίας εφαρμόζεται μόνο σε πλοία που ασκούν ναυτιλιακή επιχείρηση και έχουν επαγγελματικό χαρακτήρα, εξαιρώντας ρητά τα ιδιωτικά πλοία αναψυχής.
Ν.4926/2022
Εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις.
ΝΣΚ/332/2002
Πλοία. Οριστική απώλεια πλοίου. Φορολογία πλοίων.Επί διαλύσεως πλοίου ή βυθίσεως αυτού, η φορολογική υποχρέωση του Ν 27/75 παύει να υφίσταται από της διαλύσεως (ή βυθίσεως) του πλοίου, του φορολογουμένου φέροντος το βάρος της αποδείξεως περί επελεύσεως του ως άνω γεγονότος. Επί μεταβιβάσεως όμως ελληνικού πλοίου σε αλλοδαπούς ή και ομοίας μεταβιβάσεως της κυριότητος (κατακυρώσεως) πλοίου κατόπιν δημοσίου πλειστηριασμού (κατά ποσοστό συνεπαγόμενο την απώλεια της ελληνικής εθνικότητος και στις δύο περιπτώσεις), ενόσω η περίληψη της κατακυρωτικής εκθέσεως δεν έχει καταχωρισθεί για οποιονδήποτε λόγο στο νηολόγιο, εξακολουθεί να υφίσταται η φορολογική υποχρέωση, έστω και αν ο πλοιοκτήτης παρέδωσε το πλοίο και έπαυσε κατόπιν αυτού, να έχει την εκμετάλλευσή του.