4176/2526/2025
Τύπος: Αποφάσεις
Κανονισμός περί αναθέσεως και εκτελέσεως συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών, παρά της Ιεράς Μητροπόλεως Σταγών καί Μετεώρων και των υπαγομένων σε αυτήν Εκκλησιαστικών Νομικών Προσώπων.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
5936-2016/214/2017
Κανονισμός αναθέσεως και εκτελέσεως παρά της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας και των υπαγομένων σε αυτήν εκκλησιαστικών νομικών προσώπων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών.
792/569/2024
Κανονισμός περί αναθέσεως και εκτελέσεως συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών, παρά της Ιεράς Μητροπόλεως Καστορίας και των υπαγομένων σε αυτήν Εκκλησιαστικών Νομικών Προσώπων.
5730/2018/422/2019
Περί αναθέσεως και εκτελέσως παρά της Ιεράς Μητροπόλεως Νέας Ιωνίας και Φιλαδελφείας και των υπαγομένων εις αυτήν εκκλησιαστικών νομικών προσώπων συμβάσεων έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών.
4176/2526/2025
Κανονισμός εκμισθώσεων και εκποιήσεων εκκλησιαστικών ακινήτων της Ιεράς Μητροπόλεως Σταγών και Μετεώρων.
562/668/2025
Κανονισμός εκμισθώσεως, εκποιήσεως και εν γένει αξιοποιήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας της Ιεράς Μητροπόλεως Καρπενησίου.
1799/1478/2025
Κανονισμός εκμισθώσεων, εκποιήσεων και εν γένει αξιοποιήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας της Ιεράς Μητροπόλεως Θεσσαλονίκης.
2846/1479/2025
Κανονισμός εκμισθώσεως, μισθώσεως, παραχωρήσεως, εκποιήσεως, ανταλλαγών, αγορών, αντιπαροχών και εν γένει αξιοποιήσεως της εκκλησιαστικής περιουσίας της Ιεράς Μητροπόλεως Γόρτυνος και Μεγαλοπόλεως.
Δ14/15219/229/2019
Ειδική πιστοποίηση Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας των Ν.Π.Ι.Δ.: α) Ένωση Γυναικών Σύμης, β) Σύλλογος Εθελοντών Κοινωνικής και Συναισθηματικής Στήριξης Ανθρώπων με Καρκίνο και των Οικογενειών τους «ΠΝΟΗ ΑΓΑΠΗΣ» και γ) Εταιρία Ανάπτυξης και Αξιοποίησης της Περιουσίας των Εκκλησιαστικών Νομικών Προσώπων της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού, Ανανέωση Πιστοποίησης Πρωτοβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας του Ν.Π.Ι.Δ.: Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες Ε.Σ.Π., Ειδική πιστοποίηση Δευτεροβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας των Ν.Π.Ι.Δ.: α) Σύλλογος Κοινωνικής Παρέμβασης «ΕΡΑΣΜΟΣ» και β) Σκέπη Πρόνοιας, Ανανέωση Πιστοποίησης Δευτεροβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας του Ν.Π.Ι.Δ.: Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων Κινητικά και Νοητικά Υστερούντων Ατόμων «Η ΣΤΟΡΓΗ» και Ανανέωση Πιστοποίησης Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Κοινωνικής Φροντίδας του Ν.Π.Ι.Δ.: Πανελλήνια Οργάνωση Φροντίδας Ευαίσθητων Κοινωνικών Ομάδων Π.Ο.Φ.Ε.Κ.Ο.
ΝΣΚ/400/2007
Τεχνικό Συμβούλιο Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών – Αρμοδιότητες.Το Τεχνικό Συμβούλιο που συνεστήθη με το ΠΔ 391/1996 εξακολουθεί να γνωμοδοτεί για τα θέματα αναθέσεως και εκτελέσεως δημοσίων συμβάσεων, εκπονήσεως μελετών δημοσίων έργων και παροχής συναφών (προς τις μελέτες δημοσίων έργων) υπηρεσιών για όλα τα τεχνικά έργα που εκτελούνται από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών, σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Ν 3316/2005, μέχρι να εκδοθεί η προβλεπόμενη, από τη διάταξη του τελευταίου εδαφίου της παρ.2 του άρθρου 45 του νόμου αυτού, κοινή απόφαση των Υπουργών ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και Οικονομίας και Οικονομικών, περί ορισμού των οργάνων που αποφαίνονται ή γνωμοδοτούν για τα θέματα του νόμου αυτού.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/122/2018
Προγραμματική σύμβαση Εργασίες βελτίωσης εγκαταστάσεων επισκοπείου :Με τα δεδομένα αυτά, και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις το Κλιμάκιο κρίνει ότι: α) Η ως άνω συναφθείσα, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 100 του ν. 3852/2010 και 12 του ν.3513/2006, προγραμματική σύμβαση με το περιεχόμενο που προπαρατέθηκε και κυρίως από τη διαμόρφωση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεων των συμβαλλόμενων μερών, αλλά και από το γεγονός ότι για την υλοποίηση του συμβατικού αντικειμένου αυτής απαιτείται η περαιτέρω σύναψη εκτελεστικής σύμβασης έργου με ανάδοχο, εγκαθιδρύει, πράγματι, συνεργασία μεταξύ των άνω δημοσίων φορέων με σκοπό, δια της ισόρροπης αλληλοσυμπλήρωσης αρμοδιοτήτων ή οικονομοτεχνικών μέσων που διαθέτει ο καθένας από αυτούς, την από κοινού εκτέλεση της δημόσιας αποστολής τους δια της υλοποίησης ενός έργου γενικότερης κοινωνικής ωφέλειας εντός της χωρικής αρμοδιότητάς τους, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην αναβάθμιση του θρησκευτικού πολιτισμού και στην τόνωση του θρησκευτικού φρονήματος των κατοίκων της περιοχής, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Περιφέρεια (βλ. το 91483/1073/21.5.2018 συνημμένο έγγραφο και το τεχνικό δελτίο του έργου της Περιφέρειας). Το γεγονός δε ότι η Περιφέρεια αναλαμβάνει το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης του έργου δεν καθιστά μη νόμιμη την προγραμματική σύμβαση, διότι αφενός καταλείπεται ευρύ πεδίο συνεργασίας, ιδίως οικονομικής και τεχνικής, μεταξύ των μερών, αφετέρου μέσω της χρηματοδότησης αυτής εξασφαλίζεται αποτελεσματικότερα η υλοποίηση του παραπάνω έργου (Ε.Σ., Αποφ. VI Τμ. 4169/2015, 2225/2016, 214/2017), απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου διαφωνίας. Περαιτέρω, αορίστως αμφισβητείται από τον Αναπληρωτή Επίτροπο η αποτελεσματική εκτέλεση της προγραμματικής σύμβασης, διότι δεν αναφέρονται τα ειδικότερα εκείνα στοιχεία, βάσει των οποίων προκύπτει με βεβαιότητα η ελλιπής στελέχωση της Τεχνικής Υπηρεσίας της ........, η οποία συστάθηκε και λειτουργεί με την υπ΄αριθμ. 2994/5.6.2007 απόφαση του Μητροπολίτη .... (Β΄1855). Ανεξαρτήτως τούτων, ο σχετικός λόγος παρίσταται και ουσία αβάσιμος, διότι τόσο από το περιεχόμενο της σύμβασης όσο και από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης προκύπτει ότι η μελέτη του έργου έχει εκπονηθεί από την Τεχνική Υπηρεσία της Μητρόπολης, βάσει δε αυτής συντάχθηκε και το τεχνικό δελτίο του έργου της Περιφέρειας για την ένταξη αυτού στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ 2016) και τη χρηματοδότηση αυτού από τη ΣΑΕΠ 041 κε 2016ΕΠ04100011 (βλ. σχετ. την 2311/10.10.2017 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, και το 28350/386/20.2.2018- ορθή επανάληψη έγγραφο της Π.Ε. ....), ενώ ήδη εκδόθηκε με επιμέλεια της ίδιας ως άνω υπηρεσίας και ο 1ος λογαριασμός του έργου. Σε κάθε δε περίπτωση, η ορθή εκτέλεση της σύμβασης εξασφαλίζεται και από την ορισθείσα τριμελή Επιτροπή Παρακολούθησης, δύο εκ των τακτικών μελών της οποίας είναι πολιτικοί μηχανικοί και ως εκ τούτου, λαμβανομένου υπόψη και του ύψους του προϋπολογισμού του έργου, δεν τίθεται θέμα αδυναμίας αποτελεσματικής εκτέλεσης του αντικειμένου της προγραμματικής σύμβασης από τεχνικής απόψεως. β) Κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Αναπληρωτή Επίτροπο, εφόσον στην προκειμένη περίπτωση το έργο "Εργασίες Βελτίωσης Εγκαταστάσεων του Επισκοπείου της ........" χρηματοδοτείται κατά το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος του από πόρους της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας, μη νομίμως για την ανάθεσή του τηρήθηκε η διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού κατ΄εφαρμογή των διατάξεων του "Κανονισμού αναθέσεως και εκτελέσεως παρά της ........ και των υπαγομένων σε αυτήν εκκλησιαστικών νομικών προσώπων συμβάσεων, έργων, μελετών και παροχής συναφών υπηρεσιών" (Β΄693/7.3.2017), αντί της διενέργειας δημόσιου ανοικτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού από γνωμοδοτική επιτροπή, κατ΄εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4412/2016, που διέπουν τον Διατάκτη (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας) της ελεγχόμενης δαπάνης ως οργανισμό τοπικής αυτοδιοίκησης β΄βαθμίδας κατά την ανάθεση συμβάσεων έργων. Ωστόσο το Κλιμάκιο λαμβάνοντας υπόψη αφενός τον προϋπολογισμό του έργου και αφετέρου το γεγονός ότι εν πάση περιπτώσει τηρήθηκε μία διαδικασία προς ανεύρεση της χαμηλότερης προσφοράς μεταξύ τριών οικονομικών φορέων, οι προσφορές των οποίων αξιολογήθηκαν από γνωμοδοτική επιτροπή καθώς και την ερμηνευτική δυσχέρεια ως προς την επιλογή των εφαρμοστέων εν προκειμένω διατάξεων ως προς τα έργα που δημοπρατούν τα εκκλησιαστικά νομικά πρόσωπα, ιδίως μετά τις ρυθμίσεις του άρθρου 68 παρ. 1 υποπαρ. 3 και 6 του ν. 4235/2014 (Α΄32), κρίνει ότι, στην προκειμένη περίπτωση, όλα τα εμπλεκόμενα όργανα τόσο εκείνα της ........ όσο και εκείνα του Διατάκτη της εντελλόμενης δαπάνης (Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας/Π.Ε. ....) ενήργησαν συγγνωστώς και χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων.