ΔΕΑΦ/Α/1096939/2015
Τύπος: Έγγραφα
Φορολογική μεταχείριση Εξόδων Κίνησης Προέδρου Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας, Προέδρου Συμβουλίου Τοπικής Κοινότητας και Εκπροσώπου Τοπικής Κοινότητας.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΑΦ Α 1086939 ΕΞ 2015
ΘΕMA: «Φορολογική μεταχείριση Εξόδων Κίνησης Προέδρου Συμβουλίου Δημοτικής Κοινότητας, Προέδρου Συμβουλίου Τοπικής Κοινότητας και Εκπροσώπου Τοπικής Κοινότητας.»
ΥΑ/74447/2010
Καθορισμός εξόδων κίνησης προέδρου συμβουλίου δημοτικής κοινότητας, προέδρου συμβουλίου τοπικής κοινότητας καιεκπροσώπου τοπικής κοινότητας.
1674/2018
Συνεδρίαση δημοτικού συμβουλίου με συμμετοχή προέδρου δημοτικής ή τοπικής κοινότητας ή εκπροσώπου τοπικής κοινότητας. (ΑΔΑ:ΨΠΛΕ465ΧΘ7-35Ω) ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 8/2018
1148927/2016
Φορολογική μεταχείριση εξόδων κίνησης και αντιμισθίας προέδρων και εκπροσώπων τοπικών κοινοτήτων
ΝΣΚ/363/2013
Δήμοι – Διαγραφή ή ανεξαρτητοποίηση Προέδρου ή μέλους Συμβουλίου Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας – Συνέπειες.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή
Η διαγραφή ή η ανεξαρτητοποίηση Προέδρου ή μέλους Συμβουλίου Δημοτικής ή Τοπικής Κοινότητας συνιστά, αποκλειστικά, εσωτερικό ζήτημα των συνδυασμών με τους οποίους αυτοί εξελέγησαν και δεν συνεπάγονται την απώλεια του αξιώματος του Προέδρου και γενικότερα της ιδιότητας του μέλους του συμβουλίου αυτού, μη εφαρμοζομένων των διατάξεων των παρ.2, 5 και 6 του άρθρου 66 του ν.3852/2010. (ομοφ.)
ΔΕΑΦ 1021217 ΕΞ 2018
Φορολογική μεταχείριση των αποζημιώσεων για έξοδα κίνησης που καταβάλλονται κατά την παροχή μισθωτής εργασίας στην αλλοδαπή.(ΑΔΑ:Ψ3ΘΒ46ΜΠ3Ζ-Ξ9Α)
1138520/2214/1999
Φορολογική μεταχείριση ειδικής αποζημίωσης άρθρου 5 γ. 2623/1998 και εξόδων κίνησης μελών επιτροπής του άρθρου 18 του ν. 2218/1994.
ΕΣ/ΚΠΕ ΤΜ.1/96/2012
Αποζημίωση συμμετοχής σε συνεδριάσεις Δημ Συμβουλίου.. Από το συνδυασμό των προαναφερόμενων διατάξεων συνάγεται ότι στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Πρόγραμμα Καλλικράτης), ο νομοθέτης επέλεξε τη διατήρηση μόνο της καταβολής των εξόδων κίνησης στους προέδρους των συμβουλίων των δημοτικών κοινοτήτων. Εξ αντιδιαστολής δε συνάγεται ότι μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ν. 3852/2010 ο πρόεδρος και τα μέλη της δημοτικής κοινότητας, το αξίωμα άλλωστε των οποίων είναι τιμητικό και άμισθο, δεν δικαιούνται αποζημίωσης για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των συμβουλίων των οικείων δημοτικών κοινοτήτων (βλ. σχετ. και 48810/8.12.2011 έγγραφο του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Τοπικής Αυτοδιοίκησης του Υπουργείου Εσωτερικών).
Δεν ανακλήθηκε από την ΕΣ/ΤΜ.1/30/2013.
ΕΣ/ΚΠΕ ΤΜ.1/7/2014
Εξοδα κίνησης.Από το συνδυασμό των προαναφερόμενων διατάξεων συνάγεται ότι στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Πρόγραμμα Καλλικράτης), ο νομοθέτης επέλεξε τη διατήρηση μόνο της καταβολής των εξόδων κίνησης στους προέδρους των συμβουλίων των δημοτικών κοινοτήτων. Εξ αντιδιαστολής δε συνάγεται ότι μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ν. 3852/2010 καταργήθηκε σιωπηρά το άρθρο 133 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και συνεπώς ο πρόεδρος και τα μέλη της δημοτικής κοινότητας, το αξίωμα άλλωστε των οποίων είναι τιμητικό και άμισθο, δεν δικαιούνται αποζημίωσης για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των συμβουλίων των οικείων δημοτικών κοινοτήτων (βλ. Πρ. Κλιμ. στο Ι Τμ. 96/2012).
ΕΣ/ΤΜ.1/162/2011
Εξοδα κίνησης.Από το συνδυασμό των προαναφερόμενων διατάξεων συνάγεται ότι στο πλαίσιο των μεταρρυθμίσεων της Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Πρόγραμμα Καλλικράτης), ο νομοθέτης επέλεξε τη διατήρηση μόνο της καταβολής των εξόδων κίνησης στους προέδρους των συμβουλίων των δημοτικών κοινοτήτων. Εξ αντιδιαστολής δε συνάγεται ότι μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ν. 3852/2010 καταργήθηκε σιωπηρά το άρθρο 133 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων και συνεπώς ο πρόεδρος και τα μέλη της δημοτικής κοινότητας, το αξίωμα άλλωστε των οποίων είναι τιμητικό και άμισθο, δεν δικαιούνται αποζημίωσης για τη συμμετοχή τους στις συνεδριάσεις των συμβουλίων των οικείων δημοτικών κοινοτήτων (βλ. Πρ. Κλιμ. στο Ι Τμ. 96/2012).