ΑΡ.ΠΑΓΟΣ/587/2022
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΙΚΗ ΥΠΕΞΑΙΡΕΣΗ ΣΤΗΝ ΥΠΗΡΕΣΙΑ: (...) Με τις παραδοχές αυτές, οι οποίες διαλαμβάνονται στο σκεπτικό και αλληλοσυμπληρώνονται με όσα περιέχονται στο διατακτικό της προσβαλλόμενης απόφασης, που αποτελούν ενιαίο σύνολο, το Δικαστήριο της ουσίας διέλαβε στην προσβαλλόμενη απόφαση του την απαιτούμενη, κατά τις παραπάνω διατάξεις του Συντάγματος και του ΚΠοινΔ, ειδική και εμπεριστατωμένη αιτιολογία για την κρίση του ότι η κατηγορούμενη, ήδη αναιρεσείουσα, τέλεσε την αναφερόμενη αξιόποινη πράξη της υπεξαίρεσης στην υπηρεσία, σε βάρος της περιουσίας Ο.Τ.Α, κατ' εξακολούθηση, με προξενηθείσα ζημία και αντίστοιχο επιτευχθέν περιουσιακό όφελος άνω των 150.000 ευρώ (761.771, 42 €), το οποίο προήλθε από την επί μακρό χρόνο εξακολούθηση της διάπραξης του εγκλήματος. Συγκεκριμένα, εκτίθενται στην προσβαλλόμενη απόφαση, με σαφήνεια, πληρότητα, χωρίς αντιφάσεις ή λογικά κενά και κατά τρόπο επιτρέποντα τον αναιρετικό έλεγχο, τα πραγματικά περιστατικά που αποδείχθηκαν από την αποδεικτική διαδικασία, τα οποία συγκροτούν την αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση της πράξης, για την οποία καταδικάστηκε η αναιρεσείουσα, με παράθεση όλων των στοιχείων που απαρτίζουν την νομοτυπική μορφή του εγκλήματος αυτού, οι αποδείξεις που τα θεμελιώνουν, καθώς και οι νομικοί συλλογισμοί υπαγωγής τους στις ισχύουσες κατά το χρόνο εκδίκασης της υπόθεσης επιεικέστερες (άρθρο 2 ΠΚ) ουσιαστικές ποινικές διατάξεις των άρθρων 98 και 375 παρ. 3 του ΠΚ, τις οποίες ορθά ερμήνευσε και εφάρμοσε και δεν παραβίασε, ούτε ευθέως, ούτε εκ πλαγίου η προσβαλλόμενη απόφαση, η οποία, επομένως, δεν στερείται νόμιμης βάσης.(...) Απορρίπτει την από 5.6.2020 αίτηση-δήλωση της … του …, κατοίκου …, για αναίρεση της υπ' αριθμ. …/2020 αποφάσεως του Α' Πενταμελούς Εφετείου Αθηνών.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/397/2014
ΙΚΑ-ΕΤΑΜ – Μετάταξη μονίμου υπαλλήλου του Ιδρύματος σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας – Παραποίηση της βαθμολογίας στον κατατεθέντα από τον υπάλληλο τίτλο σπουδών – Ενέργειες της Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το ΙΚΑ-ΕΤΑΜ πρέπει να προβεί στις ακόλουθες ενέργειες σε βάρος μονίμου υπαλλήλου της, κλάδου ΤΕ Δ/Λ, ο οποίος μετετάχθη σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας με παραποιημένη τη βαθμολογία στον κατατεθέντα από αυτόν τίτλο σπουδών, αν και η μετάταξή του έγινε μόνο με τον τίτλο σπουδών, και όχι βάσει της εν λόγω βαθμολογίας: α) στην πειθαρχική δίωξη του εν λόγω υπαλλήλου, εφόσον, υπάρχουν υποψίες τέλεσης από τον ανωτέρω υπάλληλο πειθαρχικών παραπτωμάτων κατ’ εξακολούθηση, υπό την έννοια της περ.λδ’ του άρθρου 107 Υ.Κ., με την επιφύλαξη της πενταετούς παραγραφής των αδικημάτων της κατάθεσης και της χρήσης της παραποιηθείσας βαθμολογίας του εν λόγω πτυχίου, και β) στην ανακοίνωση στον αρμόδιο Εισαγγελέα, κατ’ άρθρο 37 ΚΠΔ, εφόσον στην προκειμένη περίπτωση υπάρχουν υποψίες τέλεσης αξιόποινων πράξεων και μάλιστα αυτεπαγγέλτως διωκόμενων, (όπως ενδεικτικά του αδικήματος της πλαστογραφίας κατ’ άρθρο 216 ΠΚ ή της πλαστογραφίας πιστοποιητικών κατ’ άρθρο 217 ΠΚ κ.λπ.), και τα αρμόδια όργανα του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ πληροφορήθηκαν τις πράξεις αυτές κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, όσων γνωρίζουν σχετικά με τις πράξεις αυτές. (ομοφ.)
ΝΣΚ/112/2014
Δυνατότητα εισαγωγής στη Σχολή Αστυφυλάκων ή σαν πολιτικού υπαλλήλου στην Ελληνική Αστυνομία, καθ’ υπέρβαση, ιδιώτη ο οποίος τέλεσε πράξη του άρθρου 31 του Ν. 2800/2000.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν δύναται να εισαχθεί καθ’ υπέρβαση και χωρίς εξετάσεις στη Σχολή Αστυφυλάκων ιδιώτης, ο οποίος τέλεσε πράξη του άρθρου 31 του ν. 2800/2000 έχοντας, κατά το χρόνο τελέσεως αυτής, τα προβλεπόμενα από το άρθρο 2 του Π.Δ. 4/1995 προσόντα, πλην όμως κατά το χρόνο υποβολής της αιτήσεώς του είχε υπερβεί το οριζόμενο από την παρ.1 του άρθρου 2 του Π.Δ. 4/1995 όριο ηλικίας. β) Δύναται να προσληφθεί στην Ελληνική Αστυνομία ως πολιτικός υπάλληλος ιδιώτης, ο οποίος τέλεσε πράξη του άρθρου 31 του ν. 2800/2000, έχοντας τα προβλεπόμενα από το νόμο προσόντα, πλην όμως, κατά το χρόνο υποβολής της αιτήσεώς του, είχε παρέλθει χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών από το χρόνο τελέσεως της προαναφερθείσας πράξεως, καθώς και από τον χρόνο αποκτήσεως των τυπικών προσόντων διορισμού σε θέση ορισμένης κατηγορίας, όταν όμως ετέλεσε την πράξη δεν ίσχυε ο Ν. 4058/2012 που θέσπισε προθεσμία για την υποβολή της σχετικής αιτήσεως και δεν συντρέχουν στο πρόσωπό του τα κωλύματα των άρθρων 4 έως 8 του Ν. 3528/2007, ούτε ζητείται η εκπλήρωση του κοινωνικού αυτού δικαιώματός του με καταχρηστικό τρόπο. (ομοφ.)
Αριθμ. 2/98420/0004/2014
Εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Υφυπουργού» στον Ειδικό Γραμματέα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) και στους Προϊσταμένους Οργανικών μονάδων της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.
2/31513/0004/2015
Εξουσιοδότηση υπογραφής «Με εντολή Αναπληρωτή Υπουργού» στον Ειδικό Γραμματέα του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος (ΣΔΟΕ) και στους Προϊσταμένους Οργανικών μονάδων της Ειδικής Γραμματείας του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος.
Π.Δ.9/2011
Σύσταση οργάνωση και λειτουργία υπηρεσίας οικονομικής αστυνομίας και δίωξης του οικονομικού εγκλήματος ΚΑΤΑΡΓΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡ.Α ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 4 ΤΟΥ Π.Δ.21/2017,ΦΕΚ-35/Α/21.03.2017
ΝΣΚ/436/2011
Επιτρεπτό ή μη της απόσπασης δικαστικών υπαλλήλων στο Γραφείο Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, ενόψει των διατάξεων των άρθρων 82 του Ν. 2812/2000 και 2 του Ν. 3943/2011.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Επιτρέπεται κατ’ άρθρο 82 του Κώδικα Δικαστικών Υπαλλήλων η απόσπαση δικαστικών υπαλλήλων στο Γραφείο Εισαγγελέα Οικονομικού Εγκλήματος, δεδομένου ότι τούτος συνιστά δικαστική αρχή, με συγκεκριμένες εισαγγελικές αρμοδιότητες. (ομοφ.)
Ν.5242/2025
Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης σχετικά με τη συνεργασία για την ασφάλεια και την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας μεταξύ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εσωτερικών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ:
0544/Μ.7548/ΑΣ 65091/2025-ΦΕΚ:209/Α/21.11.2025:Θέση σε ισχύ του Μνημονίου Κατανόησης σχετικά με τη συνεργασία για την ασφάλεια, την καταπολέμηση του οργανωμένου εγκλήματος και της τρομοκρατίας μεταξύ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Εσωτερικών των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.
ΣΤΕ/1960/2009
Επιδιώκει να αναιρεθεί η υπ’ αριθ. 4575/2002 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.Επειδή, περαιτέρω, η αναιρεσείουσα προβάλλει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση πρέπει να αναιρεθεί, καθόσον το Εφετείο δεν προέβη σε διαπίστωση για το πρόγραμμα που είχε υλοποιήσει η εταιρεία μέχρι την ημέρα του ελέγχου, ούτε ότι δεν συνέχισε την υλοποίηση του, με αποτέλεσμα να παραβιάζεται η αρχή της αναλογικότητας, σύμφωνα με την οποία έπρεπε να μη της καταβληθεί μόνο η δαπάνη του μαθήματος που δεν εκτελέσθηκε λόγω της αναβολής του. Ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, διότι όπως προκύπτει από τις διατάξεις που παρατέθηκαν στην τρίτη σκέψη, σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων αυτών, κατά την εκτέλεση του προγράμματος επιμόρφωσης, προβλέπεται ως συνέπεια μόνο η διακοπή της χρηματοδότησης του συνολική (πρ. βλ. Σ.τ.Ε. 1028/2004). Ακόμη, η αναιρεσείουσα προβάλει ότι καθ΄ ερμηνεία των διατάξεων της ως άνω Υπουργικής απόφασης και των άρθρων 380, 382 και 386 του Αστικού Κώδικα, η διακοπή της χρηματοδότησης δεν ενεργεί αναδρομικώς αλλά μόνο για το μέλλον, διότι αποτελεί καταγγελία και όχι υπαναχώρηση από τη σύμβαση. Ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί ως ερειδόμενος σε εσφαλμένη προϋπόθεση, αφού στην προκείμενη περίπτωση δεν πρόκειται για συμβατική σχέση, αλλά για σχέση δημοσίου δικαίου της μονομερούς δηλαδή έγκρισης του προγράμματος επιμόρφωσης του προσωπικού της αναιρεσείουσας. Τέλος, η αναιρεσείουσα προβάλλει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση πρέπει να αναιρεθεί, διότι το Εφετείο παρανόμως δεν απάντησε στον επικουρικό λόγο της αγωγής της για απόδοση του αιτούμενου ποσού κατά τις διατάξεις περί αδικαιολόγητου πλουτισμού. Και ο λόγος αυτός πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος, καθόσον ορθώς απερρίφθη σιγή από το Εφετείο ως μη ουσιώδης, αφού δεν νοείται αδικαιολόγητος πλουτισμός από νόμιμη αιτία, δηλαδή με βάση νόμιμη διοικητική πράξη, όπως κρίθηκε ανωτέρω.
ΝΣΚ/218/2013
Ύπαρξη ή μη κωλύματος διορισμού σε θέση μέλους Δ.Ε.Π., λόγω άσκησης ποινικής δίωξης κατ’ αυτού, για τα αδικήματα της δωροδοκίας και της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η διαδικασία διορισμού του Αναπληρωτή Καθηγητή Γ.Μ. στη βαθμίδα Καθηγητή, δεν κωλύεται εκ μόνου του λόγου της εναντίον του άσκησης ποινικής δίωξης για τα ποινικά αδικήματα: α) της δωροδοκίας για νόμιμες πράξεις κατ’ εξακολούθηση σε βάρος του Δημοσίου, από δράστη που πέτυχε όφελος υπερβαίνον το ποσό των 150.000 ευρώ και β) της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, κατ’ εξακολούθηση και κατ’ επάγγελμα, χωρίς να υπάρξει περαιτέρω ποινική ή πειθαρχική εξέλιξη κατ’ αυτού.
0002935/2015
Καθορισμός της διαδικασίας και ρύθμιση ειδικότερων θεμάτων για την επιλογή και μεταφορά 3.500 υποθέσεων, από την Ειδική Γραμματεία του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος, στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.(Τροποποιήθηκε με την αροθμ.38/2015,ΦΕΚ-2233/Β/15/16.10.2015)