Β4/92774/2025
Τύπος: Εγκύκλιοι
Ν. 3887/2010 – Μεταφορικές επιχειρήσεις – Έκδοση άδειας κυκλοφορίας ΦΔΧ σε περίπτωση εταιρικών μετασχηματισμών
ΣΧ:
1) Ν. 4601/2019 Εταιρικοί μετασχηματισμοί (Α’ 44), άρθρα 18, 70 και 113
(2) Ν. 4935/2022 «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων μέσω συνεργασιών και εταιρικών μετασχηματισμών και άλλες διατάξεις» (Α’ 103), άρθρο 8
(3) Η αριθμ. πρωτ. 133/2024 Γνωμοδότηση ΝΣΚ που κοινοποιήθηκε με την αριθμ. πρωτ. 24268/7-2-2025 (ΡΞΨΣ465ΧΘΞ-ΝΓΗ) εγκύκλιο
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.4935/2022
Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, μέσω συνεργασιών και εταιρικών μετασχηματισμών και άλλες διατάξεις.
Ο.ΔΕΑΥ 1048263 ΕΞ 2022
Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων 1, 2, 3, 4, 5 , 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 18, 19, 23, 24 και 28 του ν. 4935/2022 (Α΄ 103) «Κίνητρα ανάπτυξης επιχειρήσεων, μέσω συνεργασιών και εταιρικών μετασχηματισμών και άλλες διατάξεις.» ΑΔΑ:Ψ8Δ746ΜΠ3Ζ-ΜΜ
Ν.4601/2019
Εταιρικοί μετασχηματισμοί και εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου με τις διατάξεις της Οδηγίας 2014/55/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο δημόσιων συμβάσεων και λοιπές διατάξεις.
Ε.2088/2025
«Παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των διατάξεων του Μέρους Δ΄ του ν. 5162/2024 (Α΄198), σχετικά με τα φορολογικά κίνητρα μετασχηματισμών». ΑΔΑ:Ρ3Δ546ΜΠ3Ζ-2ΨΧ
ΝΣΚ/133/2024
Καταβολή τελών έκδοσης αδείας κυκλοφορίας και τελών μεταβίβασης οχημάτων στις περιπτώσεις εταιρικών μετασχηματισμών και μετατροπών ατομικών επιχειρήσεων ή εταιρειών χωρίς νομική προσωπικότητα
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΠΟΛ. 1198/2016
ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση των διατάξεων του άρθρου 61 του ν. 4438/2016 (Α΄ 220/28.11.2016) σχετικά με τα φορολογικά κίνητρα των μετασχηματισμών εταιρειών που προβλέπονται από τα άρθρα 52 έως και 55 του ν. 4172/2013, όπως ισχύει.
N.4601/2019/ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ
Εταιρικοί μετασχηματισμοί και εναρμόνιση του νομοθετικού πλαισίου με τις διατάξεις της Οδηγίας 2014/55/ΕΕ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Απριλίου 2014 για την έκδοση ηλεκτρονικών τιμολογίων στο πλαίσιο δημόσιων συμβάσεων και λοιπές διατάξεις. ΤΜΗΜΑ ΔΕΥΤΕΡΟ (ΑΡΘΡΑ 148-154) - ΕΝΑΡΜΟΝΙΣΗ ΤΟΥ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΛΑΙΣΙΟΥ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΟΔΗΓΙΑΣ 2014/55/ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΗΣ 16ΗΣ ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2014 ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΔΟΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΤΙΜΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ (ΕΕ L 133)
ΝΣΚ/123/2015
1) Εταιρικοί Μετασχηματισμοί Σταθμών Παραγωγής Ηλεκτρικής Ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α. πριν από την έναρξη λειτουργίας τους – Παραδεκτό υποβαλλόμενων προς το Ν.Σ.Κ. ερωτημάτων. 2) Ζητήματα από την εκχώρηση χρηματικών απαιτήσεων παραγωγών ηλεκτρικής ενέργειας από Α.Π.Ε. ή Σ.Η.Θ.Υ.Α..(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Το τεθέν πρώτο ερώτημα, περί του εάν ορισμένοι τύποι εταιρικών μετασχηματισμών οδηγούν σε καταστρατήγηση της διάταξης του άρθρου 4 παρ. 2 του ν. 3468/2006, υποβάλλεται χωρίς τήρηση των, προβλεπόμενων στη διάταξη του άρθρου 6 παρ.6 του ν. 3086/2002, προϋποθέσεων παραδεκτού. 2) Στο δεύτερο ερώτημα αρμόζει η απάντηση ότι: Α) Ο Διαχειριστής Συστήματος ή Δικτύου μεταφοράς ή διανομής ηλεκτρικής ενέργειας μπορεί να χορηγεί τη συναίνεσή του για την εκχώρηση των χρηματικών απαιτήσεων των παραγωγών, εξετάζοντας, κατ’ ελεύθερη (πλην όμως αιτιολογημένη) και ουσιαστική κρίση, ανάλογα με τις συνθήκες της κάθε συγκεκριμένης περίπτωσης, κριτήρια σκοπιμότητας που αποβλέπουν στην ορθή και αποτελεσματική λειτουργία της σύμβασης πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας και του Συστήματος στο οποίο η εκτέλεσή της εντάσσεται, για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των παραγωγών-εκχωρητών, εκδοχέων, Διαχειριστή, καταναλωτών και, πρωτίστως, του δημοσίου συμφέροντος. Β) Το αυτό ισχύει και για τη διάρκεια της εκχώρησης, η οποία μπορεί, κατ’ αρχήν, να συμφωνηθεί για χρονικό διάστημα που ισοδυναμεί με τη διάρκεια σύμβασης πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας, ή τη διάρκεια σύμβασης χρηματοδότησης, ως όρος, όμως, μεταξύ των άλλων, της εκχώρησης, υπόκειται στον ουσιαστικό, κατά περίπτωση, έλεγχο σκοπιμότητας του διαχειριστή, με τα αυτά κριτήρια υπό τα οποία χορηγείται η συναίνεση, κατά τα προεκτεθέντα. Γ) Δεν επιτρέπεται η εκχώρηση απαιτήσεων παραγωγού σε ιδιώτη, όσον αφορά στις απαιτήσεις κυρίου φωτοβολταϊκού σταθμού, που έχει ενταχθεί στο «Ειδικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης Φωτοβολταϊκών Συστημάτων σε κτιριακές εγκαταστάσεις και ιδίως σε δώματα και στέγες κτιρίων», λόγω της προσωποπαγούς φύσης των, στη σχετικά συναπτόμενη Σύμβαση Συμψηφισμού, προβλεπόμενων ενοχών (ομοφ.). ΑΠΟΔΕΚΤΗ
ΝΣΚ/286/2001
Αδεια άσκησης επαγγέλματος οδικού μεταφορέα επιβατών. Κατάθεση δικαιολογητικών επιχείρησης για την απόδειξη των προϋποθέσεων χορήγησής της.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Κουτούκη, Πάρεδρος. α) Τα φυσικά πρόσωπα που δεν πληρούν τις προϋποθέσεις της αξιοπιστίας και της επαγγελματικής ικανότητας, μπορούν να ορίσουν τρίτο πρόσωπο να διευθύνει πραγματικά και μόνιμα τις δραστηριότητες της επιχείρησής τους. Στα δε νομικά πρόσωπα, οι πιο πάνω προϋποθέσεις (αξιοπιστία-επαγγελματική ικανότητα), πρέπει να πληρούνται από πρόσωπα που διευθύνουν πραγματικά και μόνιμα τις μεταφορικές δραστηριότητες της επιχείρησης. Και ναι μεν δεν ορίζεται ρητά ότι τα πρόσωπα αυτά μπορεί να είναι και πρόσωπα τα οποία δεν είναι μέλη της διοίκησης ή μέτοχοι ή εταίροι του νομικού προσώπου, όμως και για τα νομικά πρόσωπα πρέπει να δεχθούμε το ίδιο που ισχύει και για τα φυσικά, δηλαδή, τη δυνατότητα ορισμού τρίτου προσώπου το οποίο διευθύνει πραγματικά και μόνιμα την επιχείρηση. Τούτο ενισχύεται και από το ότι οποιαδήποτε μορφή κι αν έχει το νομικό πρόσωπο (ανώνυμη ή περιορισμένης ευθύνης εταιρεία, προσωπική ή συνεταιρισμός), στις διατάξεις του εμπορικού δικαίου προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης με απόφαση των αρμόδιων εταιρικών οργάνων της διεύθυνσης όλων ή μερικών εταιρικών υποθέσεων και σε τρίτα πρόσωπα, μη έχοντα σχέση με την εταιρία. β) Καθίσταται σαφές ότι και τρίτο πρόσωπο μη έχον την ιδιότητα του μέλους της διοίκησης του νομικού προσώπου ή του μετόχου/εταίρου αυτού, μπορεί να ορισθεί να διευθύνει πραγματικά και μόνιμα τις μεταφορικές δραστηριότητες της επιχείρησης. Η δυνατότητα της ανάθεσης αυτής πρέπει να προβλέπεται από το καταστατικό του νομικού προσώπου, ο ορισμός δε του τρίτου προσώπου να γίνεται σύμφωνα με τις καταστατικές διατάξεις. Σε κάθε περίπτωση, προέχει να αποδεικνύεται κατά νόμο ότι το πρόσωπο αυτό διευθύνει πραγματικά και μόνιμα τις μεταφορικές δραστηριότητες της επιχείρησης, πρέπει δε τούτο να προκύπτει σαφώς από την πράξη ανάθεσης του αρμοδίου οργάνου του νομικού προσώπου (επιχείρησης).
Ελ.Συν.Τμ.7(ΚΠΕ)/364/2016
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, καθώς, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, οι υπηρεσίες «υποστήριξης του Οργανισμού από εξειδικευμένο εξωτερικό σύμβουλο με στόχο τον εντοπισμό των δυνατοτήτων χρηματοδότησης των δράσεων του ... από τα επιχειρησιακά προγράμματα του Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020» μη νομίμως ανατέθηκαν στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία. Και τούτο, διότι οι ανατεθείσες εργασίες, όπως το αντικείμενό τους προκύπτει από την προαναφερόμενη με αρ. πρωτ. 3861/8.3.2016 σύμβαση (προγράμματα ενημέρωσης προσωπικού του Οργανισμού σχετικά με το νέο κανονιστικό πλαίσιο των Ε.Π. του Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020, συγκρότηση φακέλου τεκμηρίωσης διαχειριστικής επάρκειας του Οργανισμού, διερεύνηση της δυνατότητας χρηματοδότησης δράσεων του ... από τα Ε.Π. του Ε.Σ.Π.Α. 2014 – 2020, προετοιμασία τυποποιημένων εντύπων πρότασης έργου) εμπίπτουν στα καθήκοντα του προσωπικού του Οργανισμού και, συγκεκριμένα, ανάγονται στις αρμοδιότητες αφενός μεν του Τμήματος Ανθρώπινων Πόρων και Ποιότητας Υπηρεσιών, αφετέρου του Τμήματος Αξιοποίησης Προγραμμάτων, Χρηματοδοτήσεων και Συνεργασιών, τα οποία υπάγονται στη Διεύθυνση Επιχειρησιακού Σχεδιασμού, Οργάνωσης και Αξιοποίησης Πόρων σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ. του...