Δ.Εφ.Αθ./813/2024
Τύπος: Δικαστικές Αποφάσεις
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΩΝ(...)Συνεπώς, οι παρεμβαίνοντες διαθέτουν τα τυπικά προσόντα της παρ.3 του άρθρου 84 του Ν.3528/2007, η οποία εφαρμόζεται ως προς τον βαθμό, απορριπτομένου του περί του ισχυρισμού των αιτούντων περί μη κατοχής του εν λόγω βαθμού κατά τον χρόνο τοποθέτησης τους, καθόσον η προαγωγή γίνεται σύμφωνα με το σύστημα προαγωγών του Υ.Κ., και τους χρόνους που αυτό καθορίζει, συντελείται από την ημέρα που ο υπάλληλος συμπληρώνει τον χρόνο υπηρεσίας (άρθρο 83 παρ.3 Υ.Κ.), ήτοι ανατρέχει στο χρόνο πλήρωσης των προϋποθέσεων που τίθενται για την προαγωγή στον επόμενο βαθμό, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 82 και 83 του Ν.3528/2007 (ΦΕΚ Α΄26), το οποίο εφαρμόζεται δυνάμει του ως άνω άρθρου 31 του Ν.4622/2019. Περαιτέρω, ενόψει του προσωρινού χαρακτήρα της ανάθεσης καθηκόντων, εφόσον αναπληρώνουν μεταβατικό Προϊστάμενο και της ανάγκης ταχείας ολοκλήρωσης της διαδικασίας επιλογής, το αρμόδιο όργανο δεν είναι υποχρεωμένο να προβεί σε συγκριτική αξιολόγηση των τυπικών και ουσιαστικών προσόντων των υποψηφίων, διαθέτοντας ευρεία διακριτική ευχέρεια για την επιλογή του, όμως οφείλει να λάβει υπόψη τα ουσιαστικά προσόντα των υπαλλήλων, την ποιότητα της υπηρεσιακής δραστηριότητάς τους, τη γνώση του αντικειμένου του φορέα, της οργάνωσης και λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης γενικότερα και τις διοικητικές ικανότητές τους (ΣτΕ 382/2016), κατά το προαναφερόμενο άρθρο 116 του Ν. 4622/2019, στοιχεία που ελήφθησαν υπόψη, βάσει του μνημονευθέντος στις προσβαλλόμενες αποφάσεις ..../27-5-2022 Εισηγητικού Σημειώματος του Γενικού Γραμματέα Συντονισμού και προσκομισθέντος εντός του διοικητικού φακέλου, απορριπτομένων των προβαλλομένων, περί έλλειψης αιτιολογίας των προσβαλλόμενων πράξεων ως αβασίμων.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/319/2011
Προαγωγές υπαλλήλων κατ’ εκλογήν – Κρίσεις – Αναβολή ή μη κρίσης πειθαρχικώς διωκόμενου υπαλλήλου – Αναδρομική προαγωγή ή μη.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Το Ανώτατο Υπηρεσιακό Συμβούλιο (Α.Υ.Σ.) έχει τη δυνατότητα, κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων των παρ. 1 και 2 του άρθρου 92 του Υ.Κ. να αναβάλει, με αιτιολογημένη απόφασή του, την κρίση του πειθαρχικώς διωκόμενου υπαλλήλου. Στην περίπτωση αυτή θα κρίνει τους λοιπούς υπαλλήλους, που πληρούν τα τυπικά προσόντα προαγωγής στο βαθμό του ΠΥΒ΄, για την πλήρωση όλων των κενών οργανικών θέσεων που καθορίζονται με το ερώτημα του Υπουργού. (ομοφ.) β) Εφόσον η κατηγορία αποδειχθεί αβάσιμη και ο τελεσίδικα απαλλαγείς υπάλληλος κριθεί σε μεταγενέστερο υπηρεσιακό συμβούλιο προακτέος, θα προαχθεί αναδρομικά, κατ’ ανάλογη εφαρμογή του άρθρου 92 παρ. 3 του Υ.Κ., από το χρόνο που προήχθησαν οι λοιποί συνάδελφοί του. (ομοφ.) γ) Η υποβολή του ερωτήματος του Υπουργού και συνεπώς η νέα κρίση του τελεσίδικα απαλλαγέντος της κατηγορίας υπαλλήλου παρεμποδίζεται έως τη δημιουργία κενής οργανικής θέσης στο βαθμό του ΠΥΒ΄, που κρίνεται αναγκαίο να πληρωθεί. (ομοφ.)
ΝΣΚ/503/2004
Προαγωγή Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος στο βαθμό του Πλωτάρχη.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την προαγωγή αξιωματικών Λ.Σ. στο βαθμό του Πλωτάρχη απαιτούνται τα ειδικά τυπικά προσόντα του άρθρου 22 παρ.2 του Ν 3079/2002, των οποίων η συνδρομή ερευνάται καταρχήν και στο πρόσωπο πτυχιούχων Ιδρύματος Ανώτατης Εκπαίδευσης που έχουν τύχει υποτροφιών για εξειδίκευση σε διάφορους τομείς πανεπιστημιακών ιδρυμάτων του εξωτερικού.
ΝΣΚ/98/2019
Εάν είναι δυνατό να γίνουν δεκτές αιτήσεις για μετάθεση σε κενές οργανικές θέσεις σε Έδρες Ναυτιλιακών Ακολούθων, που υπέβαλαν κατά τις διατάξεις του άρθρου 115 του ν. 4504/2017 Ανώτεροι Αξιωματικοί Λιμενικού Σώματος– Ελληνικής Ακτοφυλακής (Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ.), οι οποίοι προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και προήχθησαν μέχρι και το βαθμό που κατέχουν πριν την ισχύ του παραπάνω νόμου (29-11-2017), χωρίς να έχουν συμπληρώσει πραγματικά τα ειδικά τυπικά προσόντα, τα οποία απαιτούνται για την προαγωγή τους στο βαθμό του Πλωτάρχη Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ. και στους επόμενους από αυτόν βαθμούς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν μπορούν να γίνουν δεκτές οι ανωτέρω αιτήσεις διότι, όπως συνάγεται από τις διατάξεις του άρθρου 115 παρ. 5 και 6 του ν. 4504/2017, ο νομοθέτης αξιώνει ως επιπρόσθετη προϋπόθεση για τη μετάθεση στις παραπάνω θέσεις Ανώτερων Αξιωματικών, οι οποίοι προέρχονται από τη Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων Λ.Σ.- ΕΛ.ΑΚΤ., να έχουν πραγματικά εκπληρώσει τις προϋποθέσεις που απαιτούνται ως ειδικά τυπικά προσόντα για την προαγωγή τους μέχρι και το βαθμό που κατέχουν (πλειοψ.).
ΝΣΚ/78/2011
Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο – Διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης (ΕΔΕ) – Ορισμός τριμελούς Επιτροπής – Νομιμότητα ή μη σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 126 του Υ.Κ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο ορισμός τριμελούς Επιτροπής για διενέργεια ένορκης διοικητικής εξέτασης, στο βαθμό που ορίζεται ένας υπεύθυνος και δύο για επικούρησή του, δεν προσκρούει στις διατάξεις του άρθρου 126 του Ν 3528/2007. Αν όμως ορίζεται η διενέργεια ΕΔΕ από κοινού, τότε εκτιμάται ως αμφιβόλου νομιμότητας η διενέργεια της ΕΔΕ, αφού η ενέργεια αυτή είναι αντίθετη με τις επιταγές της παρ.2 του άρθρου 126 του Υ.Κ. (Ν.3528/2007).
ΝΣΚ/232/2002
Δυνατότητα ή μη, μετά την ισχύ της διατάξεως του άρθρου 3 παρ.6 του Ν 2575/98, αναδρομικής προαγωγής Αξ/κών ΛΣ, προερχομένων εξ υπαξιωματικών, δια προσμετρήσεως και των ετών υπηρεσίας τους ως λιμενοφυλάκων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προκειμένου περί αξιωματικών ΛΣ προερχομένων εξ ανθυπασπιστών ή υπαξιωματικών, η προσμέτρηση και του πέραν των 13 ετών διανυθέντος χρόνου υπηρεσίας αυτών, ως ναυτών λιμενικών, λιμενοφυλάκων, στον χρόνο υπηρεσίας τους ως αξιωματικών για την προαγωγή σε ανώτερο βαθμό, τελεί, πλέον, από την 4-2-1998, αφ ότου ίσχυσε η διάταξη του άρθρου 3 παρ.6 Ν 2575/1998, αλλά και μετά την διάταξη του άρθρου 11 παρ.3 του Ν 2935/2001, υπό την προϋπόθεση της μη διαταράξεως της σειράς αρχαιότητος μεταξύ των αξιωματικών του ΛΣ. Η διάταξη, όμως, αυτή, μη έχουσα αναδρομική ισχύ δεν θίγει το νομοθετικό καθεστώς, που ίσχυε τον χρόνο, κατά τον οποίο οι αξιωματικοί είχαν τα προσόντα να κριθούν για προαγωγή και επομένως η Διοίκηση θα έπρεπε να προβεί σε κρίση των εν λόγω αξιωματικών με βάση το νομοθετικό καθεστώς του Ν 2329/1995, που ίσχυε κατά τον χρόνο συμπληρώσεως των τυπικών προσόντων προαγωγής τούτων.
ΝΣΚ/70/2011
Πυροσβεστικό Σώμα – Προσωπικό – Όριο ηλικίας – Εφαρμογή διατάξεων Υπαλληλικού Κώδικα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Δεν εφαρμόζεται σε πυρονόμο, ο οποίος έχει καταληφθεί από το προβλεπόμενο στον οικείο οργανισμό του Πυροσβεστικού Σώματος όριο ηλικίας, η διάταξη του άρθρου 155 παρ. 2 του Ν 3528/2007 (Υ.Κ.), όπως τροποποιηθείσα ισχύει σήμερα. (ομοφ.)
ΝΣΚ/147/2020
Αναγνώριση χρόνου υπηρεσίας δυνάμει των διατάξεων του ν.2889/2001, άρθρο 11 παράγραφος 5, όπως ισχύει και προσμέτρηση του εν λόγω χρόνου για τη συμπλήρωση επταετίας προς προαγωγή ιατρού με βαθμό Επιμελητή Β΄ του Ε.Σ.Υ.(....)Ο χρόνος υπηρεσίας ιατρού με βαθμό Επιμελητή Β΄ του Ε.Σ.Υ., που αναγνωρίζεται ως χρόνος υπηρεσίας για τη συμπλήρωση της πενταετίας προς μονιμοποίησή του, αποτελεί χρόνο υπηρεσίας, η οποία προσμετράται και για τη συμπλήρωση επτά ετών υπηρεσίας που απαιτούνται για την προαγωγή του (ομόφωνα).
ΝΣΚ/160/2013
Αναβολή προαγωγής διπλωματικού υπαλλήλου λόγω πειθαρχικής εκκρεμότητας – Ισχύς της ποινής της στέρησης του προς προαγωγή δικαιώματος, από την ημερομηνία εκδόσεως της αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Κατά τις συνδυασμένες διατάξεις των άρθρων 10, 81 του Ν. 3566/2007 και 83, 94 και 109 παρ.1, 2 και 3 του Ν.3528/2007, όταν το υπηρεσιακό συμβούλιο παραλείπει από την προαγωγή υπάλληλο κατά του οποίου εκκρεμεί πειθαρχική κατηγορία, δεν προβαίνει σε άλλη κρίση, εκτός από αυτή της αναβολής της κρίσεως περί του προς προαγωγή δικαιώματος και γι' αυτό το λόγο η παράλειψη της κρίσεως για προαγωγή, δεν προδικάζει ευνοϊκή ή δυσμενή κρίση του συμβουλίου μετά τη λήξη της αναβολής. Η πειθαρχική ποινή του προς προαγωγή δικαιώματος άρχεται από της εκδόσεως της αποφάσεως του πειθαρχικού συμβουλίου. (ομοφ.)
ΝΣΚ/42/2024
Ερωτάται, εάν οι διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 4492/2017 περί μεταβατικών τοποθετήσεων προϊσταμένων στις νέες οργανωτικές δομές, καθώς και του άρθρου 87 του ν. 3528/2007 («Υπαλληλικός Κώδικας») περί αναπλήρωσης προϊσταμένων, εμπίπτουν στο πεδίο της έννοιας «άλλες διατάξεις» που αναφέρεται στην ιστοσελίδα της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, ώστε η ερωτώσα Υπηρεσία να υποχρεούται να χορηγήσει στην αιτούσα Γ.Ι. τα ζητούμενα στοιχεία που αφορούν τη σειρά κατάταξής της για την ανάληψη και αναπλήρωση θέσης ευθύνης ή και σε ανάλογες περιπτώσεις να χορηγεί προσθέτως τις σχετικές ατομικές διοικητικές πράξεις ή επιπλέον στοιχεία από τα προσωπικά μητρώα των υπαλλήλων, άνευ ετέρου, απλά ενημερώνοντας τους υπαλλήλους – υποκείμενα των δεδομένων, χωρίς αυτοί να έχουν δικαίωμα εναντίωσης ή να ζητείται προηγουμένως η συναίνεσή τους. (...) Οι διαδικασίες της μεταβατικής τοποθέτησης προϊσταμένων στις νέες οργανωτικές δομές και της αναπλήρωσης προϊσταμένων που προβλέπονται στις διατάξεις του άρθρου 18 παρ. 1 του ν. 4492/2017 και του άρθρου 87 του ν. 3528/2007, αντίστοιχα, εμπίπτουν στις περιπτώσεις επιλογής προσωπικού, στις οποίες παρέχεται η δυνατότητα πρόσβασης των υποψήφιων για κατάληψη θέσης σε στοιχεία που αφορούν τους λοιπούς υποψήφιους, υπό τους όρους και τις προϋποθέσεις του ν. 4624/2019 και του Κανονισμού (ΕΕ) 2016/679 (Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα) και ύστερα από τη στάθμιση εκ μέρους της υπηρεσίας των αμοιβαίων συμφερόντων των υπαλλήλων. Για τη χορήγηση των αιτούμενων στοιχείων, η Διοίκηση υποχρεούται να προβεί σε ενημέρωση των υποκειμένων των προσωπικών δεδομένων, χωρίς, όμως, να ζητηθεί η συναίνεσή τους και χωρίς να έχει έννομη σημασία οιαδήποτε εναντίωσή τους (ομόφωνα).
ΝΣΚ/283/2016
Χρόνος μονιμοποίησης και εξέλιξης στην ιεραρχία των ιατρών του ΕΣΥ.(...)Η αξιολόγηση των ιατρών του ΕΣΥ που έχουν διορισθεί επί τη βάσει των διατάξεων του άρθρου 15 του ν. 2920/2001, όπως ισχύει, διενεργείται στο τέλος της πενταετούς θητείας τους, χωρίς την υποβολή αιτήσεως εκ μέρους τους και εφ’ όσον είναι θετική, η μονιμοποίησή τους στο βαθμό του Επιμελητή Α΄ ανατρέχει στο χρόνο λήξεως της πενταετούς θητείας. Από το χρονικό αυτό σημείο εκκινεί η πενταετής θητεία στο βαθμό του Επιμελητή Α΄, προκειμένου να αξιολογηθούν για προαγωγή στο βαθμό του Διευθυντή κατ’ εφαρμογήν του ν. 3730/2008, άρθρ.20 παρ. 2. Οι διατάξεις του ν. 3918/2011, άρθρ.58, παρ.6 έχουν συναφώς εφαρμογή, εφ’ όσον, κατά το ιστορικό έκαστης περιπτώσεως, συντρέχουν οι προϋποθέσεις εφαρμογής τους (ομοφ.).