Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Δ12α/Φ.32/Γ.Π.58603/1722/2019

Τύπος: Εγκύκλιοι

Παροχή διευκρινίσεων για τη με Α.Π. Δ12α/Φ.32/Γ.Π.οικ.46042/1305/30-08-2018 Εγκύκλιο με θέμα «Διευκρινίσεις σχετικά με την καταβολή επιδομάτων Βαριάς Αναπηπίας βάσει της υπ’ απ. Γ4α/Φ.225/161/15-02-1989 ΚΥΑ “Ενοποίηση προγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης ατόμων με ειδικές ανάγκες” (ΦΕΚ 108/Β΄) και του ανασφάλιστου υπερήλικα του άρθρου 93 του ν. 4387/2016 (ΦΕΚ 85/Α΄)» (ΑΔΑ : 68ΔΩ465Θ1Ω-ΚΘΘ).(ΑΔΑ: 6ΔΜ6465Θ1Ω-ΑΜΦ)


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

Δ12/Φ.32/Γ.Π.οικ.46042/1305/2018

Διευκρινίσεις σχετικά με την καταβολή των επιδομάτων βαριάς αναπηρίας βάσει της υπ' αρ. Γ4α/Φ.225/161/15-02-1989 ΚΥΑ "Ενοποίηση Προγραμμάτων οικονομικής ενίσχυσης ατόμων με ειδικές ανάγκες" (ΦΕΚ 108 Β), και του ανασφάλιστου υπερήλικα του άρθρου 93 του ν.4387/2016 (Α΄ 85).(ΑΔΑ:68ΔΩ465Θ1Ω-ΚΘΙ)


Π4γ/Φ.225/οικ.2866/1995

Τροποποίηση και επέκταση της αριθμ. Γ4α/Φ.225/161/89 (ΦΕΚ 108 Β') Κ.Υ. απόφασης "Περί οικονομικής ενίσχυσης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες


Φ.30043/59517/Δ.15-16/1001/2018

Kαθορισμός των αποδοχών για τον υπολογισμό της εφάπαξ παροχής των πριν την 1-1-1993 ασφαλισμένων του πρ. Τομέα Πρόνοιας Μηχανικών και Εργοληπτών Δημοσίων Έργων.(ΑΔΑ:ΩΙΙ0465Θ1Ω-6ΦΣ)

Ανακλήθηκε με την Φ.80000/35591/Δ16.1210/2019 εγκύκλιο με ΑΔΑ:ΩΤ52465Θ1Ω-ΧΡΜ


ΕλΣυν/Κλ.1/167/2017

Καταβολή αποδοχών (μισθών και λοιπών επιδομάτων), , στους φερόμενους ως δικαιούχους σ’ αυτό δύο (2) υπαλλήλους της υπηρεσίας καθαριότητας του Δήμου, που απασχολήθηκαν, δυνάμει συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου.(,,,,)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη. Τούτο δε, διότι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, η διάταξη του άρθρου 16 του ν. 4429/2016, κατ’ επίκληση της οποίας παρατάθηκε η ισχύς των συμβάσεων των φερομένων ως δικαιούχων, αντιβαίνει στις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 7 εδ. α΄ και 8 εδ. α΄ και β΄ του Συντάγματος, καθώς και σε εκείνες της κοινοτικής νομοθεσίας (Οδηγία 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου της 28.6.1999, όπως ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με το π.δ.164/2004) και, ως εκ τούτου, είναι ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα. Περαιτέρω, δεν είναι δυνατή η νομιμοποίηση της εντελλόμενης δαπάνης, κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 25 του ν. 4456/2017,  δοθέντος ότι, με βάση τα προεκτεθέντα, το μεν, με τη διάταξη αυτή, παραβιάζεται ο συνταγματικά κατοχυρωμένος, στο άρθρο 98 παρ. 1 εδ. α΄ του Συντάγματος, προληπτικός έλεγχος των δαπανών, το δε η εν λόγω διάταξη έρχεται ευθέως σε αντίθεση προς εκείνες του άρθρου 7 του π.δ/τος 164/2004. Πλην όμως, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη α) την ασάφεια και τη σύγχυση, που προκλήθηκε στο πεδίο των δημόσιων υπηρεσιών καθαριότητας -οι οποίες άπτονται ενός ιδιαίτερα ευαίσθητου και νευραλγικού τομέα δράσης και υποχρεώσεων των αρχών Τοπικής Αυτοδιοίκησης- από τις προμνησθείσες αλλεπάλληλες και αποσπασματικές νομοθετικές ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ κατά το πρόσφατο χρονικό διάστημα, και τις ερμηνευτικές αυτών εγκυκλίους, ιδίως δε την ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/51/οικ.27778/27.10.2016 εγκύκλιο του ΥΠΕΣΔΑ, όπως συμπληρώθηκε με την  4364/10.3.2017 όμοια, με την οποία απειλήθηκε η κίνηση της διαδικασίας των άρθρων 233 επ. του ν. 3852/2010 περί πειθαρχικής ευθύνης των μη συμμορφούμενων με τις ως άνω ρυθμίσεις αιρετών οργάνων των Ο.Τ.Α. Α΄ Βαθμού και β) ότι η εντελλόμενη δαπάνη ήταν κατ’ αρχήν νομιμοποιημένη, βάσει της, μη προδήλως αντίθετης στις προεκτεθείσες συνταγματικές και υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις, ρύθμισης του άρθρου 25 του ν. 4456/2017 (βλ. και μειοψηφία στα ανωτέρω Πρακτικά Ε.Σ. Ολομ. της 9ης/10.5.2017 Γεν. Συν/σης και πράξη 25/2017 Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο IV Tμ.), κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ανωτέρω Δήμου δεν ενήργησαν, στην προκείμενη περίπτωση, με πρόθεση καταστρατήγησης των ως άνω συνταγματικών και υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων, αλλά υπολαμβάνοντας, λόγω συγγνωστής πλάνης, ότι ήταν υποχρεωμένα να προβούν στην επίμαχη παράταση των σχετικών συμβάσεων, δυνάμει των ανωτέρω νομοθετικών διατάξεων (άρθρα16 του ν. 4429/2016 και 25 του ν. 4456/2017).


ΕΣ/Κλ.Τμ.1/186/2017

Καταβολή αποδοχών  βάσει συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου οκτάμηνης διάρκειας.(..)Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Τούτο, διότι αφενός η διάταξη του πρώτου εδαφίου του άρθρου 16 του ν. 4429/2016, κατ’ επίκληση της οποίας παρατάθηκε η ισχύς των συμβάσεών τους, δεν καταλαμβάνει τις εν λόγω συμβάσεις, δοθέντος ότι από τις προαναφερόμενες ειδικότητες των φερόμενων ως δικαιούχων, με τις οποίες αυτοί έχουν προσληφθεί, καθώς και από τις προμνησθείσες βεβαιώσεις του αναπληρωτή Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου ..., προκύπτει ότι αυτοί δεν απασχολούνται σε θέσεις και δεν φέρουν ειδικότητες που να σχετίζονται με την παροχή των αναφερόμενων στην ως άνω διάταξη υπηρεσιών καθαριότητας, ούτε απασχολούνται σε αρμόδιες για την καθαριότητα Υπηρεσίες του Δήμου και, αφετέρου, σε κάθε περίπτωση, η εν λόγω διάταξη αντιβαίνει στις διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 7 εδ. α΄ και 8 εδ. α΄ και β΄ του Συντάγματος, καθώς και σε εκείνες της κοινοτικής νομοθεσίας (Οδηγία 1999/70/ΕΚ του Συμβουλίου της 28.6.1999, όπως ενσωματώθηκε στο εθνικό δίκαιο με το π.δ.164/2004) και, ως εκ τούτου, είναι ανίσχυρη και μη εφαρμοστέα. Περαιτέρω, δεν είναι δυνατή η νομιμοποίηση της εντελλόμενης δαπάνης, κατ’ επίκληση της διάταξης του άρθρου 25 του ν. 4456/2017, δοθέντος ότι, σε κάθε περίπτωση, με βάση τα προεκτεθέντα, το μεν, με τη διάταξη αυτή παραβιάζεται ο συνταγματικά κατοχυρωμένος, στο άρθρο 98 παρ. 1 εδ. α’ του Συντάγματος, προληπτικός έλεγχος των δαπανών, το δε η εν λόγω διάταξη έρχεται ευθέως σε αντίθεση προς τις διατάξεις του άρθρου 7 του π.δ/τος 164/2004. Πλην όμως, το Κλιμάκιο, λαμβάνοντας υπόψη: α) την ασάφεια και τη σύγχυση που προκλήθηκε στο πεδίο των δημόσιων υπηρεσιών καθαριότητας από τις προμνησθείσες αλλεπάλληλες και αποσπασματικές νομοθετικές ρυθμίσεις που τέθηκαν σε ισχύ κατά το πρόσφατο χρονικό διάστημα και τις ερμηνευτικές αυτών εγκυκλίους, ιδίως δε την επικαλούμενη από το Δήμο ΔΙΠΑΑΔ/Φ.2.9/51/οικ.27778/27.10.2016 εγκύκλιο του ΥΠ.ΕΣ.Δ.Α., που εκδόθηκε, μάλιστα, πριν από τη δημοσίευση των κρίσιμων Πρακτικών της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης, στην οποία αναφέρεται ότι με τη ρύθμιση του άρθρου 16 του ν. 4429/2016 «(…) καθορίζονται οι περιπτώσεις παράτασης των συμβάσεων του προσωπικού που συνεισφέρει υπό την ευρεία έννοια στην κάλυψη των λειτουργικών αναγκών του τομέα καθαριότητας, όπως π.χ. οι οδηγοί και συνοδοί απορριμματοφόρων, οι χειριστές μηχανημάτων έργου που συνεισφέρουν στον τομέα καθαριότητας, οι απασχολούμενοι στον τομέα του ηλεκτροφωτισμού και στον τομέα πρασίνου καθώς και στην καθαριότητα των κοιμητηρίων κ.λ.π., χωρίς να αποτελεί αποκλειστικό κριτήριο για την υπαγωγή στις εν λόγω διατάξεις η ονομασία της ειδικότητας που κατέχουν και ανεξαρτήτως της οργανικής μονάδας, στην οποία αυτοί είχαν τοποθετηθεί, αλλά με βάση το λειτουργικό κριτήριο της εν τοις πράγμασι συνεισφοράς τους στον τομέα αυτό και των καθηκόντων που αυτοί ασκούσαν ή ασκούν (...)» και με την οποία απειλήθηκε η κίνηση της διαδικασίας των άρθρων 233 επ. του ν. 3852/2010 περί πειθαρχικής ευθύνης των μη συμμορφούμενων με τις ως άνω ρυθμίσεις αιρετών οργάνων των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού και β) ότι επακολούθησε η θέσπιση της μη προδήλως αντίθετης στις προεκτεθείσες συνταγματικές και υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεις ρύθμισης του άρθρου 25 του ν. 4456/2017 περί νομιμοποίησης των δαπανών που απορρέουν από τις σχετικές παρατάσεις συμβάσεων για τις οποίες έκρινε η Ολομέλεια (βλ. και μειοψηφία στα ανωτέρω Πρακτικά Ε.Σ. Ολομ. της 9ης/10.5.2017 Γεν. Συν/σης), κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του ανωτέρω Δήμου δεν ενήργησαν, στην προκείμενη περίπτωση, με πρόθεση καταστρατήγησης των ως άνω συνταγματικών και υπερνομοθετικής ισχύος διατάξεων, αλλά υπολαμβάνοντας, λόγω συγγνωστής πλάνης, ότι ήταν υποχρεωμένα να προβούν στην επίμαχη παράταση των σχετικών συμβάσεων, δυνάμει των ανωτέρω νομοθετικών διατάξεων (άρθρο 16 του ν. 4429/2016, άρθρο 25 του ν. 4456/2017). Κατά συνέπεια, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής, που αφορούν σε ήδη παρασχεθείσες υπηρεσίες, καθώς και όσα όμοια τυχόν εκδοθούν μέχρι και την ημερομηνία κοινοποίησης της παρούσας πράξης στον ανωτέρω Δήμο, πρέπει να θεωρηθούν, λόγω συγγνωστής πλάνης (πρβλ. και πράξεις ΚΠΕΔ στο Ι Τμ. 167, 165, 161, 160, 117, 116/2017).