Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Δ1Α 1192133 ΕΞ 2013

Τύπος: Αποφάσεις

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 1157/1981
ΦΕΚ: 3359/Β/30.12.2013
Τροποποίηση της αριθ. 1078370/1894/0001Α/Φ.71/14.9.2006 (Β΄ 1439) απόφασης του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών ως προς το ωράριο εργασίας των υπαλλήλων Διευθύνσεων της Κεντρικής Υπηρεσίας του Υπουργείου Οικονομικών και εποπτευόμενων Ν.Π.Δ.Δ. και προσαρμογή αυτής στις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 34 του Ν. 4194/2013.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2/68506/0004/2014

Τροποποίηση της αριθμ. 1078370/1894/0001Α/Φ.71/ 14.9.2006 (Β΄ 1439) υπουργικής απόφασης όπως ισχύει.

30/002/7250/2013

Τροποποίηση της υπ’ αριθμ.1078370/1894/0001Α/Φ.71/14.9.2006  (ΦΕΚ Β΄ 1439) υπουργικής απόφασης όπως ισχύει, ως προς το ωράριο εργασίας των Κεντρικών και Περιφερειακών Υπηρεσιών του Γενικού Χημείου του Κράτους.

Δ6Δ/1058692/ΕΞ2013

Τροποποίηση της υπ’ αριθ. 1078370/1894/0001Α/Φ.71/ 14.9.2006 (Β΄ 1439) υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει, ως προς τις ώρες εισόδου των δικαστικών επιμελητών στην Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου Οικονομικών.

Δ6Δ 1169176 ΕΞ 2012

Τροποποίηση της αριθ. 1078370/1894/0001Α/Φ.71/14.9.2006 (Β.1439) υπουργικής απόφασης, όπως ισχύει με τις διατάξεις του άρθρου 41 του Ν. 3979/2011 (Α΄/138), ως προς τη λειτουργία Τμημάτων Δ.Ο.Υ.».


2/46898/0004/2013

Τροποποίηση της αριθμ. 1078370/1894/0001Α/Φ.71/14-9-2006 (Β/1439) υπουργικής απόφασης όπως ισχύει, ως προς το ωράριο εργασίας των Υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής.


Αριθμ. 2/54193/0004/2015

Τροποποίηση της αριθμ. 1078370/1894/0001 Α/Φ.71/ 14−9−2006 (Β/1439) υπουργικής απόφασης όπως ισχύει, ως προς τις Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Οικονομικής Πολιτικής.


2/48974/0004/2015

Τροποποίηση της αριθμ. 1078370/1894/0001 Α/Φ .71/ 14-9-2006 (Β/1439) υπουργικής απόφασης όπως ισχύει, ως προς τις Υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Δημοσιονομικής Πολιτικής.


ΔΙΑΔΠ/Γ2γ/οικ/1692/2006

Καθιέρωση ωρών προσέλευσης και αποχώρησης των υπαλλήλων των δημοσίων υπηρεσιών και των Ν.Π.Δ.Δ.

1078370/1894/0001Α/2006 -ΦΕΚ: 1439/Β/2006 .Καθορισμός του ωραρίου εργασίας και των ωρών εισόδου του κοινού στην Κεντρική Υπηρεσία, στις Ειδικές Αποκεντρωμένες Υπηρεσίες και στις Περιφερειακές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών. (Τροποποιήθηκε με τις 6Δ 1169176 ΕΞ 2012 -ΦΕΚ: 3381/Β/2012, Δ6Δ/1058692/ΕΞ2013 -ΦΕΚ: 904/Β/2013, 2/46898/0004/2013 .ΦΕΚ: 1170/Β/2013 ,30/002/7250/2013 - ΦΕΚ: 2562/Β/2013,και Δ1Α 1192133 ΕΞ 2013-12/12/2013 - ΦΕΚ: 3359/Β/2013 )


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/74/2018

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα με την πράξη επιστροφής της Αναπληρώτριας Επιτρόπου, δεν προκύπτει ότι η κατά τα ως άνω υπερωριακή απασχόληση εργαζομένων του Δήμου οφείλεται σε οποιαδήποτε έκτακτη, εποχική ή επείγουσα ανάγκη (εδ. α παρ. 1 άρθρο 20 ν. 4354/2015), διότι στις  αποφάσεις καθιέρωσης αυτής,  που προαναφέρθηκαν, δεν περιέχεται  αιτιολογία με αναφορά σε συγκεκριμένα στοιχεία, από τα οποία να προκύπτουν εποχικές, έκτακτες ή επείγουσες περιστάσεις, που απαιτούν άμεση και δραστική διευθέτηση και επιβάλλουν πρόσθετη κατά ποσότητα εργασία  που δεν μπορεί να εκτελεστεί στο διευρυμένο ωράριο εργασίας που ισχύει για το προσωπικό αυτό. Αντίθετα, από τα εκτιθέμενα στις αποφάσεις καθιέρωσης υπερωριακής απασχόλησης, καθώς και στις αποφάσεις συγκρότησης συνεργείων, προκύπτει ότι  καλύπτονται συνήθεις υπηρεσιακές ανάγκες, γίνεται δε αόριστη επίκληση ειδικών αναγκών που  ανάγονται στη μορφή και το είδος των υπηρεσιών που παρέχονται από τη Διεύθυνση Ανάπτυξης, που δικαιολογούν, άλλωστε, την πρόβλεψη ότι  λειτουργούν σε διευρυμένο ωράριο, σύμφωνα με την οικεία, 22520/22.12.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης. Ούτε η απόφαση καθιέρωσης της υπερωριακής απασχόλησης, καθ’ υπέρβαση  ωραρίου, απαιτείται  από το νόμο ή δικαιολογείται  άνευ ετέρου να εκδίδεται άπαξ και κατά την έναρξη του έτους για όλη τη διάρκειά του, όπως εν προκειμένω, αντιθέτως, απαιτείται να εκδίδεται σε αναφορά προς συγκεκριμένη ανάγκη και μετά από διαπίστωση των κατάλληλων και αναγκαίων ενεργειών αντιμετώπισής της, στην υλοποίηση των οποίων και αποσκοπεί, τα οποία, εν προκειμένω, δεν προκύπτουν. Εξάλλου, η απαιτούμενη ειδική και πλήρης αιτιολογία που ελλείπει από τις ως άνω αποφάσεις δεν δύναται να αναπληρωθεί από την εκ των υστέρων παράθεση λόγων που επέβαλαν την πραγματοποίηση των υπερωριών, στο έγγραφο επανυποβολής  του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος τούτο δε, ανεξάρτητα από το ότι τα προβαλλόμενα δεν στοιχειοθετούν εποχικές, έκτακτες ή επείγουσες περιστάσεις. Ακόμα, με δεδομένο ότι πρόκειται για υπηρεσίες, για τις οποίες έχει θεσπιστεί ευρύ ωράριο λειτουργίας, η πραγματοποίηση υπερωριών δικαιολογείται μόνο με την προϋπόθεση ότι η εύρυθμη και συνεχής λειτουργία δεν εξασφαλίζεται με τον προγραμματισμό βαρδιών, και τούτο, τόσο για την προστασία των εργαζομένων από τυχόν μη νόμιμες υπερβάσεις στο ωράριο εργασίας τους, όσο και για την τήρηση των αρχών της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης κατά τη διάθεση των πρόσθετων δημόσιων οικονομικών πόρων που συνεπάγεται η απασχόληση του προσωπικού πέραν του τακτικού του  ωραρίου, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από την Περιφέρεια ..... με το έγγραφο επανυποβολής είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. Από τα στοιχεία  δε του φακέλου δεν προκύπτει ότι τέτοιος προγραμματισμός έχει γίνει, τουλάχιστον κατά τον κρίσιμο χρόνο. Επομένως, λαμβανομένου υπόψη και του ότι η υπερωριακή εργασία καθ’ υπέρβαση του ωραρίου επιτρέπεται μόνο σε αναφορά προς το ημερήσιο ωράριο εργασίας, η απασχόληση των ανωτέρω εργαζομένων  καθ’ υπέρβαση του  ωραρίου τους  κατά τις Κυριακές ή εξαιρέσιμες μέρες και κατά τις απογευματινές και νυχτερινές ώρες, κατά τις οποίες δεν είχε προγραμματιστεί νομίμως βάρδιά τους, είναι πλημμελής. Ωστόσο, ενόψει του γεγονότος ότι η  22520/22.12.2016 απόφαση του Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης, με την οποία καθορίστηκε σε 24ωρη βάση, καθώς και κατά τις Κυριακές και εξαιρέσιμες ημέρες, το ωράριο εργασίας υπαλλήλων διαφόρων Διευθύνσεων της Περιφέρειας ....., δημοσιεύτηκε μόλις στις 9.2.2017 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, και, επομένως, δεν υπήρχε επαρκής χρόνος για την οργάνωση βαρδιών, το Κλιμάκιο άγεται, περαιτέρω, στην κρίση ότι τα αρμόδια όργανα της Περιφέρειας δεν ενήργησαν με σκοπό την καταστρατήγηση των σχετικών διατάξεων, αλλά με την πεποίθηση ότι ενεργούν συννόμως, ως εκ τούτου, η πλάνη τους αυτή είναι συγγνωστή.     


ΕΣ/ΚΛ.Ζ/486/2021

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Να ελέγξει τη νομιμότητα της προηγηθείσας διαδικασίας και των οικείων είκοσι (20) σχεδίων συμβάσεων του ν.π.δ.δ. «…» (…) με αντικείμενο την «Παροχή Υπηρεσιών παρασκευής - συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τις σχολικές χρονιές 2021 - 2022, 2022 - 2023 με δικαίωμα προαιρέσεως για το σχολικό έτος 2023 - 2024», συνολικής προϋπολογιζόμενης δαπάνης 224.335.075,50 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του δικαιώματος προαίρεσης) πλέον Φ.Π.Α.(....)Τούτο, ανεξαρτήτως του ότι συνεπεία της επίμαχης απαίτησης εμποδίστηκε η συμμετοχή στον διαγωνισμό (μόνο) 2 οικονομικών φορέων, ενώ προσήλθαν 28, συνεπώς prima facie αναπτύχθηκε ανταγωνισμός, όχι όμως αποτελεσματικός καθόσον, όπως εκτέθηκε, η εφαρμογή του συγκεκριμένου κριτηρίου είχε ως αποτέλεσμα την ανάθεση της πλειονότητας των τμημάτων του διαγωνισμού σε λιγότερους από 5 οικονομικούς φορείς. Ως εκ τούτου ο ανωτέρω αναφερόμενος όρος (2.2.6 β'), που τίθεται για πρώτη φορά σε σχετική διακήρυξη του … (βλ. σκ. 20), είναι αντίθετος στα άρθρα 18 παρ. 1 και 75 παρ. 1 και 4 του ν. 4412/2016 και στις αρχές της διαφάνειας, της ίσης μεταχείρισης και της αναλογικότητας που αποτυπώνονται στις διατάξεις τους.Αναβάλλεται η έκδοση οριστικής Πράξης ως προς τη νομιμότητα και τα υποβληθέντα προς έλεγχο επτά (7) σχέδια συμβάσεων μεταξύ του ν.π.δ.δ. «…» και των αναδόχων που αναγράφονται σε αυτά, με αντικείμενο την «Παροχή Υπηρεσιών παρασκευής - συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τις σχολικές χρονιές 2021 - 2022, 2022 - 2023 με δικαίωμα προαιρέσεως για το σχολικό έτος 2023 - 2024», που αφορούν στα τμήματα 14, 26, 33, 36, 47, 19, 27, 32, 42, 48, 71, 74, 5, 70, 38, 2, 9, 12, 13, 17, 21, 23, 34, 39, 40, 56, 58, 65, 67, 68, 76 του διαγωνισμού, κατά τα αναφερόμενα στο σκεπτικό της παρούσας. Κωλύεται η υπογραφή των (υπολοίπων) δεκατριών (13) υποβληθέντων προς έλεγχο σχεδίων συμβάσεων μεταξύ του ν.π.δ.δ. «…» και των αναδόχων που αναγράφονται σε αυτά, με αντικείμενο την «Παροχή Υπηρεσιών παρασκευής - συσκευασίας και διανομής ζεστών γευμάτων σε μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατά τις σχολικές χρονιές 2021 - 2022, 2022 - 2023 με δικαίωμα προαιρέσεως για το σχολικό έτος 2023 - 2024», που αφορούν στα τμήματα 3, 6, 7, 8, 10, 11, 15, 18, 20, 22, 24, 25, 28, 29, 30, 31, 37, 44, 45, 46, 50, 51, 52, 54, 55, 57, 60, 61, 62, 63, 64, 66 και 73.

ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΕΝ ΜΕΡΕΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1815/2021.