×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΔΕΔ/Θεσ/1026/2025

Τύπος: Έγγραφα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Η απόφαση 1026/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου ύψους 102,40€ για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε βάσει του άρθρου 54Α του ν.4987/2022, επειδή ο προσφεύγων (που φέρεται να είναι φύλακας μεταγραφών/προϊστάμενος κτηματολογικού γραφείου) δεν αρνήθηκε τη μεταγραφή συμβολαίου αγοραπωλησίας ακινήτου, στο οποίο δεν μνημονευόταν ή/και δεν επισυναπτόταν ορθά το Πιστοποιητικό ΕΝ.Φ.Ι.Α. για ειδικό κτίριο κτηνοτροφικής χρήσης των πωλητών. Οι ισχυρισμοί του προσφεύγοντος περί πλημμελούς κοινοποίησης, αναρμοδιότητας ελέγχου και ότι δεν απαιτείται επισύναψη του πιστοποιητικού στο αντίγραφο που κατατίθεται στο κτηματολόγιο, απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι, καθώς ο νόμος απαιτεί ρητά τη μνημόνευση και επισύναψή του.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/164/2011

Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην υπό στοιχ. ΙΙ σκέψη της παρούσας, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη,  καθόσον το περιλαμβανόμενο σε αυτή ποσό για τα δικαιώματα του Κτηματολογικού Γραφείου ...... από τη μεταγραφή του αγοραπωλητηρίου συμβολαίου οικοπέδου με συμβαλλόμενο αγοραστή τον Δήμο ......, ήτοι Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού,  υπερβαίνει  το  κατά τα προεκτεθένταανώτατο  προνομιακό όριο  των 127,66 ευρώ.


ΝΣΚ/189/2014

Ακίνητα προερχόμενα από παραίτηση κυριότητας – Αδέσποτα – Έρευνα της πραγματικής και της νομικής τους κατάστασης – Τυχόν αναγκαίες ενέργειες των αρμοδίων υπηρεσιών του Δημοσίου-Κτηματικών Υπηρεσιών προς διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ακίνητο, από την κυριότητα του οποίου παραιτείται ο κύριος αυτού με σκοπό αυτό να καταστεί αδέσποτο, περιέρχεται στην κυριότητα του Δημοσίου με τη μεταγραφή της μονομερούς δηλώσεως του κυρίου του ακινήτου –η οποία πρέπει να περιαφθεί το τύπο της συμβολαιογραφικής πράξης στο γραφείο μεταγραφών της περιφέρειας του ακινήτου. Την κυριότητα αυτού το Δημόσιο αποκτά πρωτοτύπως και μαζί αποκτά αυτοδικαίως και τη νομή του, ενώ τα περιορισμένα εμπράγματα δικαιώματα (υποθήκη, δουλείες) πάνω σ’ αυτό, εξακολουθούν να υπάρχουν και μετά την παραίτηση και ως εκ τούτου, α) δεν έχει σημασία κατά νόμον, τόσον πριν όσον και μετά τη μεταγραφή, ο έλεγχος της νομικής και πραγματικής κατάστασης του ακινήτου αυτού, β) ως νέος κύριος του ακινήτου, το Δημόσιο, δια των αρμοδίων υπηρεσιών του, θα πρέπει έγκαιρα να λάβει τα κατά νόμον προβλεπόμενα μέτρα για την προστασία των ακινήτων αυτών, ήτοι να προβεί στις δέουσες πράξεις διοικήσεως και διαχειρίσεως των εν λόγω ακινήτων. (ομοφ.) ΑΠΟΔΕΚΤΗ


ΝΣΚ/98/2024

Ερωτάται εάν η μεταγραφή της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής του άρθρου 12 του ν. 1337/1983,όπως ισχύει αποτελεί αναγκαία και απαρέγκλιτη προϋπόθεση για: α) τη σύνταξη διορθωτικών πράξεων εφαρμογής, β) τη βεβαίωση και επίδοση των εισφορών σε χρήμα του άρθρου 9 του ίδιου νόμου και γ) την έκδοση οικοδομικών αδειών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή

Ως προς τη σύνταξη διορθωτικών πράξεων εφαρμογής. Η ανάκληση (εν όλω ή εν μέρει) της Πράξης Εφαρμογής και η σύνταξη διορθωτικής πραγματοποιείται εντός ευλόγου χρόνου από την κύρωσή της, έτσι ώστε η μεταγραφή της να μην αποτελεί προϋπόθεση για τη σύνταξη διορθωτικής Πράξης Εφαρμογής. Ως προς την, κατά την ορθή διατύπωση του β΄σκέλους του ερωτήματος, έκδοση και επίδοση των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων, με δεδομένο ότι σύμφωνα με τις σχετικές νομοθετικές διατάξεις και την ερμηνεία αυτών, η παραγραφή του δικαιώματος των ΟΤΑ, αφενός να εκδώσουν πράξη επιβολής εισφοράς σε χρήμα και αφετέρου να προβούν στην ταμειακή βεβαίωση της επιβληθείσας εισφοράς, (εν ευρεία και εν στενή εννοία βεβαίωση της εισφοράς σε χρήμα), συνέχεται με τον χρόνο κύρωσης της Πράξης Εφαρμογής, η μεταγραφή αυτής δεν αποτελεί προϋπόθεση για την έκδοση και επίδοση των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων. Ως προς την έκδοση οικοδομικών αδειών, της σύνταξης (και κύρωσης) της Πράξης Εφαρμογής προηγείται η προκαταρκτική φάση της σύνταξης του κτηματογραφικού διαγράμματος και του κτηματολογικού πίνακα με βάση τις δηλώσεις ιδιοκτησίας (και τα σε αυτές συνημμένα: συμβόλαια, τίτλους, διαγράμματα) τις οποίες, μετά από σχετική πρόσκληση, έχουν υποβάλει οι φερόμενοι ιδιοκτήτες των ακινήτων. Ως εκ τούτου, στην Πράξη Εφαρμογής που ακολουθεί αποτυπώνονται οι ιδιοκτησίες και οι ιδιοκτήτες, όπως, εν τέλει, προέκυψαν από τις δηλώσεις ιδιοκτησίας που υποβλήθηκαν. Ενόψει δε, της ιδιαίτερης σημασίας που αποδίδεται από το νομοθέτη στη δήλωση ιδιοκτησίας που υποβλήθηκε κατά την προκαταρκτική φάση της σύνταξης της Πράξης Εφαρμογής, οικοδομική άδεια δύναται να εκδοθεί – τηρουμένων των λοιπών νόμιμων προϋποθέσεων - στο όνομα του φερόμενου ως ιδιοκτήτη στην κυρωμένη Πράξη Εφαρμογής, χωρίς να απαιτείται η μεταγραφή της. Συνεπώς, για τη διενέργεια των επόμενων της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής διοικητικών πράξεων, και συγκεκριμένα α) της σύνταξης διορθωτικών Πράξεων Εφαρμογής, β) της έκδοσης και επίδοσης των πράξεων επιβολής εισφοράς σε χρήμα και των αντίστοιχων ταμειακών βεβαιώσεων και γ) της έκδοσης οικοδομικών αδειών δεν αποτελεί προϋπόθεση η μεταγραφή της, καθόσον, όπως προκύπτει από την ερμηνεία των σχετικών διατάξεων, ο νομοθέτης θέλησε να αποσυνδέσει την έκδοση των ανωτέρω διοικητικών πράξεων από τη μεταγραφή της κυρωμένης Πράξης Εφαρμογής (ομόφωνα).


ΝΣΚ/153/2020

Δυνατότητα χορήγησης μόνιμης άδειας διαμονής επενδυτή, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. Β περ. 2 του ν. 4251/2014, όπως ισχύουν, σε πολίτη τρίτης χώρας, που αποκτά ακίνητο στην Ελλάδα μετά από αναγκαστικό πλειστηριασμό, στον οποίο αναδεικνύεται υπερθεματιστής, και την καταβολή του εκπλειστηριάσματος στον επί του πλειστηριασμού υπάλληλο.(...)Μετά τον αναγκαστικό πλειστηριασμό ακινήτου, που βρίσκεται στην Ελλάδα, και την καταβολή από τον υπερθεματιστή, πολίτη τρίτης χώρας, του συνολικού εκπλειστηριάσματος, ελάχιστης αξίας 250.000 ευρώ, στον επί του πλειστηριασμού υπάλληλο, είναι δυνατή η χορήγηση σε αυτόν μόνιμης άδειας διαμονής επενδυτή, κατά τις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. Β του ν. 4251/2014, όπως ισχύουν, υπό τους απαράβατους όρους ότι: α) Η καταβολή του εκπλειστηριάσματος στον επί του πλειστηριασμού υπάλληλο έχει συντελεσθεί με έναν από τους τρόπους, που περιοριστικά αναφέρονται στις διατάξεις του άρθρου 20 παρ. Β περ. 2 του ν. 4251/2014, όπως ισχύουν, β) έχει γίνει μεταγραφή της περίληψης της κατακυρωτικής έκθεσης του ακινήτου στα οικεία βιβλία μεταγραφών και γ) ο πλειστηριασμός δεν έχει ακυρωθεί με έναν από τους προβλεπόμενους νόμιμους τρόπους (ομόφωνα).


ΝΣΚ/426/2002

Περιφερειακά Συστήματα Υγείας (ΠεΣΥ). Μεταβίβαση στα ΠεΣΥ και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων των αποκεντρωμένων μονάδων τους. Αρμοδιότητα των οργάνων των ΠεΣΥ. Δικαστική εκπροσώπηση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Η μεταβίβαση στα ΠεΣΥ των περιουσιακών στοιχείων των αποκεντρωμένων μονάδων του γίνεται αυτοδικαίως, χωρίς την τήρηση οποιουδήποτε τύπου και επομένως δεν απαιτείται η μεταγραφή στο οικείο υποθηκοφυλακείο οποιασδήποτε πράξης ή συμβολαίου. –Αρμόδιο να αποφασίζει για την αξιοποίηση των περιουσιακών αυτών στοιχείων είναι το Διοικητικό Συμβούλιο του οικείου ΠεΣΥ. Κατά τη σύνταξη δε των πράξεων αγοραπωλησίας κλπ, ως εκπρόσωπος των ΠεΣΥ, συμβάλλεται ο Πρόεδρος αυτού. –Κατ εξαίρεση αρμόδιο όργανο για να αποφασίζει για την αποδοχή δωρεών ή κληροδοτημάτων υπέρ συγκεκριμένου νοσοκομείου, καθώς και για την αξιοποίηση αυτών είναι το Συμβούλιο Διοίκησης του ίδιου του Νοσοκομείου. –Κατά τη σύνταξη των σχετικών πράξεων, στις περιπτώσεις αυτές το Νοσοκομείο εκπροσωπείται από τον Διοικητή του. –Στις δίκες, που αφορούν την κυριότητα και τα λοιπά εμπράγματα δικαιώματα επί της ακίνητης ή κινητής περιουσίας των Νοσοκομείων και των Κέντρων Υγείας διάδικος είναι το Νομικό Πρόσωπο του οικείου ΠεΣΥ, το οποίο εκπροσωπείται από τον Διοικητή του. Κατ εξαίρεση όμως, αν οι δίκες αυτές αφορούν σε περιουσιακά στοιχεία, τα οποία περιήλθαν σε συγκεκριμένο Νοσοκομείο από δωρεά ή κληροδότημα, διάδικος είναι το ίδιο το Νοσοκομείο, το οποίο εκπροσωπείται από τον Διοικητή του. –Διάδικος όμως στις δίκες, που αφορούν τη διαχείριση και τη χρήση των ως άνω περιουσιακών στοιχείων (μισθωτικές διαφορές κλπ) είναι οι ίδιες οι αποκεντρωμένες και ανεξάρτητες υπηρεσιακές μονάδες. –Σε περίπτωση κηρύξεως αναγκαστικής απαλλοτριώσεως σε βάρος ακινήτων Νοσοκομείων του ΕΣΥ ή Κέντρων Υγείας, δικαιούχος της αποζημιώσεως, που καθορίζεται, είτε δικαστικώς, είτε εξωδίκως είναι το Νομικό Πρόσωπο του ΠεΣΥ. –Διάδικος στις δίκες αυτές περί καθορισμού τιμής μονάδος αποζημιώσεως και αναγνωρίσεως των δικαιούχων αυτής είναι το ΠεΣΥ, εκπροσωπούμενο από τον Διοικητή του.