ΔΕΔ/Θεσ/1037/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η Απόφαση 1037/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός ιδιοκτήτη ψητοπωλείου κατά οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος και προστίμου για το φορολογικό έτος 2018, συνολικού ποσού €30.796,35. Η προσφυγή κρίθηκε ως απαράδεκτη διότι υποβλήθηκε εκπρόθεσμα. Ο προσφεύγων επικαλέστηκε ανωτέρα βία (κλινήρης λόγω βρογχοπνευμονίας) για να δικαιολογήσει την καθυστέρηση. Η ΔΕΔ απέρριψε αυτό τον ισχυρισμό, κρίνοντας ότι η ιατρική γνωμάτευση ιδιώτη ιατρού δεν αποδεικνύει γεγονός εξαιρετικά απρόβλεπτο που να καθιστούσε απολύτως αδύνατη την άσκηση της προσφυγής (είτε ηλεκτρονικά είτε μέσω αντιπροσώπου), με αποτέλεσμα να μην συγχωρείται η υπέρβαση της ανατρεπτικής προθεσμίας των 30 ημερών. Ως εκ τούτου, οι άλλοι ουσιαστικοί ισχυρισμοί παρέλκουν ως αλυσιτελείς.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΣΤΕ/2132/2004
ΔΗΜΟΤΙΚΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ-ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ:Επειδή, τέλος, ο αιτών επικουρικώς προβάλλει ότι η μη προσέλευσή του για ορκωμοσία κατά την συνεδρίαση της 26.12.2002 και κατά το μεταγενέστερο χρονικό διάστημα μέχρι την 31.12.2002 οφείλεται σε ανωτέρα βία, συνισταμένη στο γεγονός ότι είχε περιπέσει σε κώμα, προσκομίζει δε προς απόδειξη του πραγματικού αυτού ισχυρισμού την από 24.12.2002 γνωμάτευση ιδιώτη ιατρού. Ανεξαρτήτως, όμως, του ζητήματος αν η λόγω ανωτέρας βίας μη ορκωμοσία των εκλεγέντων μέχρι την παραμονή της εγκαταστάσεως των δημοτικών αρχών συγχωρείται κατά νόμο και δεν επιφέρει την αυτοδικαία έκπτωσή τους, πάντως εν προκειμένω δεν αποδεικνύεται ότι συνέτρεξε περίπτωση ανωτέρας βίας, ήτοι γεγονότος αναπότρεπτου ή ανυπέρβλητου και απρόβλεπτου κωλύματος συνεπεία του οποίου ο ενδιαφερόμενος τελεί σε απόλυτη πραγματική αδυναμία να επιμεληθεί των υποθέσεών του είτε αυτοπροσώπως είτε δι’ άλλου προσώπου (...), αφ’ ενός μεν διότι στην προσκομιζομένη ιατρική γνωμάτευση δεν αναφέρεται ότι ο αιτών είχε περιπέσει σε κώμα αλλά ότι στις 24.12.2002 παρουσίασε απορρύθμιση του σακχάρου του αίματος για την αντιμετώπιση της οποίας του συνεστήθη φαρμακευτική αγωγή και παραμονή κατ’ οίκον, αφ’ ετέρου δε διότι όπως προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ο αιτών κατά τον κρίσιμο χρόνο ασκούσε τα καθήκοντα του απερχομένου στις 31.12.2002 δημάρχου … χωρίς να τεθεί ζήτημα αναπληρώσεώς του λόγω αδυναμίας του για την άσκηση των καθηκόντων αυτών.Απορρίπτει την αίτηση.
ΔΕΔ/Θεσ/1291/2025
Η απόφαση 1291/15.07.2025 του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών αφορά την απόρριψη ενδικοφανούς προσφυγής εταιρείας κατά πράξης επιβολής προστίμου 2.000,00€ (άρθρου 55 ν. 5104/2024) της Δ.Ο.Υ. Λάρισας για το φορολογικό έτος 2023. Το πρόστιμο επιβλήθηκε λόγω εκπρόθεσμης υποβολής του Συνοπτικού Πίνακα Πληροφοριών για ενδοομιλικές συναλλαγές. Η εταιρεία επικαλέστηκε ανωτέρα βία λόγω ασθένειας του λογιστή της, προσκομίζοντας ιατρική γνωμάτευση για κατάκλιση. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, τονίζοντας ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις του Ν. 5042/2023 για παράταση, καθώς δεν αποδείχθηκε νοσηλεία τριών τουλάχιστον ημερών σε νοσοκομείο, ούτε η νόμιμη εξουσιοδότηση του λογιστή, ενώ η ιατρική σύσταση για κατάκλιση δόθηκε μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής (26η Ιουλίου 2024).
ΝΣΚ/359/2009
Δικαίωμα διορισμού τέκνου αστυνομικού υπαλλήλου στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας ως πολιτικού υπαλλήλου, κατ’ άρθρο 12 παρ. 6 του Ν 3387/2005. Προϋποθέσεις της ευεργετικής διάταξης. Κρισιμότητα του χρόνου αναγωγής της αναπηρίας στον τραυματισμό.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν κέκτηται δικαίωμα διορισμού του στο Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας, κατ’ άρθρο 12 παρ. 6 του Ν 3387/2005, τέκνο τραυματισθέντος αστυνομικού υπαλλήλου δεδομένου του ότι: α) Στην προσκομιζόμενη ιατρική γνωμάτευση η διαπιστούμενη ανικανότητα του παθόντος ως και το ποσοστό αυτής λαμβάνει χώρα μετά από 27 έτη από τον τραυματισμό αυτού, με αναγωγή σε ενεστώτα χρόνο, γεγονός που αποκλείει την εφαρμογή των εν λόγω ευεργετικών διατάξεων. β) Στην πιστοποίηση της αναπηρίας και του ποσοστού αυτής δεν λαμβάνει χώρα αναφορά περί αιτιώδους συνάφειας μεταξύ της ανικανότητας του παθόντος αστυνομικού υπαλλήλου ως και του ποσοστού αυτής προς τον τραυματισμό του.
ΔΕΔ/Θεσ/1439/2025
Η απόφαση 1439/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά τριών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού Φ.Π.Α. του 1ου ΕΛ.ΚΕ. Θεσσαλονίκης για τις φορολογικές περιόδους 2020, 2021 και 2022. Οι πράξεις επέβαλαν συνολική φορολογική υποχρέωση (φόρο πλέον προστίμων) ύψους 11.254.467,70€ στην ιταλική επιχείρηση χονδρικού εμπορίου χαρτικών ειδών, λόγω μη υποβολής δηλώσεων ΦΠΑ. Η προσφεύγουσα, η οποία κατονομάστηκε ως αλληλεγγύως υπεύθυνο πρόσωπο με την ιδιότητα της φορολογικής αντιπροσώπου, αμφισβήτησε την ευθύνη της. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς της, κρίνοντας ότι ο ορισμός της ως φορολογικής αντιπροσώπου θεμελιώνει ρητά αλληλέγγυα ευθύνη για τον ΦΠΑ βάσει του άρθρου 55 περ. α’ του Ν.2859/2000, ανεξάρτητα από τους ισχυρισμούς περί έλλειψης διαχείρισης.
ΔΕΔ/Θεσ/1343/2025
Η απόφαση (1343/29-07-2025) της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή που υποβλήθηκε από φυσικό πρόσωπο κατά τριών οριστικών πράξεων διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και επιβολής προστίμου για τις φορολογικές περιόδους 2020, 2021, και 2022. Οι πράξεις, οι οποίες επικυρώνονται, καταλογίζουν συνολικό ποσό προς καταβολή περίπου 5 εκατομμυρίων ευρώ σε βάρος ιταλικής εταιρίας. Η προσφεύγουσα θεωρήθηκε αλληλεγγύως υπεύθυνη με την ιδιότητα της φορολογικής αντιπροσώπου της εταιρίας. Η ΔΕΔ απέρριψε τους ισχυρισμούς της προσφεύγουσας ότι είχε την ιδιότητα του απλού φορολογικού εκπροσώπου ή ότι δεν έφερε ευθύνη επειδή δεν είχε ασκήσει πράξεις διαχείρισης. Η ΔΕΔ έκρινε ότι ο ορισμός ως φορολογικής αντιπροσώπου θεμελιώνει ρητά την αλληλέγγυα ευθύνη για ΦΠΑ βάσει του άρθρου 55 περ. α΄ του Ν. 2859/2000, ανεξάρτητα από το αν η ιδιότητα ήταν υποχρεωτική ή αν άσκησε διαχείριση. Τέλος, η ΔΕΔ σημείωσε ότι δεν προβλήθηκε κανένας ισχυρισμός ως προς την ουσία της φορολογικής καταλογιστικής πράξης.
ΣΤΕ/ΕΑ/16/2015
Εγκατάσταση επεξεργασίας λυμάτων...Επειδή, η αιτούσα προβάλλει ότι είναι «υπέρμετρα δυσμενής για την πλειοψηφία των συμμετεχόντων» η πρόβλεψη της διακήρυξης στο άρθρο 11ο στοιχείο Γ αρ. 8, σύμφωνα με την οποία «Εφόσον οι προσφέροντες δεν κατασκευάζουν το σύστημα βιολογικής επεξεργασίας (κύριος εξοπλισμός) μερικά ή ολικά σε δικό τους εργοστάσιο πρέπει να επισυνάψουν υπεύθυνη δήλωση του αντίστοιχου εργοστασίου κατασκευής ή του επίσημου αντιπροσώπου του στην Ελλάδα, στην οποία θα δηλώνει ότι: Έχει αποδεχθεί… έναντι του προσφέροντα την εκτέλεση της συγκεκριμένης προμήθειας, σε περίπτωση κατακύρωσης στον προμηθευτή υπέρ του οποίου έγινε η αποδοχή …», προτείνει δε τροποποίηση του όρου αυτού. Με το εν λόγω περιεχόμενο, ο εξεταζόμενος λόγος προβάλλεται χωρίς έννομο συμφέρον, εφόσον, όπως προκύπτει από το πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της 30.12.2014, η αιτούσα προσκόμισε το ως άνω δικαιολογητικό, πλην όμως η συμμετοχή της απορρίφθηκε για άλλον λόγο (μη προσκόμιση βεβαίωσης ασφαλιστικής ενημερότητας). Επειδή, υποστηρίζεται ότι το κριτήριο της ομάδας 2α, σύμφωνα με το οποίο βαθμολογείται από 40 έως 60 μόρια η εγγύτητα της «έδρας συνεργείου-τοπικού συνεργάτη» σε σχέση με τον τόπο της εγκατάστασης επεξεργασίας λυμάτων, συνιστά «φωτογραφική διάταξη», διότι «πριμοδοτούνται παρανόμως οι τοπικοί συνεργάτες, ήτοι οικονομικοί φορείς είτε εδρεύοντες στην ... είτε όσοι διαθέτουν κάποιου είδους εγκατάσταση-υποδομή στην ... και μάλιστα πλησίον της …». Ο ισχυρισμός αυτός, έτσι όπως προβάλλεται, είναι απορριπτέος ως αορίστως προβαλλόμενος, εφόσον δεν κατονομάζονται εκείνοι οι οποίοι, κατά την αιτούσα, ωφελούνται.
ΔΕΔ/Θεσ/104/2025
Η απόφαση 104/24-01-2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) απορρίπτει ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης επιβολής προστίμου της Ζ' Δ.Ο.Υ. Θεσσαλονίκης. Η πράξη επέβαλε πρόστιμο 100,00 € στην προσφεύγουσα για τη μη υποβολή τροποποιητικής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος για το έτος 2018, σχετική με αναδρομικές αποδοχές ΕΦΚΑ. Η Δ.Ε.Δ. διαπίστωσε ότι η προσβαλλόμενη πράξη κοινοποιήθηκε νομίμως την 01/06/2024, με τη λήξη της ανατρεπτικής προθεσμίας των 30 ημερών για την άσκηση της προσφυγής να είναι η 01/07/2024. Επειδή η ενδικοφανής προσφυγή κατατέθηκε στις 03/10/2024, κρίθηκε ότι ασκήθηκε εκπροθέσμως και απορρίφθηκε ως απαράδεκτη.
ΝΣΚ/143/2000
Κοινοτικό Δίκαιο. Εγγυητική επιστολή υπέρ φορολογικού αντιπροσώπου. Προκαταβολή εξαγωγικής επιστροφής. Δικαιούχος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Β.Κοντόλαιμος, Νομικός Σύμβουλος Εισηγητής: Ι.Χαλκιάς, Πάρεδρος Εάν και εφόσον επληρώθησαν όλες οι άλλες τυπικές και ουσιαστικές προϋποθέσεις του Καν.800/99 της Επιτροπής για την γένεση του δικαιώματος χορήγησης της προκαταβολής της επιστροφής κατά την εξαγωγή στην εταιρία "EURICOM SPA", η ΓΕ ΔΙΔΑΓΕΠ υποχρεούται να καταβάλλει το σχετικό ποσόν αμελλητί, εφόσον αφενός μεν υπό καμμία διάταξη του Καν.800/99 ή 2220/85 δεν απαγορεύεται η έκδοση εγγυητικής επιστολής υπέρ του φορολογικού αντιπροσώπου φυσικού ή νομικού προσώπου και η αποδοχή αυτής από την αρμόδια αρχή αφετέρου δε επειδή ο σκοπός για τον οποίον απαιτείται η σύσταση εγγύησης, κατά το άρθρο 24 του ως άνω Κανονισμού, εκπληρούται στην συγκεκριμένη περίπτωση καθόσον παρότι η εγγυητική επιστολή δεν εξεδόθη όπως κατά κανόνα απαιτείται υπέρ του δικαιούχου εξαγωγέα (EURICOM SPA) αλλά υπέρ του φορολογικού του αντιπροσώπου που τον εκπροσωπεί για όλες του τις συναλλαγές και τις εξ αυτών απορρέουσες υποχρεώσεις κλπ στην Ελλάδα (ΕΟΥΡΙΚΟΜ ΕΛΛΑΣ ΑΕ), ενόψει του ότι σε περίπτωση παρατυπίας η αρμόδια υπηρεσία με την κατάπτωση της εγγυητικής επιστολής θα εισπράξει άμεσα το προκαταβληθέν ποσόν της επιστροφής προσαυξημένο κατά 10%.
ΝΣΚ/240/2000
Ένοπλες Δυνάμεις. Εφαρμογή ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ. Δυνατότητα αναθεώρησης γνωμάτευσης Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος ΝΣΚ. Η Διοίκηση υποχρεούται να συμμορφωθεί προς την υπ αριθμ. 2682/96 απόφαση του ΣτΕ. Στα πλαίσια της συμμορφώσεως αυτής οφείλει να εκδόσει νέα πράξη μετά από γνωμάτευση της Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς περί της σωματικής καταλληλότητας και ψυχικής υγείας πρώην μαθητή της ΣΜΥ κατά τον Ιανουάριο του 1992. Και α) εάν μεν η αρμόδια υγειονομική επιτροπή κρίνει αυτόν ακατάλληλο για περαιτέρω φοίτηση, η νέα πράξη θα αφορά την διαγραφή του από την ΣΜΥ, β) εάν δε κρίνει αυτόν ικανό για περαιτέρω φοίτηση, η νέα πράξη θα αφορά την επανεγγραφή του στην ΣΜΥ στο έτος σπουδών που είχε διακοπεί η φοίτηση. Η από 13-8-1998 γνωμάτευση της Επιτροπής Απαλλαγών της 1ης Στρατιάς είναι μη αναθεωρήσιμη, και ως στηριζόμενη σε νέα πραγματικά δεδομένα που διαμορφώθηκαν μετά την πάροδο τόσο μακρού χρόνου δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι έγινε σε συμμόρφωση προς την υπ αριθμ.2682/96 απόφαση του ΣτΕ.
ΕλΣυν.ΕλάσσοναΟλομ/489/2016
Απονομή σύνταξης ως παθόντα εν υπηρεσία:Λαμβανομένου συναφώς υπ’ όψιν και του γεγονότος ότι ο αναιρεσείων κατετάγη στο .. στις 16.7.1997 ως ικανός Ι1 και τα πρώτα συμπτώματα της πάθησής του εκδηλώθηκαν στις 9.12.1997, ήτοι αμέσως μετά το κρίσιμο χρονικό διάστημα κατά το οποίο έλαβαν χώρα οι εις βάρος του κατά τα ανωτέρω αναφερθείσες αξιόποινες πράξεις, στοιχείο κρίσιμο ως προς το είδος και την βαρύτητά του, το οποίο δεν έχει αξιολογηθεί στην ανωτέρω γνωμάτευση της ... , όπως δεν έχουν αξιολογηθεί ο ιατρικός φάκελος του αναιρεσείοντος και ο φάκελος της συνταξιοδοτικής προανάκρισης. Περαιτέρω, δεν παραθέτει τα πορίσματα της ιατρικής επιστήμης, σύμφωνα με τα οποία η φύση της νόσου του αναιρεσείοντος αποκλείει την πρόδηλη και αναμφισβήτητη σχέση της με την στρατιωτική υπηρεσία, ενόψει μάλιστα των ιδιαίτερων κατά τα ανωτέρω συνθηκών, που συνέτρεξαν κατά την διάρκεια της θητείας του, ούτε αναφέρει διαπιστωθείσα συγκεκριμένη ψυχιατρική ή παθολογική εκ γενετής κατάσταση αυτού,.., η οποία, εφ’ όσον προϋπήρχε, θα είχε ως τελική συνέπεια την εκδήλωσή της, ακόμη και στην περίπτωση που δεν θα συνέτρεχαν οι συγκεκριμένες συνθήκες της στρατιωτικής του θητείας(...).Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, εφ’ όσον η αναιρεσιβαλλόμενη στηρίχθηκε σε αναιτιολόγητη Γνωμάτευση της ..., πάσχει και αυτή την ίδια πλημμέλεια, της έλλειψης δηλαδή αιτιολογίας, και για τον λόγο τούτο είναι αναιρετέα.