ΔΕΔ/Θεσ/1188/2025
Τύπος: Έγγραφα
Η απόφαση απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξεων του προϊσταμένου της ΔΟΥ Ξάνθης που αφορούν εκκαθαριστικά σημειώματα φόρου εισοδήματος και πράξεις επιβολής προστίμου για τα οικονομικά έτη 2012, 2013, 2014 και το φορολογικό έτος 2014. Η προσφυγή κρίθηκε απαράδεκτη λόγω εκπρόθεσμης άσκησης όσον αφορά το εκκαθαριστικό του 2012 και τους προσδιορισμούς φόρου του 2014, καθώς υποβλήθηκε μετά την πάροδο της εξήντα (60) ημερών προθεσμίας για κατοίκους εξωτερικού. Το εκκαθαριστικό του 2013 απορρίφθηκε επειδή βασίστηκε στην αρχική δήλωση που υπέβαλε ο ίδιος ο προσφεύγων χωρίς επιφύλαξη. Τέλος, τα πρόστιμα ύψους 100€ έκαστο για την εκπρόθεσμη υποβολή δηλώσεων του 2014 κρίθηκαν ορθά, καθώς το ποσό φόρου που προέκυπτε προς καταβολή υπερέβαινε το όριο των 100€.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΔΕΔ/Θεσ/1141/2025
Η απόφαση 1141/2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή ενός φορολογούμενου κατά τριών πράξεων προσδιορισμού φόρου (εκκαθαριστικά σημειώματα) για τα οικονομικά έτη 2012, 2013 και 2014, συνολικού ποσού 943,20€. Ο προσφεύγων ζήτησε την ακύρωση των πράξεων ισχυριζόμενος ότι οι φορολογικές υποχρεώσεις προέκυψαν λόγω της δήλωσης ενός Ι.Χ. αυτοκινήτου το οποίο ουδέποτε είχε στην κατοχή του, προσκομίζοντας δικαστική απόφαση που επιβεβαίωνε πλαστογραφία της δήλωσης ακινησίας του οχήματος. Η ΔΕΔ απέρριψε τον ισχυρισμό, καθώς ο προσφεύγων υπέβαλε αυτοβούλως τις αρχικές δηλώσεις (εκπρόθεσμα), δηλώνοντας το όχημα χωρίς καμία επιφύλαξη, και έτσι οι πράξεις εκδόθηκαν με βάση τα δικά του παρεχόμενα στοιχεία.
ΝΣΚ/81/2006
Φορολογία εισοδήματος – Εισόδημα από συντάξεις αλλοδαπής προελεύσεως (Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας Γερμανίας) – Προϋποθέσεις απαλλαγής αυτών από ημεδαπό φόρο εισοδήματος.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Η φορολογική μεταχείριση συντάξεων που καταβάλλονται από συγκεκριμένους ασφαλιστικούς φορείς της Γερμανίας σε κατοίκους Ελλάδος, κατ’ εφαρμογή των διατάξεων της συμφωνίας μεταξύ Ελλάδος και Ομοσπονδιακής Δημοκρατίας (Ο.Δ.) της Γερμανίας για την αποφυγή διπλής φορολογίας σε σχέση με τη φορολογία εισοδήματος κλπ, που κυρώθηκε με τον α.ν. 52/1967, δεν εξαρτάται από τον χαρακτήρα των συνταξιοδοτικών φορέων ως ν.π.δ.δ. β) Δεν ενδείκνυται η άσκηση, υπέρ του νόμου, ενδίκου μέσου κατά των συγκεκριμένων (αμετακλήτων) αποφάσεων διοικητικών δικαστηρίων που μεταρρυθμίζουν σχετικά εκκαθαριστικά σημειώματα φορολογίας εισοδήματος κρίνοντας μη φορολογητέες στην Ελλάδα τις ως άνω συντάξεις, λόγω ελλείψεως επαρκών δικονομικών και ουσιαστικών προϋποθέσεων. γ) Για την ενδεδειγμένη τακτική που οφείλουν να ακολουθούν οι Δ.Ο.Υ. μετά την έκδοση των άνω δικαστικών αποφάσεων, λαμβανομένης υπόψη και της υπ’ αριθ. 507/1980 Γνωμοδοτήσεως της Ολομέλειας του Ν.Σ.Κ.
131215/20105
Παράταση Ε.Π.Π. 2008 − ΠΙΣΤ. 2008 και 2009, Ε.Π.Π 2009 − ΠΙΣΤ. 2009 και 2010, Ε.Π.Π. 2010 − ΠΙΣΤ. 2010 και 2011, Ε.Π.Π. 2011 − ΠΙΣΤ. 2011 και 2012 , Ε.Π.Π. 2012 − ΠΙΣΤ. 2012 και 2013, Ε.Π.Π. 2013 − ΠΙΣΤ. 2013 και 2014, Ε.Π.Π. 2014 − ΠΙΣΤ. 2014 µέχρι 31.12.2016 για υπογραφή σύµβασης.
18396/2017
Παράταση Ε.Π.Π. 2008 - ΠΙΣΤ. 2008 και 2009, Ε.Π.Π 2009 - ΠΙΣΤ. 2009 και 2010, Ε.Π.Π. 2010 - ΠΙΣΤ. 2010 και 2011, Ε.Π.Π. 2011 - ΠΙΣΤ. 2011 και 2012, Ε.Π.Π. 2012 - ΠΙΣΤ. 2012 και 2013, Ε.Π.Π. 2013 - ΠΙΣΤ. 2013 και 2014, Ε.Π.Π. 2014 - ΠΙΣΤ.2014 και 2015 μέχρι 31.12.2017 για υπογραφή σύμβασης
12903/2019
Παράταση Ε.Π.Π. 2008 - ΠΙΣΤ. 2008 και 2009, Ε.Π.Π 2009 - ΠΙΣΤ. 2009 και 2010, Ε.Π.Π. 2010 - ΠΙΣΤ. 2010 και 2011, Ε.Π.Π. 2011 - ΠΙΣΤ. 2011 και 2012, Ε.Π.Π. 2012 - ΠΙΣΤ. 2012 και 2013, Ε.Π.Π. 2013 - ΠΙΣΤ. 2013 και 2014, Ε.Π.Π. 2014 - ΠΙΣΤ. 2014 και 2015 μέχρι 31-12-2019 για υπογραφή σύμβασης.
ΠΟΛ 1131/2013
Τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο οικοπέδου δήμου ή κοινότητας, για τα έτη 2011, 2012 και 2013, στις περιοχές όπου δεν εφαρμόζεται το αντικειμενικό σύστημα, αποκλειστικά για τον προσδιορισμό του φόρου ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων. (Τροποποιήθηκε με την Αριθμ. ΠΟΛ. 1093/2014-ΦΕΚ 961/Β/16 Απριλίου 2014, με την ΠΟΛ.1239/2015,ΦΕΚ-2330/Β/29.10.2015 και την ΠΟΛ. 1086/2017, ΦΕΚ 2154/Β/23.6.2017)
ΥΑ 5805/2012
Ορισμός Φορέων διενέργειας για την υλοποίηση του Προγράμματος Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ.) έτους 2012, πιστώσεις 2012 κ’ 2013 και εξουσιοδότηση για την συγκρότηση συλλογικών οργάνων για την διεξαγωγή των διαγωνισμών. Τροποποιήθηκε με τις Αριθμ. 8238/2012-ΦΕΚ 3434/Β/24.12.2012,αριθμ. 1825/2013 (ΦΕΚ 772/2013 τ. Β΄) και 3481/2013 (ΦΕΚ 1579/21?6?2013, τ. Β΄)καιΑριθμ. 1904/2014-ΦΕΚ 968/Β/16 Απριλίου 2014
ΠΟΛ 1205/2013
Παράταση προθεσμίας καταβολής φόρου ακίνητης περιουσίας φυσικών προσώπων ετών 2011 και 2012 και φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων έτους 2013.
ΔΕΔ/Θεσ/716/2025
Η απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή κατά πράξης διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικού έτους 2023, η οποία επικύρωσε χρεωστικό ποσό 777,00€. Η προσφεύγουσα, εποχιακή εργάτρια, ζητούσε την ακύρωση της πράξης και τη διενέργεια νέας εκκαθάρισης ως κάτοικος Ελλάδος, ισχυριζόμενη ότι δικαιούται εκπτώσεις εισοδήματος και μειώσεις φόρου (όπως το αφορολόγητο). Η ΔΕΔ διαπίστωσε ότι η προσφεύγουσα ήταν φορολογική κάτοικος Αλβανίας. Καθώς η Αλβανία δεν αποτελεί κράτος μέλος της Ε.Ε. ή του Ε.Ο.Χ., κρίθηκε ότι δεν τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις του άρθρου 20 του ν. 4172/2013, οι οποίες επιτρέπουν μειώσεις φόρου για κατοίκους αλλοδαπής (ΕΕ/ΕΟΧ) υπό προϋποθέσεις. Συνεπώς, οι ισχυρισμοί της προσφεύγουσας απορρίφθηκαν ως αβάσιμοι.
ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/2000/2020
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Η αναιρεσιβαλλομένη δέχθηκε ότι νομίμως καταλογίστηκαν με την .../21.1.2011 πράξη του Β' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου οι ήδη αναιρεσείοντες υπό την ιδιότητα αυτών ως Δήμαρχος του Δήμου ... (υπό στοιχείο 1 αϊτών), μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου και της Δημαρχιακής Επιτροπής του Δήμου ... (υπό στοιχεία 2 έως 10 αιτούντες), κληρονόμοι του προαποβιώσαντος Δημοτικού Συμβούλου (υπό στοιχεία 11 έως 13 αιτούντες), Ελεγκτής εσόδων - εξόδων που διεξήγαγε την ταμειακή υπηρεσία του Δήμου ... (υπό στοιχείο 14 αϊτών) και Προϊσταμένη Οικονομικού του Δήμου ... (υπό στοιχείο 15 αιτούσα), για την αποκατάσταση του ελλείμματος που διαπιστώθηκε στη διαχείριση του οικονομικού έτους 2000 του Δήμου ..., το οποίο προέρχεται από μη νόμιμες δαπάνες.(....)Περαιτέρω, για τη θεμελίωση της κρίσης του ως προς το αν συντρέχει περίπτωση μείωσης του ποσού του καταλογισμού, αφού συνεκτίμησε τα κριτήρια που τίθενται από τη διάταξη αυτή και ιδίως, τον βαθμό της υπαιτιότητας τους, λαμβάνοντας υπόψη ότι με την καταλογιστική πράξη δεν τους επιβλήθηκαν προσαυξήσεις, τη βαρύτητα της δημοσιονομικής παράβασης για καθένα από αυτούς εν όψεν καν των ειδικότερων καθηκόντων τους, την προσωπική καν οικογενειακή οικονομική τους κατάσταση, όπως αυτή προέκυπτε από τα προσκομισθέντα ενώπιον του πιστοποιητικά καν εκκαθαριστικά σημειώματα καν, τέλος, κρίνοντας ότι από τα στοιχεία του φακέλου δεν προέκυπτε ότι ον επίμαχες δαπάνες έγιναν προς ίδιον όφελός τους, αποφάνθηκε ότι συντρέχει περίπτωση μείωσης του ποσού του καταλογισμού στα πέντε δέκατα (5/10) για τον καθένα από τους 1ο έως 10ο από τους τότε εκκαλούντες (Δήμαρχο καν μέλη Δημοτικού Συμβουλίου), στα τρία δέκατα (3/10) γνα τον 14ο καν τη 15η από τους τότε εκκαλούντες (Ελεγκτή Εσόδων - Εξόδων ΟΤΑ καν Προϊσταμένη Οικονομικού) καν στο ένα δέκατο (1/10) για τους 11η, 12ο καν 13η από τους τότε εκκαλούντες.(....)Αναιρεί εν μέρει ως προς αυτούς την 870/2016 απόφαση του VII Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τα οριζόμενα στο σκεπτικό.