ΔΥΓ3(α)/οικ.104747/2012
Τύπος: Αποφάσεις
Τροποποίηση της υπ' αριθ.Φ.42000/οικ.2555/353/28-2-2012 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ497/Β/2012) «Κατάλογος παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ' αριθ. Φ.42000/οικ. 12485/1481/6-6-2012 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ1814/Β/2012)
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ Δ3(α) 40321/2025 ΦΕΚ: 5158/Β/29.09.2025.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Αναθεώρηση 104747-2012-18.12.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 18/12/2024
ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΗΣ ΕΑΛΕ/Γ.Π.48222/2024-ΦΕΚ:5721/Β/16.10.2024 (όπως αυτή τροποποιήθηκε με ΔΙΟΡΘ.ΣΦΑΛΜ.-ΦΕΚ:6916/Β/18.12.2024)
Αναθεώρηση 104747-2012-3.11.2018.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 17/02/2024
ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ ΕΑΛΕ/Γ.Π.οίκ.79647/2018,ΦΕΚ-4698/Β/19.10.2018(Δ.ΣΦ-ΦΕΚ4857/Β/31.10.2018), 52095/2013-ΦΕΚ 1561/Β/21-6-2013, ΔΥΓ3(Α)/ΟΙΚ.4146/2013,ΦΕΚ 43/Β/15.1.2013
Σχετικά Έγγραφα
ΔΥΓ3(α) /οικ. 4146/2013
Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. ΔΥΓ3(α)/οικ. 104747/2012 κοινής υπουργικήςαπόφασης (ΦΕΚ 2883/Β΄/2012) «Τροποποίηση της υπ’ αριθμ. Φ.42000/οικ.2555/353/28.2.2012 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 497/Β΄/2012) “Κατάλογος παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου”, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθμ. Φ.42000/οικ.12485/1481/6.6.2012 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1814/Β΄/2012)».
ΕΑΛΕ/Γ.Π.οίκ.79647/2018
Τροποποίηση (3η) της αριθμ. ΔΥΓ3(α)/οικ. 104747/26-10-2012 (ΦΕΚ Β΄ 2883) κοινής υπουργικής απόφασης, με θέμα «Τροποποίηση της αριθμ.Φ.42000/οικ. 2555/353/28-2-2012 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 497/τ.Β΄/2012) ’’Κατάλογος παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου’’, όπως αυτή τροποποιήθηκε με την αριθμ. Φ. 42000/οικ. 12485/1481/6-6-2012 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1814/τ.Β΄/2012)».
Κ.Υ.Α 52095/2013
Τροποποίηση της υπ’ αριθ. ΔΥΓ3(α)/οικ.104747/2012 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 2883/Β /2012) «Τροποποίηση της υπ’ αριθ. Φ.42000/οικ.2555/353/28-2-2012 κοινής υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 497/Β /2012) «Κατάλογος παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθ. Φ.42000/οικ.12485/1481/6-6-2012 κοινή υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 1814/Β /2012)», όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπ’ αριθ. ΔΥΓ3(α)/οικ.4146 (ΦΕΚ Β 43/15.01.2013) κοινή υπουργική απόφαση.
ΕΑΛΕ/Γ.Π.48222/2024
Τροποποίηση (4η) της υπό στοιχεία ΔΥΓ3(α)/οικ.104747/26-10-2012 κοινής απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας, «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.42000/οικ.2555/353/28-02-2012 κοινής υπουργικής απόφασης “Κατάλογος παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου” (Β’ 497), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Φ.42000/οικ.12485/1481/6-6-2012 (Β’ 1814)» (Β’ 2883).
Φ.42000/οικ.12485/1481/2012
Τροποποίηση της αριθμ. Φ.42000/οικ.2555/353/28.2.2012 κοινής υπουργικής απόφασης (Β΄, 497) «Κατάλογος παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου».
Δ3(α) 40321/2025
Τροποποίηση (5η) της υπό στοιχεία ΔΥΓ3(α)/ οικ. 104747/26-10-2012 κοινής απόφασης του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας και του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας «Τροποποίηση της υπό στοιχεία Φ.42000/ οικ.2555/353/28-02-2012 κοινής υπουργικής απόφασης «Κατάλογος παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου» (Β’ 497), όπως αυτή τροποποιήθηκε με την υπό στοιχεία Φ.42000/οικ.12485/1481/6-6-2012 κοινή υπουργική απόφαση (Β’ 1814)» (Β’ 2883).
Φ.42000/οικ.2555/353/2012
Κατάλογος παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου.
ΔΒ4Γ/οικ..46158/2018
Την τροποποίηση της αριθμ. ΔΥΓ3(α)οικ. 104747/26-10-2012 (ΦΕΚ Β΄ 2883) κοινής υπουργικής απόφασης, με περιεχόμενο τον κατάλογο παθήσεων, τα φάρμακα των οποίων χορηγούνται με μειωμένη ή μηδενική συμμετοχή του ασφαλισμένου ΑΔΑ: 6ΙΩΜΟΞ7Μ-ΟΝΞ
Γ.Υ. 39α/2012
Ρυθμίσεις που αφορούν τον περιορισμό της διάδοσης Λοιμωδών Νοσημάτων.
Γ.Π. οικ. 39728/2013, ΦΕΚ 1085 Β/30-4-2013 Η υγειονομική διάταξη ΓΥ/39Α (ΦΕΚ 1002/Β/2012) καταργείται.
62752/2013,ΦΕΚ 1652 Β/04.07.2013.Καταργούμε την με υπ’ αριθμ. Γ.Π.οικ.39728/30-4-13 απόφαση, «Κατάργηση Υγειονομικής Διάταξης ΓΥ/39Α» (ΦΕΚ 1085/Β ́/30-4-13) και επαναφέρουμε σε ισχύ την υπ. αριθμ. ΓΥ/39Α Υγειονομική Διάταξη «Ρυθμίσεις που αφορούν τον περιορισμό της διάδοσης λοιμωδών νοσημάτων» ΦΕΚ 1002/Β ́/2012
Γ1/ΓΠ/οικ.24834/2015, ΦΕΚ 627 Β/17.04.2015 Κατάργηση της αριθμ. οικ. 62752/2013 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 1652/Β΄/4-7-2013).
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/114/2019
Παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την διαφωνούσα Επίτροπο, μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου στην φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία, αφού δεν έχει ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά». Ειδικότερα, σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στη σκέψη ΙΙ, το θεσμοθετούμενο με τις προδιαληφθείσες διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 4025/2011 σύστημα εσωτερικού ελέγχου, το οποίο προβλέπει ως έναν από τους δύο βασικούς πυλώνες του τον Εσωτερικό Ελεγκτή, αποσκοπεί στην παρακολούθηση της τηρήσεως ακριβώς αυτού του Εσωτερικού Κανονισμού, στον οποίο ορίζονται οι λεπτομέρειες που αφορούν την οργάνωση και λειτουργία του συστήματος εσωτερικού ελέγχου, καθώς επίσης και τα καθήκοντα του Εσωτερικού Ελεγκτή. Συνεπώς, η έκδοση του εν λόγω Κανονισμού αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την λειτουργία του συστήματος του εσωτερικού ελέγχου και συνακολούθως για την ανάθεση των οικείων υπηρεσιών σε ιδιώτη εσωτερικό ελεγκτή. Περαιτέρω, η ρητή και σαφής νομοθετική επιλογή να ανατεθεί αποκλειστικά στο Υπουργείο Υγείας, ήτοι στον αρμόδιο Υπουργό, ως προϊστάμενο της οργανικής μονάδας του Υπουργείου (πρβλ. ΣτΕ 2725/2001 σκ. 6), η αρμοδιότητα για την έκδοση του Κανονισμού αυτού, δικαιολογείται από την επιδίωξη του νομοθέτη να υπάρξει ενιαία ρύθμιση σε κεντρικό επίπεδο των διοικητικών, διαχειριστικών και λογιστικών θεμάτων των Μονάδων Υγείας για την αναμόρφωση του Τομέα Υγείας σε εθνικό επίπεδο, με συνέπεια να μην είναι επιτρεπτή η υποκατάσταση του εν λόγω Υπουργού στην άσκηση της ως άνω αποκλειστικής αρμοδιότητάς του προς έκδοση Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των Μονάδων Υγείας από άλλα διοικητικά όργανα. Επιπλέον, παρέκκλιση από την ως άνω ρύθμιση δεν δύναται να δικαιολογηθεί ούτε από την καθυστέρηση άσκησης της σχετικής αρμοδιότητας εκ μέρους του Υπουργείου (βλ. Ελ.Συν. IV Τμ. Πρ. 4/2019, πρβλ. Πρ. 32/2015). Ως εκ τούτου, η έκδοση από το Υπουργείο Υγείας των ΓΠΔΥ5γ/οικ129854/22.11.2011, 94064/1.10.2012 και οικ.53560/5.6.2013 εγκυκλίων (βλ. σκ. ΙΙΙ), στις οποίες αναφέρονται αναλυτικώς τα καθήκοντα των εσωτερικών ελεγκτών και προσδιορίζεται το περιεχόμενο των συμβάσεων που καλούνται τα Νοσοκομεία να συνάψουν για την ανάθεση των οικείων υπηρεσιών, δεν δύναται θεωρηθεί ως συμμόρφωση της Διοικήσεως προς την υποχρέωση εκδόσεως Ενιαίου Εσωτερικού Κανονισμού σύμφωνα με τη ρητή επιταγή του άρθρου 25 του ν. 4025/2011, ούτε επίσης δύναται να αναπληρώσει την παράλειψη εκδόσεως του εν λόγω Εσωτερικού Κανονισμού, αφενός μεν διότι ο νομοθέτης επιβάλλει τη ρύθμιση των ανωτέρω ζητημάτων με υπουργική απόφαση, οι δε εγκύκλιοι δεν αποτελούν δεσμευτικούς κανόνες δικαίου (ΣτΕ 2787, 2077, 922/2017, 2884, 2877/2016, 4243/2014, ΔΕφΠειρ. 111/2019, ΔΕφΑθ 7/2019 κ.α.), αφετέρου δε, διότι οι εν λόγω εγκύκλιοι δεν έχουν το περιεχόμενο που, σύμφωνα με τις προδιαληφθείσες διατάξεις του ν. 4025/2011, απαιτείται να έχει ο Ενιαίος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας, ήτοι τη ρύθμιση όλων των διοικητικών, διαχειριστικών και λογιστικών θεμάτων των Μονάδων Υγείας. Κατόπιν τούτων, δεν ήταν νόμιμη η ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου στη φερόμενη ως δικαιούχο, τα δε περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από το Νοσοκομείο είναι απορριπτέα ως αβάσιμα. Εντούτοις, όμως, το Κλιμάκιο, συνεκτιμώντας ότι με την ΓΠΔΥ5γ/οικ129854/22.11.2011 εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, τα Νοσοκομεία εκλήθησαν να εφαρμόσουν την προαναφερόμενη διάταξη του ν. 4025/2011 το ταχύτερο δυνατό και ότι στην εγκύκλιο αυτήν παρατίθενται - έως την έκδοση από το Υπουργείο Υγείας του «Εσωτερικού Κανονισμού» - αναλυτικά οι υποχρεώσεις του εσωτερικού ελεγκτή και οι λοιπές προϋποθέσεις εφαρμογής της εν λόγω διατάξεως, εν συνεχεία δε, τα έτη 2012 και 2013, επακολούθησαν και νέες, ομοίου περιεχομένου εγκύκλιοι, στις οποίες επαναλαμβανόταν η επιτακτική υποχρέωση των Νοσοκομείων να προβούν σε ανάθεση των υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατηγήσεως των οικείων διατάξεων, αλλά σε συμμόρφωση προς τις σαφείς οδηγίες που τους απηύθυναν οι εποπτεύουσες αυτά αρχές.