×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Ε Κλ/142/2014

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Το ελεγχόμενο έργο, όπως προκύπτει από την οικεία Τεχνική Έκθεση, έχει ως αντικείμενο την ανακατασκευή παλαιών οδοστρωμάτων το οδικού δικτύου του Δήμου …., τα οποία έχουν υποστεί φθορά λόγω παλαιότητας, αυξημένης κυκλοφορίας και καθημερινών καταπονήσεων. Περαιτέρω, από τον διενεργηθέντα έλεγχο των στοιχείων του φακέλου (στοιχεία χρηματοδότησης, ένταξη του έργου στο τεχνικό πρόγραμμα του Δήμου, έγκριση των οριστικών μελετών και των τευχών δημοπράτησης, τήρηση των κανόνων δημοσιότητας, έλεγχος των πράξεων της διαγωνιστικής διαδικασίας και των δικαιολογητικών συμμετοχής του ανακηρυχθέντος αναδόχου), καθώς και του σχεδίου σύμβασης του ως άνω έργου, το Κλιμάκιο δεν διαπίστωσε ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες. Εξάλλου, κατά την κρίση του Κλιμακίου, νομίμως: α) απορρίφθηκε από τη διαγωνιστική διαδικασία ο πρώτος μειοδότης εργολήπτης δημοσίων έργων «…», καθόσον, κατά παράβαση του άρθρου 24.1 παρ. 6 της διακήρυξης, κατέθεσε 21 αντί 22 μηχανόσημα και β) κατακυρώθηκε - μετά από κλήρωση που διενεργήθηκε μεταξύ των δύο μειοδοτών που προσέφεραν όμοια έκπτωση-το αποτέλεσμα του διαγωνισμού, με την 278/2014 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής της Δήμου …, στον δεύτερο μειοδότη εργολήπτη δημοσίων έργων «..», ο οποίος προσέφερε ενιαίο ποσοστό έκπτωσης 59% επί του προϋπολογισμού της Υπηρεσίας.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/172/2007

Τρόπος ανακατασκευής διατηρητέου κτιρίου που βρίσκεται στην Μυτιλήνη και κατέρρευσε ολοσχερώς λόγω παλαιότητας (φυσική φθορά).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η ανακατασκευή του ως άνω διατηρητέου κτιρίου, που κατέρρευσε ολοσχερώς λόγω παλαιότητας (φυσική φθορά από βροχοπτώσεις κ.λπ.), θα γίνει βάσει σχετικής μελέτης τεκμηρίωσης και αποκατάστασης, κατά την διαδικασία και τα ειδικότερα προβλεπόμενα ευθέως από τις διατάξεις του άρθρου 4 παρ.5 εδ.β’ του Ν 1577/1985 και το Π.Δ/γμα της 15/28-4-1988 και σύμφωνα με τις υποδείξεις του ΣΧΟΠ Νομού Λέσβου.


ΕΣ/Τ7/95/2009

Πλήρης απόδειξη για τη συνδρομή της ιδιότητας εργολήπτου δημοσίων έργων αποτελεί, κατά τις οικείες διατάξεις, μόνη η προσκόμιση του πρωτοτύπου της εγγραφής του στο Μ.Ε.ΕΠ., εξαντλούμενης επ'αυτού κάθε άλλης υποχρέωσης του υποψηφίου. Επομένως, ο εν λόγω εργολήπτης προσκομίζοντας την ΔΙ5/4440/8.3.2005 βεβαίωση εγγραφής του στο Μ.Ε.ΕΠ. απέδειξε την ιδιότητα του αυτή.


ΑΕΠΠ/1686/2020

Η προσφεύγουσα ανώνυμη τεχνική εταιρεία ζητεί την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου ***, με την οποία εγκρίθηκε το 1ο πρακτικό της επιτροπής διενέργειας διαγωνισμού και ανακηρύχθηκε η εταιρεία *** ως προσωρινή ανάδοχος του έργου «Αποκαταστάσεις οδοστρωμάτων Δήμου ***». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά τοπικές επεμβάσεις αποκατάστασης βλαβών οδοστρωμάτων, με εργασίες όπως κοπή ασφαλτοκόπτη, αποξήλωση στρώσεων, εξυγίανση εδάφους και επανατοποθέτηση νέων στρώσεων. Η προσφεύγουσα ισχυρίζεται ότι η προσφορά της προσωρινής ανάδοχου ήταν ασυνήθιστα χαμηλή (56,04% έκπτωση) και ότι η αναθέτουσα αρχή παρέλειψε να ζητήσει εξηγήσεις για αυτήν, παρά τις σημαντικές αποκλίσεις από τις υπόλοιπες προσφορές (13% και 8,04%).


Ελσυν/Τμ 7/95/2009

Εξόφληση 1ου λογαριασμού δημοτικού έργου. Μη νόμιμα αποκλείστηκε από το διαγωνισμό ο πρώτος κατά σειρά μειοδότης, με την αιτιολογία, ότι στην προσκομισθείσα στο διαγωνισμό βεβαίωση του Τ.Ε.Ε αναφερόταν, ότι αυτός δεν ήταν εργολήπτης δημοσίων έργων. Η ιδιότητα του εργολήπτη, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 16 και 17 του ν.1418/1984, αποδεικνύεται αποκλειστικά και μόνο από τη βεβαίωση εγγραφής στο Μ.Ε.Ε.Π., την οποία είχε προσκομίσει.


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/82/2017

ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, ο ως άνω εργολήπτης είχε την ικανότητα για την εκτέλεση χωματουργικών εργασιών της κατηγορίας έργων οδοποιίας, όμως δεν είχε την ικανότητα για την εκτέλεση εργασιών τεχνικών έργων της ίδιας κατηγορίας ούτε για την εκτέλεση εργασιών σωληνώσεων-δικτύων της κατηγορίας υδραυλικών έργων, συνεπώς η ελεγχόμενη δαπάνη είναι νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών χωματουργικών εργασιών, ποσού 6.605,91 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ καθώς και κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών οδοστρωσίας, το ποσοστό των οποίων επί της συνολικής αξίας εργασιών υπολείπεται του 10%, ποσού 1.313,95 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ, ενώ δεν είναι νόμιμη κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών τεχνικών έργων, ποσού 2.053,27 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ ούτε κατά το μέρος που αντιστοιχεί στην αξία των εκτελεσθεισών εργασιών σωληνώσεων-δικτύων, ποσού 2.048,48 ευρώ με ΓΕ & ΟΕ και ΦΠΑ. Εξάλλου, ενόψει του ότι δεν αποδεικνύεται ότι στο πρόσφατο παρελθόν έχουν θεωρηθεί από τον Επίτροπο χρηματικά εντάλματα του Δήμου, παρά το ότι στη διαδικασία ανάθεσης των οικείων έργων είχε εμφιλοχωρήσει η ίδια νομική πλημμέλεια, αβασίμως προβάλλεται ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου πλανήθηκαν συγγνωστώς αναφορικά με την έννοια των εφαρμοσθεισών εν προκειμένω διατάξεων.


ΔΕΚ/C-389/1992

Περίληψη Η οδηγία 71/304, περί καταργήσεως των περιορισμών στην ελεύθερη παροχή υπηρεσιών στον τομέα των συμβάσεων δημοσίων έργων και στην ανάθεση συμβάσεων δημοσίων έργων μέσω πρακτορείων ή υποκαταστημάτων και η οδηγία 71/305, περί συντονισμού των διαδικασιών συνάψεως συμβάσεων δημοσίων έργων, πρέπει να ερμηνευθούν υπό την έννοια ότι επιτρέπουν, προκειμένου να εκτιμηθούν τα κριτήρια στα οποία πρέπει να ανταποκρίνεται ένας εργολήπτης κατά την εξέταση της αιτήσεως αναγνωρίσεως που έχει υποβληθεί από το δεσπόζον νομικό πρόσωπο ενός ομίλου, να λαμβάνονται υπόψη οι εταιρίες που ανήκουν στον όμιλο αυτόν, εφόσον το εν λόγω νομικό πρόσωπο αποδεικνύει ότι όντως βρίσκονται στη διάθεσή του τα μέσα των εταιριών αυτών που είναι αναγκαία για την εκτέλεση των συμβάσεων δημοσίων έργων. Σε περίπτωση αμφισβητήσεως, εναπόκειται στο εθνικό δικαστήριο να κρίνει, λαμβανομένων υπόψη των πραγματικών περιστατικών και των κειμένων διατάξεων, αν αποδεικτικά στοιχεία αυτού του είδους έχουν προσκομιστεί στο πλαίσιο της κύριας δίκης.


ΕΣ/ΤΜ.7/34/2012

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ: πληρωμή του 1ου λογαριασμού του έργου «Αποκατάσταση τομών από την ύδρευση – ασφαλτικών οδοστρωμάτων στο Τ.Δ. Ανατολικού»(...)Για τους λόγους αυτούς

Αποφαίνεται ότι το 498, οικονομικού έτους 2011, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου Δέλτα, ποσού 43.946,42 ευρώ, δεν πρέπει να θεωρηθεί, λόγω λήξης του οικονομικού έτους στο οποίο αφορά.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/21/2019

Έκτακτες αποκαταστάσεις επικίνδυνων καθιζήσεων οδοστρωμάτων ..Με δεδομένα αυτά, εφόσον η εκτιμώμενη αξία της επίμαχης σύμβασης δεν υπερβαίνει τις 20.000 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., νομίμως ο Δήμος προέβη στην απευθείας ανάθεσή της. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η δαπάνη που εντέλλεται με το 134Α, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Δήμου …, είναι νόμιμη και αυτό θα μπορούσε να θεωρηθεί εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018 τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει. 


ΝΣΚ/111/2016

Η απόφαση του Προϊστάμενου Πολεοδομικής Υπηρεσίας για νομιμοποίηση κτίσματος αποτελεί δημόσιο έγγραφο προς απόδειξη της παλαιότητας του κτίσματος κατά τον υπολογισμό της φορολογητέας αξίας του.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Αποφάσεις των Προϊσταμένων Πολεοδομικών Υπηρεσιών που εκδίδονται στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους και με τις οποίες διαπιστώνεται ότι συγκεκριμένα κτίσματα είναι νομίμως υφιστάμενα, ως προϋπάρχοντα του Γ.Ο.Κ. 1955 (β.δ. της 9-8-1955), αποτελούν δημόσια έγγραφα κατά την έννοια του άρθρου 4 περ. 4 της υπ’ αριθ. 1129485/479/ ΓΟΟΙ 3/ΠΟΛ. 1310/3.12.1996 απόφασης του Υπουργού Οικονομικών και, συνεπώς, μπορούν να χρησιμοποιηθούν προς απόδειξη της παλαιότητας των κτισμάτων αυτών για την εφαρμογή του αντικειμενικού προσδιορισμού της φορολογητέας αξίας τους (ομοφώνως).


ΑΕΠΠ/202/2018

Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση της απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής του Δήμου Νίκαιας-Αγίου Ιωάννη Ρέντη με αριθμό 34/23.01.2018, η οποία προσωρινά καταξίωνε την προμήθεια λιπαντικών στην εταιρεία «……….». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υγρών καυσίμων (πετρέλαιο κίνησης, βενζίνη αμόλυβδη), πετρελαίου θέρμανσης και λιπαντικών για τις ανάγκες του Δήμου και των νομικών προσώπων του για ένα έτος. Ο προσφεύγων ισχυρίζεται ότι οι προσωρινά καταξιωμένες εταιρείες προσέφεραν προϊόντα που δεν πληρούν τις απαιτούμενες τεχνικές προδιαγραφές της διακήρυξης, ιδίως για το λιπαντικό SAE 30, και επισύρανται ο αποκλεισμός τους από τη διαδικασία.