Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Κλ.7(ΚΠΕ)177/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3854/2010

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:  Καταβολή   ποσού 19.986,07 ευρώ,  στο φερόμενο  ως  δικαιούχο …., ως εισφορά του άνω Δήμου, μηνός Απριλίου 2013. Σύμφωνα δε  με όσα προηγουμένως έγιναν δεκτά, η αρμοδιότητα των Φο.Σ.Δ.Α για την  προσωρινή αποθήκευση, μεταφόρτωση, επεξεργασία, αξιοποίηση  και διάθεση των στερεών αποβλήτων και η υποχρέωση καταβολής από τους Ο.Τ.Α. - μέλη της αντίστοιχης ετήσιας εισφοράς από τους ΟΤΑ – μέλη του, απορρέουν  ευθέως εκ του νόμου και, ως εκ τούτου, δεν απαιτείται η σύναψη σχετικής  προγραμματικής σύμβασης. Ωστόσο με  την προαναφερόμενη 7/14.11.2012 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του …,  καθορίστηκε, κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 9 του  ν.  3854/2010, όπως ισχύει, το  κόστος των παρεχομένων στο Δήμο…. υπηρεσιών σε ευρώ ανά τόνο, όχι όμως και το ετήσιο εκείνο που αποτελεί το ποσό της ετήσιας υποχρεωτικής εισφοράς τους και ορίστηκε, περαιτέρω, ότι οι  πληρωμές θα γίνονται  σε τέσσερις τριμηνιαίες δόσεις ανά έτος, με την υποβολή ζυγολογίων. Επομένως, η καταβολή με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής του τιμήματος που αντιστοιχεί στην διαχείριση ποσότητας 697,78 τόνων  απορριμμάτων, για το χρονικό διάστημα  από 1.4.2013 έως 30.4.2013,  σύμφωνα με τον 1ο λογαριασμό πιστοποίησης του αναδόχου, χωρίς προηγουμένως να έχει, νομίμως, καθοριστεί το ποσό της ετήσιας εισφοράς του Δήμου …., είναι μη νόμιμη.(…) .(συγγνωστή πλάνη)

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/152/2018

Καταβολή εισφοράς διαχείρισης απορριμμάτων. Υπό τα ως άνω δεδομένα, από τις μηνιαίες καταστάσεις (πίνακες) έτους 2017, που συνέταξε ο Ε.Σ.Δ.Α... με τις ποσότητες απορριμμάτων του Δήμου ... που ανά ορισμένη ημερομηνία μεταφέρθηκαν στον Χ.Υ.Τ.Α. ..., καθώς επίσης το από 22.5.2018 έγγραφο του Ε.Σ.Δ.Α..., όπου αναγράφεται η ποσότητα υπολειμμάτων προερχόμενων από τον Δήμο ... που εξήλθαν από το Κ.Δ.Α.Υ. ..., προκύπτει η συνολική ποσότητα απορριμμάτων του Δήμου ..., βάσει της οποίας προσδιορίσθηκε το συνολικό ποσό συμμετοχής αυτού στο κόστος διαχείρισης του Χ.Υ.Τ.Α. ... και, συνακόλουθα, το οφειλόμενο υπόλοιπο της ετήσιας εισφοράς του στον Ε.Σ.Δ.Α... για το έτος 2017. Κατά συνέπεια δεν ανακύπτει ζήτημα αδυναμίας ελέγχου των προϋποθέσεων του άρθρου 9 ν. 3854/2010, καθώς τα ανωτέρω δημόσια έγγραφα, ως εκδοθέντα από τον συγκεκριμένο Σύνδεσμο Δήμων (ν.π.δ.δ., άρθρο 245 παρ. 1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων, ν. 3463/2006  - Α΄ 114, καθώς επίσης τη συστατική πράξη του Ε.Σ.Δ.Α..., 3363/17.2.2000 2010 απόφαση Γενικού Γραμματέα Περιφέρειας ..., Β 352) βεβαιώνουν τις ποσότητες απορριμμάτων του Δήμου, όπως αυτές προσδιορίσθηκαν βάσει των σχετικών ζυγολογίων, επομένως δεν ήταν αναγκαία εν προκειμένω η προσκόμιση και των ζυγολογίων. Εξάλλου, δοθέντος ότι κατά τον χρόνο έκδοσης του χρηματικού εντάλματος νομότυπα είχε διενεργηθεί η δημοσιονομική δέσμευση του Δήμου για την καταβολή ποσού για την ετήσια εισφορά του στον Ε.Σ.Δ.Α..., το οποίο, μάλιστα, υπερέβαινε εκείνο του εντάλματος, ήτοι με τη λήψη αποφάσεων της Οικονομικής Επιτροπής για την έγκριση της δαπάνης και διάθεση της πίστωσης και, ακολούθως, με αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης του Δημάρχου για τη δέσμευση αυτής από τον προϋπολογισμό έτους 2018, αλυσιτελώς προβάλλεται η μη κανονικότητα της δαπάνης λόγω έλλειψης απόφασης της Οικονομικής Επιτροπής αναφορικά με τη διάθεση του πίστωσης κατά το σκέλος της δαπάνης που αφορά στο υπόλοιπο της ετήσιας εισφοράς έτους 2017…Κατ’ ακολουθία όσων ανωτέρω εκτέθηκαν, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.6/25/2017

Προγραμματικές Συμβάσεις.(..) ζητείται η ανάκληση της 266/2016 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων (ΣΔΣΑ) του ....και των Δήμων – μελών του, (..) Το Κλιμάκιο κατέληξε στην κρίση του αυτή με την ακόλουθη αιτιολογία: α) η προγραμματική σύμβαση δεν έχει αναπτυξιακό χαρακτήρα, δοθέντος ότι αφορά στον καθορισμό του τρόπου χρηματοδότησης και εν γένει λειτουργίας του εισπρακτικού μηχανισμού μεταξύ των ωφελούμενων Δήμων για την υλοποίηση της εμπίπτουσας στις αρμοδιότητες των Φορέων Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων (Φο.Σ.Δ.Α.) του ....υπηρεσίας διαχείρισης στερεών αποβλήτων, κατά παράβαση των διατάξεων που αφορούν στον καθορισμό της τιμολογιακής πολιτικής των Φο.Σ.Δ.Α. β) Η δυνατότητα σύναψης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ των ΟΤΑ και των Φο.Σ.Δ.Α. δεν έχει την έννοια ότι οι εξυπηρετούμενοι Δήμοι -μέλη του Φο.Σ.Δ.Α. δύνανται να χρηματοδοτούν απευθείας, μέσω των προϋπολογισμών τους, την ανάθεση των υπηρεσιών διαχείρισης των στερεών αποβλήτων, πέραν της υποχρεωτικής ετησίας εισφοράς που καταβάλλουν αυτοί στον Φο.Σ.Δ.Α., διότι αυτό θα είχε ως συνέπεια την μετατροπή του θεσμού της προγραμματικής σύμβασης σε εργαλείο παράκαμψης και καταστρατήγησης των διατάξεων για την τιμολογιακή πολιτική των Φο.Σ.Δ.Α. και γ) η ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση δεν δύναται να θεωρηθεί ως τροποποίηση των όρων της ήδη υπαχθείσας στον προσυμβατικό έλεγχο του παρόντος Κλιμακίου προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Σ.Δ.Σ.Α. του ....και του Δήμου ... (πράξη 259/2015 Ζ Κλιμακίου), αφού οι αντισυμβαλλόμενοι του Σ.Δ.Σ.Α. στις ως άνω δύο περιπτώσεις δεν ταυτίζονται.(..) 7. Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα αποφαίνεται ότι: Από τις ως άνω διατάξεις συνάγεται ότι οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων είναι αρμόδιοι στο πλαίσιο του Εθνικού αλλά και των Περιφερειακών Σχεδιασμών Διαχείρισης Αποβλήτων για τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων κάθε Διαχειριστικής Ενότητας ή περισσότερων διαχειριστικών ενοτήτων. (..)Όμως οι Δήμοι έχουν «οιονεί συντρέχουσα αρμοδιότητα» με την αρμοδιότητα των Φο.Σ.Δ.Α. για την ως άνω περιγραφόμενη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, την οποία ασκούν μόνο κατ’ εφαρμογή της αρχής της επικουρικότητας, ...Ακολούθως, οι Φο.Σ.Δ.Α. μπορούν να συμβάλλονται με Δήμους ως κύρια συμβαλλόμενα μέρη σε προγραμματικές συμβάσεις του άρθρου 100 του ν.3852/2010. (..) Στην προκειμένη υπόθεση, το Τμήμα κρίνει τα ακόλουθα :α) Ο τρόπος χρηματοδότησης της ενδιάμεσης λύσης διαχείρισης των στερεών αποβλήτων του ....έχει ήδη εγκριθεί με την 259/2015 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου,β) Η παρούσα σύμβαση, λειτουργεί ως εκτελεστική της αρχικής προγραμματικής σύμβασης, με την οποία προσδιορίζεται, με ειδικότερο τρόπο, ο τρόπος κατανομής του βάρους της χρηματοδότησης του έργου, ο οποίος, λόγω της ιδιαιτερότητας της περίπτωσης αυτής, δεν ήταν δυνατόν να καθοριστεί με την αρχική προγραμματική σύμβαση. Σε κάθε περίπτωση, ο προϋπολογισμός της παρούσας σύμβασης ταυτίζεται με το εργολαβικό αντάλλαγμα, το οποίο θα καταβληθεί στην ... Α.Ε., η οποία αναδείχθηκε μειοδότρια για την εκτέλεση του υπό κρίση έργου. γ) δεν καταστρατηγήθηκαν οι διατάξεις περί τιμολογιακής πολιτικής των Φο.Σ.Δ.Α., όπως εσφαλμένα έκρινε το Κλιμάκιο, αφού οι διατάξεις αυτές προϋποθέτουν ότι ο Φο.Σ.Δ.Α. θα έχει συσταθεί, θα λειτουργεί και θα ασκεί τις αρμοδιότητες που του έχουν ανατεθεί....γ) Εσφαλμένα το Κλιμάκιο έκρινε ότι η χρηματοδότηση του έργου αυτού γίνεται, μέσω της προγραμματικής σύμβασης, απευθείας από τους προϋπολογισμούς των Δήμων δοθέντος ότι, η χρηματοδότηση θα γίνει από τον προϋπολογισμό του Φο.Σ.Δ.Α. και θα καλυφθεί με χρήματα που θα δοθούν από τους Δήμους με έσοδα από τα ανταποδοτικά τους τέλη και αν αυτά δεν επαρκούν, δύνανται να διατεθούν έσοδα από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, υπό την προϋπόθεση ότι σχετικό αίτημα του Φο.Σ.Δ.Α θα εγκριθεί από τον Υπουργό Εσωτερικών.(..)Ανακαλεί την 266/2016 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕλΣυνΚλ.Τμ.4/118/2018

Καταβολή ετήσιας εισφοράς:..Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, αφού αφορά στην καταβολή μέρους της ετήσιας εισφοράς έτους 2016 της Περιφέρειας .. στην αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία «…», στην οποία υποχρεούται σύμφωνα με το καταστατικό της εταιρείας αυτής και τις προπαρατεθείσες διατάξεις του Α.Κ., σύμφωνα με τις οποίες βασική υποχρέωση των εταίρων κάθε αστικής εταιρείας είναι η καταβολή των εισφορών τους, σε περίπτωση δε μη καταβολής αυτών επέρχεται ως συνέπεια η καταγγελία της εταιρείας. Τούτο δε ανεξαρτήτως της νομιμότητας ή μη της περαιτέρω διάθεσης από την … της νομίμως καταβαλλόμενης ετήσιας εισφοράς, δοθέντος ότι η διάθεση αυτή δεν αποτελεί αντικείμενο του παρόντος ελέγχου. Συνεπώς, ο προβαλλόμενος από τον Επίτροπο λόγος διαφωνίας παρίσταται αλυσιτελής.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.6/25/2017

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:Ζητείται η ανάκληση της 266/2016  Πράξης του Ζ΄  Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου(...)Ανακαλεί την 266/2016 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα αποφαίνεται ότι: Από τις ως άνω διατάξεις συνάγεται ότι οι Φορείς Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων είναι αρμόδιοι στο πλαίσιο του Εθνικού αλλά και των Περιφερειακών Σχεδιασμών Διαχείρισης Αποβλήτων για τη διαχείριση  των στερεών αποβλήτων κάθε Διαχειριστικής Ενότητας ή περισσότερων διαχειριστικών ενοτήτων.  Με τις διατάξεις αυτές διατυπώθηκε η σαφής βούληση του νομοθέτη για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων σε επίπεδο Περιφέρειας και όχι πλέον από τον κάθε Δήμο, οι οποίοι πρέπει να αναθέσουν υποχρεωτικά τη διαχείριση αυτή στους υποχρεωτικά συσταθέντες  Φο.Σ.Δ.Α.  Όμως οι Δήμοι έχουν «οιονεί συντρέχουσα αρμοδιότητα» με την αρμοδιότητα των Φο.Σ.Δ.Α. για την ως άνω περιγραφόμενη διαχείριση των στερεών αποβλήτων, την οποία ασκούν μόνο κατ’ εφαρμογή της αρχής της επικουρικότητας, ήτοι μόνο όταν οι Φο.Σ.Δ.Α. δεν την ασκούν, είτε επειδή δεν έχουν συσταθεί, είτε επειδή παρά τη σύστασή τους, δεν ασκούν πλήρως τις αρμοδιότητες τους, θέτοντας με τον  τρόπο αυτό σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία.  Ακολούθως, οι Φο.Σ.Δ.Α. μπορούν να συμβάλλονται με Δήμους ως κύρια συμβαλλόμενα μέρη σε προγραμματικές συμβάσεις του άρθρου 100 του ν.3852/2010. Αντικείμενο των συμβάσεων αυτών μπορεί να είναι και η εκ μέρους του οικείου Φο.Σ.Δ.Α. ανάθεση σε Δήμο της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων της χωρικής αρμοδιότητάς του, στην περίπτωση που αυτός αποδεδειγμένα δεν λειτουργεί πλήρως και για όσο χρονικό διάστημα απαιτείται για την λειτουργία του με την προϋπόθεση ότι ο Δήμος διαθέτει τα αναγκαία μέσα και το απαραίτητο προσωπικό για την εκτέλεση του έργου αυτού( ΕΣ Μείζ. Επτ. Σύνθ.1740/2016).  Εν προκειμένω, δοθέντος ότι, ο Περιφερειακός Σύνδεσμος Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων δεν λειτουργεί εν τοις πράγμασι, το έργο της διαχείρισης των στερεών αποβλήτων στο νομό ...... ανέλαβε να πραγματοποιήσει ο Δήμος ......, στον οποίο μεταβιβάστηκε η σχετική αρμοδιότητα με προγραμματική σύμβαση που καταρτίστηκε μεταξύ των ως άνω μερών, η οποία εγκρίθηκε από το αρμόδιο Κλιμάκιο του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την 259/2015 Πράξη του. Ειδικότερα  με την ως άνω σύμβαση, ο Δήμος ...... ανέλαβε την υλοποίηση της Πράξης «Κινητή Μονάδα Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης Νομού ......» που περιελάμβανε την προμήθεια, την εγκατάσταση, τη λειτουργία και τη συντήρηση μονάδας προεπεξεργασίας συνολικού προϋπολογισμού 4.809.792,00 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Από το ποσό αυτό , το ποσό των 873.792 ευρώ θα διατεθεί για την προμήθεια του εξοπλισμού και εγκατάστασης της Κινητής Μονάδας, εκ του οποίου, το ποσό των 500.000 ευρώ, που προέρχεται από επιχορήγηση του Υπουργείου Εσωτερικών, θα διατεθεί από το Δήμο ...... για την κατασκευή της Μονάδας Μηχανικής Ανακύκλωσης, ενώ το ποσό των 373.792,00 ευρώ θα εξασφαλιστεί με σύμβαση παραχώρησης υπηρεσίας μεταξύ του Δήμου ...... και του προσωρινού αναδόχου. Εξάλλου, το ποσό των 3.936.000,00 ευρώ, το οποίο θα απαιτηθεί για τη λειτουργία της Μονάδας Κομποστοποίησης και Ανακύκλωσης, τη διάθεση των παραγόμενων προϊόντων και την υγειονομική ταφή του υπολείμματος στο ΧΥΤΑ, θα προέλθει από τα ανταποδοτικά τέλη που θα συνεισφέρουν οι Δήμοι προς το Σύνδεσμο, αναλόγως της ποσότητας των απορριμμάτων που θα παραδίδονται μηνιαίως προς επεξεργασία στην Μονάδα. Ως εκ τούτου, με την ως άνω Πράξη του Ζ ΄ Κλιμακίου εγκρίθηκε το μεν, η μεταβίβαση της αρμοδιότητας στο Δήμο ...... , ο οποίος θα είναι ο φορέας υλοποίησης, το δε, ο τρόπος χρηματοδότησης αυτής της ενδιάμεσης λύσης διαχείρισης στερεών αποβλήτων στο Ν. ......, με τον οποίο, μεταξύ άλλων, το βάρος της χρηματοδότησης της λειτουργίας της Κινητής Μονάδας θα φέρουν οι εξυπηρετούμενοι Δήμοι και θα προέλθει από τα έσοδα των ανταποδοτικών τελών που αυτοί θα συνεισφέρουν στον Σ.Δ.Σ.Α. του Ν. ......, ανάλογα όμως με την παραγόμενη ποσότητα των απορριμμάτων που θα παραδίδονται κάθε μήνα προς επεξεργασία (τις πραγματικές ποσότητες και όχι τις προϋπολογιζόμενες). Ακολούθως, με την 62/2016 Πράξη εγκρίθηκε από το Ζ΄ Κλιμάκιο και η ανάδειξη, μετά από διαγωνιστική διαδικασία, της ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ ΑΕ ως μειοδότριας εταιρείας για την παροχή των υπηρεσιών της Κινητής Μονάδας Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης, έναντι συμβατικής αμοιβής 4.447,680,00 ευρώ και καταρτίστηκε η εκτελεστική σύμβαση της ως άνω υπογραφείσας προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της μειοδότριας  εταιρείας με  το Δήμο ....... Η κρινόμενη σύμβαση δεν συνιστά, κατά την ορθή κρίση του Κλιμακίου, προγραμματική σύμβαση η οποία προσδιορίζεται, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του άρθρου 100 του ν.3852/2010 όπως ισχύει, προεχόντως, από την επίτευξη ενός κοινά εξυπηρετούμενου σκοπού, ο οποίος αφορά στην «ανάπτυξη μιας περιοχής». Και αυτό διότι, το αντικείμενο αυτής (άρθρο 1 της σύμβασης) αφορά στη κατανομή του βάρους της χρηματοδότησης για κάθε συμβαλλόμενο και εξυπηρετούμενο από το υπό κρίση έργο  Δήμο, με στόχο να  προσδιοριστούν  με εναργή τρόπο : α)  οι  υπόχρεοι και οι δικαιούχοι των αντίστοιχων παροχών που απαιτούνται για την χρηματοδότηση του υπό κρίση έργου, προκειμένου να διασφαλιστεί ο Δήμος ......, ο οποίος ως αντισυμβαλλόμενος της αναδόχου εταιρείας και φορέας υλοποίησης του υπό κρίση έργου στις περιπτώσεις καθυστέρησης πληρωμών θα επιβαρυνόταν με υπέρογκους τόκους υπερημερίας, β) ο τρόπος και η διαδικασία τιμολόγησης του ποσού που θα βαρύνει τους υπόχρεους της χρηματοδότησης Δήμους, ο οποίος  όμως, δεν αντιστρατεύεται την τιμολογιακή πολιτική των Φο.Σ.Δ.Α., ούτε καταστρατηγούνται μ’ αυτόν οι σχετικές διατάξεις, δοθέντος ότι αυτές  προϋποθέτουν ότι  υφίσταται Φο.Σ.Δ.Α., ο οποίος εν τοις πράγμασι λειτουργεί και είναι ο φορέας υλοποίησης του έργου και γ) ο τρόπος και η διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης των ποσών της χρηματοδότησης, κυρίως για να προσδιορισθεί ποιος θα επιβαρυνθεί με τους  τόκους υπερημερίας στις περιπτώσεις εκείνες που θα υπάρξουν καθυστερήσεις πληρωμών, είτε από τους Δήμους μέλη Φο.Σ.Δ.Α., είτε από τον ίδιο τον Φο.Σ.Δ.Α. προς το Δήμο ....... Στην προκειμένη υπόθεση, το Τμήμα κρίνει τα ακόλουθα :α)  Ο τρόπος χρηματοδότησης της ενδιάμεσης λύσης διαχείρισης των στερεών αποβλήτων του Ν. ...... έχει ήδη εγκριθεί με την 259/2015 Πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την  οποία εγκρίθηκε ταυτόχρονα και η μεταβίβαση της αρμοδιότητας για την διαχείριση των στερεών αποβλήτων στο ......από τον Σ.Δ.Σ.Α. του Ν. αυτού  στο Δήμο ....... β) Η παρούσα σύμβαση, λειτουργεί ως εκτελεστική της αρχικής προγραμματικής σύμβασης, με την οποία προσδιορίζεται, με ειδικότερο τρόπο, ο τρόπος κατανομής του βάρους της χρηματοδότησης του έργου, ο οποίος, λόγω της ιδιαιτερότητας της περίπτωσης αυτής, δεν ήταν δυνατόν να καθοριστεί με την αρχική προγραμματική σύμβαση. Σε κάθε περίπτωση, ο προϋπολογισμός της παρούσας σύμβασης ταυτίζεται με το εργολαβικό αν


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)359/2015

ΥΠΕΡΩΡΙΕΣ :Nόμιμη η καταβολή αποζημίωσης σε υπαλλήλους ΦοΣΔΑ για την υπερωριακή απασχόλησή τους κατά το μήνα Οκτώβριο 2014, καθόσον νομίμως με αποφάσεις της Εκτελεστικής Επιτροπής του Φο.Σ.Δ.Α.  αναλήφθηκε από την αρχή του οικονομικού έτους 2014, σε βάρος εγκεκριμένων πιστώσεων του προϋπολογισμού του έτους αυτού, η υποχρέωση για ολόκληρο το ετήσιο ποσό της δαπάνης υπερωριακής αποζημίωσης,       επειδή δε δεν πληρώθηκε κατά το έτος αυτό το σύνολο της δαπάνης, οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης ανετράπησαν και η δαπάνη υπερωριακής αποζημίωσης για τον Οκτώβριο 2014, αναλήφθηκε εκ νέου ως οφειλή σε    βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του έτους 2015 (ν. 2362/1995, ΦΕΚ Α΄ 247/1995 και ν. 4270/2014, ΦΕΚ Α΄ 143/2014).


Αριθμ. 78030/2014

Καθορισμός ενιαίου ποσού ετήσιας συνδρομής και ενιαίου ανταποδοτικού τέλους ανά παρεχόμενη υπηρεσία στα μέλη των Επιμελητηρίων, που απολαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και ρύθμιση κάθε άλλης αναγκαίας λεπτομέρειας για την εφαρμογή του άρθρου 94 του νόμου 4314/2014, σε συνδυασμό με τα άρθρα 96 και 98 αυτού.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/239/2019

Πολεοδομική μελέτη:..Με δεδομένα αυτά, εφόσον η έκδοση της πράξης εισφοράς σε χρήμα θεωρείται, εν προκειμένω, συντελεσθείσα μετά την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διορθώσεων στις 23.2.2016 (1388/15/23.2.2016 έγγραφο της Διεύθυνσης Δόμησης), η από 27.5.2016 αίτηση της … έχει υποβληθεί εντός της νόμιμης εξάμηνης προθεσμίας. Μετά δε την διορθωτική πράξη εφαρμογής περί μετατροπής της εισφοράς από χρήμα σε γη, το ποσό των 12.086,40  ευρώ καθίσταται αχρεωστήτως εισπραχθέν εκ μέρους του Δήμου και μπορεί   να επιστραφεί χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το άρθρο 209 παρ. 5 του ν. 4555/2018. Κατόπιν τούτων, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πρέπει να θεωρηθεί.


17759/Β769/2010

Κριτήρια προσδιορισμού του τρόπου υπολογισμού του ύψους και επιμερισμού της ετήσιας τακτικής εισφοράς των Μελών του Συνεγγυητικού στο κεφάλαιο του Συνεγγυητικού


ΕΣ/ΤΜ.7/18/2018

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Μετά τη λήψη των απόψεων των ανωτέρω συντάχθηκε η 1586/ 8.4.2013 πορισματική έκθεση, στην οποία, αφού επαναλαμβάνονται τα συμπεράσματα του ελέγχου, όπως αποτυπώθηκαν στην από 4.2.2013 έκθεση του Οικονομικού Επιθεωρητή, ο τελευταίος, αποδεχόμενος τον προβληθέντα από τα λοιπά, πλην του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου, διατελέσαντα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ισχυρισμό ότι δεν είχαν ανάμειξη στη διαχείριση δημοσίου χρήματος και ότι, ως εκ τούτου, δεν θα ήταν νόμιμη η έκδοση καταλογιστικής πράξης σε βάρος τους, σύμφωνα με την νομολογία   του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αποφάσισε τον καταλογισμό μόνον όσων διετέλεσαν Πρόεδροι και Διευθύνοντες Σύμβουλοι και είχαν εξουσιοδοτηθεί από το Διοικητικό Συμβούλιο να ασκούν οικονομική διαχείριση. Ειδικότερα, στο Κεφάλαιο ΣΤ΄ της από 8.4.2013 πορισματικής έκθεσης με τίτλο «Τελικό Πόρισμα-Συμπεράσματα» αποδίδονται ευθύνες δημοσίων υπολόγων για τα διαπιστωθέντα ελλείμματα και γίνονται οι καταλογισμοί, μεταξύ άλλων, σύμφωνα με τη διατύπωση της ως άνω έκθεσης, ως εξής: «Στον Πρόεδρο του Δ.Σ. ….. αλληλεγγύως και εις ολόκληρο με τους κληρονόμους του Δ/νοντα Συμβούλου …. α) …,   β) … και γ) ….: 3.800,00 ευρώ έλλειμμα, 3.166,00 ευρώ προσαυξήσεις (μέχρι 30.4.2013), 6.966,00 ευρώ συνολικό ποσό)». Τέλος, οι εκκαλούντες με τις 211/11.4.2013, 213/11.4.2013 και 214/11.4.2013 προσκλήσεις του Οικονομικού Επιθεωρητή της Οικονομικής Επιθεώρησης Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, οι οποίες επιδόθηκαν στις 8.5.2013, κλήθηκαν να καταβάλουν άμεσα το ποσό των 6.966 ευρώ. Μετά την άπρακτη πάροδο της ταχθείσας προθεσμίας εκδόθηκε η προσβαλλόμενη καταλογιστική πράξη, με την αιτιολογία ότι τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της «…..» ανέθεσαν στον ..... και στο δικαιοπάροχο των εκκαλούντων το σύνολο των αρμοδιοτήτων και εξουσιών του εν λόγω συλλογικού οργάνου της ως άνω επιχείρησης Ο.Τ.Α. καθώς και την εκπροσώ-πηση αυτής.


ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)79/2015

Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών μηνός Σεπτεμβρίου 2014 σε ειδική συνεργάτιδα Δημάρχου, καθόσον η αξίωση της ανωτέρω ειδικής συνεργάτιδας για την καταβολή των αποδοχών της θέσης της άρχισε στις 22.1.2015, δηλαδή την ημέρα που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως η απόφαση για τη διατήρηση αυτής στο Δήμο και ανανεώθηκε η οικεία σύμβαση εργασίας της, οπότε και ολοκληρώθηκε κατά τα ανωτέρω η διαδικασία πρόσληψης (άρθρο 163 παρ. 1, 3 και 4 του ΚΚΔΚΥ που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 3584/2007, ΦΕΚ Α΄ 143/2007).