×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/15/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Καταβολή εξόδων μετακίνησης σε ιατρούς: ..επιδιώκεται η ανάκληση της 219/2015 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά (σκέψεις 2 και 3), το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές, όπως ορθά αποφάνθηκε το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη πράξη του, δεδομένης της μεταγενέστερης της πραγματοποίησής τους ανάρτησης των απαιτούμενων αποφάσεων ανάληψης υποχρεώσεων στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», ενώ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 2362/1995 (ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο) και του άρθρου 2 παρ. 2 του π.δ. 113/2000, η ανάρτηση αυτή έπρεπε να προηγείται χρονικά οποιασδήποτε διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας που αφορούσε την πραγματοποίησή τους.(..)Ενόψει των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η προσβαλλόμενη Πράξη πρέπει να ανακληθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης, κατά το μέρος που αφορά δαπάνες μετακινήσεων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν εντός του μηνός Ιουνίου 2014 μετά από την απόφαση ανάληψης δημοσιονομικής υποχρέωσης Μ241/2.6.2014 και δεν υπερβαίνουν το ποσό των 530,83 ευρώ, το οποίο αναλήφθηκε με την απόφαση αυτή. Κατά τα λοιπά, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος ανάκλησης της προσβαλλόμενης Πράξης. Ενόψει όμως του ότι δαπάνες μετακινήσεων μέχρι του ποσού των 530,83 ευρώ εντέλλονται ενιαίως με τις λοιπές, απαιτείται νέα εκκαθάρισή τους, προκειμένου αυτές να καταβληθούν. Ως εκ τούτου τα προαναφερόμενα χρηματικά εντάλματα είναι μη θεωρητέα στο σύνολό τους, ανεξάρτητα από το ότι έχει λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βάρυναν..Ανακαλεί εν μέρει την Πράξη 219/2015 του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.1/15/2016

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΕΞΟΔΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:..επιδιώκεται η ανάκληση της 219/2015 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά (σκέψεις 2 και 3), το Τμήμα κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές, όπως ορθά αποφάνθηκε το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη πράξη του, δεδομένης της μεταγενέστερης της πραγματοποίησής τους ανάρτησης των απαιτούμενων αποφάσεων ανάληψης υποχρεώσεων στο πρόγραμμα «ΔΙΑΥΓΕΙΑ», ενώ, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 21 του ν. 2362/1995 (ισχύοντος κατά τον κρίσιμο χρόνο) και του άρθρου 2 παρ. 2 του π.δ. 113/2000, η ανάρτηση αυτή έπρεπε να προηγείται χρονικά οποιασδήποτε διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας που αφορούσε την πραγματοποίησή τους.(...)Ενόψει των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι η προσβαλλόμενη Πράξη πρέπει να ανακληθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης, κατά το μέρος που αφορά δαπάνες μετακινήσεων, οι οποίες πραγματοποιήθηκαν εντός του μηνός Ιουνίου 2014 μετά από την απόφαση ανάληψης δημοσιονομικής υποχρέωσης Μ241/2.6.2014 και δεν υπερβαίνουν το ποσό των 530,83 ευρώ, το οποίο αναλήφθηκε με την απόφαση αυτή. Κατά τα λοιπά, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος ανάκλησης της προσβαλλόμενης Πράξης. Ενόψει όμως του ότι δαπάνες μετακινήσεων μέχρι του ποσού των 530,83 ευρώ εντέλλονται ενιαίως με τις λοιπές, απαιτείται νέα εκκαθάρισή τους, προκειμένου αυτές να καταβληθούν. Ως εκ τούτου τα προαναφερόμενα χρηματικά εντάλματα είναι μη θεωρητέα στο σύνολό τους, ανεξάρτητα από το ότι έχει λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βάρυναν.Ανακαλεί εν μέρει την Πράξη 219/2015 του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα..


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/72/2015

ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΝΑΛΗΨΗΣ:ζητείται η ανάκληση της 38/2015 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι το Κλιμάκιο, με την προσβαλλόμενη Πράξη του, ορθώς ερμήνευσε και εφάρμοσε τις διατάξεις που παρατίθενται στη σκέψη ΙΙ της παρούσας και με νόμιμη αιτιολογία απέρριψε τους προβληθέντες ενώπιόν του ισχυρισμούς, οι οποίοι επαναλαμβάνονται με την υπό κρίση αίτηση. Εξάλλου, με την κρινόμενη αίτηση προβάλλεται, περαιτέρω, ότι δεν υπήρξε πρόθεση καταστρατήγησης των διατάξεων και ότι οι ενέργειες των αρμοδίων οργάνων αποσκοπούσαν αποκλειστικά και μόνο στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του Ι.Κ.Α. και του Δημοσίου. Πλην όμως, ο ισχυρισμός αυτός είναι απορριπτέος, διότι οι ως άνω εφαρμοστέες διατάξεις του ν. 2362/1995 και του π.δ/τος 113/2010, οι οποίες ισχύουν ήδη από το 2010, είναι απολύτως σαφείς και δεν καταλείπεται καμία αμφιβολία ως προς την ερμηνεία τους, ενόψει και της πάγιας νομολογίας του Δικαστηρίου τούτου επ’ αυτών (βλ. Ε.Σ. αποφ. VI Τμ.  1545/2013, Πρ. Κλιμ. στο IV Τμ.  44/2013, Κλιμ. στο VII Τμ. 78/2012, Κλιμ. στο I Τμ. 123, 166, 172, 179, 224, 231/2013), το δε αιτούν νομικό πρόσωπο, όφειλε και μπορούσε να εκδώσει εγκαίρως τις απαιτούμενες αποφάσεις ανάληψης δημοσιονομικής δέσμευσης. Άλλωστε, η μη τήρηση της νόμιμης διαδικασίας ανάληψης δεν μπορεί να δικαιολογηθεί από λόγους εξυπηρέτησης τόσο του συμφέροντος του Δημοσίου όσο και του Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ., αφού τα συμφέροντα του τελευταίου ικανοποιούνται πρωτίστως όταν για τις διενεργηθείσες από αυτό δαπάνες υπάρχει επαρκής εγγεγραμμένη δαπάνη στον προϋπολογισμό του. Τέλος, η προσκομισθείσα ενώπιον του Τμήματος 19/2014 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο ΙV Τμήμα, δεν ασκεί επιρροή στην έκβαση της παρούσας αίτησης, καθόσον αφορά άλλες δαπάνες του αιτούντος ν.π.δ.δ.Κατ’ ακολουθίαν όσων έγιναν δεκτά, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί.


ΕλΣυν.Τμ.1/34/2016

Απόφαση ανάληψης :Ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 175/2016 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν στη σκέψη III, το Τμήμα κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι ορθώς έγινε δεκτό από το Κλιμάκιο, με την προσβαλλόμενη πράξη του, ότι οι εντελλόμενες με τα ανωτέρω εντάλματα δαπάνες του αιτούντος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ως φορέα της Γενικής Κυβέρνησης (ΟΚΑ), είναι μη κανονικές, δεδομένης της μεταγενέστερης της πραγματοποίησής τους, ήτοι της πραγματοποίησης της επίμαχης  απασχόλησης, έκδοσης της ανωτέρω απόφασης ανάληψης της σχετικής δημοσιονομικής υποχρέωσης (δημοσιονομικής δέσμευσης), αφού αυτή, όπως εκτέθηκε σε προηγούμενη σκέψη, έπρεπε να προηγείται χρονικά οποιασδήποτε ενέργειας πραγματοποίησης των δαπανών αυτών. Αντίθετα, κατά την μειοψηφούσα άποψη, η οποία εκτέθηκε στη σκέψη ΙΙΙ, οι επίμαχες δαπάνες του αιτούντος φορέα της Γενικής Κυβέρνησης, που έχουν εκκαθαριστεί, εντέλλονται με τα ανωτέρω χρηματικά εντάλματα και ελέγχονται προληπτικά από το Ελεγκτικό Συνέδριο μετά την εντός του οικονομικού έτους εκτέλεσης του οικείου προϋπολογισμού του αιτούντος (2014) έκδοση της ανωτέρω απόφασης ανάληψης της σχετικής δημοσιονομικής υποχρέωσης (δημοσιονομικής δέσμευσης), είναι κανονικές, ανεξαρτήτως του ότι η έκδοση της απόφασης αυτής έπεται της εντός του ίδιου οικονομικού έτους πραγματοποίησης της ενέργειας που γεννά την υποχρέωση του αιτούντος για την πληρωμή τους, ήτοι της πραγματοποίησης της επίμαχης υπερωριακής απασχόλησης, καθώς με την έκδοση της εν λόγω απόφασης (ανάληψης της σχετικής δημοσιονομικής υποχρέωσης), η οποία συνιστά όρο της εκτέλεσης των ανωτέρω δημιουργικών των δαπανών αυτών πράξεων (της Μ70/186/27.1.2014 απόφασης του Διοικητή του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ και του Μ70/194/27.1.2014 εγγράφου της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Διοικητικού Προσωπικού του ΙΚΑ – ΕΤΑΜ περί κατανομής και διάθεσης των ωρών της επίμαχης υπερωριακής απασχόλησης στους αντίστοιχους υπαλλήλους του ανωτέρω Περιφερειακού του Υποκαταστήματος) και εκδόθηκε κατόπιν διαπίστωσης της ύπαρξης αντίστοιχων εγγεγραμμένων πιστώσεων στον οικείο προϋπολογισμό του αιτούντος αλλά και της μη υπέρβασης του αντίστοιχου ποσοστού διάθεσής τους, αφενός καθίσταται νόμιμη η εκτέλεση των ανωτέρω δημιουργικών των δαπανών αυτών πράξεων και αφετέρου εκπληρώνεται πλήρως ο σκοπός των εκτεθεισών στη σκέψη ΙΙ σχετικών διατάξεων, που είναι η αποτροπή της πληρωμής δαπανών του αιτούντος καθ’ υπέρβαση των οικείων εγγεγραμμένων στον προϋπολογισμό του πιστώσεων και του ποσοστού διάθεσης τους.(..)Ανακαλεί την 175/2016 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα στο σκεπτικό της παρούσας.


ΕΣ/ΤΜ.1/16/2018

Ζητείται η ανάκληση της 81/2018 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα :Καταβολή εξόδων κίνησης (αντίτιμο εισιτηρίων/κάρτα απεριορίστων διαδρομών):Με δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της αιτούσας, πεπλανημένως πλην συγγνωστώς,  λόγω της αδιάλειπτης, έως τις  31.12.2016,  έγκρισης  όμοιων δαπανών μετακίνησης εντός έδρας από τις ΥΔΕ, χωρίς καμιά επισήμανση για τυχόν ελλείψεις δικαιολογητικών θεώρησαν εν προκειμένω, ότι ενεργούν νόμιμα και συνεπώς, συντρέχει περίπτωση θεώρησης των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων για λόγους συγγνωστής πλάνης.VIΙ. Κατά συνέπεια, σύμφωνα με όσα προηγουμένως κρίθηκαν και έγιναν  δεκτά, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η 81/2018 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, τα δε επίμαχα 428Ε, 429Ε και 437Ε, οικονομικού έτους 2017, χρηματικά εντάλματα πληρωμής της Περιφέρειας ...... θα μπορούσαν να θεωρηθούν, λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2017, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνουν.Ανακαλεί την 81/2018 Πράξη του  Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών  στο I Τμήμα


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/217/2017

Καταβολή οδοιπορικών εξόδων.(..)Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά παραπάνω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι οι εντελλόμενες δαπάνες είναι μη κανονικές στην πλειοψηφία τους, καθόσον η οικεία απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, της οποίας η ισχύς εκκινεί από την ανάρτησή της στο πρόγραμμα «Διαύγεια», αναρτήθηκε στις 30.1.2017, δηλαδή μετά από την πραγματοποίηση των σχετικών δαπανών, ενώ έπρεπε να προηγείται χρονικά οποιασδήποτε διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας που αφορά την πραγματοποίηση αυτών....Ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη ότι η επίμαχη απόφαση ανάληψης υποχρέωσης του αναπληρωτή Διοικητή του Νοσοκομείου εκδόθηκε πριν από την πραγματοποίηση των εντελλόμενων δαπανών, καθώς και το γεγονός ότι η καθυστέρηση ανάρτησης της εν λόγω απόφασης στο πρόγραμμα «Διαύγεια» ήταν μικρή, γεγονός που καθιστά μη ουσιώδεις τις συνέπειες της καθυστέρησης αυτής (Ε.Σ. Κλιμάκιο Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο I Τμήμα πράξη 290/2016), το Κλιμάκιο κρίνει ότι η μη έγκαιρη ανάρτηση της ως άνω απόφασης στο εν λόγω πρόγραμμα δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησης των αναφερόμενων στη μείζονα σκέψη της παρούσας διατάξεων εκ μέρους των αρμοδίων οργάνων του Νοσοκομείου, αλλά σε συγγνωστή τους πλάνη...​VI. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι μη κανονική, πλην, όμως, αυτά θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης


ΕΣ/ΤΜ.4/5/2019

Σύμβαση  πρόσληψής:Ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 87/2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο παρόν Τμήμα, Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η αίτηση του νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «….», για την ανάκληση της 87/2018 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Τμήμα τούτο, πρέπει να γίνει δεκτή και η ανωτέρω πράξη να ανακληθεί λόγω συγγνωστής πλάνης, το δε 7, οικονομικού έτους 2018, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του εν λόγω νομικού προσώπου, θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του προϋπολογισμού του οποίου βαρύνει. Τέλος, σύμφωνα με τα γενόμενα δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, παρέχεται στο αιτούν προθεσμία συμμόρφωσης τριών μηνών από την κοινοποίηση της παρούσας πράξης του Τμήματος, μετά την παρέλευση της οποίας οι σχετικές δαπάνες δεν δύνανται πλέον να πληρωθούν.Δέχεται την αίτηση.


ΕΣ/Τμ1(ΚΠΕ)306/2014

ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΑ: Μη  κανονικές οι δαπάνες καταβολής, από Κέντρο Κοινωνικής Πρόνοιας σε υπαλλήλους του, ημερήσιας αποζημίωσης για μετακινήσεις τους κατά τους μήνες Δεκέμβριο 2013 έως και Απρίλιο 2014, καθόσον: α) για τις μετακινήσεις μηνός Δεκεμβρίου 2013 δεν τηρήθηκε η νόμιμη διαδικασία που προβλέπει ανάκληση της σχετικής απόφασης ανάληψης της δαπάνης που δεν καταβλήθηκε έως το τέλος του έτους, β) για τις λοιπές δαπάνες μετακινήσεων έτους 2014, η σχετική απόφαση ανάληψη υποχρέωσης εκδόθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο της πραγματοποίησης των δαπανών αυτών, ενώ έπρεπε να προηγηθεί χρονικά οποιασδήποτε διοικητικής πράξης ή υλικής ενέργειας που αφορά στην πραγματοποίησή τους και γ) οι ημερήσιες  αποζημιώσεις, λόγω μετακινήσεων υπαλλήλων δεν συνιστούν αποδοχές (άρθρο 14 του ν.4024/2011) και δεν δύναται να καταβληθούν πριν από την έγκριση του προϋπολογισμού του φορέα που τους απασχολεί.


ΕΣ/ΤΜ.4/6/2014

Διαφημιστική προβολή:Αίτηση ανάκληση της 105/2013 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα(...)Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι κατά τα ορθώς κριθέντα από το Κλιμάκιο οι επίμαχες συμβάσεις συνήφθησαν το πρώτον με την υπογραφή τους στις 19.2.2013, μη νομίμως προσδόθηκε δε αναδρομική ισχύς σε αυτές και ορίστηκε χρόνος εκτέλεσης διάστημα προγενέστερο της ημερομηνίας σύναψής τους, ήτοι από 13.9.2012 έως 27.9.2012 και επομένως δεν δύνανται να αποτελέσουν νόμιμο έρεισμα για τις εντελλόμενες δαπάνες. Περαιτέρω, όμως, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα της Διεύθυνσης Κρατικών Λαχείων δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων του νόμου, αλλά, όπως βάσιμα προβάλλεται με την υπό κρίση αίτηση, επειδή συγγνωστώς πίστεψαν ότι ήδη με την αποστολή των προαναφερόμενων εγγράφων οι συμβάσεις είχαν συναφθεί.Ανακαλεί την 105/2013 Πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα.


ΕλΣυν.Τμ.4/20/2017

ΜΙΣΘΩΜΑΤΑ Κτηρίων..:ζητείται παραδεκτώς, η ανάκληση της 162/2016 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών ..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, δεδομένου ότι η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης για τις δαπάνες πάγιου χαρακτήρα, όπως είναι τα μισθώματα, εκδίδεται στην αρχή του οικείου οικονομικού έτους, περαιτέρω δε η ως άνω ΑΑΥΜ400/13.5.2016 απόφαση, με την οποία εγκρίθηκε η δέσμευση της  πίστωσης για την καταβολή του ως άνω ποσού στο φερόμενο ως δικαιούχο, εκδόθηκε μετά την έναρξη διενέργειας της εν λόγω δαπάνης και επομένως δεν τηρήθηκε η προβλεπόμενη διαδικασία για τη νόμιμη ανάληψη της σχετικής υποχρέωσης κατά το κρίσιμο έτος. Πλην όμως, κατά την κρίση του Τμήματος, η παράβαση των σχετικών διατάξεων δεν οφείλεται σε πρόθεση καταστρατήγησής τους, αλλά σε συγγνωστή πλάνη των οργάνων του ως άνω Υποκαταστήματος, δεδομένου ότι αυτά είχαν έγκαιρα υποβάλει προς το Τμήμα Προϋπολογισμού της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών της Διοίκησης του Ι.Κ.Α.-Ε.Τ.Α.Μ. το σχετικό αίτημα, έσπευσαν δε να εκδώσουν την πράξη ανάληψης της σχετικής δαπάνης ακριβώς την επομένη της μεταφοράς των απαραίτητων πιστώσεων. (..)Επομένως, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και η 162/2016 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου στο IV Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου πρέπει να ανακληθεί, πλην όμως το 337, οικονομικού έτους 2016, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του «Ίδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων – Ενιαίου Ταμείου Ασφάλισης Μισθωτών» δεν μπορεί να θεωρηθεί, λόγω λήξης του οικονομικού έτους σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκε.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/148/2017

ΔΑΠΑΝΕΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗΣ:Με δεδομένα τα ανωτέρω και σε συνδυασμό με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, κρίνεται ότι οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες καθόσον η ΔΕΥΑΑ δεν τήρησε, πριν από την πραγματοποίηση των μετακινήσεων, την προβλεπόμενη εκ του οικείου νομοθετικού πλαισίου διαδικασία για την έκδοση των αναγκαίων αποφάσεων ανάληψης των δαπανών, υπογεγραμμένων από τον οικείο Διατάκτη. Και τούτο ειδικότερα διότι η 21/1.2.2017 απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, η οποία υπογράφεται από τον Γενικό Διευθυντή της ΔΕΥΑΑ, αναρτήθηκε στον ιστότοπο της «ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ» και, ως εκ τούτου, άρχισε να ισχύει (βλ. άρθρο 4 παρ. 2 του ν. 3861/2010), μετά την πραγματοποίηση των μετακινήσεων. Περαιτέρω, όμως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι στη συγκεκριμένη περίπτωση τα αρμόδια όργανα της επιχείρησης δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων δημοσιολογιστικών διατάξεων, αφού οι οικείες αποφάσεις ανάληψης δαπανών εκδόθηκαν πριν από την πραγματοποίηση των μετακινήσεων, πλην η μία εξ αυτών (21/1.2.2017) εκ παραδρομής αναρτήθηκε καθυστερημένα στον ιστότοπο της «ΔΙΑΥΓΕΙΑΣ».