Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/29/2018

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4479/2017

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, εν όψει του σκοπού της δημοτικής επιχείρησης «…», που συνίσταται, μεταξύ άλλων, στην αξιοποίηση των ιαματικών πηγών της Λουτρόπολης … και την εξυπηρέτηση των λουόμενων-επισκεπτών της,  οι ανάγκες του εν λόγω νομικού προσώπου σε υπηρεσίες καθαριότητας δεν είναι εποχικού ή πρόσκαιρου χαρακτήρα, απορριπτομένου ως αβασίμου του πρώτου λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου. Περαιτέρω, όμως, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απασχόληση των φερόμενων ως δικαιούχων υπαλλήλων στην ως άνω δημοτική επιχείρηση, κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, δεν είναι νόμιμη, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου. Τούτο δε, διότι, όπως αναφέρεται στην 52/21.7.2017 απόφαση του Δ.Σ. του ανωτέρω νομικού προσώπου και έκρινε και το Α.Σ.Ε.Π., με το 15437/14.11.2017 έγγραφο του, οι εν λόγω υπάλληλοι απασχολήθηκαν μεν, μέχρι τις 7.6.2017, σε υπηρεσίες καθαριότητας, πλην όμως όχι ανταποδοτικές, όπως απαιτούν οι προαναφερθείσες διατάξεις, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες αυτές, εν προκειμένω, αμείβονται από τα έσοδα που προκύπτουν από το αντίτιμο που καταβάλλουν οι ωφελούμενοι πολίτες-χρήστες των παροχών υδροθεραπείας.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη δεν είναι νόμιμη και, επομένως, αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί.ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.1/7/2018

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/292/2017

Καταβολή αποδοχών συμβασιούχων.(..)ο Αναπληρωτής Επίτροπος προέβαλε ότι οι ως άνω εργαζόμενοι μη νόμιμα προσλήφθηκαν, διότι δεν εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, δοθέντος ότι δεν απασχολούνται σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας, ..Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών, μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018. Εξάλλου, απορριπτέος ως αβάσιμος είναι ο λόγος διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου, σύμφωνα με τον οποίο οι φερόμενοι ως δικαιούχοι των ελεγχόμενων χρηματικών ενταλμάτων δεν εμπίπτουν στο ρυθμιστικό πεδίο της παραγράφου 2 του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, με την αιτιολογία ότι δεν απασχολούνται σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας, διότι, όπως συνάγεται από τα έγγραφα επανυποβολής του Δήμου ..., τα καθήκοντα που έχουν ανατεθεί στο προσωπικό αυτό  συνδέονται άμεσα με τον τομέα καθαριότητας και καλύπτονται από ανταποδοτικά έσοδα του Δήμου. Ειδικότερα, στα καθήκοντα που έχουν ανατεθεί στους ως άνω εργάτες ταφών – εκταφών περιλαμβάνονται, όπως συνάγεται και από την ειδικότητά τους, υπηρεσίες ταφής και εκταφής νεκρών και εργασίες καθαρισμού και ευπρεπισμού πέριξ των ταφικών χώρων, οι οποίες ως εκ της φύσεώς τους συνδέονται άμεσα με την καθαριότητα των κοιμητηρίων και συμβάλλουν εν τοις πράγμασι στην προστασία της δημόσιας υγείας, ...  Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/279/2017

Προσωπικό καθαριότητας. Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθη η σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με το φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017...Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, ..., δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και,  πάντως όχι πέραν της 31ης Μαρτίου 2018..Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη καταβολής στον προαναφερόμενο εργαζόμενο του μισθού του για το διάστημα από 11.7.2017 έως 31.7.2017, παρίσταται νόμιμη...Ο λόγος δε διαφωνίας με τον οποίο αμφισβητείται ότι ο ανωτέρω εργαζόμενος υπηρετούσε σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας και ότι δεν ετύγχαναν εφαρμογής οι ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένου ότι ο ανωτέρω απασχολήθηκε ως προσωπικό που παρείχε γενικά υπηρεσίες σχετικά με την καθαριότητα κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων, ο δε προσδιορισμός των υπηρεσιών του με ειδική αναφορά προς τον χώρο, συγκεκριμένα το δημοτικό κοιμητήριο, στον οποίο έπρεπε να εργάζεται, δεδομένης της ιδιαιτερότητας των αναγκών που παρουσιάζει και της ειδικής λειτουργίας που επιτελείται προς το κοινωνικό σύνολο στο χώρο αυτό,..δεν αρκούν, ώστε να θεωρηθεί ότι ο ανωτέρω δεν εντασσόταν στο προσωπικό καθαριότητας που απασχολείται σε ανταποδοτικές υπηρεσίες. Εξάλλου, και η δαπάνη για την καταβολή της αμοιβής του βάρυνε ανταποδοτικά έσοδα κοιμητηρίων..Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/285/2017

Συμβάσεις καθαριότητας:Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 14ης/30.6.2016 καθώς και εκείνα της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης Μαρτίου 2018. Περαιτέρω, μέχρι τα απώτατα αυτά χρονικά όρια και εφόσον έχει προηγουμένως ληφθεί αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, επιτρέπεται να απασχολείται προσωρινά το σύνολο του προσωπικού που είχε προσληφθεί σε θέσεις αντίστοιχων καθηκόντων µε συµβάσεις εργασίας ορισµένου χρόνου και εξακολουθούσε να παρέχει τις υπηρεσίες του µέχρι τις 7.6.2017, ανεξαρτήτως της διάρκειας ισχύος αυτών, ήτοι αν αυτές οι συμβάσεις είχαν αρχικά συναφθεί για δύο ή για οκτώ μήνες, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 205 και 206 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων (βλ. ν. 3584/2007) και πρέπει, ως εκ τούτου, να απορριφθεί ως αβάσιμος ο λόγος διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου, με τον οποίο προβάλλονται τα αντίθετα.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνες είναι νόμιμες και πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/278/2017

Προσωπικό καθαριότητας. Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθη η σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με το φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και,  πάντως όχι πέραν της 31ης Μαρτίου 2018..Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη καταβολής στον προαναφερόμενο εργαζόμενο των αποδοχών του, για το διάστημα από 6.7.2017 έως 31.7.2017, παρίσταται νόμιμη. Ο λόγος δε διαφωνίας, με τον οποίο αμφισβητείται ότι ο ανωτέρω εργαζόμενος υπηρετούσε σε ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας και, επομένως, δεν ετύγχαναν εφαρμογής οι ανωτέρω διατάξεις του άρθρου 24 του ν. 4479/2017 είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δεδομένου ότι ο ανωτέρω απασχολήθηκε ως προσωπικό που παρείχε γενικά υπηρεσίες σχετικά με την καθαριότητα, κατά την έννοια των ανωτέρω διατάξεων (βλ. την 5433/4.12.2017 βεβαίωση του Δημάρχου ...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/295/2017

Παράταση σύμβασης καθαριότητας.(ΙΔΟΧ).(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η απασχόληση της προαναφερόμενης υπαλλήλου στην ως άνω Δημοτική Επιχείρηση, κατ’ επίκληση των διατάξεων του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, δεν είναι νόμιμη, διότι,...., η εν λόγω υπάλληλος εργαζόταν μεν, κατά τις 7.6.2017, σε υπηρεσίες καθαριότητας της Δημοτικής Επιχείρησης χωρίς, όμως, ανταποδοτικό χαρακτήρα, όπως απαιτείται από τις ως άνω διατάξεις, οι οποίες δεν έλκονται εν προκειμένω σε εφαρμογή, ώστε να παράσχουν νόμιμο έρεισμα για τη σύναψη της 4642/31.7.2017 σύμβασης εργασίας ορισμένου χρόνου.(..)Ενόψει αυτών, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη παρίσταται μη νόμιμη, το Κλιμάκιο, ωστόσο, λαμβάνοντας υπόψη την αμφίσημη διατύπωση του προαναφερόμενου 23124/10.7.2017 εγγράφου του Υπουργείου Εσωτερικών (βλ. ανωτέρω υπό ΙΙΙ), το οποίο μνημονεύεται στην  248/25.7.2017 πράξη του Διοικητικού Συμβουλίου της Επιχείρησης και στην, εγκριτική αυτής, 497/25.7.2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, κρίνει, κατά πλειοψηφία, ότι τα ανωτέρω αρμόδια όργανα δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης της κρίσιμης διάταξης του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, αλλ’ υπολαμβάνοντας συγγνωστώς ότι ήταν εφαρμοστέα στη συγκεκριμένη περίπτωση, και, κατά συνέπεια, το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα μπορεί να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/299/2017

Καταβολή αποδοχών συμβασιούχων καθαριότητας.(..)Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών, μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018. Περαιτέρω,  η ολοκλήρωση του ελέγχου των συμβάσεων αυτών από το ΑΣΕΠ δεν αποτελεί προϋπόθεση για την έγκυρη σύναψη και εκτέλεσή τους, καθώς κάτι τέτοιο δεν συνάγεται ούτε από το γράμμα, ούτε από το σκοπό της διάταξης του άρθρου 24 παράγραφος 3 του ν. 4479/2017...(..)όπως προκύπτει από τα έγγραφα του φακέλου και ιδίως τη 271/2017 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και το έγγραφο επανυποβολής του Δήμου, όλοι οι ως άνω εργαζόμενοι παρείχαν στις 7.6.2017 και συνεχίζουν να παρέχουν υπηρεσίες που σχετίζονται λειτουργικά με τον τομέα της καθαριότητας και συνεισφέρουν εν τοις πράγμασι στον τομέα αυτό ενώ, επιπλέον, όπως ρητά αναφέρεται στην ως άνω απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, «απασχολούνται σε θέσεις αντίστοιχων καθηκόντων ανταποδοτικών υπηρεσιών» ...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτά να θεωρηθούν.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/93/2018

Καταβολή αποδοχών:Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθησαν οι επίμαχες συμβάσεις εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με τους φερόμενους ως δικαιούχους του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των ΟΤΑ με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (θέμα Β), αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης Μαρτίου 2018. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη με το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη καταβολής στους προαναφερόμενους εργαζομένους των αποδοχών τους, για τη χρονική περίοδο από 21.11.2017 έως 30.11.2017, παρίσταται νόμιμη, παρά τους περί του αντιθέτου λόγους διαφωνίας του Αναπληρωτή Επιτρόπου. 


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/294/2017

Παράταση συμβάσεων  καθαριότητας (ΟΤΑ).Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στην νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, αν και τυγχάνει εν προκειμένω εφαρμογής το άρθρο 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017, με το οποίο δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγουμένων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες με τα Πρακτικά της 14ης/30.6.2016 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου, αλλά παρέχεται επιτρεπτώς η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και όχι πέραν της 31ης Μαρτίου 2018, η υπό κρίση δαπάνη παρίσταται στη συγκεκριμένη περίπτωση μη νόμιμη, καθόσον οι εν λόγω υπάλληλοι δεν παρείχαν στο Δήμο πραγματική εργασία έως την αναφερόμενη στην παρ. 2 του ως άνω άρθρου ημερομηνία, ήτοι έως τις 7.6.2017, δοθέντος ότι οι συμβάσεις τους είχαν λήξει ήδη από 3.5.2017, δυνάμει της μετέπειτα ακυρωθείσας 8374/3.5.2017 απόφασης του Δημάρχου, η οποία ωστόσο εκτελέστηκε κανονικά έως τις 6.7.2017, οπότε οι ενδιαφερόμενοι επανήλθαν στην υπηρεσία του Δήμου. Τούτο όμως έχει ως αποτέλεσμα να μην πληρούται η ρητή προϋπόθεση που τίθεται στην προαναφερόμενη διάταξη του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017, σύμφωνα με την οποία για την κάλυψη πάγιων και διαρκών αναγκών των υπηρεσιών καθαριότητας των Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού, έως την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων για την πλήρωση κενών οργανικών θέσεων, επιτρέπεται η απασχόληση του προσωπικού εκείνου που παρείχε υπηρεσίες έως τις 7.6.2017.(Συγγνωστή πλάνη)


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/286/2015

Παροχή υπηρεσιών Κοινωνικού Λειτουργού:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη ελέγχεται ως μη νόμιμη, δεδομένου ότι με τη συναφθείσα σύμβαση καλύπτονται πάγιες και διαρκείς ανάγκες του νομικού προσώπου, όπως βασίμως προβάλλεται από τη διαφωνούσα Επίτροπο. Και τούτο διότι, το αντικείμενο της εν λόγω σύμβασης, όπως αυτό περιγράφεται τόσο στην απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου του νομικού προσώπου περί έγκρισης της σχετικής δαπάνης και διάθεσης της αναγκαίας πίστωσης, όσο και στην απόφαση του Προέδρου του νομικού προσώπου και στην ίδια τη σύμβαση δεν είναι ποσοτικά και χρονικά περιορισμένο, αλλά ανακύπτει σε μόνιμη βάση και για το σύνολο του σχολικού έτους, οι δε ανατιθέμενες στη φερόμενη ως δικαιούχο του εντάλματος υπηρεσίες Κοινωνικού Λειτουργού ανάγονται στη συνήθη λειτουργική δραστηριότητα του νομικού προσώπου και, ειδικότερα, στη φροντίδα των νηπίων, τα οποία δεν μπορούν να την έχουν στο οικογενειακό τους περιβάλλον, όχι μόνον λόγω της απασχόλησης των γονέων τους, αλλά και συνεπεία άλλων κοινωνικών αιτίων, λαμβανομένου υπόψη ότι στην περιοχή αρμοδιότητας του νομικού προσώπου κατοικούν οικονομικοί μετανάστες και ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες (ρομά), όπως άλλωστε ανέφερε ο Πρόεδρος του νομικού προσώπου στην εισήγησή του, κατά την 14η/8.10.2014 συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, και, ως εκ τούτου, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/30/2018

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑΣ:Με τα δεδομένα αυτά και ενόψει όσων έγιναν, κατά πλειοψηφία, δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως συνήφθη η επίμαχη σύμβαση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου με το φερόμενο ως δικαιούχο του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 24 παρ. 2 του ν. 4479/2017. Και τούτο, διότι, όπως προεκτέθηκε, με την κρίσιμη ως άνω διάταξη, η οποία εντάσσεται στο πλαίσιο της διαδικασίας πλήρωσης των οργανικών θέσεων των υπηρεσιών καθαριότητας των Ο.Τ.Α. με τακτικό προσωπικό, δεν θεσπίζεται παράταση ή ανανέωση των προηγούμενων συμβάσεων, που κρίθηκαν άκυρες, ως στερούμενες νομίμου ερείσματος, με τα Πρακτικά της 9ης/10.5.2017 Γενικής Συνεδρίασης της Ολομέλειας του Ελεγκτικού Συνεδρίου (Θέμα Β΄), αλλά παρέχεται, επιτρεπτώς, η δυνατότητα σύναψης εξαρχής νέων (αυτοτελών) συμβάσεων «προσωρινής απασχόλησης», με το, μέχρι την έκδοση των ανωτέρω Πρακτικών, απασχολούμενο στις υπηρεσίες αυτές προσωπικό, για την άμεση αντιμετώπιση των σχετικών αναγκών, μέχρι την κατάρτιση των προσωρινών πινάκων προσληπτέων και,  πάντως, όχι πέραν της 31ης  Μαρτίου 2018. Ως εκ τούτου, η εντελλόμενη, με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής, δαπάνη είναι νόμιμη, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου λόγων διαφωνίας της Επιτρόπου