ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/83/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ:Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η μετάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου υπαλλήλου σε θέση του ίδιου κλάδου ανώτερης κατηγορίας εντός του ίδιου Δήμου νομίμως διενεργήθηκε, καθόσον συντρέχουν όλες οι αμφισβητούμενες από τη διαφωνούσα Επίτροπο ουσιαστικές προϋποθέσεις. Ειδικότερα, θα πρέπει να γίνει δεκτό ότι η ως άνω υπάλληλος, η οποία κατείχε ήδη κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης διορισμού της τον απαιτούμενο για το διορισμό της σε ανώτερη κατηγορία τίτλο σπουδών, έχει ήδη συμπληρώσει οκταετία στη θέση στην οποία διορίστηκε (ΔΕ Διοικητικού), συνυπολογιζομένων στο συνολικό χρόνο υπηρεσίας της και των πλασματικών ετών από 9.6.1999, χρόνος στον οποίο ανέτρεξε ο διορισμός της βάσει της 137/2006/30.4.2010 απόφασης του Δημάρχου .... Και τούτο προεχόντως διότι, όπως ήδη εκτέθηκε στη σκέψη ΙΙ, σκοπός της νομοθετικής ρύθμισης του άρθρου 5 του ν. 3320/2005, όπως ερμηνεύθηκε από τις αποφάσεις των Διοικητικών Δικαστηρίων, ήταν η πλήρης αποκατάσταση των αποκλεισθέντων από το διαγωνισμό του Α.Σ.Ε.Π. έτους 1998 κατ’ εφαρμογή των κριθέντων ως αντισυνταγματικών κριτηρίων, για την πραγμάτωση δε του σκοπού αυτού και την πλήρη εφαρμογή των συνταγματικών αρχών της ισότητας και της αξιοκρατίας που επλήγησαν επιβλήθηκε μέσω της προαναφερθείσας διατάξεως ο διορισμός των ενδιαφερομένων στη θέση, στην οποία θα ευρίσκοντο εάν δεν είχε χωρήσει ο αποκλεισμός τους από τις προκηρυχθείσες θέσεις.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και συνεπώς το χρηματικό αυτό ένταλμα θα έπρεπε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)123/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΗ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ:Νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών σε υπάλληλο Δήμου, η οποία μετατάχθηκε από θέση κατηγορίας ΥΕ παραμεθόριου Δήμου σε θέση ανώτερης κατηγορίας (ΔΕ) του ίδιου Δήμου, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 76 του ν. 3584/2007, καθόσον νομίμως έλαβε χώρα η μετάταξη της ανωτέρω τακτικής υπαλλήλου, που είχε διοριστεί στο πλαίσιο προκήρυξης πρόσληψης προσωπικού σε θέση ΥΕ του παραμεθόριου Δήμου, κατ’ εφαρμογή των άρθρων 17 και 18 του ν. 2190/1994, όπως αυτά τροποποιήθηκαν αντιστοίχως, τα οποία προέβλεπαν την πρόταξή της έναντι των άλλων υποψηφίων για την ίδια θέση και τελικά τον διορισμό της σ’ αυτή, εφόσον δήλωσε ότι δέχεται, ως δημότης και μόνιμος κάτοικος στο Νομό, να υπηρετήσει στον ανωτέρω Δήμο και όχι αποκλειστικά στη συγκεκριμένη θέση του, επί μία τουλάχιστον δεκαετία, σε θέση ανώτερης με βάση τον κατεχόμενο απ’ αυτή τίτλο σπουδών (Απολυτήριο Λυκείου) κατηγορίας (ΔΕ) του ίδιου Δήμου, πριν από την παρέλευση δεκαετίας από το χρόνο διορισμού της στην ανωτέρω αρχική της θέση (ΥΕ).
ΕΣ/Τ1/54/2009
Επιδότητηση αγοράς κατοικίας.Παραγραφή.Ούτε η ολοκλήρωση των οικοδομικών εργασιών είτε κατά τη διάρκεια είτε μετά την παρέλευση της πενταετίας από την τοποθέτηση του υπαλλήλου στην προβληματική περιοχή ούτε η παρέλευση της πενταετίας αυτής αρκούν για τη γέννηση της αξίωσης χορήγησης της επιδότησης καθώς, κατά το νόμο, απαιτείται περαιτέρω και η δήλωση του υπαλλήλου ότι θα παραμείνει στην προβληματική περιοχή ακόμη επί μια δεκαετία. Χωρίς δε, τη συνδρομή και της τελευταίας αυτής προϋπόθεσης δεν μπορεί να νοηθεί ούτε γέννηση της αξίωσης ούτε πολύ περισσότερο να τεθεί ζήτημα έναρξης της παραγραφής αυτής. Την επιδότηση για ανέγερση κατοικίας σε προβληματική περιοχή δικαιούνται όλοι οι υπάλληλοι, που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, περιλαμβανομένων και αυτών που τοποθετήθηκαν στην προβληματική περιοχή μέχρι τη θέση σε ισχύ του, ήτοι μέχρι τις 23.2.2005 (βλ. άρθρο 10 ν.3320/2005). Και τούτο, ανεξαρτήτως του εάν η τοποθέτηση τους έλαβε χώρα είτε πριν τις 11.11. 1992, δηλαδή, πριν την έναρξη ισχύος του ν.2085/1992.
ΝΣΚ/294/2000
Στρατιωτικές Σχολές. Διδακτικό προσωπικό. Καταβολή αναδρομικών αποδοχών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Α.Σοφός, Αντιπρόεδρος Εισηγήτρια: Ν.Μαριόλη, Πάρεδρος Ο αναδρομικός διορισμός σε θέση μόνιμου διδακτικού προσωπικού στη Στρατιωτική Σχολή Ευελπίδων, σε συμμόρφωση προς ακυρωτικές αποφάσεις συνεπάγεται την καταβολή αναδρομικών αποδοχών (ομόφωνα), στις οποίες όμως θα συμψηφισθεί κάθε ποσό που τυχόν έλαβε ο αναδρομικά διορισθείς από το Δημόσιο Ταμείο ή από την εκμίσθωση της εργασίας του σε τρίτο (πλειοψ.).
ΝΣΚ/376/2010
Διορισμός ή μη, προστατευομένου προσώπου (Α.Μ.Ε.Α.) σε προσωποπαγή θέση του Δήμου Αθηναίων, μετά την λύση του Ν.Π.Δ.Δ. «Επιτροπή Δημοσίων Κήπων και Δενδροστοιχιών-Εθνικός Κήπος».(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Θα πρέπει να θεωρηθεί επιτρεπτή, κατ’ εφαρμογή των αρχών της ισότητος, χρηστής διοίκησης και προστατευόμενης εμπιστοσύνης, αλλά και των αρχών της επιείκειας και της καλής πίστεως, η τοποθέτηση της Β.Κ. στο Δήμο Αθηναίων, ως διαδόχου φορέα, εφόσον ζητήθηκε εκ μέρους της αρμοδίας Επιτροπής να προβεί αυτός στην αναγκαστική τοποθέτηση της ανωτέρω σε κενή θέση ΔΕ Δενδροκομίας-Ανθοκομίας, ως προστατευομένου από τον Ν. 2643/1998 ατόμου, τηρουμένης της διαδικασίας που είχε ακολουθηθεί και για το υπόλοιπο προσωπικό του ανωτέρω Ν.Π.Δ.Δ. «Επιτροπή Δημοσίων Κήπων και Δενδροστοιχιών-Εθνικός Κήπος».
ΝΣΚ/15/2023
Επαναδιορισμός ιατρών κλάδου ΕΣΥ κατ’ εφαρμογή των άρθρων 9 § 5 ν.2194/1994 και 33 ν.3209/2003.(....)Στην περίπτωση ιατρού κλάδου ΕΣΥ του οποίου ο διορισμός σε προκηρυχθείσα άλλη θέση στο ΕΣΥ ακυρώνεται με δικαστική απόφαση και αναπέμπεται η υπόθεση στο Συμβούλιο Επιλογής για νέα νόμιμη κρίση και αξιολόγηση, και έχει ήδη χωρήσει, πριν την νέα κρίση, αυτοδικαίως επαναδιορισμός στην προηγούμενη θέση κατ’ εφαρμογή της παρ. 5 του άρθρου 9 του ν.2194/1994, όταν επακολουθήσει νέα κρίση του Συμβουλίου Επιλογής Ιατρών σύμφωνα με το άρθρο 33 παρ. 1 του ν.3209/2003 και με βάση την τελεσίδικη ακυρωτική δικαστική απόφαση και δεν επιλεγεί ο συγκεκριμένος γιατρός αλλ’ αντ’ αυτού άλλος συνάδελφός του, ο εν λόγω γιατρός δικαιούται να επαναδιοριστεί κατ’ εφαρμογή του άρθρου 33 του ν.3209/2003, σε προσωποπαγή θέση ομοιόβαθμη με αυτή που έχασε (κατά πλειοψηφία). Ο καθορισμός του φορέα στον οποίο θα συσταθεί η ομοιόβαθμη προσωποπαγής θέση στις περιπτώσεις που εφαρμόζεται η διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 33 του ν.3209/2003, εναπόκειται στην διακριτική ευχέρεια της Διοικήσεως, που θα πρέπει να ασκείται προς την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος, εν προκειμένω της εύρυθμης λειτουργίας των δομών υγείας, συνεκτιμώντας στα πλαίσια της αρχής της επιείκειας και της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης του διοικούμενου την αίτηση του ιατρού, ώστε να μην προκαλούνται αδικαιολόγητα εξαιρετικές δυσχέρειες με την ανατροπή πραγματικών καταστάσεων για τις οποίες δεν ευθύνεται ο ιατρός (ομόφωνα).
ΝΣΚ/439/2008
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο – Συμμόρφωση Διοικήσεως – Ανάκληση πράξεων διορισμού του Γ.Π. σε θέση Μονίμου Παρέδρου και σε θέση Συμβούλου – Περαιτέρω ενέργειες της Διοικήσεως.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1) Η Διοίκηση έχει την υποχρέωση κατά δεσμία αρμοδιότητα, να εφαρμόσει την 3450/2006 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, και να ανακαλέσει την πράξη διορισμού του Γ.Π. σε θέση Μονίμου Παρέδρου, που έγινε σε συμμόρφωση προς την 118/2002 απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών καθώς και την πράξη διορισμού σε θέση Συμβούλου, την οποία κατέλαβε ύστερα από εξέλιξη, καθόσον μετά την εξαφάνιση της προαναφερόμενης αποφάσεως του Δ.Ε.Α. με την ως άνω απόφαση του Συμβουλίου Επικρατείας, οι ανωτέρω πράξεις είναι πλέον άνευ νομίμου ερείσματος, και, κατά συνέπεια, παράνομες. 2) Στην περίπτωση που το Υπουργικό Συμβούλιο επιλέξει στην εν λόγω θέση τον Π.Ρ., η Διοίκηση δεν θα προβεί σε άλλες περαιτέρω ενέργειες, καθόσον ήδη θα έχει ανακαλέσει, κατά τα ανωτέρω, τις ανωτέρω πράξεις διορισμού του Γ.Π. 3) Στην περίπτωση που το Υπουργικό Συμβούλιο, με νέα νόμιμη αιτιολογία, επιλέξει πάλι τον Γ.Π., θα τον διορίσει αναδρομικά, από την ημερομηνία του αρχικού του διορισμού, σε θέση Μονίμου Παρέδρου. Περαιτέρω, ο Γ.Π. θα κριθεί εκ νέου από το αρμόδιο όργανο για τη θέση του Συμβούλου και στην περίπτωση θετικής κρίσεως θα διοριστεί επίσης αναδρομικά στη θέση αυτή.
ΝΣΚ/459/2001
Δημόσιοι υπάλληλοι. Διορισμός υπαλλήλου σε Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Συμμόρφωση Διοικήσεως με δικαστική απόφαση. Ανάκληση διορισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Μετά την κατάργηση των υπηρεσιών, που συγκροτούσαν τη Νομαρχία Λασιθίου, και τη σταδιακή μετάταξη όλων των υπαλλήλων τους στις υπηρεσίες της ΝΑ Λασιθίου αρμόδιο όργανο για τη συμμόρφωση σε δικαστική απόφαση, που ακύρωσε Υπουργική Απόφαση περί διορισμού σε θέση της τέως Νομαρχίας Λασιθίου είναι ο Νομάρχης Λασιθίου, ο οποίος οφείλει να προβεί στο νέο διορισμό στην οικεία Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση. Η Διοίκηση δεν υποχρεούται και σε τυπική ανάκληση της ακυρωθείσας ήδη υπουργικής απόφασης. Η ανάκληση της μετάταξης στη ΝΑ Λασιθίου της υπαλλήλου, της οποίας ο διορισμός ακυρώθηκε, εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια της Διοίκησης.
ΝΣΚ/295/2001
Ιδιωτικό Προσωπικό Δημοσίου. Διορισμός υπαλλήλου με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου σε μόνιμη θέση ΠΕ Μουσικών του Υπ. Πολιτισμού.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγητής: Α. Κλαδιάς, Πάρεδρος. Δεν μπορεί να διοριστεί σε μόνιμη θέση ΠΕ Μουσικών του Υπουργείου Πολιτισμού, υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, η οποία είναι κάτοχος τίτλων σπουδών του Παλλάδιου Ωδείου Αθηνών. Πρέπει να διοριστεί σε μόνιμη θέση του κλάδου ΔΕ Μουσικών του Υπουργείου, η σύσταση του οποίου θα γίνει με την πράξη διορισμού.
ΔΙΔΑΔ/Φ.40 /617/οικ.39684/2018
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΔΕΚΑΕΤΟΥΣ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΜΟΝΗΣ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥ ΣΕ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΛΟΓΩ ΕΠΙΔΟΤΗΣΗΣ ΚΑΤΟΙΚΙΑΣ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΑΡ. 58 ΤΟΥ Ν.4456/2017.(ΑΔΑ:Ω0ΘΜ465ΧΘΨ-ΔΔΘ)
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/183/2016
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ:(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νόμιμα, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 50 του π.δ. 18/1989, σε συνδυασμό με αυτές του άρθρου 70 του ν. 4257/2014, καταβάλλονται από 12.9.2010 από τον ενδιαφερόμενο Δήμο οι αποδοχές των δικαιούχων ..... και ... –.... Και τούτο, διότι ο αναδρομικός διορισμός των τελευταίων περιλαμβάνεται στις επιβαλλόμενες από τις εν λόγω διατάξεις θετικές ενέργειες, στις οποίες έπρεπε να προβεί η Διοίκηση, σε συμμόρφωση προς τις εκδοθείσες ακυρωτικές αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου …., οι οποίες (ενέργειες) ανατρέχουν στο χρόνο συντέλεσης της κριθείσας παράνομης παράλειψης να συμπεριληφθούν οι δικαιούχοι στον πίνακα κατάταξης για την πλήρωση των συγκεκριμένων θέσεων. Εφόσον, συνεπώς, τα αρμόδια όργανα του Δήμου περιέλαβαν τις τελευταίες στον αναμορφωμένο πίνακα επιτυχόντων του διαγωνισμού, όφειλαν να τις διορίσουν αναδρομικά από την ημερομηνία διορισμού των λοιπών επιτυχόντων, ώστε να αποκαταστήσουν πλήρως τα πράγματα -και, ειδικότερα, τη νομική κατάσταση των θιγεισών με την ακυρωθείσα παράλειψη υπαλλήλων- στη θέση, στην οποία θα ευρίσκοντο, αν από την αρχή δεν είχε χωρήσει ο ακυρωθείς, κατά τα προεκτεθέντα, λόγω της κριθείσας ως αντισυνταγματικής διάταξης του άρθρου 7 παρ. 2 του π.δ. 135/2006, αποκλεισμός τους από τη διαδικασία κατάληψης των προκηρυχθεισών θέσεων (πρβλ. ΔΕφΑθ 1643, 1530, 1375/2007 κ.ά.). Στην έννοια, δε, της αποκατάστασης αυτής περιλαμβάνεται, εκτός από την υπηρεσιακή και η μισθολογική αποκατάσταση των δικαιούχων, η οποία συνίσταται στην αναδρομική καταβολή των οφειλόμενων σε αυτές αποδοχών. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη παρίσταται νόμιμη και το ένταλμα αυτό πρέπει να θεωρηθεί.