ΕλΣυν/Τμ.1/35/2010
Τύπος: Έγγραφα
Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, δεν αποδεικνύεται εν προκειμένω η συνδρομή των προϋποθέσεων της διάταξης του άρθρου 206 παρ. 1 του Κώδικα Κατάστασης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, κατ΄ εφαρμογή της οποίας προσλήφθηκαν οι προαναφερόμενοι υπάλληλοι. Και τούτο, διότι η φύση των επικαλούμενων εποχικών αναγκών που επέβαλαν την πρόσληψή τους, ως «κατεπειγουσών», δεν εξειδικεύεται ούτε στην 99/2009 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου ..., στην οποία επαναλαμβάνεται η ορολογία του νόμου, ούτε στη 281/2009 απόφαση του Δημάρχου ..., στην οποία μάλιστα για τη δικαιολόγηση των επίμαχων προσλήψεων γίνεται επίκληση των αναγκών της «θερινής περιόδου», ούτε τέλος προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, ενόψει άλλωστε και του γεγονότος ότι η λειτουργία των τουριστικών περιπτέρων επαναλαμβάνεται κάθε χρόνο κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου και ως εκ τούτου, η ανάγκη στελέχωσής τους δεν έχει χαρακτήρα κατεπείγοντα ή έκτακτο, αλλά δύναται να προγραμματιστεί εκ των προτέρων.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/52/2015
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη με το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δαπάνη δεν είναι νόμιμη. Και τούτο διότι, εφόσον η κατάρτιση του επιχειρησιακού προγράμματος της δημοτικής περιόδου 2007 - 2010 έπρεπε, σύμφωνα με το νόμο, να έχει ολοκληρωθεί μέχρι 31.7.2008, μη νομίμως η κατάρτιση αυτού από το Δημοτικό Συμβούλιο ..., που ήταν κατά νόμο αρμόδιο προς τούτο, ολοκληρώθηκε στις 11.11.2009, ήτοι ένα μόλις έτος πριν τη λήξη της δημοτικής περιόδου, καθιστώντας τελικά αυτό ανεπίκαιρο, δεδομένου ότι από τα προσκομιζόμενα τεύχη του προγράμματος προκύπτει ότι αυτό περιλαμβάνει και δράσεις του Δήμου και των νομικών προσώπων του, που είχαν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν εντός των ετών 2008 και 2009, δηλαδή σε χρόνο προγενέστερο της κατάρτισης του επιχειρησιακού προγράμματος.
77351/Ν4/2018
Εξειδίκευση εποχικών αναγκών και προσδιορισμός του αριθμού του προσωπικού που απαιτείται για την κάλυψή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.8 του άρθρου 9 του ν.3812/2009,όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
49152/Ν4/2019
Εξειδίκευση εποχικών αναγκών μεταφοράς των μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των Σχολικών Μονάδων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΣΜΕΑΕ) με ιδιοκτησιακό καθεστώς και δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης σε σχολικά λεωφορεία και προσδιορισμός του αριθμού του προσωπικού που απαιτείται για την κάλυψή τους, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 8 του άρθρου 9 του ν. 3812/2009, όπως έχει τροποποιηθεί και ισχύει.
114031/2015
Εκχώρηση αρμοδιοτήτων διαχείρισης για τις πράξεις κρατικών ενισχύσεων των Περιφερειακών Επιχειρησιακών Προγραμμάτων της προγραμματικής περιόδου 2007−2013, υπ’ αριθμ. 26774/ΕΥΣ3675/2007 (ΦΕΚ 1002/Β΄/2007), 40844/ΕΥΣ6681/2009 (ΦΕΚ 1750/Β΄/2009) και 41240/ΕΥΣ6713/2009 (ΦΕΚ 1791/Β΄/2009), από την Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού της Εφαρμογής (Διαχειριστική Αρχή των ΠΕΠ της περιόδου 2007−2013)στην Ειδική Υπηρεσία Κρατικών Ενισχύσεων.
ΝΣΚ/90/2011
Νομιμότητα της πρόβλεψης του άρθρου 8 του ΠΔ 37/2009 «Προϋποθέσεις κ.λπ. χορήγησης αδειών περιπτέρων σε Πολεμιστές Κύπρου, αναπήρους και πολύτεκνους», σχετικά με τη διάρκεια - ισχύ των αδειών εκμετάλλευσης περιπτέρου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η συμπεριληφθείσα στο άρθρο 8 του ΠΔ 37/2009 διάταξη, σύμφωνα με την οποία η διάρκεια του δικαιώματος αδείας εκμετάλλευσης περιπτέρου για τους δικαιούχους των παραγράφων α και β του άρθρου 1 του ιδίου προεδρικού διατάγματος καθορίζεται μέχρι τη συνταξιοδότηση αυτών από οποιοδήποτε ασφαλιστικό φορέα, είναι νόμιμη και δεν υπερβαίνει τα όρια της νομοθετικής εξουσιοδότησης, αφού δι’ αυτής ρυθμίζεται ζήτημα σχετικό με τις προϋποθέσεις αναγνώρισης δικαιούχων της αδείας. (ομοφ.)
3161.22/45608/2023
Πρόσληψη έκτακτου ναυτικού προσωπικού για κάλυψη έκτακτων υπηρεσιακών αναγκών των Πλοηγικών Σταθμών.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/324/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΠΟΔΟΧΩΝ:Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι εντός του προηγούμενου από τη λήξη της ελεγχόμενης σύμβασης δωδεκαμήνου, δεν είχε συναφθεί με τη φερόμενη ως δικαιούχο του χρηματικού εντάλματος πληρωμής άλλη σύμβαση εργασίας για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 206 του ν. 3584/2007, η δε προηγούμενη απασχόλησή της με σύμβαση συναφθείσα βάσει άλλης νομικής διάταξης (άρθρο 20 του ν. 2190/1994) και για την κάλυψη άλλης φύσεως αναγκών (άμεσος κίνδυνος ζωής ή περιουσίας) δεν ασκεί, εν προκειμένω, επιρροή. Εξάλλου, τα καθήκοντα της συλλογής απορριμμάτων και ρίψης αυτών εντός του απορριμματοφόρου οχήματος που ανετέθησαν στη φερόμενη ως δικαιούχο με την συναφθείσα βάσει του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 4140/13.8.2018 σύμβαση εργασίας δίμηνης διάρκειας δεν ήταν ίδια ούτε παρεμφερή με εκείνα της κατασκευής και συντήρησης δρόμων, φραγμάτων και παρόμοιων κατασκευών, τα οποία εκτελούσε κατά το χρονικό διάστημα από 21.12.2017 έως 1.3.2018, ούτε με εκείνα που της ανετέθησαν κατά το χρονικό διάστημα από 2.3.2018 έως 1.6.2018, κατά το οποίο είχε τοποθετηθεί στο Γραφείο Ύδρευσης - Αποχέτευσης του Δήμου, ενόσω ο τελευταίος τελούσε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Και τούτο διότι είναι πρόδηλο ότι η φύση των ανατεθεισών σε κάθε περίπτωση εργασιών είναι διαφορετική. Μειοψήφισε ο Πάρεδρος Κωνσταντίνος Δήμου, σύμφωνα με τη γνώμη του οποίου η πρόσληψη της φερομένης ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος στους κλάδους ΥΕ 16 (καθαριότητας) με την τελευταία σύμβαση και ΥΕ Εργατών (γενικών καθηκόντων) με την προηγούμενη, δεν διαφοροποιεί τη φύση, το είδος και τις συνθήκες της απασχόλησής της, διότι οι εργαζόμενοι στους κλάδους αυτούς αποτελούν βοηθητικό προσωπικό με υποστηρικτικό ρόλο στην εκτέλεση χειρωνακτικών κυρίως εργασιών (σχετ. τα άρθρα 8 και 25 του Κλαδολογίου των Ο.Τ.Α., του π.δ/τος 37Α/1987, ΦΕΚ Α΄ 11), με συνέπεια η επίμαχη σύμβαση εξηρτημένης εργασίας δίμηνης διάρκειας αυτής να παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον η εντός του αυτού έτους συναφθείσα, δυνάμει του άρθρου 212 του Κώδικος Καταστάσεως Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, προηγούμενη ομοειδής σύμβαση να απέχει χρονικό διάστημα μικρότερο του κατ’ άρθρο 5 παρ. 1 του π.δ/τος 164/2004 τριμήνου. Η γνώμη όμως αυτή δεν εκράτησε.
ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/34/2009
Προμήθεια καυσίμων προς κάλυψη αναγκών Ο.Τ.Α. Μη νόμιμος ο διαγωνισμός διότι η διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού δεν εγκρίθηκε από την Νομαρχιακή Επιτροπή, ούτε οι αποφάσεις, με τις οποίες συγκροτήθηκε η Επιτροπή Προ-μηθειών και κατακυρώθηκαν τα αποτελέσματα του διαγωνισμού, εκδόθηκαν από την αρμόδια Νομαρχιακή Επιτροπή αλλά από το Νομάρχη. Με την 46/2009 Πράξη του το VI Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου ανακάλεσε την προμνησθείσα Πράξη του Κλιμακίου λόγω συγγνωστής πλάνης.
ΝΣΚ/202/2011
Επιλέξιμος Φορέας Υλοποίησης στον Χρηματοδοτικό Μηχανισμό (ΧΜ) του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2004-2009.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Η Αμερικανική Σχολή Κλασσικών Σπουδών δύναται να είναι επιλέξιμος Φορέας Υλοποίησης, σύμφωνα με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού (ΧΜ) του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) περιόδου 2004-2009, την υπ αριθμ. πρωτ. 830/ΕΥΔ & ΠΤΣ 36/9-1-2008 ανοικτή πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για «υποβολή προτάσεων ανεξαρτήτων έργων και ανεξαρτήτων έργων στοχευμένων στην ακαδημαϊκή έρευνα» του Υφυπουργού Οικονομίας και Οικονομικών και την υπ αριθμ. 41504/ΕΥΘΥ1904/28-8-2009 (Β΄1859) απόφαση του Υπουργού Οικονομίας και Οικονομικών, και συνεπώς να της καταβληθεί τόσο η χρηματοδότηση της εθνικής συμμετοχής, όσο και η συμμετοχή του ΧΜ ΕΟΧ 2004-2009. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/276/2018
Καταβολή αποδοχών :Με δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι η μη τήρηση εκ μέρους του Δήμου της πενθήμερης προθεσμίας για την υποβολή αιτήσεων πρόσληψης και η αυθημερόν, με την ανάρτηση στο Πρόγραμμα Διαύγεια, διενέργεια των σχετικών προσλήψεων, ανεξαρτήτως των ζητημάτων που τίθενται ως προς τις αρχές της διαφάνειας και της ίσης πρόσβασης στις δημόσιες θέσεις, καθώς και της εκούσιας αυτοδέσμευσης του φορέα προς τις υποχρεώσεις που έχει αναλάβει, δεν ασκεί, εν προκειμένω, επιρροή στη νομιμότητα της διαδικασίας πρόσληψης, διότι δεν προκύπτει ότι εντός της ως άνω προθεσμίας προσήλθαν, πέραν των τελικώς προσληφθέντων, άλλοι υποψήφιοι για τις συγκεκριμένες θέσεις. Επιπλέον, εντός του προηγούμενου από τη λήξη της ελεγχόμενης σύμβασης δωδεκαμήνου, δεν είχαν συναφθεί με το ….. και το….. άλλες συμβάσεις εργασίας για την αντιμετώπιση κατεπειγουσών εποχικών ή πρόσκαιρων αναγκών κατ’ εφαρμογή του άρθρου 206 του ν. 3584/2007, δεν λαμβάνεται δε υπόψιν η προηγούμενη απασχόλησή τους με συμβάσεις που συνήφθησαν βάσει άλλης νομικής διάταξης (άρθρο 212 του ιδίου νόμου σε συνδυασμό με το άρθρο 20 του ν. 2190/1994) και για την κάλυψη άλλης φύσεως αναγκών (άμεσος κίνδυνος ζωής ή περιουσίας). Σε κάθε περίπτωση, τα καθήκοντα της συλλογής απορριμμάτων και ρίψης αυτών εντός του απορριμματοφόρου οχήματος που ανετέθησαν στους ως άνω φερόμενους ως δικαιούχους με την συναφθείσα βάσει του άρθρου 206 του ν. 3584/2007 σύμβαση εργασίας δίμηνης διάρκειας δεν ήταν όμοια ούτε παρεμφερή με εκείνα των εργατών κατασκευής και συντήρησης δρόμων, φραγμάτων και παρόμοιων κατασκευών, τα οποία εκτελούσαν κατά τα προαναφερόμενα χρονικά διαστήματα, κατά τα οποία ο Δήμος Κεντρικών ..... τελούσε σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αφού είναι πρόδηλο ότι η φύση των ανατεθεισών σε κάθε περίπτωση εργασιών ήταν διαφορετική. Μειοψήφισε ο Πάρεδρος Κωνσταντίνος Δήμου, σύμφωνα με τη γνώμη του οποίου η πρόσληψη των προαναφερθέντων φερόμενων ως δικαιούχων του χρηματικού εντάλματος στους κλάδους ΥΕ 16 (καθαριότητας) με την τελευταία σύμβαση και ΥΕ Εργατών (γενικών καθηκόντων) με την προηγούμενη, δεν διαφοροποιεί τη φύση, το είδος και τις συνθήκες της απασχόλησής τους, διότι οι εργαζόμενοι στους κλάδους αυτούς αποτελούν βοηθητικό προσωπικό με υποστηρικτικό ρόλο στην εκτέλεση χειρωνακτικών κυρίως εργασιών (σχετ. τα άρθρα 8 και 25 του Κλαδολογίου των Ο.Τ.Α., του π.δ/τος 37Α/1987, ΦΕΚ Α΄ 11), με συνέπεια η επίμαχη σύμβαση εξηρτημένης εργασίας δίμηνης διάρκειας αυτών να παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον η εντός του αυτού έτους συναφθείσα, δυνάμει του άρθρου 212 του Κώδικος Καταστάσεως Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, προηγούμενη ομοειδής σύμβαση να απέχει χρονικό διάστημα μικρότερο του κατ’ άρθρο 5 παρ. 1 του π.δ/τος 164/2004 τριμήνου. Η γνώμη όμως αυτή δεν εκράτησε. Τέλος, ο προσληφθείς οδηγός…., καίτοι είναι κάτοχος άδειας οδήγησης κατηγορίας Γ από 13.1.1998, δεν προκύπτει από τη σχετική άδεια οδήγησης ότι είναι κάτοχος Πιστοποιητικού Επαγγελματικής Ικανότητας (Π.Ε.Ι.) ούτε προσκόμισε ισχύον Δελτίο Επιμόρφωσης Οδηγού, με συνέπεια η πρόσληψή του, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, αλλά και την 2589/31.5.2018 σχετική ανακοίνωση πρόσληψης, να παρίσταται μη νόμιμη. Επομένως, το Κλιμάκιο αφενός κρίνει κατά πλειοψηφία, ότι νομίμως συνήφθησαν οι 2613 και 2614/2.6.2018 συμβάσεις εργασίας, καθόσον δεν συνέτρεχαν εν προκειμένω οι διακωλυτικές προϋποθέσεις του άρθρου 21 παρ. 2 του ν. 2190/1994, αφετέρου ότι μη νομίμως συνήφθη η 2602/2.6.2018 σύμβαση εργασίας, διότι ο προσληφθείς οδηγός δεν διέθετε Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας.