ΕλΣυν.Τμ.4/136/2012
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΧΟΙΡΙΝΟΥ ΚΡΕΑΤΟΣ:Με δεδομένα αυτά, το Τμήμα εμμένει στην αρχική κρίση του περί μη νομιμότητας της διενέργειας της ως άνω προμήθειας μετά από τη διαδικασία του πρόχειρου διαγωνισμού. Όμως, λαμβανομένου υπόψη ότι στο Πρόγραμμα Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας 2010, όπως αυτό εγκρίθηκε από την -σύμφωνα με το άρθρο 9 παρ. 1 του ν. 3580/2007 αρμόδια και για τον καθορισμό της προσήκουσας διαγωνιστικής διαδικασίας- Επιτροπή Προμηθειών Υγείας, οι εν λόγω προμήθειες (νωπού βόειου κρέατος, νωπού χοιρινού κρέατος και διαφόρων κρεάτων) εντάχθηκαν επιμερισμένες, προσδιορίστηκε δε ως προσήκουσα διαδικασία για τη διενέργεια της προμήθειας του χοιρινού κρέατος αυτή του πρόχειρου διαγωνισμού, το Τμήμα κρίνει ότι, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από το Νοσοκομείο, τα αρμόδια όργανά του δεν ενήργησαν στην συγκεκριμένη και μόνο περίπτωση με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά συγγνωστώς υπέλαβαν ότι μπορούσαν να ενεργήσουν, όπως ενήργησαν.Κατόπιν των ανωτέρω, η εν λόγω αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 20/2012 πράξη του Τμήματος τούτου, με την οποία κρίθηκε μη θεωρητέο το ..., οικονομικού έτους 2011, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Γενικού Νοσοκομείου … «…», το οποίο θα μπορούσε να θεωρηθεί, λόγω συγγνωστής πλάνης, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2011, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυνΚλ.Τμ.4/116/2013
Προμήθεια αντιδραστηρίων και αναλωσίμων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη δεύτερη σκέψη της παρούσας, μη νομίμως το ως άνω νοσηλευτικό ίδρυμα προσέφυγε στην εξαιρετική διαδικασία της απευθείας ανάθεσης κατόπιν διαπραγματεύσεων, ενώ όφειλε να προβεί στη διενέργεια ενός ενιαίου ανοικτού ή πρόχειρου διαγωνισμού. Και τούτο διότι, αφενός η συνολική αξία των ως άνω ειδών (αντιδραστηρίων), τα οποία αποτελούν όμοια ή ομοειδή κατά την αντίληψη των συναλλαγών αγαθά, υπερέβαινε, σε ετήσια βάση, το όριο των 20.000 ευρώ μέχρι του οποίου επιτρέπεται η απευθείας ανάθεση (26.299,98 και 5.290,78 = 31.590,76 με ΦΠΑ), αφετέρου δεν συνέτρεξαν απρόβλεπτες περιστάσεις για την προσφυγή στην ως άνω εξαιρετική διαδικασία, καθόσον η προμήθεια των εν λόγω ειδών ανάγεται στις πάγιες, και άρα δυνάμενες να προγραμματιστούν εγκαίρως, ανάγκες του Νοσοκομείου. Άλλωστε, το γεγονός της ύπαρξης συνοδού εξοπλισμού (αναλυτές) από την προηγούμενη σύμβαση του Νοσοκομείου, οι οποίοι, κατά την αναθέτουσα αρχή, αποδίδουν αξιόπιστα αποτελέσματα μόνο όταν δέχονται συγκεκριμένα αντιδραστήρια (των φερομένων ως δικαιούχων εταιρειών), δεν ασκεί οποιαδήποτε έννομη επιρροή, καθόσον δεν συνιστά λόγο που δικαιολογεί την προσφυγή στη διαδικασία με διαπραγμάτευση (απευθείας ανάθεση), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 13 του ν. 2286/1995. Τούτο, διότι, η υιοθέτηση μιας τέτοιας πρακτικής εκ μέρους των αναθετουσών αρχών επάγεται, κατ’ ουσία, τη διαιώνιση ήδη συναφθεισών συμβάσεων, με αποτέλεσμα να πλήττονται οι αρχές της διαφάνειας, της ισότητας συμμετοχής στις διαδικασίες των δημόσιων διαγωνισμών και του ελεύθερου ανταγωνισμού..(..)Λαμβανομένου ωστόσο, υπόψη ότι η διενέργεια ανοικτού διαγωνισμού για την κάλυψη των ως άνω αναγκών είχε προγραμματιστεί μεν, εγκαίρως, ..και είχε ενταχθεί στο Πρόγραμμα Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας 2011, πλην όμως δεν κατέστη δυνατή η προκήρυξή του, λόγω καθυστερημένης έκδοσης της 3451/7.3.2012 απόφασης της 5ης Υ.Π.Ε. περί καθορισμού των φορέων διενέργειας των διαγωνισμών του εν λόγω Προγράμματος Προμηθειών, το Κλιμάκιο άγεται στην κρίση ότι στην συγκεκριμένη περίπτωση, τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου ενήργησαν πεπλανημένα πλην συγγνωστώς αναθέτοντας απευθείας στις φερόμενες ως δικαιούχους τις επίμαχες προμήθειες. Κατόπιν των ανωτέρω, τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πληρωμής πρέπει να θεωρηθούν
Π.Δ. 291/1996
Υγειονομικοί όροι για την παραγωγή και εμπορία νωπού κρέατος πουλερικών, σε συμμόρφωση προς την Οδηγία 92/116/ΕΟΚ του Συμβουλίου.(Καταργήθηκε με το Π.Δ. 79/2007, ΦΕΚ-95 Α)
1639/65123/2017
Λεπτομέρειες εφαρμογής της χορήγησης συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα του βόειου κρέατος σύμφωνα με το άρθρο 52 του Κανονισμού (ΕΕ) 1307/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και το κεφάλαιο 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 639/2014 της Επιτροπής από το έτος 2017 και εφεξής
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/52/2018
Προμήθεια νωπού κρέατος.Με αυτά τα δεδομένα, το Κλιμάκιο κρίνει ως εξής: Κατ’ αρχάς, τα νωπά κοτόπουλα και τα νωπά κρέατα (βόειο και χοιρινό), αποτελούν αγαθά που κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας και τις συναλλακτικές αντιλήψεις, είναι ομοειδή, υπό την έννοια ότι εντάσσονται στην ευρύτερη κατηγορία τρόφιμα – κρέας...Εξάλλου, το ομοειδές των αγαθών δεν αναιρείται από τυχόν διαφορετικές προδιαγραφές των επιμέρους κατηγοριών αυτών, οι οποίες, σε κάθε περίπτωση, μπορούν να συμπεριλαμβάνονται ανά ομάδες στο ίδιο κείμενο διακήρυξης, απορριπτομένων των περί του αντιθέτου προβαλλομένων από το Νοσοκομείο. Ως εκ τούτου, οι επίμαχες προμήθειες αποτελούν τμήματα ενός ενιαίου μείζονος αντικειμένου, η συνολική προϋπολογισθείσα δαπάνη του οποίου, ...., υπερβαίνει το ποσό των 60.000 ευρώ μέχρι το οποίο επιτρέπεται η ανάθεση προμηθειών κατόπιν διενέργειας πρόχειρου διαγωνισμού, αυτονοήτως δε και το ποσό των 20.000 ευρώ μέχρι το οποίο επιτρέπεται, άνευ συνδρομής ειδικού λόγου, η απευθείας ανάθεση..Περαιτέρω, από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι συνέτρεξαν λόγοι επείγοντες, οφειλόμενοι σε αυταπόδεικτα απρόβλεπτες περιστάσεις, οι οποίοι κατέστησαν αδύνατη τη διενέργεια νόμιμης διαγωνιστικής διαδικασίας...Ωστόσο, το Κλιμάκιο,...κρίνει ότι τα όργανα του νοσοκομείου δεν λειτούργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης της κείμενης νομοθεσίας για την ανάθεση δημόσιων συμβάσεων, αλλά προκειμένου να καλύψουν την επιτακτική ανάγκη για σίτιση των ασθενών (Συγγνωστή πλάνη)
1458/143681/2020
Συμπληρωματικά μέτρα σε εφαρμογή του τμήματος Ι του τίτλου II και του τίτλου III του κανονισμού (ΕΚ) υπ’ αρ. 1760/2000 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και του κανονισμού (ΕΚ) υπ’ αρ. 1825/2000 της Επιτροπής σχετικά με την επισήμανση του βόειου κρέατος και των προϊόντων με βάση το βόειο κρέας.
570/80735/2016
Καθορισμός της συνδεδεμένης ενίσχυσης σε εφαρμογή του άρθρου 4 της υπ' αριθμ. 615/52353/12-05-2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 833/Β/2015) με θέμα «Λεπτομέρειες εφαρμογής χορήγησης της συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα του βόειου κρέατος, σύμφωνα με το άρθρο 52 του Κανονισμού (ΕΕ) 1307/2013 του Συμβουλίου και το κεφάλαιο 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 639/2014 της Επιτροπής.
442/60322/2017
Καθορισμός της συνδεδεμένης ενίσχυσης σε εφαρμογή του άρθρου 4 της υπ' αριθμ. 615/52353/ 12-05-2015 υπουργικής απόφασης (ΦΕΚ 833/Β’/ 2015) με θέμα «Λεπτομέρειες εφαρμογής χορήγησης της συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα του βόειου κρέατος, σύμφωνα με το άρθρο 52 του Κανονισμού (ΕΕ) 1307/2013 του Συμβουλίου και το κεφάλαιο 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 639/2014 της Επιτροπής».
ΝΣΚ/65/2011
Ανάρτηση πράξεων στο διαδίκτυο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν αναρτάται υποχρεωτικώς στον οικείο διαδικτυακό τόπο περίληψη διακήρυξης πρόχειρου μειοδοτικού διαγωνισμού προμήθειας αγαθών, εφόσον δεν απαιτείται δημοσίευση της περίληψης αυτής ούτε από την περί προμηθειών νομοθεσία.
371/100605/2021
Τροποποίηση της υπ’ αρ. 1639/65123/15.06.2017 κοινής απόφασης του Υπουργού και του Αναπληρωτή Υπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων «Λεπτομέρειες εφαρμογής της χορήγησης συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα του βόειου κρέατος σύμφωνα με το άρθρο 52 του Κανονισμού (ΕΕ) 1307/2013 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου και το κεφάλαιο 5 του Κανονισμού (ΕΕ) 639/2014 της Επιτροπής από το έτος 2017 και εφεξής» (Β’ 2212).
101913/2025
Καθορισμός του ύψους της συνδεδεμένης ενίσχυσης στον τομέα του βόειου κρέατος, σε εφαρμογή του άρθρου 8 της υπ’ αρ. 246/153250/19-5-2023 (Β’ 3477) απόφασης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, όπως τροποποιήθηκε από την υπ’ αρ. 255/210132/17-07-2024 (Β’ 4449) όμοια απόφαση.