Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/35/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4072/2012

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείο σε ιδιώτη για παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή,  κατόπιν πρόχειρου ανοικτού διαγωνισμού,  ενόψει του ότι δεν έχει ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά».(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΚΛ.Τμ.4/55/2017

Παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου, καθόσον δεν έχει ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά». Τούτο, διότι κατά τις ρητές διατάξεις του ως άνω νόμου, το θεσμοθετούμενο με αυτές σύστημα εσωτερικού ελέγχου αποσκοπεί στην παρακολούθηση της τήρησης αυτού ακριβώς του Εσωτερικού Κανονισμού, συνεπώς η έκδοσή του αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση λειτουργίας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου και, συνακόλουθα, της ανάθεσης των οικείων υπηρεσιών σε ιδιώτη εσωτερικό ελεγκτή, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 25 του ν. 4025/2011, απορριπτομένων ως αβασίμων των προβαλλόμενων ισχυρισμών του Νοσοκομείου. 


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/72/2018

Παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει τα εξής: α) Κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αναπληρωτή Επίτροπο, μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου, αφού δεν έχει ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά». Όμως, το Κλιμάκιο, συνεκτιμώντας ότι, με την ΓΠΔΥ5γ/οικ129854/22.11.2011 εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κλήθηκαν τα Νοσοκομεία να εφαρμόσουν την προαναφερόμενη διάταξη του ν. 4025/2011 το ταχύτερο δυνατό, ότι στην εγκύκλιο αυτήν προβλέπονται - έως την έκδοση από το Υπουργείο Υγείας του «Εσωτερικού Κανονισμού»- αναλυτικά οι υποχρεώσεις του εσωτερικού ελεγκτή και οι λοιπές προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης και συνεπώς καθορίζεται με σαφήνεια το αντικείμενο των οικείων συμβάσεων ανάθεσης υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου και άρα υπήρχε πεδίο παροχής των υπηρεσιών του εσωτερικού ελεγκτή και, επιπροσθέτως, ότι το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Νοσοκομείων σε διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά θέματα έχει ρυθμιστεί νομοθετικά με πληθώρα διατάξεων, κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων αλλά σε συμμόρφωση προς τις σαφείς οδηγίες που τους απηύθυναν οι εποπτεύουσες αυτά αρχές (συγγνωστή πλάνη)


ΕΣ/ΤΜ.4/127/2016

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΛΕΓΚΤΗ:..Με τα δεδομένα αυτά και όσα ήδη εκτέθηκαν στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου, ενόψει του ότι δεν έχει ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά». Τούτο, διότι κατά τις ρητές διατάξεις του ως άνω νόμου, το θεσμοθετούμενο με αυτές σύστημα εσωτερικού ελέγχου αποσκοπεί στην παρακολούθηση της τήρησης αυτού ακριβώς του Εσωτερικού Κανονισμού, συνεπώς η έκδοσή του αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση λειτουργίας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου και, συνακόλουθα, της ανάθεσης των οικείων υπηρεσιών σε ιδιώτη εσωτερικό ελεγκτή. Περαιτέρω όμως, συνεκτιμώντας ότι με την ΓΠΔΥ5γ/οικ129854/22.11.2011 εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης κλήθηκαν τα Νοσοκομεία να εφαρμόσουν την προαναφερόμενη διάταξη του ν. 4025/2011 το ταχύτερο δυνατό, ότι στην εγκύκλιο αυτήν προβλέπονται –έως την έκδοση του «Εσωτερικού Κανονισμού»- αναλυτικά οι υποχρεώσεις του εσωτερικού ελεγκτή και οι λοιπές προϋποθέσεις εφαρμογής της διάταξης και συνεπώς καθορίζεται με σαφήνεια το αντικείμενο των οικείων συμβάσεων ανάθεσης υπηρεσιών εσωτερικού ελέγχου και, επιπροσθέτως, ότι το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας των Νοσοκομείων σε διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά θέματα έχει ρυθμιστεί νομοθετικά με πλήθος διατάξεων, το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου έδρασαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων αλλά σε συμμόρφωση προς τις σαφείς οδηγίες που τους απηύθυναν οι εποπτεύουσες αυτά αρχές. Κατά συνέπεια, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα, όμως, πρέπει να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης..(συγγνωστή πλάνη)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/152/2017

Παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή.(..)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο, μη νομίμως ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου, καθόσον δεν έχει ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά». Τούτο, διότι κατά τις ρητές διατάξεις του ως άνω νόμου, το θεσμοθετούμενο με αυτές σύστημα εσωτερικού ελέγχου αποσκοπεί στην παρακολούθηση της τήρησης αυτού ακριβώς του Εσωτερικού Κανονισμού και, συνεπώς, η έκδοσή του αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση λειτουργίας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου και, συνακόλουθα, της ανάθεσης των οικείων υπηρεσιών σε ιδιώτη εσωτερικό ελεγκτή, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 25 του ν. 4025/2011 (βλ. ΚΠΕΔ στο IV Τμ. Ελ.Συν. 55/2017), απορριπτομένων ως αβασίμων των περί του αντιθέτου προβαλλόμενων ισχυρισμών του Νοσοκομείου. (..)Ενόψει των ως άνω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά παραδοχή του πρώτου λόγου της Επιτρόπου. Όμως, το Κλιμάκιο, συνεκτιμώντας ότι, με την ΓΠΔΥ5γ/οικ129854/22.11.2011 εγκύκλιο του Γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, κλήθηκαν τα Νοσοκομεία να εφαρμόσουν την προαναφερόμενη διάταξη του ν. 4025/2011 το ταχύτερο δυνατό, ότι στην εγκύκλιο αυτήν προβλέπονται –έως την έκδοση από το Υπουργείο Υγείας του «Εσωτερικού Κανονισμού»- αναλυτικά οι υποχρεώσεις του εσωτερικού ελεγκτή ...(..) κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Νοσοκομείου ενήργησαν χωρίς πρόθεση καταστρατήγησης των οικείων διατάξεων αλλά σε συμμόρφωση προς τις σαφείς οδηγίες που τους απηύθυναν οι εποπτεύουσες αυτά αρχές. (Συγγνωστή πλάνη)


ΕλΣυν/Κλ.4(ΚΠΕ)105/2015

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μέρους συμβατικού τιμήματος από Νοσοκομείο σε ιδιωτική εταιρεία για την παροχή υπηρεσιών διαχείρισης επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων αμιγώς μολυσματικού χαρακτήρα, καθόσον μη νομίμως οι ανωτέρω υπηρεσίες ανατέθηκαν απευθείας, διότι το τίμημα των υπηρεσιών αναγόμενο σε ετήσια βάση ως εκ του πάγιου και διαρκούς χαρακτήρα των εξυπηρετουμένων με αυτές αναγκών, υπερβαίνει το όριο των 20.000 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. μέχρι του οποίου είναι άνευ ετέρου επιτρεπτή η διενέργεια διαπραγμάτευσης (άρθρο 2 παρ.12 και 13του ν. 2286/1995, ΦΕΚ Α΄ 19/1995 και της κατ’ εξουσιοδότηση αυτού εκδοθείσας Π1/3305/3.11.2010, ΦΕΚ Β΄ 1789/12.11.2010).(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)/28/2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών συντήρησης των θερμοκοιτίδων διότι α)οι υπηρεσίες αυτές δεν στηρίζονται σε νόμιμη παράταση ισχύος της αρχικής σύμβασης,  Η παράταση συνιστά αυτοτελή και ανεξάρτητη, απευθείας ανάθεση και θα μπορούσε λόγω ποσού (κάτω των 20.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α. σε ετήσια βάση), να είναι επιτρεπτή, ωστόσο ανεπιτρέπτως, ενόψει της απαγόρευσης της αναδρομικής ισχύος των διοικητικών συμβάσεων, επιχειρήθηκε να παραταθεί αναδρομικώς,  β) δεν υποβλήθηκε στον έγγραφο τύπο (διάταξη του άρθρου 23  παρ. 1 του π.δ. 118/2007)και  γ) η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης, , εκδόθηκε μεταγενέστερα.(ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/35/2018

Παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή.(..)Με αυτά τα δεδομένα και όσα ήδη εκτέθηκαν στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι μη νομίμως ανατέθηκαν από το Γ.Ν. ... & Γ.Ν. – Κ.Υ. ...(Οργανική Μονάδα της έδρας ..) οι επίμαχες υπηρεσίες εσωτερικού ελέγχου στο φερόμενο ως δικαιούχο, ενόψει του ότι κατά το χρόνο της εν λόγω ανάθεσης, δεν είχε ακόμη εκδοθεί από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ο προβλεπόμενος από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά». Και τούτο διότι, όπως έγινε δεκτό και με τις προηγούμενες Πράξεις του Κλιμακίου, κατά τις ρητές διατάξεις του ως άνω νόμου, το θεσμοθετούμενο με αυτές σύστημα εσωτερικού ελέγχου αποσκοπεί στην παρακολούθηση της τήρησης ακριβώς αυτού του Εσωτερικού Κανονισμού, συνεπώς η έκδοσή του αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση λειτουργίας του συστήματος εσωτερικού ελέγχου και συνακόλουθα της ανάθεσης των οικείων υπηρεσιών σε ιδιώτη εσωτερικό ελεγκτή. Επιπροσθέτως, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική, διότι η οικεία απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε και αναρτήθηκε στη «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» στις 27.3.2017, ήτοι σε χρόνο μεταγενέστερο τόσο της σύναψης της σύμβασης όσο και της παροχής των επίμαχων υπηρεσιών. ...Κατ’ ακολουθίαν των προεκτεθέντων, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και μη κανονική και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)233/2015

ΕΡΓΑΣΙΕΣ- ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ.Υπηρεσίες Εσωτερικού Ελεγκτή:Μη νόμιμη η καταβολή ποσού από Πανεπιστημιακό  Γενικό Νοσοκομείο σε ιδιώτη, ως αμοιβή της για την παροχή υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή προς το Νοσοκομείο κατά το χρονικό διάστημα από 3.10 έως 2.11.2014, σε εκτέλεση σύμβασης παροχής ανεξαρτήτων υπηρεσιών, καθόσον: α) ενόψει της μη έκδοσης από το Υπουργείο Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης του προβλεπόμενου από το άρθρο 25 του ν. 4025/2011 «Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας των μονάδων υγείας σε θέματα διοικητικά, διαχειριστικά και λογιστικά», μη νομίμως ανατέθηκαν σε ιδιώτη ανάδοχο οι επίμαχες υπηρεσίες εσωτερικού ελεγκτή του ανωτέρω Νοσοκομείου  και β) η προβλεπόμενη στο ίδιο ως άνω άρθρο επιτροπή ελέγχου του Νοσοκομείου συγκροτήθηκε αναρμοδίως από τον Διοικητή του Νοσοκομείου και όχι από τον Διοικητή της αρμόδιας ΥΠΕ, με συνέπεια να είναι μη νόμιμη η παροχή των επίμαχων υπηρεσιών εσωτερικού ελεγκτή, ενώ η εν λόγω πλημμέλεια δεν δύναται να θεραπευτεί με την έκδοση της  σχετικής απόφαση του Διοικητή της ως άνω ΥΠΕ περί συγκρότησης της εν λόγω επιτροπής, καθώς η εν λόγω απόφαση δεν είχε εκδοθεί κατά το χρόνο παροχής των επίμαχων υπηρεσιών και συνεπώς δεν δύναται να έχει αναδρομική ισχύ.


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)15/2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε ιδιώτη για  παροχή υπηρεσιών κλιβανισμού διότι οι ανωτέρω υπηρεσίες ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα του προσωπικού και  δεν προσκομίσθηκε απόφαση του Δ.Σ. περί εγκρίσεως της αναθέσεως των υπηρεσιών σε τρίτο. (άρθρα 22, 26 και 79 του ν. 2362/1995, 1 παρ. 1 του ν.δ/τος 1265/1972, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 7 παρ. 1 του ν. 968/1979 κ.ά.).ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ


ΕλΣυν.Τμ.4(ΚΠΕ)30/2016

ΕΡΓΑΣΙΕΣ – ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Νοσοκομείου σε εταιρεία για παροχή υπηρεσιών συντηρήσεως αναισθησιολογικών μηχανημάτων και αναπνευστήρων, κατόπιν πρόχειρου διαγωνισμού διότι στη διακήρυξη δεν καθοριζόταν η προϋπολογισθείσα δαπάνη για τη συντήρηση ενός εκάστου μηχανήματος κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 2 παρ. 1 του π.δ. 118/2007 και  η απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε σε χρόνο μεταγενέστερο της συμβάσεως κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 2 και 4 του π.δ/τος 113/2010. (ΣΥΓΓΝΩΣΤΗ ΠΛΑΝΗ)