×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.6/2011/2010

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 60/2007, 3329/2005

Προμήθεια αντιδραστηρίων και μηχανημάτων: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις ανωτέρω σκέψεις, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι εσφαλμένα το Κλιμάκιο υπέλαβε τα ως άνω κριτήρια τεχνικής αξιολόγησης «Αξιοπιστία αντιπροσώπου Ελλάδος, προηγούμενη εμπειρία στη διάθεση Παρομοίων Αντιδραστηρίων και Μηχανημάτων σε άλλα Νοσοκομεία» ως κριτήρια ανάθεσης, καθόσον αυτά ορθά συμπεριελήφθησαν μεταξύ των κριτηρίων τεχνικής αξιολόγησης, ήτοι ελήφθησαν υπ’ όψιν ως κριτήρια καταλληλότητας των υποψηφίων προμηθευτών (εξακρίβωσης της ικανότητάς τους να εκτελέσουν τη σύμβαση) και συνακολούθως ορθά τα στοιχεία αυτά βαθμολογήθηκαν ειδικά και αξιολογήθηκαν, χωρίς να καθίσταται, ως εκ τούτου, πλημμελής η διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού.προσκομιζόμενες με την υπό κρίση αίτηση από 23.1.2008 και 1964/25.11.2009 προσκλήσεις του Διευθυντή της Οικονομικής Υπηρεσίας του αιτούντος νομικού προσώπου, απευθυνόμενες τόσο στα τακτικά όσο και στα αναπληρωματικά μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού, για τη συμμετοχή τους στην παραλαβή των δικαιολογητικών συμμετοχής, το άνοιγμα των τεχνικών προσφορών και το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών, σε συνδυασμό με το ατομικό δελτίο αδειών του τακτικού μέλους …, σύμφωνα με το οποίο αυτή ευρίσκετο σε κανονική άδεια κατά την 30.1.2008, νομίμως κατά τα γενόμενα δεκτά στην σκέψη III, έλαβε χώρα η συνεδρίαση της εν λόγω Επιτροπής κατά την συγκεκριμένη συνεδρίαση με τη συμμετοχή του αναπληρωματικού μέλους, ενόψει του διαπιστωθέντος κωλύματος του αντίστοιχου τακτικού, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο από το αιτούν λόγο ανάκλησης.(..)Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση του Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «…», πρέπει να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η 42/2010 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, για λόγους συγγνωστής πλάνης ως προς τη συμμετοχή στις συνεδριάσεις της Επιτροπής Διαγωνισμού του αναπληρωματικού μέλους …., αντί του ελλείποντος τακτικού μέλους …, και δεδομένου ότι δεν συντρέχει άλλος νόμιμος λόγος που να κωλύει τη σύναψη των αντιστοίχων συμβάσεων, να υπογραφούν τα οικεία σχέδια...Ανακαλεί την 42/2010 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/287/2004

Συμμετοχή αναπληρωματικού μέλους σε συνεδρίαση Δ.Σ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Δεν δύναται να μετέχει νομίμως στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. του Ο.Α.Ε.Δ. αιρετό αναπληρωματικό μέλος, σε περίπτωση κατά την οποία το τακτικό μέλος που αναπληρώνει, απώλεσε την ιδιότητα βάσει της οποίας ορίσθηκε ως τακτικό.


ΝΣΚ/36/2007

Δυνατότητα εξαίρεσης τόσο του τακτικού, όσο και του αναπληρωματικού μέλους της Τριμελούς Επιτροπής του άρθρου 73 Ν 998/1979, περί εξωτερικού αποτερματισμού και οριοθέτησης διακατεχόμενου δάσους.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι δυνατή η αποχή ή η εξαίρεση τόσο του τακτικού, όσο και του αναπληρωματικού μέλους τριμελούς συλλογικού οργάνου, καθ’ όσον δεν θα έχει απαρτία για τη λειτουργία του.


ΕλΣυν/ΣΤ Κλιμ/42/2010

Μη νόμιμη η διαδικασία διενέργειας προμήθειας με κριτήριο κατακύρωσης τη συμφερότερη προσφορά, καθόσον: α) η διακήρυξη του διαγωνισμού ήταν πλημμελής, διότι, ανεπίτρεπτα, μεταξύ των στοιχείων τεχνικής αξιολόγησης των προσφορών περιλαμβάνεται και στοιχείο ποιοτικής επιλογής των υποψηφίων και συγκεκριμένα το στοιχείο «Αξιοπιστία αντιπροσώπου Ελλά¬δος, προηγούμενη εμπειρία στη διάθεση παρομοίων αντιδραστηρίων και μηχανημάτων σε άλλα νοσοκομεία», β) η σύνθεση της πενταμελούς Επιτροπής Διαγωνισμού σε όλες τις συνεδριάσεις της δεν ήταν νόμιμη, διότι, κατά παράβαση του άρθρου 14 του Κώδικα Διοικητικής Διαδικασίας (ν.2690/1999), απουσίαζαν τακτικά μέλη της Επιτροπής Διαγωνισμού καθώς και τα αναπληρω-ματικά τους, χωρίς να προκύπτει ότι αυτά προσκλήθηκαν ή ότι δεν απαιτείται πρόσκλησή τους, και γ)λανθασμένα αναφέρεται στα υποβαλλόμενα για έλεγχο νομιμότητας σχέδια συμβάσεων σε σχέση με την οικονομική προσφορά αναδειχθείσας ως αναδόχου εταιρείας, ο κωδικός αριθμός για ορισμένα υπό προμήθεια είδη. Με την 2011/2010 Απόφασή του το VI Τμήμα του Έλεγκτικού Συνεδρίου, ανακάλεσε την ως άνω Πράξη και έκρινε α) ως προς την α' πλημμέλεια ότι εσφαλμένα το Κλιμάκιο υπέλαβε ότι τα κριτήρια «Αξιοπιστία αντιπροσώπου Ελλάδος, προηγούμενη εμπειρία στη διάθεση παρομοίων αντιδραστηρίων και μηχανημάτων σε άλλα νοσοκομεία» αποτελούν κριτήρια ανάθεσης, καθό¬σον αυτά ορθά συμπεριλήφθηκαν μεταξύ των κριτηρίων τεχνικής αξιολόγησης, δηλαδή ελήφθη¬σαν υπόψη ως κριτήρια καταλληλότητας των υποψηφίων προμηθευτών (εξακρίβωσης της ικα- νότητάς τους να εκτελέσουν τη σύμβαση) και συνακόλουθα ορθά τα στοιχεία αυτά βαθμολογή¬θηκαν ειδικά και αξιολογήθηκαν, χωρίς να καθίσταται πλημμελής η διακήρυξη του διαγωνισμού, β) ως προς τη β' πλημμέλεια ότι από έγγραφα που υποβλήθηκαν ενώπιον του, διαπίστωσε ότι νομίμως συνεδρίασε η Επιτροπή Διαγωνισμού αφού αποδεικνύεται πρόσκληση όλων των μελών τακτικών και αναπληρωματικών, ενώ για τη συμμετοχή ενός αναπληρωματικού μέλους της Επιτροπής σε αντικατάσταση τακτικού μέλους που είχε απωλέσει την ιδιότητά του λόγω λύσης της υπηρεσιακής του σχέσης, αναγνώρισε συγγνωστή πλάνη στα αρμόδια όργανα της αναθέτουσας αρχής. Και τούτο διότι, όταν, μετά τη λύση της υπηρεσιακής σχέσης τακτικού μέλους της Επιτροπής, αυτό χάνει την ιδιότητα βάσει της οποίας ορίστηκε μέλος της Επιτροπής, η Επιτροπή (συλλογικό όργανο) παύει μετά την παρέλευση τριμήνου να έχει νόμιμη συγκρότηση. Επιπλέον τα αναπληρωματικά μέλη καλούνται προς αναπλήρωση των απόντων ή προσκαίρως κωλυομένων τακτικών μελών του συλλογικού οργάνου, όχι δε και των ελλειπόντων τακτικών μελών του, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 13 παρ.5 του ν.2690/1999 και γ) ως προς την γ' πλημμέλεια ότι, λόγω διόρθωσης των υποβαλλόμενων σχεδίων συμβάσεων, έπαυσαν οι διαπιστωθείσες με την άνω Πράξη πλημμέλειες.


ΝΣΚ/198/2010

Αντικατάσταση αναπληρωματικού μέλους του Δ.Σ. του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος».(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Μετά την αποδοχή της παραίτησης αναπληρωματικού μέλους εκπροσώπου – μέλους των ερευνητών από το Δ.Σ. του ΕΚΕΦΕ «Δημόκριτος» απαιτείται τήρηση της διαδικασίας εκλογής και υπόδειξης από τον οικείο φορέα νέου αναπληρωματικού μέλους.


ΝΣΚ/32/2011

Δικαίωμα εκλέγεσθαι μέλους Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Υ.Σ.Ε.Ε.Π. και στα Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Εφαρμοστέες διατάξεις, όσον αφορά στη σύνθεση και συγκρότηση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Υ.Σ.Ε.Ε.Π.) και των Περιφερειακών Υπηρεσιακών Συμβουλίων Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π.), που έπρεπε να εφαρμοστούν και στην εκλογική διαδικασία της 3ης Νοεμβρίου 2010, είναι αποκλειστικά οι νεότερες διατάξεις των παρ. 3 και 4 του άρθρου 24 του Ν 3699/2008. β) Τα μέλη του Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (Ε.Β.Π.) δεν έχουν δικαίωμα να εκλέγονται ως αιρετά μέλη (τακτικά και αναπληρωματικά) στο Υ.Σ.Ε.Ε.Π. και στα Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π., αφού από αυτές δεν προβλέπεται νόμιμη συμμετοχή τους στη σύνθεση ενός εκάστου των εν λόγω Συμβουλίων. γ) Συνεπώς δεν είναι νόμιμη η υποβολή, κατ’ αρχήν, υποψηφιοτήτων και η εκλογή εν τέλει, στο Υ.Σ.Ε.Ε.Π. ως αναπληρωματικού μέλους και στο Π.Υ.Σ.Ε.Ε.Π. Κεντρικής Μακεδονίας ως τακτικού μέλους, μελών του Ε.Β.Π. (ομοφ.)


ΝΣΚ/345/2009

Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. ΔΗΜΟΚΡΙΤΟΣ. Νομιμότητα σύνθεσης συλλογικού οργάνου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η συμμετοχή του κατά νόμο αναπληρωτή του Δ/ντή Ινστιτούτου του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δ», τακτικού μέλους, στην 420η Συνεδρίαση της 17-6-2009 του Δ.Σ. του Ε.Κ.Ε.Φ.Ε. «Δ» είναι νόμιμη, με την προϋπόθεση όμως ότι έχουν τηρηθεί οι διατυπώσεις της παραγράφου 10 του άρθρου 14 του Ν 2690/1999, άλλως, αν δεν έχουν τηρηθεί οι διατυπώσεις αυτές, η απόφαση του Δ.Σ. είναι άκυρη λόγω κακής σύνθεσης του Δ.Σ. Σε κάθε περίπτωση η παρουσία στην παραπάνω συνεδρίαση του Δ.Σ. των αναφερομένων, στα παραπάνω πρακτικά, παρατηρητών, καθιστά την απόφαση του Δ.Σ. άκυρη, λόγω σύνθεσης του Δ.Σ.


ΕΣ/ΤΜ.6/1283/2010

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ:..ζητείται η ανάκληση της 31/2010 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις υπό στοιχ. III, IV, V και VI σκέψεις της παρούσας, το Τμήμα κρίνει, κατ’ αρχάς, κατά παραδοχή του σχετικού λόγου ανάκλησης, ότι νομίμως συγκροτήθηκε η Επιτροπή του διαγωνισμού, δεδομένου ότι και στο προοίμιο της οικείας πράξης συγκρότησης αναφέρεται ως εφαρμοσθείς ο ν. 2955/2001, αλλά και από κανένα στοιχείο του φακέλου δεν προκύπτει ότι τα εν λόγω μέλη δεν είχαν την ιδιότητα του μέλους της οικείας Περιφέρειας ή του αιτούντος Νοσοκομείου. Εξ άλλου, εσφαλμένα το Κλιμάκιο υπέλαβε το ως άνω κριτήριο τεχνικής αξιολόγησης («Αξιοπιστία αντιπροσώπου Ελλάδος, Διάθεση παρομοίων Αντιδραστηρίων και Αναλυτών σε άλλα νοσοκομεία») ως κριτήριο ανάθεσης, καθόσον αυτό ορθά συμπεριλήφθηκε μεταξύ των κριτηρίων τεχνικής αξιολόγησης, ήτοι ελήφθη υπ’ όψιν ως κριτήριο καταλληλότητας των υποψηφίων προμηθευτών (εξακρίβωσης της ικανότητάς τους να εκτελέσουν τη σύμβαση), συνεπώς ορθά το στοιχείο αυτό βαθμολογήθηκε ειδικά και αξιολογήθηκε, χωρίς να καθίσταται, ως εκ τούτου, πλημμελής η διακήρυξη του ελεγχόμενου διαγωνισμού, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από το αιτούν Νοσοκομείο. Περαιτέρω, ορθώς κρίθηκε από το Κλιμάκιο ότι, κατά παράβαση των αρχών της διαφάνειας και της ίσης μεταχείρισης των διαγωνιζομένων, δεν αξιολογήθηκε η οικονομική προσφορά της εταιρείας «…» για το είδος 4.1 «Ομάδες αίματος του συστήματος ΑΒΟ» του Παραρτήματος Β της οικείας διακήρυξης, δεδομένου ότι η τεχνική της προσφορά, μετά από την κατάθεση σχετικής ένστασης, κρίθηκε τελικώς αποδεκτή, απορριπτομένου ως αναπόδεικτου του ισχυρισμού του αιτούντος ότι αξιολογήθηκε μεν, αλλά εκ παραδρομής δεν ανεγράφη στο οικείο πρακτικό. (...)Τέλος, το Τμήμα κρίνει, περαιτέρω, ότι η τεχνική προσφορά της εταιρείας «…..» για το είδος 3.13 «Σύστημα ποιοτικού ελέγχου εσωτερικού και εξωτερικού ομάδων αίματος ανίχνευσης και ταυτοποίησης ερυθροκυτταρικών αντισωμάτων» του Παραρτήματος Α της οικείας διακήρυξης, αποκλείστηκε από την περαιτέρω διαδικασία του διαγωνισμού χωρίς νόμιμη αιτιολογία, δεδομένου ότι προσέφερε και αυτή, όπως και άλλες εταιρείες, των οποίων οι τεχνικές προσφορές κρίθηκαν τεχνικά αποδεκτές, μόνο έναν εκ των δύο ζητουμένων ποιοτικών ελέγχων, απορριπτομένου του περί του αντιθέτου λόγου ανάκλησης περί μη συμφωνίας της εν λόγω προσφοράς με όλους τους αιτούμενους ελέγχους, ως αναπόδεικτου.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η υπό κρίση αίτηση του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου ... πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή, για λόγους συγγνωστής πλάνης ως προς τον πέμπτο λόγο ανάκλησης, να ανακληθεί η 31/2010 πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κατά το μέρος που έκρινε ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια αντιδραστηρίων αιμοδοσίας και να μην ανακληθεί κατά το μέρος που αφορά το είδος της διακήρυξης με α/α 3.13 «Σύστημα ποιοτικού ελέγχου εσωτερικού και εξωτερικού ομάδων αίματος ανίχνευσης και ταυτοποίησης ερυθροκυτταρικών αντισωμάτων» του Παραρτήματος Α και δεδομένου ότι δεν συντρέχει άλλος νόμιμος λόγος που να κωλύει τη σύναψη των προαναφερθέντων υπό κρίση σχεδίων συμβάσεων, πρέπει αυτά να υπογραφούν.


ΝΣΚ/256/2004

Αυτοδίκαιη επάνοδος στη θέση του τακτικού αιρετού μέλους του ΑΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικού που επανήλθε αυτοδίκαια στην υπηρεσία του, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 12 του Ν 3231/2004.(...)Δεν δύναται να επανέλθει αυτοδίκαια στη θέση του τακτικού αιρετού μέλους του ΑΠΥΣΔΕ εκπαιδευτικός, ο οποίος, παραιτηθείς για να συμμετάσχει στις εθνικές εκλογές, επανήλθε στην υπηρεσία του αυτοδίκαια, δυνάμει της διάταξης του άρθρου 12 του Ν 3231/2004.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/241/2017

Αμοιβη μελών Ανεξαρτητης Αρχης (παραταση θητειας).(..) Με τα δεδομένα αυτά το Κλιμάκιο κρίνει ότι τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα πληρωμής υπάγονται στον προληπτικό έλεγχό του, διότι αποτελούν τα πρώτα χρηματικά εντάλματα που εκδόθηκαν μετά από την υπηρεσιακή μεταβολή της λήξης της θητείας των φερόμενων ως δικαιούχων, σύμφωνα με την απόφαση διορισμού τους, όπως αυτή παρατάθηκε δυνάμει της παρ. 3 του άρθρου 61 του ν.4146/2013. Περαιτέρω, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙΙ της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη δαπάνη καταβολής αμοιβής στους φερόμενους ως δικαιούχους, για το διάστημα μηνός Σεπτεμβρίου που έπεται της λήξης της θητείας τους, σύμφωνα με την απόφαση διορισμού τους, όπως αυτή παρατάθηκε δυνάμει της παρ. 3 του άρθρου 61 του ν.4146/2013, είναι νόμιμη.  Και τούτο, διότι η θητεία των φερόμενων ως δικαιούχων έχει εκ του νόμου πενταετή διάρκεια από την δημοσίευση της 7535/ 2013 απόφασης διορισμού τους στον Φ.Ε.Κ., ήτοι από τις 12.11.2013, ανεξαρτήτως του χρονικού σημείου εκκίνησης που αναγράφεται σε αυτήν, δεδομένου ότι εν προκειμένω τυγχάνει εφαρμοστέος ο κανόνας της πενταετούς θητείας των μελών της Αρχής, κατά το άρθρο 3 του ν.4013/2011, καθώς για τον διορισμό τους ακολουθήθηκε πλήρης διαδικασία επιλογής τακτικού μέλους της Αρχής, ήτοι θετική γνωμοδότηση της επιτροπής θεσμών και διαφάνειας και απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, και δεν πρόκειται περί απλής διαδικασίας αναπλήρωσης των αρχικών παραιτηθέντων μελών από τους αναπληρωτές τους, σύμφωνα με την αρχική απόφαση διορισμού 3396/2012 (όσον αφορά στον πρώτο φερόμενο ως δικαιούχο, ως προς τον οποίο υπήρχε αναπληρωτής του μέλους σε αντικατάσταση του οποίου διορίστηκε).  Εξάλλου, οι φερόμενοι ως δικαιούχοι δεν επιλέχθηκαν ούτε με την απλοποιημένη διαδικασία διορισμού τακτικού ή αναπληρωματικού μέλους λόγω αποχώρησης τακτικού μέλους, κατά την παρ. 8 του άρθρου 3 του ν.4013/2011, αλλά με την ως άνω πλήρη διαδικασία επιλογής τακτικού μέλους, ενώ δεν συντρέχουν, εν προκειμένω, οι ειδικές περιστάσεις της πρώτης εφαρμογής της παρ. 3 του άρθρου 3 του ν.4013/2011, υπό τις οποίες κατ’ εξαίρεση προβλέπεται τριετής και τετραετής θητεία...Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, οι εντελλόμενες δαπάνες παρίστανται νόμιμες και τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα πρέπει να θεωρηθούν. 


ΕΣ/ΤΜ.6/2987/2015

Προμήθεια αντιδραστηρίων...Νομίμως κατακυρώνονται στην εταιρεία …. τα είδη 40 του Κεφαλαίου Β-Ι και 27 του Κεφαλαίου Γ-ΙV καθώς και στην εταιρεία ….. το είδος 153 του Κεφαλαίου Α, καθόσον δε συντρέχει υπέρβαση του 15% της προκηρυχθείσας ποσότητας, δεδομένου ότι δεν πρόκειται περί κατακύρωσης του αυτού είδους, όπως η προσβαλλόμενη υπολαμβάνει, αλλά περί κατακύρωσης τόσο μεμονωμένων αντιδραστηρίων όσο και συστημάτων αυτών, τα οποία παραλλάσσουν μεταξύ τους ουσιωδώς ως προς τις ιδιότητες, τη χρήση και την αναγκαιότητά τους για το αιτούν, με αποτέλεσμα να συνιστούν έτερα είδη, οι κατακυρούμενες ποσότητες των οποίων δε δύνανται, ως εκ του λόγου αυτού, να προσμετρηθούν μαζί και να θεωρηθούν ως ενιαία ποσότητα. Ενόψει των ανωτέρω (βλ. VI. Γ, Δ) παραδοχών του Τμήματος περί της εν προκειμένω αναδειχθείσας από το αιτούν ιδιαιτερότητας των αντιδραστηρίων ως υπό προμήθεια ειδών, τα οποία δύνανται να προκηρύσσονται και να κατακυρώνονται τόσο μεμονωμένα, όσο και ομαδοποιημένα μεταξύ τους, αφού το ζητούμενο σε κάθε περίπτωση είναι, πέραν της προμήθειας, και η λειτουργικότητα αυτών, ο ισχυρισμός αυτός πρέπει να γίνει ομοίως δεκτός και για τα ανωτέρω κατακυρούμενα είδη.