×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν/Τμ.7/247/2011

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

Ανάκληση της 95/2011 πράξης του Τμήματος, με την οποία κρίθηκε ότι δεν πρέπει να θεωρηθεί το 4981, χρηματικό ένταλμα πληρωμής,που εκδόθηκε στο όνομα της φερόμενης ως δικαιούχου ομόρρυθμης εταιρείας  και αφορά στην καταβολή δαπάνης προμήθειας εδεσμάτων για 1.500 άτομα στο πλαίσιο αποκριάτικης εκδήλωσης.(,,,) Με τα δεδομένα αυτά  και σύμφωνα με όσα έγιναν προηγουμένως δεκτά, το  Τμήμα κρίνει ότι  δεν συντρέχει νόμιμος λόγος να αποστεί από όσα δέχθηκε  με την προσβαλλόμενη με την αίτηση ανάκλησης Πράξη του και, ως εκ τούτου, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να μην ανακληθεί η  95/2011 Πράξη του  Τμήματος τούτου.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.Μ.Ε.Σ/898/2012

Υπηρεσίες τεχνικής υποστήριξης...ζητείται η αναθεώρηση της 8/2012 πράξης του ΙV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου...Με τα δεδομένα, όμως, αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στην υπό στοιχείο II σκέψη, η υπό κρίση αίτηση, στρέφεται κατά πράξης του ΙV Τμήματος, η οποία έχει εκδοθεί κατ` εφαρμογή του άρθρου 21 του π.δ. 774/1980 και κατά της οποίας δεν χωρεί αίτηση αναθεώρησης, καθόσον με τις ειδικότερες και νεότερες διατάξεις του άρθρου 19Α του π.δ. 774/1980, όπως αυτό προστέθηκε με το άρθρο 14 του Ν.3932/2011, ρυθμίζονται εξαντλητικά οι αρμοδιότητες του Τμήματος τούτου και δεν καταλείπεται περιθώριο αναλογικής ή ευθείας εφαρμογής άλλων διατάξεων του Οργανισμού του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ως εκ τούτου, η κρινόμενη αίτηση του Ελληνικού Δημοσίου πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.


ΕλΣυν/Τμ.7/95/2011

Καταβολή δαπάνης προμήθειας εδεσμάτων για 1.500 άτομα στο πλαίσιο αποκριάτικης εκδήλωσης.(...)Στην έννοια δε της πολιτιστικής εκδήλωσης, που προάγει τα πολιτιστικά και πνευματικά ενδιαφέροντα των κατοίκων εμπίπτει κάθε πολιτιστικό δρώμενο, που, έστω και αν δεν απευθύνεται άμεσα στο σύνολο του τοπικού πληθυσμού, προβάλλει κάθε μορφής τέχνη, συνιστά το ίδιο καλλιτεχνική δράση και αναδεικνύει την πολιτιστική ευαισθησία των τοπικών φορέων, αφυπνίζει και ενισχύει την πολιτιστική συνείδηση και τα πνευματικά ενδιαφέροντα της τοπικής κοινωνίας.. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας, ενόψει του ότι δεν αποδείχθηκε ότι η παράθεση μπουφέ σε 1.500 άτομα παρευρισκόμενα στην Πλατεία ...... την Κυριακή της Αποκριάς έλαβε χώρα στο πλαίσιο αναβίωσης ή αναπαράστασης αποκριάτικων δρώμενων, ώστε να προάγονται τα πολιτιστικά ενδιαφέροντα των δημοτών, ούτε άλλωστε αποδείχθηκε ότι η δαπάνη αυτή(ως παρεπόμενη) ήταν αναγκαία για την επιτυχή διοργάνωση της εκδήλωσης, το Δικαστήριο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν μπορεί να θεωρηθεί ότι συνάδει προδήλως με την αποστολή και τις αρμοδιότητες του Δήμου, ούτε ότι σχετίζεται με την προαγωγή των πολιτιστικών ενδιαφερόντων των δημοτών Σε κάθε περίπτωση, ενόψει της ποσότητας των προσφερόμενων εδεσμάτων και της αξίας αυτών, η δαπάνη αυτή υπερβαίνει το επιβαλλόμενο από τις περιστάσεις και την υπάρχουσα δημοσιονομική συγκυρία προσήκον μέτρο, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από την Επίτροπο. Κατ' ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη και το υπό κρίση χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.ΜΗ ΑΝΑΚΛΗΤΕΑ ΜΕ ΤΗΝ 247/2011


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/9/2025

Η Απόφαση 9/2025 του Πρώτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά αίτηση ομόρρυθμης εταιρείας για αναστολή εκτέλεσης ατομικής ειδοποίησης καταβολής και συναφών πράξεων διοικητικής εκτέλεσης της Δ.Ο.Υ. Τρίπολης. Η υποκείμενη οφειλή, ύψους άνω των 521.000 ευρώ (πλέον τόκων), προέρχεται από καταλογισμό αχρεωστήτως καταβληθείσας δημόσιας οικονομικής ενίσχυσης (εθνικών και ενωσιακών πόρων) του 2011, λόγω παραβίασης των όρων υλοποίησης επενδυτικού σχεδίου. Το Τμήμα έκρινε ότι αυτή η διαφορά, ως θέμα ανάκτησης χρηματοδότησης σε βάρος υπόχρεου δημόσιας λογοδοσίας, υπάγεται στην αποκλειστική δικαιοδοσία του Ελεγκτικού Συνεδρίου. Ωστόσο, σύμφωνα με τον Οργανικό Νόμο (ν. 4820/2021), η εκδίκαση τέτοιων διαφορών εμπίπτει στην αρμοδιότητα του Δέκατου Τμήματος. Ως εκ τούτου, το Πρώτο Τμήμα κηρύχθηκε ομοφώνως αναρμόδιο και παρέπεμψε την αίτηση αναστολής, μαζί με την εκκρεμούσα ανακοπή, στο αρμόδιο Δέκατο Τμήμα.


Tμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ/3/2012

Προμήθεια υγρών καυσίμων:..ζητείται η αναθεώρηση της 2781/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Στην προκειμένη περίπτωση από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η ένδικη αίτηση κατατέθηκε στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ... στις 15.10.2011 και όχι στη γραμματεία του παρόντος Τμήματος, όπως προβλέπουν οι προεκτεθείσες διατάξεις, στο οποίο διαβιβάστηκε απλώς με το 59249/16.11.2011 έγγραφο της εν λόγω υπηρεσίας. Με τα δεδομένα αυτά το Τμήμα κρίνει ότι η υπό κρίση αίτηση, η οποία ασκήθηκε χωρίς την τήρηση των νομίμων διατυπώσεων, τις οποίες περιοριστικώς και αποκλειστικώς καθορίζει το άρθρο 14 ν. 3932/2011, είναι, ως εκ τούτου απαράδεκτη και πρέπει για το λόγο αυτό να απορριφθεί.         Απορρίπτει την αίτηση του Δήμου ... για αναθεώρηση της 2781/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.​


ΕΣ/ΤΜ.ΜΕΙΖ.ΕΠΤΑΜ.ΣΥΝΘ/1319/2018

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ:ζητείται κατ’ εκτίμηση του περιεχομένου της, η αναθεώρηση της 14/2018 Πράξης του VII Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου: Με τα δεδομένα, όμως, αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν ανωτέρω (σκ. II), η υπό κρίση αίτηση, στρεφόμενη κατά πράξης, η οποία έχει εκδοθεί, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 33 του ανωτέρω Κώδικα, στο πλαίσιο άσκησης του διενεργούμενου από το Ελεγκτικό Συνέδριο προληπτικού ελέγχου δαπανών, πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη. Τούτο, διότι κατά της πράξης αυτής δεν χωρεί αίτηση αναθεώρησης ενώπιον του παρόντος Τμήματος, καθόσον με τις ειδικότερες διατάξεις των άρθρων 35 έως 37 του Κώδικα Νόμων για το Ελεγκτικό Συνέδριο ρυθμίζονται εξαντλητικά οι αρμοδιότητες του Τμήματος τούτου, περιοριζόμενες στην εξέταση της νομιμότητας των αποφάσεων του VI Τμήματος, που εκδίδονται κατά τη διαδικασία διενέργειας του προσυμβατικού ελέγχου και δεν καταλείπεται περιθώριο αναλογικής εφαρμογής άλλων νομοθετικών διατάξεων.Ως εκ τούτου, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/273/2011

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Εργασιών συντήρησης πρασίνου οδών και πλατειών Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις το Τμήμα κρίνει ότι ο υπό στοιχ. α´ ισχυρισμός του Δήμου Αρταίων είναι απορριπτέος ως απαράδεκτος, καθόσον ενώ με αυτόν προβάλλονται τα ίδια νομικά και πραγματικά δεδομένα, τα οποία προβλήθηκαν με το έγγραφο επανυποβολής του Δήμου (βλ. 11809/1.11.2010 έγγραφο του Δημάρχου του), ζητείται νέα - διαφορετική εκτίμηση και κρίση επ’ αυτών. Περαιτέρω, ο υπό στοιχ. β´ ισχυρισμός του Δήμου είναι απορριπτέος ως αβάσιμος, δοθέντος ότι δεν προκύπτουν οι ειδικότεροι εκείνοι λόγοι, για τους οποίους δημιουργήθηκε στα αρμόδια όργανα του Δήμου εύλογα η πεποίθηση ότι ήταν νόμιμη η προσφυγή στη διαδικασία ανάθεσης σε τρίτο των επίμαχων εργασιών, ενόψει των σαφών διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας, που απαιτούν εργασίες, οι οποίες ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα του υπηρετούντος στο Δήμο προσωπικού (γεγονός που δεν αμφισβητείται από το Δήμο Αρταίων με την κρινόμενη αίτηση) να εκτελούνται από το προσωπικό αυτό. Κατ’ακολουθίαν των ανωτέρω, το  Τμήμα κρίνει ότι  δεν συντρέχει νόμιμος λόγος να αποστεί από όσα δέχθηκε με την υπό ανάκληση Πράξη του και ως εκ τούτου, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί και να μην ανακληθεί η  173/2011 Πράξη του Τμήματος τούτου.


ΕλΣυν.Τμ.6/608/2012

Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού:..ζητείται η ανάκληση της 324/2011 Πράξεως του Ζ΄ Κλιμακίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας απόφασης, το Τμήμα κρίνει ότι μη νομίμως η εξεταζόμενη αίτηση κατατέθηκε στην Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ... και περαιτέρω μη νομίμως απεστάλη μέσω υπηρεσίας ταχυμεταφορών στο Δικαστήριο τούτο, καθώς, όπως και το εισαγωγικό της κοινοποίησης της προσβαλλόμενης έγγραφο υποδείκνυε, μοναδικός τρόπος άσκησής της είναι η κατάθεση του οικείου εγγράφου στη Γραμματεία του VI Τμήματος. Περαιτέρω, η περιέλευση της κρινόμενης αίτησης στη Γραμματεία του παρόντος Τμήματος (11.11.2011) έλαβε χώρα μετά την πάροδο της αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία άρχισε την επομένη, 27.10.2011, της κοινοποίησης της προσβαλλόμενης και συμπληρώθηκε 15 ημέρες μετά, στις 10.11.2011, ημέρα Πέμπτη. Εξάλλου, η αιτούσα δεν προβάλλει κανένα λόγο σχετικά με τη μη νομότυπη άσκησή της ή την εκπρόθεσμη κατάθεσή της.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω η εξεταζόμενη αίτηση πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη, καθώς ασκήθηκε εκπροθέσμως και χωρίς να τηρηθούν οι νόμιμες διατυπώσεις και ως εκ τούτου πρέπει να απορριφθούν και οι από 17.11.2011 παρεμβάσεις κατά αυτής.Απορρίπτει την από 9.11.2011 αίτηση του δημοτικού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία Κέντρο Μέριμνας και Αλληλεγγύης κατά της 324/2011 Πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου.

ΕλΣυν.Τμ.Μειζ-Επταμ.Συνθ./1511/2012:Δια ταύτα Απορρίπτει την αίτηση του δημοτικού νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «…» του Δήμου …, για αναθεώρηση της 608/2012 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.


ΕλΣυν.Τμ.μειζ-Επταμ.Συνθ/3433/2011

Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού-αίτηση αναθεώρησης-εκπρόθεσμο:Αιτημα για αναθεώρηση της 2755/2011 απόφασης του VI Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...) Στην υπό κρίση υπόθεση από τα στοιχεία του φακέλου προκύπτει ότι η 195/2011 πράξη του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, κοινοποιήθηκε στο αιτούν Νοσοκομείο με τηλεομοιοτυπία (fax) στις 8 Αυγούστου 2011 (βλ. το από 8.8.2011 αποδεικτικό επιτυχούς αποστολής – παραλαβής fax, που τηρείται στο αρχείο της Γραμματείας του Τμήματος) και έλαβε αριθμό πρωτοκόλλου εισερχομένων του Νοσοκομείου 30806/8.8.2011. Το αιτούν Νοσοκομείο κατέθεσε αίτηση ανακλήσεως κατά της πράξης αυτής στη γραμματεία του VI Τμήματος στις 14.9.2011 (Α.Β.Δ. 214/2011), ήτοι μετά από την πάροδο της αποκλειστικής δεκαπενθήμερης προθεσμίας, η οποία, στην προκειμένη περίπτωση, άρχισε την επομένη της κοινοποίησης της εν λόγω πράξης στην αναθέτουσα αρχή, ήτοι στις 9.8.2011 και συμπληρώθηκε δεκαπέντε (15) ημέρες μετά, ήτοι στις 23.8.2011, ημέρα Τρίτη. Επομένως, ορθώς κρίθηκε με την προσβαλλόμενη απόφαση ότι η αίτηση ανακλήσεως ήταν απορριπτέα ως εκπροθέσμως ασκηθείσα, ενώ αβασίμως, προβάλλεται ενώπιον του παρόντος Τμήματος ο ισχυρισμός ότι η αίτηση αυτή κατατέθηκε εντός των νομίμων προθεσμιών λόγω αναστολής των προθεσμιών άσκησης των πάσης φύσεως ενδίκων μέσων και βοηθημάτων ενώπιον του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά τη διάρκεια των δικαστικών διακοπών και συνεπώς έπρεπε να εξετασθεί από το VI Τμήμα ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα, καθόσον, σύμφωνα με όσα έχουν προεκτεθεί, η αναστολή αυτή δεν ισχύει για την προθεσμία άσκησης του ενδίκου μέσου της αιτήσεως ανακλήσεως κατά πράξεων του Κλιμακίου ενώπιον του αρμοδίου για τον προσυμβατικό έλεγχο VI Τμήματος. Κατόπιν τούτων, η αίτηση αναθεωρήσεως του Γενικού Νοσοκομείου … «…» ως και η υπέρ αυτού ασκηθείσα παρέμβαση της εταιρείας «.....» πρέπει να απορριφθούν.


ΕΛ.ΣΥΝ.ΤΜ.6/2228/2011

ΠΡΟΜΗΘΕΙΑ ΠΛΑΣΤΙΚΩΝ ΚΑΔΩΝ:Αίτηση ανάκλησης της ης 1/2011 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον πρώην Ο.Ε.Ε.ΚΜε τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν ανωτέρω δεκτά, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι ορθά, αν και με άλλη αιτιολογία, έκρινε η Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου με την 1/2011 Πράξη της ότι δεν ήταν νόμιμη η διαδικασία του διαγωνισμού για την ανάθεση της προμήθειας 500 πλαστικών κάδων και, ως εκ τούτου, κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντος σ’ αυτή σχεδίου σύμβασης μεταξύ του αιτούντος Δήμου και της εταιρείας … Ε.Π.Ε.. Κατ’ ακολουθίαν, πρέπει να απορριφθεί η υπό κρίση αίτηση ανάκλησης και να μην ανακληθεί η προσβαλλόμενη 1/2011 πράξη της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στον πρώην Ο.Ε.Ε.Κ..(..Απορρίπτει την αίτηση ανάκλησης)


Ελ.Συν.Ολομ/6/2016

Αίτηση για να ανασταλέι   η εκτέλεση της 7479/2015 απόφασης του ΙV Τμήματος(..)Με δεδομένα τα ανωτέρω, πιθανολογείται ότι η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης θα προκαλέσει στον αιτούντα δυσχερώς επανορθώσιμη οικονομική βλάβη. Ως εκ τούτου, η ένδικη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή, να ανασταλεί η εκτέλεση της 7479/2015 απόφασης του IV Τμήματος, συνακόλουθα δε η εκτέλεση της ΕΜΠ 618/18.10.2013 απόφασης του Οικονομικού Επιθεωρητή της Διεύθυνσης Οικονομικής Επιθεώρησης … του Υπουργείου Οικονομικών μέχρι την έκδοση οριστικής απόφασης επί της από 16.2.2016 αίτησης αναίρεσης του αιτούντος κατά της ως άνω απόφασης του Τμήματος, η οποία εκκρεμεί ενώπιον της Ολομέλειας του Δικαστηρίου τούτου ή μέχρι την κατάργηση της δίκης, που έχει ανοιχθεί με αυτήν.

 Αναστέλλει την εκτέλεση της 7479/2015 απόφασης του IV Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου