×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ελσυν/Τμ 7/4/2009

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3669/2008

Νόμιμη η απευθείας ανάθεση, χωρίς τον υπολογισμό του Φ.Π.Α. που αναλογεί, όταν ο προϋπολογισμός της δαπάνης δεν ξεπερνά το ποσό των 45.000 ευρώ, ανεξάρτητα αν πρόκειται για εκτέλεση έργου ή διενέργεια προμήθειας, αφού οι διατάξεις της παρ.4 του άρθρου 291 του π.δ. 410/1995 αφορούν και στις δύο περιπτώσεις.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/46/2009

Νομιμότητα ή μη της ίδρυσης από αμιγή δημοτική επιχείρηση και τρίτους, αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας, κατά το άρθρο 291 παρ.7 του ΠΔ 410/1995 – Κώλυμα εκλογιμότητας ή ασυμβίβαστο εταίρου προσωπικών εταιρειών.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν ήταν δυνατή η ίδρυση από αμιγή δημοτική επιχείρηση και τρίτους, αστικής μη κερδοσκοπικής εταιρείας, κατά το άρθρο 291 παρ.7 του ΠΔ 410/1995. Το προβλεπόμενο στο άρθρο 29 παρ.3 περιπτ.β του Ν 3463/2006, κώλυμα εκλογιμότητας ή ασυμβίβαστο εταίρου προσωπικών εταιρειών, θεμελιώνεται σε περίπτωση συνδρομής των προϋποθέσεων της περιπτ.α της ιδίας παραγράφου, ζήτημα ως προς το οποίο δεν δίδεται ειδικότερο πραγματικό με το ερώτημα.


ΕλΣυν/Τμ 7/96/2009

Δεν είναι νόμιμη η δαπάνη που αφορά στην εξόφληση λογαριασμού για την εκτέλεση β΄ φάσης έργου, το οποίο μολονότι αποτελεί αύξηση ποσοτήτων της α΄ φάσης, αποκόπηκε από αυτό, προκειμένου να ανατεθεί απευθείας, καθόσον η αύξηση αυτή οφείλεται στην μεταβολή της εδαφικής επιφάνειας εκτέλεσης του έργου σε βαθμό τέτοιο, ώστε να μην είναι δυνατή πλέον η εφαρμογή της αρχικής μελέτης. Στην περίπτωση αυτή απαιτείται είτε διάλυση της αρχικής εργολαβίας, είτε η τήρηση της νόμιμης διαδικασίας τροποποίησης της μελέτης, έτσι ώστε να προσδιοριστεί εξ αρχής το τεχνικό και οικονομικό αντικείμενο του έργου και να προϋπολογιστεί αυτό ενόψει των νέων δεδομένων (ν. 1418/84, άρθρο 291 παρ.4 του π.δ.410/1995, όπως αυτό τροποποιήθηκε με την παρ. 12 του άρθρου 19 του ν.3242/2004).


ΕΣ/Τ7/413/2006

Εντελλόμενη δαπάνη μη νόμιμη, καθόσον πρόκειται για επιχορήγηση αυτή δεν εμπίπτει στις διατάξεις του άρθρου 262 παρ. 3 του π.δ/τος 410/1995, αφού το επιχορηγούμενο σωματείο δεν αποδεικνύει ότι αναπτύσσει προεχόντως πολιτιστικές δραστηριότητες


IKA/E41/402/2011

ΘΕΜΑ: «Διευκρινίσεις για τον υπολογισμό και την εφαρμογή του Ποσοστού Εργατικής Δαπάνης (Π.Ε.Δ.) όταν πρόκειται για δημόσια έργα στους προϋπολογισμούς μελέτης των οποίων, εμπεριέχονται κονδύλια για προμήθεια ασφάλτου με την ένδειξη «Άσφαλτος Απολογιστικά» ΣΧΕΤ. : Εγκ. 50/81,16/97,52/02 , 94/07 Ι.Κ.Α. – Ε.Τ.Α.Μ.

ΝΣΚ/3/2005

Εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 260 του ΠΔ 410/1995 για την παραχώρηση ενός ακινήτου του Ε.Ο.Π., που περιήλθε στην κυριότητα του Δημοσίου (Υπ. Υγείας & Κοιν. Αλληλεγγύης) προς Ο.Τ.Α.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Εφαρμοστέες στις περιπτώσεις παραχωρήσεως ή διαθέσεως των περιελθόντων στην κυριότητα του Δημοσίου (Υπουργείου Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης) ακινήτων προς τους Ο.Τ.Α. (ή τις Ν.Α.) είναι οι διατάξεις του άρθρου 260 του ΠΔ 410/1995, υπό τους εκεί διαλαμβανόμενους όρους και προϋποθέσεις και κατά την αληθή έννοια των διατάξεων αυτών και με την επιφύλαξη, βέβαια, των όποιων ειδικών απαγορευτικών διατάξεων, μη προσαπαιτουμένης περαιτέρω ειδικής προς τούτο νομοθετικής εξουσιοδοτήσεως.


ΕΣ/Τ7/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/13/2005

Μη νομίμως ανατέθηκε από το Δήμο στη Δημοτική Επιχείρηση η αρμοδιότητα καθαριότητας κατ' άρθρο 36 του π.δ/τος 410/1995 καθώς στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για ανάθεση αρμοδιότητας αλλά για περιγραφή της διατάξεως μέσω απευθείας ανάθεσης στη δημοτική επιχείρηση και σύναψης σύμβασης με αυτή με αντικείμενο την παροχή υπηρεσιών καθαριότητας, κατά παρέκκλιση των περί διενέργειας διαγωνισμού διατάξεων


ΚΥΑ 40700/2006

Αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, Δημοτικών και Κοινοτικών Ιδρυμάτων, λοιπών Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, Δημοτικών και Κοινοτικών Επιχειρήσεων των νόμων 1069/1980 και 890/1979 και Επιχειρήσεων και λοιπών Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού του π.δ/τος 410/1995 σε εφαρμογή του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ 42 Α΄).


ΚΥΑ 40700/2006

Αποφαινόμενα και γνωμοδοτούντα όργανα των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού, Δημοτικών και Κοινοτικών Ιδρυμάτων, λοιπών Δημοτικών και Κοινοτικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου, Δημοτικών και Κοινοτικών Επιχειρήσεων των νόμων 1069/1980 και 890/1979 και Επιχειρήσεων και λοιπών Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου των Ο.Τ.Α. Α΄ βαθμού του π.δ/τος 410/1995 σε εφαρμογή του ν. 3316/2005 (ΦΕΚ 42 Α΄).


ΕΣ/Τ7/253/2007

Προγραμματικές συμβάσεις.Ο ασαφής προσδιορισμός των υποχρεώσεων των συμβαλλομένων μερών σε συνδυασμό με τη μη παράθεση αναλυτικού οικονομικού προϋπολογισμού του προγράμματος, την έλλειψη πρόβλεψης ρητρών, αλλά τη σαφή χρηματοδότηση της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. από το Δήμο με ετήσιο συνολικό ποσό, οδηγεί το Τμήμα στην κρίση ότι πρόκειται κατ’ ουσία για ανεπίτρεπτη κατά νόμο (άρθρο 270 παρ. 1 σε συνδυασμό με το άρθρο 277 παρ. 8 του π.δ. 410/1995) επιχορήγηση της Δ.Ε.Υ.Α.Κ. από το Δήμο.


ΕλΣυν/Ε Κλ/432/2010

Δημόσια έργα.Ελεύθερη συμπλήρωση τιμολογίου.Από τις ανωτέρω διατάξεις (άρθρο 7 3669/20080 προκύπτει ότι το σύστημα υποβολής προσφοράς με ελεύθερη συμπλήρωση τιμολογίου εφαρμόζεται στις περιπτώσεις δημοπράτησης έργων, όταν οι ποσότητες των εργασιών τους έχουν προμετρηθεί χωρίς κίνδυνο συμβατικών σφαλμάτων και δεν αναμένονται κατασκευαστικές αποκλίσεις. Οι διαγωνιζόμενοι στο σύστημα αυτό καταχωρίζουν στο ασυμπλήρωτο τιμολόγιο της υπηρεσίας τις προσφερόμενες από αυτούς τιμές, χωρίς όμως καμία δέσμευση ομαλότητας, ενώ η τεκμαρτή έκπτωση προκύπτει από τη σύγκριση του τελικού προϋπολογισμού προσφοράς με τον προϋπολογισμό της υπηρεσίας. Κατά την έννοια των διατάξεων αυτών, με το ανωτέρω σύστημα ο συνολικός προϋπολογισμός της προσφοράς δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερος από τον προϋπολογισμό της υπηρεσίας, ο οποίος αποτελεί και το ανώτατο όριο προσφοράς, ούτε μπορούν να υποβληθούν αρνητικές εκπτώσεις σε καμία από τις επιμέρους ομάδες εργασιών. Και τούτο διότι, όπου ο νομοθέτης θέλησε μηδενικές ή αρνητικές εκπτώσεις σε ομάδες εργασιών τιμολογίου το πρόβλεψε ρητά, όπως στη διάταξη του άρθρου 6 παρ. 3 του ίδιου νόμου. Κατά συνέπεια, στις περιπτώσεις εφαρμογής του συστήματος της ελεύθερης συμπλήρωσης τιμολογίου, είναι απαράδεκτη προσφορά διαγωνιζόμενου, ο οποίος προσφέρει μεν θετική έκπτωση επί του συνολικού προϋπολογισμού της υπηρεσίας, προσφέρει όμως, αρνητική έκπτωση σε επιμέρους ομάδες εργασιών (βλ Πρ Ε΄ Κλιμ. 429/2010).