Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)355/2016

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 4270/2014

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα ανωτέρω δεδομένα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι  νόμιμη  διότι, το αντικείμενο των ανατεθεισών εργασιών, το οποίο συνίσταται στην εξεύρεση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία και στη συσχέτισή τους με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες, τις τοπικές ανάγκες και τις επενδυτικές δράσεις του Δήμου, ώστε να προταθούν εκείνα τα εργαλεία που εξυπηρετούν αρτιότερα τους δημοτικούς σκοπούς δεν έχει εξειδικευμένο χαρακτήρα, αλλά ανάγεται στις αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού, Οργάνωσης και Πληροφορικής, όπως βασίμως προβάλλεται με τον λόγο διαφωνίας

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/96/2017

ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη (ΙΙ) της παρούσας, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι το αντικείμενο των ανατεθεισών εργασιών, το οποίο συνίσταται, κατά κύριο λόγο, στην εξεύρεση των διαθέσιμων χρηματοδοτικών εργαλείων από τα ευρωπαϊκά διαρθρωτικά ταμεία και στη συσχέτισή τους με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες, τις τοπικές ανάγκες και τις επενδυτικές δράσεις του Δήμου ..., ώστε να προταθούν εκείνα τα εργαλεία που εξυπηρετούν αρτιότερα τους δημοτικούς σκοπούς, δεν έχει εξειδικευμένο χαρακτήρα, αλλά ανάγεται στις αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος Προγραμματισμού και Οργάνωσης, όπως βασίμως προβάλλεται με τον λόγο διαφωνίας. Περαιτέρω, στον Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας του Δήμου προβλέπονται θέσεις προσωπικού, καθώς και ειδικές θέσεις συμβούλων και συνεργατών, προσωπικό, το οποίο, στο πλαίσιο του εξειδικευμένου πεδίου του επαγγέλματος και των σπουδών του, είναι σε θέση να προσεγγίσει τα ευρωπαϊκά προγράμματα, που ενδέχεται να παρουσιάζουν ενδιαφέρον για τη δραστηριοποίηση του Δήμου και να ερευνήσει τις αναγκαίες πληροφορίες, ώστε να εκτιμηθεί η σκοπιμότητα συμμετοχής του Δήμου σε αυτά, χωρίς, για τη διενέργεια αυτών των εργασιών να απαιτούνται αυξημένα προσόντα ή ειδικές γνώσεις σε ένα συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο (Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο VII Tμ. 355/2016). Άλλωστε, ένα ευρύ σύνολο δράσεων που αναπτύσσουν οι ο.τ.α. ήδη εντάσσεται σε συγχρηματοδοτούμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση προγράμματα, με αποτέλεσμα το εργασιακό τους δυναμικό να διαθέτει σημαντική εμπειρία στο πεδίο αυτό (Ε.Σ. Πράξη VII Τμ. 146/2011). Κατόπιν τούτων, ο ισχυρισμός του Δήμου ... ότι οι ανατεθείσες εργασίες είναι ειδικής φύσεως πρέπει να απορριφθεί, ομοίως δε, απορριπτέος είναι και ο ισχυρισμός του ότι για την εκτέλεσή τους δεν επαρκεί το υπηρετούν προσωπικό του. Τούτο διότι, στο Τμήμα Προγραμματισμού και Οργάνωσης υπηρετούν δύο (2) υπάλληλοι, οι οποίες, κατά την άσκηση των αρμοδιοτήτων τους, προβλέπεται ότι συνεργάζονται, κατά το μέρος που αφορά συγκοινωνιακά, κτιριακά και κοινόχρηστα έργα, με τη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, στην οποία υπηρετούν δεκατρείς (13) υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ. Ο δε ειδικότερος ισχυρισμός του Δήμου ... περί φόρτου εργασίας των υπηρετούντων στο Τμήμα Προγραμματισμού και Οργάνωσης υπαλλήλων, καθώς και εκείνων που υπηρετούν στη Διεύθυνση Τεχνικών Υπηρεσιών, ενόψει και των πολλών άλλων προβλεπόμενων καθηκόντων τους, δεν αποδεικνύεται, ούτε προκύπτει ότι οι επίμαχες υπηρεσίες, η ανάγκη παροχής των οποίων δεν ανέκυψε αιφνιδίως, δεν ήταν δυνατό να εκτελεσθούν σταδιακά, με τον έγκαιρο και ορθό προγραμματισμό των υπηρεσιακών αναγκών, στο πλαίσιο της αρχής της αποτελεσματικότητας που πρέπει να διέπει τη δράση των οργάνων του Δήμου και με ενδεχόμενη χρήση της, προβλεπόμενης στον Οργανισμό, δυνατότητας του Δημάρχου να αναπροσαρμόζει την κατανομή των υπηρεσιών ανάλογα με τις εκάστοτε ανάγκες (Ε.Σ. Πράξη Κλιμ. Προλ. Ελ. Δαπ. στο VII Τμ. 89/2016). Επιπλέον, εκ των περιγραφομένων στις σχετικές συμβάσεις καθηκόντων των Ειδικών Συνεργατών του Δημάρχου προκύπτει ότι αυτοί απασχολούνται σε αντικείμενα εργασίας συναφή με τα ως άνω ανατιθέμενα στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία, συνεπώς και ανεξαρτήτως της θέσης τους και του συμβουλευτικού τους ρόλου προς τα όργανα του Δήμου, δύνανται να συνδράμουν το έργο των υπηρετούντων στο Τμήμα Προγραμματισμού και Οργάνωσης υπαλλήλων, παρά τα περί του αντιθέτου προβαλλόμενα από το Δήμο .... Τέλος, η έκδοση της 57/17.12.2015 απόφασης της 2ης Ειδικής Επιτροπής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Μακεδονίας – Θράκης του άρθρου 152 του ν. 3463/2006, περί νομιμότητας της 136/2015 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου ..., με την οποία μεταφέρθηκε από το αποθεματικό ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΕΣΟΔΑ το ποσό των 20.381,89 ευρώ και ενισχύθηκε ο ΚΑ 10.6117.0001 για την επιστημονική υποστήριξη του Δήμου ... στην εξειδίκευση της Ευρωπαϊκής Πολιτικής Συνοχής σε τοπικό επίπεδο για την εξεύρεση χρηματοδοτήσεων μέσω διαρθρωτικών ταμείων για την περίοδο ΣΕΣ 2014 – 2015, η οποία, άλλωστε (απόφαση) δεν αφορά την υπό κρίση δαπάνη, δεν επηρεάζει την κρίση του Κλιμακίου περί της νομιμότητας αυτής, ως εκ τούτου είναι απορριπτέος και ο προβαλλόμενος από το Δήμο ισχυρισμός περί συνδρομής συγγνωστής πλάνης στο πρόσωπο των αρμοδίων οργάνων του κατά την ανάθεση των επίμαχων εργασιών.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/268/2018

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ-Προγραμματική σύμβαση, με αντικείμενο την υποστήριξη της Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών και Πολεοδομίας και της Διεύθυνσης Προγραμματισμού - Οργάνωσης - Πληροφορικής - Περιβάλλοντος και Ποιότητας Ζωής στη σύνταξη φακέλων ωρίμανσης συγκεκριμένων έργωνΜε δεδομένα τα ανωτέρω η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη, δεδομένου ότι τόσο από το σκοπό σύστασης της ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΠΟΛΗΣ, ήτοι την υποστήριξη των μελών της, μεταξύ των οποίων και του Δήμου....., για την προετοιμασία και υλοποίηση έργων χρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και από το άρθρο 79 του ν. 4483/2017 σε συνδυασμό με τα άρθρα 100 και 101 του ν. 3852/2010, επιτρέπεται η σύναψη προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου..... και της ΒΙΩΣΙΜΗΣ ΠΟΛΗΣ με αντικείμενο την ωρίμανση έργων του Δήμου αυτού προς ένταξη σε ευρωπαϊκά προγράμματα και χρησιμοποίηση ευρωπαϊκών χρηματοδοτικών εργαλείων. 


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/46/2018

ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ. Με τα δεδομένα αυτά, οι ως άνω υπηρεσίες ανατέθηκαν κατά παράβαση της αρχής της οικονομικότητας, διότι το αντικείμενό τους δεν είναι εξειδικευμένο και εμπίπτει στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Προστασίας - Αλληλεγγύης του Κέντρου Κοινωνικής Προστασίας Αλληλεγγύης και Περιβάλλοντος, σε συνεργασία με το Γραφείο Προγραμματισμού και Οργάνωσης αυτού, τόσο όσον αφορά στην εφαρμογή προγραμμάτων και δράσεων όσο και στη διερεύνηση πηγών χρηματοδότησης της νέας Πολυκοινωνικής Δομής (..)Συναφώς και η εύρεση διαθέσιμων εθνικών και ευρωπαϊκών πηγών χρηματοδότησης δεν απαιτεί εξειδικευμένες γνώσεις, ενόψει του ότι αφενός η αναζήτηση εργαλείων χρηματοδότησης, κοινοτικών    ή μη, προβλέπεται στις αρμοδιότητες του Δήμου, αλλά και του ίδιου του Κέντρου, αφετέρου είναι πλέον αναγκαία συνθήκη για την ένταξη των εκάστοτε προτεινόμενων δράσεων σε ένα συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα. (..)Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί. 


ΕΣ/ΚΛ.ΤΜ.7/188/2018

Αμοιβή για υπηρεσίες συμβούλου για την Οργάνωση, Κατάρτιση, Διερεύνηση - Υποστήριξη του Δήμου ..... για την εξεύρεση χρηματοδοτικών προγραμμάτων περιόδου 2014 – 2020»Με δεδομένα αυτά, οι ανατεθείσες υπηρεσίες ανάγονται στα συνήθη καθήκοντα του Αυτοτελούς Γραφείου Προγραμματισμού, Ανάπτυξης και Οργάνωσης του Δήμου, στις αρμοδιότητες του οποίου υπάγονται όλες οι ενέργειες για τη διερεύνηση των πηγών χρηματοδότησης καθώς και η μέριμνα για τη διενέργεια των διαδικασιών ένταξης έργων και δράσεων του Δήμου σε αναπτυ-ξιακά και άλλα προγράμματα, από κανένα δε στοιχείο δεν προκύπτει ότι οι ανατεθείσες υπηρεσίες απαιτούσαν επιπλέον εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία, πέραν αυτής που θα πρέπει να έχει το υπηρετούν στο Γραφείο αυτό προσωπικό για την εκτέλεση των σχετικών καθηκόντων του. Στο ως άνω Γραφείο όμως δεν υπηρετεί κανένας υπάλληλος και τα όργανα του Δήμου ανέθεσαν το σχετικό αντικείμενο στην ως άνω εταιρία χωρίς προηγουμένως να προβούν σε ενέργεια στελέχωσής του. Παρά ταύτα στις παραπάνω ενέργειες προέβησαν όχι με πρόθεση καταστρατήγησης των σχετικών διατάξεων αλλά με την πεποίθηση ότι πρόκειται για όλως ιδιαίτερο και εξειδικευμένο αντικείμενο, για την εκτέλεση του οποίου δεν είναι δυνατό να εξευρεθεί το κατάλληλο προσωπικό. Εξάλλου, ενόψει του ότι οι σχετικές υπηρεσίες υπάγονται στα καθήκοντα των υπαλλήλων του ως άνω Γραφείου, η έλλειψη του προσωπικού δεν μπορεί να καλυφθεί από τον Ειδικό Συνεργάτη, ο ρόλος του οποίου εξαντλείται στο να παρέχει συμβουλές και να  διατυπώνει εξειδικευμένες γνώμες σχετικά στο αντικείμενο που του έχει ανατεθεί, προς υποβοήθηση του Δημάρχου και του Δημοτικού Συμβουλίου (βλ. Ε.Σ. Πρ.   Ι Τμ. 35/2016). Τέλος αβασίμως προβάλλεται ότι υπάρχει αοριστία ως προς      το ανατεθέν και παραληφθέν αντικείμενο της σύμβασης, διότι δεν προβλέπεται συγκεκριμένο παραδοτέο, καθόσον από τη φύση των ανατεθεισών υπηρεσιών, που σε μεγάλο μέρος τους αφορούν σε αναζήτηση - διερεύνηση χρηματοδοτικών εργαλείων, δεν μπορεί να υπάρχει συγκεκριμένο παραδοτέο, η έλλειψη δε αυτή καλύπτεται, στην προκειμένη περίπτωση, από το έγγραφο επανυποβολής του Δήμου, στο οποίο περιγράφονται λεπτομερώς οι ενέργειες στις οποίες έχει προβεί η ανάδοχος εταιρία.