Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)406/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3463/2006, 4257/2014

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ :Νόμιμη η καταβολή έκτακτης επιχορήγησης από Δήμο σε δύο Σχολικές Επιτροπές (Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης) του ως άνω Δήμου, καθόσον, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ.1 του άρθρου 262 του ν.3463/2006, όπως η παράγραφος αυτή αντικαταστάθηκε από το άρθρο 38 του ν.4257/2014 (ΦΕΚ Α΄ 93/14.4.2014) επιτρέπεται, κατόπιν απόφασης του δημοτικού συμβουλίου, η επιχορήγηση από τους Δήμους των Σχολικών Επιτροπών  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, επιπροσθέτως, της τακτικής επιχορήγησης που λαμβάνουν.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)218/2014

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ - ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ:Μη νόμιμη η οικονομική ενίσχυση δημοτών, καθόσον δεν προκύπτει, ότι συντρέχει η απαιτούμενη από τη διάταξη της παρ. 2 του άρθρου 202 του ν. 3463/2006 (ΦΕΚ Α΄114)  οικονομική αδυναμία αυτών. Η διάταξη του εδ.β’ της παρ.1 του ως άνω άρθρου αφορά σε επιχορηχήσεις από το Δήμο σε νομικά πρόσωπα και όχι στη χορήγηση χρηματικών βοηθημάτων σε Δημότες λόγω οικονομικής αδυναμίας.


ΕΣ/ΤΜ.7/368/2006

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, το Τμήμα κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, καθόσον δε συντρέχουν οι τιθέμενες στη διάταξη του άρθρου 202 παρ. 1 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων προϋποθέσεις. Ειδικότερα, ανεξαρτήτως του ότι το εν λόγω σωματείο δεν έχει υποβάλει πριν από την έγκριση της επιχορήγησης την απαιτούμενη αίτηση προς το Δημοτικό Συμβούλιο, σε κάθε περίπτωση δεν έχει αθλητικό ούτε πολιτιστικό χαρακτήρα, όπως αυτός προσδιορίστηκε στη μείζονα σκέψη, ούτε εμπίπτει σε κάποιον από τους φορείς που δύνανται να τύχουν επιχορήγησης κατά την ανωτέρω διάταξη, ενώ, όπως προεκτέθηκε, δεν είναι επιτρεπτή η καταβολή οικονομικής ενίσχυσης για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών του σωματείου, το οποίο άλλωστε ως νεοσυσταθέν δεν έχει αναπτύξει δραστηριότητα. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/32/2018

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ:Με τα δεδομένα αυτά μη νομίμως προέβη ο Δήμος .... στην ελεγχόμενη χρηματοδότηση, της οποίας προκύπτει έλλειψη νομίμου ερείσματος, αφού, βάσει των προπαρατεθεισών διατάξεων, το προς ο αυτή ίδρυμα δεν συγκαταλέγεται μεταξύ των φορέων που δύνανται να τύχουν επιχορήγησης, ενώ δεν προβλέπεται ούτε περιλαμβάνεται στις εν γένει αρμοδιότητες των δήμων η κάλυψη των δαπανών που συνεπάγεται η λειτουργικότητα των εγκαταστάσεων ιδιωτικού δικαίου φορέων, όπως του ανωτέρω βρεφοκομείου του ανωτέρω νομικού προσώπου, το οποίο συνεστήθη ως κοινωφελές ίδρυμα. Άλλωστε, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν μπορεί να θεωρηθεί ούτε λειτουργική για τον εν λόγω Ο.Τ.Α., διότι η παροχή επιχορηγήσεων προβλέπεται και οριοθετείται νομοθετικά από το σχετικώς διαγραφόμενο προπαρατεθέν πλαίσιο διατάξεων, ενώ δεν προκύπτει σύνδεση μεταξύ, αφενός, των οριζόμενων από το νόμο επιμέρους σκοπών και των αρμοδιοτήτων για συμμετοχή των ίδιων των δήμων σε συγκε-κριμένες δράσεις ομοίου αντικειμένου (φροντίδας της βρεφικής, παιδικής και τρίτης ηλικίας) και, αφετέρου, της κάλυψης της υπό κρίση δαπάνης, που κατατείνει στην αποκατάσταση της λειτουργικότητας του οικήματος του προς ο η επιχορήγηση ιδρύματος, το οποίο, εξάλλου, ως αυτοτελές νομικό πρόσωπο, φέρει, κατ’ αρχήν, την ευθύνη της λήψης μέτρων για τη βιωσιμότητά του (πρβλ. Ελ. Συν. VII Τμ. 194/2011, 207/2010, 207, 2/2008, 383, 257/2006, Κ.Π.Ε.Δ. VII Τμ. 182/2017, 268/2015, 3/2014, 46/2012).


ΕλΣυν.Κλ.1/229/2015

Διαθεσιμότητα:Νόμιμη η καταβολή από Δήμο ποσού 7.336,12 ευρώ, σε υπάλληλό του, ως δαπάνη αποδοχών μισθοδοσίας της για το χρονικό διάστημα από 14.4.2014 έως 31.12.2014, κατά το οποίο αυτή τελούσε σε καθεστώς διαθεσιμότητας, υπό την ιδιότητα της δημοτικής αστυνομικού στον οικείο Δήμο, καθόσον νομίμως ετέθη με την σχετική διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου, η ανωτέρω υπάλληλος του Δήμου, με σχέση εργασίας δημοσίου δικαίου, κλάδου ΔΕ της δημοτικής αστυνομίας, με βαθμό ΣΤ' (άρθρο 6 του ν.4024/2011, α'226), σε καθεστώς διαθεσιμότητας από 14.4.2014 (ημερομηνία δημοσίευσης του ν.4257/2014) και για χρονικό διάστημα οκτώ (8) μηνών, λόγω αυτοδίκαιης κατάργησης του κλάδου της δημοτικής αστυνομίας, κατά τα προβλεπόμενα στις διατάξεις του άρθρου 70 του ν.4257/2014. Περαιτέρω, ανεξαρτήτως της νομιμότητας ή μη της αναδρομικότητας του διορισμού της, από 12.9.2010, σύμφωνα με την απόφαση (ΦΕΚ Γ'1159/27.8.2014) του Δημάρχου σε κενή οργανική θέση του κλάδου ΔΕ της δημοτικής αστυνομίας με βαθμό Δ' και ήδη βαθμό ΣΤ', η ως άνω πράξη διορισμού ουδόλως συνέχεται με την εντελλόμενη δαπάνη, που αφορά αποδοχές μισθοδοσίας της ως άνω υπαλλήλου του Δήμου για χρονικό διάστημα οκτώ (8) μηνών, ήτοι από 14.4.2014 έως 31.12.2014, κατά το οποίο αυτή τελούσε σε καθεστώς διαθεσιμότητας σύμφωνα με την κατά τα ανωτέρω διαπιστωτική πράξη του Δημάρχου και σε εφαρμογή των προβλεπομένων στις διατάξεις του άρθρου 70 του ν. 4257/2014.


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)130/2014

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ: Μη νόμιμη η καταβολή έκτακτης επιχορήγησης σε Σχολικές Επιτροπές Δήμου, διότι κατά το χρόνο λήψης της σχετικής εγκριτικής απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου, Δεκέμβριο 2013, δε βρίσκει έρεισμα σε διάταξη νόμου, καθόσον, πέραν της ετήσιας τακτικής επιχορήγησής τους από τις πιστώσεις που προέρχονται από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (Κ.Υ.Α. 6447/21-2-1991), δεν επιτρέπετο η επιχορήγηση αυτών από άλλες πιστώσεις ή κονδύλια, όπως αυτές του άρθρου 202 του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων. Στο άρθρο 38 παρ.1 Α περ. ν και Β του ν.4257/2014, ρητώς προβλέπεται πλέον η ως άνω έκτακτη επιχορήγηση.(συγγνωστή πλάνη)


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/22/2020

Επιχορήγηση πολιτιστικού συλλόγου:..Με δεδομένα αυτά, το αντικείμενο της δράσης «Σχολικό Μουσείο Δημοτικής Εκπαίδευσης» προδήλως εντάσσεται στους σκοπούς του πολιτιστικού σωματείου, με αποτέλεσμα να είναι νόμιμη η καταβολή της επίμαχης επιχορήγησης για την κάλυψη συγκεκριμένων δαπανών που εγγυώνται την άρτια και απρόσκοπτη υλοποίησή της.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η δαπάνη που εντέλλεται με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα είναι νόμιμη αλλά αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί λόγω λήξης του οικονομικού έτους 2019, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.7/42/2018

ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ – ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕΙΣ – ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣΜε τα δεδομένα αυτά, ο προς ον η ελεγχόμενη επιχορήγηση σύλλογος περιλαμβάνεται μεταξύ των δυνάμενων, βάσει του άρθρου 202 Κ.Δ.Κ., να επιχορηγηθούν φορέων. Τούτο, διότι η δράση που αναπτύσσεται από αυτόν, σύμφωνα με το καταστατικό του (πρβλ. Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. VII Τμ. 226, 128/2016, 127/2015), κατατείνει αφενός στην κοινωνική και πολιτιστική προσαρμογή και των μελών του και των παλιννοστούντων εν γένει και στην πνευματική ανάπτυξη των μελών του και αφετέρου στη μελέτη και επίλυση γενικώς προβλημάτων   της κοινωνίας της ....ς, στην ενημέρωση για τα δικαιώματα      των γυναικών και στην πνευματική σύνδεση των μελών του συλλόγου με την Ορθόδοξη Εκκλησία. Πρόκειται, επομένως, για σύλλογο πολιτιστικού χαρακτήρα, προορισμένο να συνεργάζεται και με άλλους παρεμφερείς συλλόγους και να οργανώνει εκδηλώσεις σχετικές με θέματα τεχνών και πολιτισμού εν γένει, συναυλίες, αγώνες, εκδρομές κ.λπ. που στοχεύουν και στην επαφή και λοιπών πολιτών με τα πολιτισμικά στοιχεία των παλιννοστούντων (πρβλ. Ε.Σ. Κ.Π.Ε.Δ. VII Τμ. 386/2016, 75/2015). Χαρακτήρα, άλλωστε τέτοιας εκδήλωσης είχε και  η εν προκειμένω χρηματοδοτηθείσα από τον ανωτέρω Δήμο, στην οποία είχαν προσκληθεί και τα παιδιά που φιλοξενούνται στο Παιδικό Χωριό SOS και επρόκειτο να συμμετάσχουν και μέλη δύο επιπλέον συλλόγων, ενώ δεν προκύπτει ότι επρόκειτο για εκδήλωση που στόχευε στην ικανοποίηση συγκεκριμένων,   μη πνευματικού - πολιτιστικού χαρακτήρα, συμφερόντων των μελών του συλλόγου, που θα καθιστούσαν μη νόμιμη την υπό κρίση δαπάνη (πρβλ. Ε.Σ. VII Τμ. Απόφ. 2187/2016, Πράξεις 155/2011, 347, 293, 140/2010, 235/2008, 395, 314, 108/2006, Κ.Π.Ε.Δ. VII Τμ. 127, 75/2015, 303, 224/2014), αλλά για εορταστικού και πολιτιστικού χαρακτήρα εκδήλωση, σχετική με την ανάπτυξη θρησκευτικού συναισθήματος και τη ενίσχυση των σχέσεων των μελών του συλλόγου με τα λοιπά μέλη της κοινωνίας. Συνεπώς, ο Δήμος ....ς είχε τη δυνατότητα να προβεί νομίμως στην ελεγχόμενη επιχορήγηση.


ΕλΣυν.Κλ.Τμ.7/69/2017

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ ΥΛΙΚΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΥ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα εκτέθηκαν στις σκέψεις 2 και 3, κρίνεται ότι η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι είναι μεν δυνατή η έκτακτη επιχορήγηση της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου ...... με βάση το άρθρο 202 του Κ.Δ.Κ., ύστερα από την αντικατάστασή του με το άρθρο 38 του ν. 4257/2014, για την εκπλήρωση, όμως, μόνο των σκοπών η υλοποίηση των οποίων της έχουν ανατεθεί, μεταξύ των οποίων δεν περιλαμβάνεται ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός των σχολικών μονάδων της αρμοδιότητάς της, ο οποίος αποτελεί σκοπό της εταιρίας «….».


55472/2021

Διαδικασία και κριτήρια για την πρόσληψη προσωπικού καθαριότητας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, των Δημόσιων Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.Ι.Ε.Κ.) και των Σχολείων Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.) της Χώρας από τους Δήμους με σύμβαση εργασίας Ιδιωτικού Δικαίου Ορισμένου Χρόνου


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/104/2019

Συμμετοχή σε καρναβάλικες εκδηλώσεις δήμου:..Με τα δεδομένα αυτά το επιχορηγούμενο σωματείο τήρησε τα προβλεπόμενα στο άρθρο 41 του ν. 4129/2013 και υπέβαλε συνολικό απολογισμό και ξεχωριστό απολογισμό της επιχορήγησης που έλαβε για το οικονομικό έτος 2017, ενώ ο τρόπος διάθεσης της επιχορήγησης που έλαβε   κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος δεν αποτελούν κατά το νόμο προϋπόθεση για την παροχή επιχορήγησης για το τρέχον οικονομικό έτος (Ε.Σ. ΚΠΕΔ VII Tμ. Πρ. 264/2017). Περαιτέρω, οι επιχορηγούμενες δαπάνες για την παρουσίαση θεατρικών παραστάσεων (αγορά κουστουμιών και κατασκευή σκηνικών) συναρτώνται με την πραγματοποίηση των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του σωματείου, όπως αυτές περιγράφονται στο καταστατικό του και όχι με λειτουργικές δαπάνες αυτού, ενώ η παρουσίαση των ως άνω θεατρικών παραστάσεων άνευ εισιτηρίου δεν αποτελεί κατά το νόμο προϋπόθεση για την παροχή της κρινόμενης επιχορήγησης. Ωστόσο, η ελεγχόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη, διότι στην κρινόμενη επιχορήγηση περιλαμβάνεται δαπάνη για συμμετοχή του συλλόγου με άρμα στις καρναβαλικές εκδηλώσεις υπό την αιγίδα του Δήμου … το Φεβρουάριο του 2018, που είχε ήδη πραγματοποιηθεί κατά το χρόνο υποβολής της αίτησης του σωματείου προς το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου …. στις 22.5.2018.Κατ’ ακολουθία αυτών, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.