ΕλΣυνΚλ.Τμ.1/206/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Καταβολή διαφοράς μισθοδοσίας και αναδρομικών: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη νόμιμη. Και τούτο, διότι μη νομίμως εχώρησε η μετάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου εντάλματος υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία με μεταφορά της οργανικής θέσης της, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, καθόσον ούτε στην 50/3.11.2016 σύμφωνη γνώμη του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, ούτε στην 145/16.11.2016 πράξη της Προέδρου του πρώην ... διαλαμβάνεται οποιαδήποτε αιτιολογία, τόσο ως προς τις υπηρεσιακές ανάγκες που καθιστούσαν απαραίτητη την αύξηση των οργανικών θέσεων της κατηγορίας ΤΕ Λογιστικού – Διοικητικού, όσο και ως προς τη δυνατότητα του φορέα να λειτουργήσει με επάρκεια μετά την κατάργηση της αντίστοιχης θέσης της κατηγορίας ΔΕ. Την κατά τα ανωτέρω ελλείπουσα αιτιολογία δεν δύνανται, εξάλλου, να αναπληρώσουν τα αορίστως προβαλλόμενα στο 878616/30.6.2017 έγγραφο της Προϊσταμένης Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού του ..., ότι η στελέχωση της Υπηρεσίας με υπαλλήλους αυξημένων προσόντων και γνωστική υποδομή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι αναγκαία και συμβάλλει στη βελτίωση, από άποψη ποιότητας και ταχύτητας, της διεκπεραίωσης των αιτημάτων και λοιπών υποθέσεων.Ωστόσο, το Κλιμάκιο λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι η εν λόγω υπάλληλος μετατάχθηκε μεν στην ανώτερη κατηγορία ΤΕ, στον ίδιο όμως κλάδο Διοικητικού – Λογιστικού, και ότι, συνεπώς, τα νέα καθήκοντά της παραμένουν, καταρχήν, συναφή προς εκείνα της προηγούμενης θέσης της, κρίνει κατά πλειοψηφία αποτελούμενη από την Πρόεδρό του, Μαρία Αθανασοπούλου, και τον Εισηγητή Νικόλαο Σταματίου, ότι τα αρμόδια όργανα του πρώην ... δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης της κρίσιμης διάταξης του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 αλλ’ υπολαμβάνοντας συγγνωστώς ότι λόγω της παραμονής της υπαλλήλου στον ίδιο κλάδο Διοικητικού – Λογιστικού και της καταρχήν συνάφειας των καθηκόντων της νέας της θέσης, νομίμως και με επαρκή, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες, αιτιολογία ολοκληρώθηκε η επίμαχη μετάταξη. Κατά συνέπεια, το υπό έλεγχο χρηματικό ένταλμα μπορεί να θεωρηθεί λόγω συγγνωστής πλάνης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)55/2016
Μετατάξεις:Νόμιμη η καταβολή αποδοχών μόνιμης υπαλλήλου ν.π.δ.δ. α΄ 15ημέρου μηνός Δεκεμβρίου 2015 και διαφοράς αποδοχών από 7.10.2015 έως 30.11.2015, λόγω μετάταξής της από την κατηγορία ΔΕ του κλάδου Διοικητικών Γραμματέων στην κατηγορία ΤΕ του κλάδου Διοικητικού Λογιστικού, με μεταφορά της θέσης που κατείχε, κατ’ επίκληση αντίστοιχου τίτλου σπουδών, καθόσον νομίμως έλαβε χώρα η ως άνω μετάταξη με μεταφορά της θέσης της ανωτέρω υπαλλήλου, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, η οποία, δεν καταργήθηκε μετά τη θέση σε ισχύ των διατάξεων του άρθρου 33 του ν. 4305/2014.
ΕλΣυν.Τμ.1/347/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ.Μετατάξεις:Νομίμως μετατάχθηκε η .., μόνιμη υπάλληλος κλάδου ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού από τον Δήμο .. στον Δήμο .., με μεταφορά της προσωποπαγούς θέσης που κατείχε, διότι δεν υπήρχε αντίστοιχη κενή οργανική θέση, κατ’ επίκληση του άρθρου 78 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ. και του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)348/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίας μισθοδοσίας σε υπάλληλο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον η μετάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, πραγματοποιήθηκε κατ’ εφαρμογή εσφαλμένου νομικού καθεστώτος, αφού για τη μετάταξη δημοτικών υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, που επιτρέπουν τη μεταφορά της προηγούμενης θέσης, αλλά εκείνες του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., που επιτάσσουν την κένωση της προηγούμενης θέσης και τη δημιουργία νέας προσωποπαγούς, με δέσμευση κενής οργανικής θέσης μονίμου προσωπικού αντίστοιχης κατηγορίας και ειδικότητας.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)/167/2014
Μη νόμιμη η μετάταξη υπαλλήλου Δήμου από την κατηγορία ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας στην κατηγορία ΤΕ-Διοικητικού Λογιστικού, καθόσον η μετάταξη του ανωτέρω δεν είναι νόμιμη, διότι δεν αιτιολογήθηκε επαρκώς, από τον ενδιαφεόμενο φορέα, η αναγκαιότητα προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 (ΦΕΚ Α΄ 226/2011), ήτοι της υπηρεσιακής ανάγκης για αύξηση των οργανικών θέσεων της εν λόγω κατηγορίας, δεδομένου ότι η διαδικασία αυτή της μετάταξης, πραγματοποιείται χωρίς να υπάρχει κενή οργανική θέση στην υπηρεσία υποδοχής, αλλά με μεταφορά της θέσης που κατέχει ο υπάλληλος. Περαιτέρω, ο μεταταγείς υπάλληλος δεν κατείχε τον τίτλο σπουδών που ήταν αναγκαίος για τον κλάδο στον οποίο μετατάχθηκε (άρθρα 12 και 13 του π.δ. 50/2001). Ως χρόνος έναρξης της οκταετίας του άρθρου 76 του ν.3584/2007, λαμβάνεται αποκλειστικά η ημερομηνία διορισμού του υπαλλήλου και όχι ο χρόνος τυχόν προηγούμενης μετάταξης αυτού σε κατηγορία κατώτερη των προσόντων του.
Δεν ανακλήθηκε με την ΕλΣυν.Τμ.1/12/2015
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)72/2016
Μετατάξεις:Νόμιμη η καταβολή μηνιαίων αποδοχών και διαφοράς αποδοχών σε μόνιμη δημοτική υπάλληλο και σε εργαζόμενους με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της από ένα Δήμο σε άλλο Δήμο και λόγω μετάταξής τους σε ανώτερη κατηγορία, καθόσον είναι επιτρεπτή και μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 33 του ν. 4305/2014 η μετάταξη μόνιμου υπαλλήλου Οργανισμού Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) σε άλλον Ο.Τ.Α. χωρίς την ύπαρξη κενής οργανικής θέσης, αλλά με μεταφορά αυτής, κατ’ επίκληση του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, καθώς και η μετάταξη εργαζομένου Ο.Τ.Α. με σχέση ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου (Ι.Δ.Α.Χ.) σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση ανώτερης κατηγορίας του ιδίου Ο.Τ.Α., τηρουμένων των προϋποθέσεων του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ.
ΕλΣυνΚλ.Τμ.1/113/2018
ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΩΝ ΑΠΟΔΟΧΩΝ: Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με τα εκτιθέμενα στις προηγούμενες σκέψεις, το Κλιμάκιο κρίνει ότι: α) μη νομίμως στις αποδοχές της θέσης ανώτερης κατηγορίας περιλαμβάνεται η διαφορά μείωσης αποδοχών που καταβαλλόταν με τη μισθοδοσία της θέσης πριν τη μετάταξη. Και τούτο, διότι μετά την κατά τα ανωτέρω μετάταξη του δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος δημοτικού αστυνομικού από κατώτερη σε ανώτερη κατηγορία, η διαφορά έπαυσε να υπάρχει, καθόσον μεταβλήθηκαν τα δεδομένα από τα οποία προέκυπτε (εκπαιδευτική κατηγορία) και, ως εκ τούτου, δεν τίθεται θέμα καταβολής της, ενώ, περαιτέρω, με τις προαναφερόμενες διατάξεις του ν. 4024/2011 δεν ορίστηκε η διαφορά αυτή ως πρόσθετη παροχή, η οποία ακολουθεί τον υπάλληλο ανεξαρτήτως μεταγενέστερης αύξησης του μισθού του, ούτε, συνακόλουθα, τυγχάνουν εφαρμογής οι διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 99 του ν. 4483/2017. Επομένως, αν και με εν μέρει διάφορη αιτιολογία, βασίμως προβάλλεται ο πρώτος λόγος διαφωνίας. β) Πριν τη μετάταξη και κατά την πρώτη εφαρμογή του ν. 4354/2015, ο φερόμενος ως δικαιούχος του εντάλματος είχε επανακαταταχθεί στο 4ο μισθολογικό κλιμάκιο της κατηγορίας ΔΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανερχόταν στο ποσό των 1.038,00 ευρώ. Μετά τη μετάταξή του κατ’ επίκληση πτυχίου ανώτατης εκπαίδευσης στην κατηγορία ΤΕ, ο ως άνω υπάλληλος δεν μπορούσε να συνυπολογίσει στο σύνολό του το χρόνο που διανύθηκε στην κατηγορία ΔΕ, χωρίς να εκτελεί καθήκοντα ανάλογης φύσης από αντίστοιχη θέση και, συνεπεία αυτού, έπρεπε να καταταγεί στο πλησιέστερο ποσοτικά, ως προς το βασικό μισθό που ήδη λάμβανε, μισθολογικό κλιμάκιο της ανώτερης κατηγορίας, δηλαδή στο 2ο μισθολογικό κλιμάκιο ΤΕ, ο βασικός μισθός του οποίου ανέρχεται στο ποσό των 1.092,00 ευρώ και όχι στο 6ο στο οποίο κατετάγη. Ως εκ τούτου, η δαπάνη είναι μη νόμιμη, κατά το μέρος που εντέλλεται ποσό διαφοράς αποδοχών μεγαλύτερης από τη διαφορά των εν λόγω μισθολογικών κλιμακίων (4ο ΜΚ ΔΕ – 2ο ΜΚ ΤΕ) και ο δεύτερος λόγος διαφωνίας παρίσταται βάσιμος, οι δε αντίθετοι ισχυρισμοί που αναπτύσσονται στο 60094/28.12.2017 έγγραφο της Προϊσταμένης Διεύθυνσης Διοικητικού Οικονομικού του Δήμου … είναι απορριπτέοι ως αβάσιμοι, σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)343/2015
ΜΕΤΑΤΑΞΕΙΣ:Νόμιμη η καταβολή αποδοχών σε υπαλλήλους Δήμου, λόγω μετάταξής τους σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας στον ίδιο Δήμο με ταυτόχρονη μεταφορά των θέσεων που κατέχουν (άρθρο 35 παρ.5 του ν.4024/2011) και συγκεκριμένα, από τον κλάδο ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού στον κλάδο ΠΕ Διοικητικού και από τον κλάδο ΔΕ1 Διοικητικού στον κλάδο ΤΕ17 Διοικητικού – Λογιστικού, καθόσον νομίμως έλαβε χώρα η μετάταξη των ως άνω υπαλλήλων, διότι από το πρακτικό του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι στην κατηγορία ΔΕ Διοικητικού υπηρετούν επτά υπάλληλοι, ενώ στην κατηγορία ΤΕ17 Διοικητικού - Λογιστικού δύο και στην κατηγορία ΠΕ Διοικητικού τρεις υπάλληλοι, συνάγεται ότι η προσφυγή στην εξαιρετική διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011 έγινε μετά από στάθμιση των υφιστάμενων υπηρεσιακών αναγκών του φορέα και σύμφωνα με το σκοπό της ρύθμισης αυτής, που συνίσταται στη βέλτιστη αξιοποίηση του υπηρετούντος προσωπικού.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)348/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ.Μετατάξεις.Μη νόμιμη η καταβολή μηνιαίας μισθοδοσίας σε υπάλληλο Δήμου με σχέση εργασίας ι.δ.α.χ., λόγω μετάταξής της σε κλάδο ανώτερης κατηγορίας, καθόσον η μετάταξη της ως άνω υπαλλήλου σε ανώτερη κατηγορία, πραγματοποιήθηκε κατ’ εφαρμογή εσφαλμένου νομικού καθεστώτος, αφού για τη μετάταξη δημοτικών υπαλλήλων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, που επιτρέπουν τη μεταφορά της προηγούμενης θέσης, αλλά εκείνες του άρθρου 183 του Κ.Κ.Δ.Κ.Υ., που επιτάσσουν την κένωση της προηγούμενης θέσης και τη δημιουργία νέας προσωποπαγούς, με δέσμευση κενής οργανικής θέσης μονίμου προσωπικού αντίστοιχης κατηγορίας και ειδικότητας.
ΕλΣυνΤμ.1/12/2015
Καταβολή αναδρομικών αποδοχών και εργοδοτικών εισφορών: ζητείται παραδεκτώς η ανάκληση της 167/2014 Πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο Ι Τμήμα του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας το Τμήμα κρίνει ότι η μετάταξη του φερομένου ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος και ήδη αιτούντος δεν είναι νόμιμη, διότι δεν αιτιολογήθηκε προσηκόντως η αναγκαιότητα προσφυγής στη διαδικασία του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, όπως ορθώς κρίθηκε με την υπό ανάκληση Πράξη, οι δε περί του αντιθέτου ισχυρισμοί του αιτούντος πρέπει να απορριφθούν. Ειδικότερα, όπως έγινε δεκτό ανωτέρω, η αιτιολόγηση της προσφυγής στην εξαιρετική διαδικασία, που προβλέπεται στο άρθρο 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, επιβάλλεται τόσο για λόγους διαφάνειας, όσο και για τη διασφάλιση της επίτευξης του σκοπού της ρύθμισης, που συνίσταται στην βέλτιστη αξιοποίηση του υπηρετούντος προσωπικού για την εξυπηρέτηση των υπηρεσιακών αναγκών των δημοσίων φορέων. Η προσκομιζόμενη δε απόφαση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου, δεν διαλαμβάνει καμία αιτιολογία, τόσο αναφορικά με τις υπηρεσιακές ανάγκες που καθιστούν απαραίτητη την αύξηση των οργανικών θέσεων της κατηγορίας ΤΕ Διοικητικού Λογιστικού, όσο και αναφορικά με τη δυνατότητα του φορέα να λειτουργήσει με επάρκεια μετά την κατάργηση λόγω «μεταφοράς της οργανικής θέσης» της μοναδικής, σύμφωνα με τον Ο.Ε.Υ. θέσης κλάδου ΔΕ Εποπτών Καθαριότητας, ενώ το προσκομιζόμενο έγγραφο του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, αναφέρεται σε διάφορο ζήτημα και δη στα τυπικά προσόντα (τίτλους σπουδών) που πρέπει να διαθέτουν οι μετατασσόμενοι.(..)Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η αίτηση ανάκλησης πρέπει να απορριφθεί, παρέλκει δε ως αλυσιτελής η εξέταση των προβαλλόμενων λόγων, αναφορικά με το δεύτερο λόγο μη νομιμότητας της διαδικασίας της μετάταξης που αναδείχθηκε από το Κλιμάκιο με την προσβαλλόμενη Πράξη.
ΕλΣυν.Κλ.Τμ.1/207/2017
Καταβολή αναδρομικών :. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη II της παρούσας, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εχώρησε η μετάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου εντάλματος υπαλλήλου στην ανώτερη κατηγορία ΠΕ Διοικητικού - Οικονομικού με μεταφορά της οργανικής θέσης της, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 35 παρ. 5 του ν. 4024/2011, καθόσον, όπως προκύπτει από την 7/22.11.2016 γνωμοδότηση του Κοινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, η συγκεκριμένη κατηγορία ήταν κατά τον κρίσιμο χρόνο υποστελεχωμένη, αφού παρέμεναν εκκρεμείς οι διαδικασίες για την πλήρωση των 4 κενών οργανικών θέσεων, οι οποίες, όπως αναφέρεται στο μεταγενέστερο 942599/30.6.2017 έγγραφο της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού του ..., δεν έχουν εισέτι ολοκληρωθεί. Στο τελευταίο αυτό έγγραφο, εξάλλου, αναφέρεται, προς επίρρωση των ανωτέρω, ότι κατά το χρόνο μετάταξης της υπαλλήλου υπηρετούσαν στον κλάδο ΔΕ Διοικητικού – Λογιστικού δεκατέσσερις (14) υπάλληλοι, έναντι μόλις οκτώ (8) στον κλάδο ΠΕ Διοικητικού – Οικονομικού. Ως εκ τούτου, από την προαναφερόμενη γνωμοδότηση του Κοινού Υπηρεσιακού Συμβουλίου, σε συνδυασμό με τα λοιπά στοιχεία του φακέλου, προκύπτει επαρκής αιτιολόγηση της επίμαχης μετάταξης και, συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη παρίσταται νόμιμη, παρά τον αβασίμως προβαλλόμενο λόγο διαφωνίας της Επιτρόπου. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και πρέπει αυτό να θεωρηθεί.