Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕλΣυνΤμ.6/3570/2014

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3463/2006

Εκπόνηση μελέτης..:το Τμήμα, για την οικονομία της όλης διαδικασίας του ελέγχου, κρίνει ότι είναι επιτρεπτή η υπογραφή της σύμβασης υπό τον όρο ότι πριν από αυτή θα έχει εκδοθεί η άνω ελλείπουσα απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής, η οποία και πρέπει, προκειμένου να ισχύσει, να αναρτηθεί στο διαδικτυακό τόπο του προγράμματος Διαύγεια, κατά τα οριζόμενα στις διατάξεις του ν. 4210/2013, που παρατέθηκαν στην προηγούμενη σκέψη. Οι διατάξεις δε αυτές, ως εκ του χρόνου ισχύος τους (21.11.2013), δεν καταλαμβάνουν, όπως αβάσιμα κρίθηκε με την προσβαλλόμενη πράξη, ούτε την εκδοθείσα στις 5.7.2013 με αριθμ. 160 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής για την ανάληψη υποχρέωσης της δαπάνης για το έτος 2013, ούτε την εκδοθείσα στις 25.9.2013 με αριθμ. 657 απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, με την οποία, κατά τα ανωτέρω, ανετράπη εκ θεμελίων η προηγηθείσα διαδικασία ανάληψης υποχρέωσης για το έτος 2013. Σε κάθε δε περίπτωση οι άνω αποφάσεις αναρτήθηκαν στο άνω διαδικτυακό τόπο, με αριθμούς ανάρτησης ΑΔΑ ΒΛ4ΚΩΨΟ-ΨΡΡ και ΒΛΛ4ΩΨΟ-ΟΨΦ αντίστοιχα. Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω και δοθέντος ότι, σε συμμόρφωση προς τις επισημάνσεις της προσβαλλόμενης πράξης, το σχέδιο της επίμαχης σύμβασης έχει ήδη ορθά συμπληρωθεί με τα στοιχεία των συμπραττόντων μελετητών, το συμβατικό αντάλλαγμα, την προθεσμία περαίωσης της μελέτης και το ποσό της εγγυητικής επιστολής καλής εκτέλεσης, πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση, καθώς και η υπέρ αυτής ασκηθείσα παρέμβαση, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη πράξη της Επιτρόπου και να επιτραπεί η υπογραφή του υποβληθέντος για έλεγχο σχεδίου σύμβασης, μετά από την τήρηση του αναφερόμενου στην ΙΙΙ. Β. σκέψη της παρούσας όρου.        Ανακαλεί την 8/2014 πράξη της Αναπληρώτριας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ..

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕλΣυν.Κλ.7/37/2016

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΩΝ - ΑΝΑΛΗΨΗ ΥΠΟΧΡΕΩΣΗΣ:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο σε ιδιώτες  για τις υπηρεσίες είσπραξης και απόδοσης τελών ελλιμενισμού, καθόσον οι αποφάσεις ανάληψης υποχρέωσης και αποφάσεις ανάθεσης  των ανωτέρω υπηρεσιών, αναρτήθηκαν στο διαδικτυακό τόπο του Προγράμματος Διαύγεια, σε χρόνο μεταγενέστερο της υπογραφής των οικείων συμβάσεών τους με το Ταμείο, με αποτέλεσμα να παραβιάζονται οι διατάξεις του άρθρου 2 παρ. 2 του π.δ/τος 113/2010 (ΦΕΚ Α΄ 194/2010) που επιβάλλουν την έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, σε κάθε περίπτωση, πριν από την υπογραφή της σχετικής σύμβασης.(Συγγνωστή πλάνη)


10683/2016

Εξαίρεση συμβάσεων τον Υπουργείου Εξωτερικών που χαρακτηρίζονται ως απόρρητες ή η σύναψη και εκτέλεσή τους πρέπει να συνοδεύονται από ιδιαίτερα μέτρα ασφαλείας, από το διαδικτυακό τόπο του ΚΗΜΔΗΣ.


ΕλΣυν/Ε Κλ/433/2014

Δημόσια έργα.(....) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά σε προηγούμενες σκέψεις της παρούσας (σκέψεις IΙΙ και ΙV), το Κλιμάκιο κρίνει ότι κατά τη διαδικασία ανάθεσης του ελεγχόμενου έργου εμφιλοχώρησαν ουσιώδεις νομικές πλημμέλειες και συγκεκριμένα:A. Δεν εκδόθηκε η αναγκαία απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου …σχετικά με την ανάθεση της κατασκευής του έργου σε εργοληπτική επιχείρηση μέσω ανοικτής δημοπρασίας και ως εκ τούτου μη νόμιμα εκκίνησε η διαδικασία του διαγωνισμού.Β. Κατά παράβαση των προαναφερόμενων διατάξεων (σκέψη IV), τόσο στην εκδοθείσα κατά το έτος 2013 πράξη ανάληψης υποχρέωσης (δημοσιονομική δέσμευση) από τον διατάκτη-Οικονομική Επιτροπή (απόφαση 4/20.1.2013) όσο και στην, μετά την ανατροπή της απόφασης αυτής (απόφαση 43/24.2.2014), εκδοθείσα κατά το έτος 2014 πράξη ανάληψης υποχρέωσης του ίδιου ως άνω οργάνου (απόφαση 63/27.2.2014) δεν αναγράφεται το σύνολο της προϋπολογισθείσας δαπάνης του έργου (1.499.999,99 ευρώ), με την οποία θα επιβαρυνθεί ο δημοτικός προϋπολογισμός για την εκτέλεσή του, αλλά μόνο για το ποσό του 1.000.000,00 ευρώ.


ΥΠ.ΕΣ/19815/2020

Παράταση της προθεσμίας ανάρτησης του «ΠΛΑΝΟΥ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΕΚΤΑΚΤΗΣ ΑΝΑΓΚΗΣ» στον ειδικό διαδικτυακό τόπο του ΥΠ.ΕΣ για θέματα προσωπικού 


ΝΣΚ/141/2021

Αν είναι νόμιμες: α) η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ), σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 14 παρ.3 του ν. 4485/2017, των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, με τις οποίες χορηγούνται βραβεία ή υποτροφίες στους δικαιούχους, στην περίπτωση που οι αποφάσεις αυτές περιέχουν δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα ή/και ειδικές κατηγορίες δεδομένων οι δε δικαιούχοι δεν συναινούν στη δημοσιοποίησή τους και β) η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ από το Τμήμα Φοιτητικής Μέριμνας του ΕΜΠ των ανωτέρω αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, οι οποίες κατά νόμο (άρθρο 14 παρ.3 του ν. 4485/2017) αναρτώνται από το Πρυτανικό Συμβούλιο στον διαδικτυακό τόπο του Ιδρύματος(...)α) Είναι νόμιμη η ανάρτηση στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου του ΕΜΠ, με τις οποίες χορηγούνται βραβεία ή υποτροφίες στους δικαιούχους, στην περίπτωση που οι αποφάσεις αυτές περιέχουν τα απλά δεδομένα προσωπικού χαρακτήρα, ακόμη και στην περίπτωση που οι δικαιούχοι δεν συναινούν στη δημοσιοποίησή τους, διότι η ανάρτηση είναι απαραίτητη για την εκπλήρωση καθήκοντος που εκτελείται κατά την άσκηση δημόσιας εξουσίας που έχει ανατεθεί στον υπεύθυνο επεξεργασίας καθώς και για τη συμμόρφωσή του με έννομη υποχρέωσή του και β) δεν είναι νόμιμη η ανάρτηση στο πρόγραμμα ΔΙΑΥΓΕΙΑ των αποφάσεων του Πρυτανικού Συμβουλίου, στις οποίες περιλαμβάνονται οι συγκεκριμένες ειδικές κατηγορίες προσωπικών δεδομένων, ενώ η ανάρτηση των αποφάσεων αυτών στον διαδικτυακό τόπο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου είναι νόμιμη με την ειδικότερη, επιπλέον, προϋπόθεση ότι οι ειδικές κατηγορίες δεδομένων θα απαλειφθούν, καθόσον δεν δικαιολογείται παρέκκλιση από την απαγόρευση επεξεργασίας αυτών των κατηγοριών δεδομένων (ομόφωνα).


ΕλΣυν.Τμ.7(ΚΠΕ)/203/2014

Με τα  δεδομένα αυτα και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, πρέπει να γίνει δεκτό ότι, όπως βασίμως προβάλλεται με το σχετικό 5ο λόγο διαφωνίας του Επιτρόπου (βλ. ανωτέρω σκέψη 1), η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι μη κανονική και, εξ αυτού του λόγου, μη δυνάμενη να πληρωθεί σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του Δήμου. Τούτο διότι, της έκδοσης της 404/18.11.2013 απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου .... (πρώτη ενέργεια για την εκτέλεση της δαπάνης) - κι όχι, όπως αβασίμως προβάλλεται από το Δήμο (βλ. ανωτέρω σκέψη 1) πριν την υπογραφή της σχετικής σύμβασης - δεν είχε προηγηθεί η έκδοση, από την Οικονομική Επιτροπή .... της απαιτούμενης απόφασης δημοσιονομικής δέσμευσης, με την οποία να δεσμεύεται η αναγκαία πίστωση, ύψους 5.912,87 ευρώ (κατά τον προϋπολογισμό της υπηρεσίας), από τις εγγεγραμμένες στον προϋπολογισμό του Δήμου, οικονομικού έτους 2013, οικείες πιστώσεις (δημοσιονομική ανάληψη της υποχρέωσης), η οποία εκδόθηκε, τελικά, στις 3.2.2014 (13/3.2.2014 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής ....). Εν συνεχεία, αφού η ως άνω δημοσιονομική ανάληψη της υποχρέωσης δεν εκτελέστηκε εντός του οικονομικού έτους 2013, θα έπρεπε αυτή να ανατραπεί, στο τέλος του έτους, με σχετική ανακλητική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και, κατά την έναρξη του επόμενου οικονομικού έτους 2014, κατά το οποίο πληρώθηκε η δαπάνη, να εκδοθεί νέα όμοια απόφαση δέσμευσης ισόποσης, εγγεγραμμένης στον προϋπολογισμό οικονομικού έτους 2014, πίστωσης. Επιπροσθέτως, όπως βασίμως προβάλλεται με το σχετικό τελευταίο 6ο λόγο διαφωνίας του Επιτρόπου (βλ. ανωτέρω σκέψη 1), η εντελλόμενη με το επίμαχο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι, σε κάθε περίπτωση, μη κανονική και για το λόγο ότι ερείδεται επί μη νόμιμης απόφασης δημοσιονομικής δέσμευσης, καθόσον η σχετική 13/3.2.2014 απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής .... αφορά στη δέσμευση του συνόλου της εγγεγραμμένης στον οικείο Κ.Α.Ε. "Συντήρηση Βιολογικών" πίστωσης του προϋπολογισμού του οικονομικού έτους 2014 και όχι συγκεκριμένα στη δαπάνη της ως άνω προμήθειας. ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ  ΕΣ/ΤΜ.7/4/2015

 
 

ΔΤΥ Ε 0006944 ΕΞ2014

Θέμα : Δημοσίευση των διακηρύξεων δημοπρασιών μίσθωσης ακινήτων για στέγαση Δημοσίων Υπηρεσιών στον διαδικτυακό τόπο της Γενικής Γραμματείας Δημόσιας Περιουσίας.

ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/245/2019

Καταβολή αποδοχών...Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η 1281161231/31.10.2018 ηλεκτρονική αίτηση μετάταξης του φερόμενου ως δικαιούχου υπαλλήλου υποβλήθηκε εμπροθέσμως, απορριπτομένου ως αβασίμου του σχετικού λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου. Και τούτο διότι, λαμβάνοντας υπόψη ότι η σχετική ειδική εφαρμογή για το Β΄ κύκλο κινητικότητας ήταν ανοικτή στο διαδικτυακό τόπο του Υπουργείου Διοικητικής Ανασυγκρότησης από τις 29.10.2018 έως και 13.11.2018, υφίστατο ανυπαίτια αδυναμία του ως άνω υπαλλήλου να υποβάλει την αίτηση σε χρόνο πριν την 29η.10.2018, η οποία δεν δύναται να αποβεί σε βάρος του.Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/40/2018

Αποζημίωση μέλους  Διοικητικού Συμβουλίου.(..): Α. Η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη, κατά το μέρος που αφορά στις συνεδριάσεις που πραγματοποιήθηκαν το έτος 2015 είναι μη κανονική. Τούτο, προεχόντως, διότι η δαπάνη αυτή δεν ανελήφθη νόμιμα κατά το οικονομικό έτος 2015, προϋπόθεση απαραίτητη για την νόμιμη ανατροπή αυτής και την ανάληψή της κατά το επόμενο οικονομικό έτος. Β. Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη είναι μη κανονική και κατά το μέρος που αφορά στις συνεδριάσεις του Δ.Σ. που πραγματοποιήθηκαν το έτος 2016. Τούτο, καθώς αφενός μεν η σχετική απόφαση ανάληψης υποχρέωσης εκδόθηκε σε χρόνο κατά τον οποίο είχαν ήδη πραγματοποιηθεί δεκαεπτά (17) συνεδριάσεις, αφετέρου δε, ενώ δεν πραγματοποιήθηκε η σχετική δαπάνη εντός του οικονομικού έτους 2016, παρά τη δέσμευση των οικείων πιστώσεων, η 2819/0/31.12.2016 απόφαση του διατάκτη, περί ανατροπής της, εκδόθηκε μεν εντός του ίδιου οικονομικού έτους, αλλά αναρτήθηκε στον διαδικτυακό τόπο «Διαύγεια» στις 21.2.2017, ήτοι μετά την 31η Ιανουαρίου του επόμενου έτους...Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνη είναι εν μέρει μη κανονική και, ως εκ τούτου, το ένταλμα αυτό δεν πρέπει να θεωρηθεί


ΕΣ-ΚΛ.Ζ/161/2015

Νομιμότητα σχεδίου δανειακής σύμβασης.(...)Με τα δεδομένα αυτά, δεν διαπιστώθηκε ουσιώδης νομική πλημμέλεια που να κωλύει τη σύναψη του υποβληθέντος προς έλεγχο σχεδίου δανειακής σύμβασης. Περαιτέρω, το Κλιμάκιο επισημαίνει ότι ο όρος του άρθρου 18 του σχεδίου αυτού, σύμφωνα με τον οποίο: «Η παράβαση από τον οφειλέτη οποιουδήποτε από τους παραπάνω όρους και τους όρους των αρχικών δανειακών συμβάσεων, οι οποίοι χαρακτηρίζονται όλοι ως κύριοι και ουσιώδεις, παρέχει στο δανειστή το δικαίωμα να κηρύξει ληξιπρόθεσμο και απαιτητό το δάνειο και πριν από τη λήξη του και να προβεί σε αναγκαστική ή διοικητική εκτέλεση κατά τις διατάξεις περί είσπραξης δημόσιων εσόδων καθώς και σε κάθε άλλη ενέργεια σύμφωνα με τις υπέρ αυτού κείμενες διατάξεις, το δε παρόν συμβόλαιο κηρύσσεται για το σκοπό αυτόν από τώρα εκτελεστό και εκκαθαρισμένο και ο οφειλέτης παραιτείται από το δικαίωμα να προσβάλει την εκτελεστότητα για οποιοδήποτε λόγο και αιτία», πρέπει να απαλειφθεί, διότι κατά το μέρος που αφορά στους όρους των αρχικών (αναχρηματοδοτούμενων) δανειακών συμβάσεων, σε σχέση με τις οποίες η ελεγχόμενη σύμβαση αναχρηματοδότησης συνιστά νέα και αυτοτελή σύμβαση (βλ. ΕΣ VI Τμ. αποφ. 4273, 2552/2013, 2207/2011), είναι αόριστος (βλ. ΕΣ Ζ΄ Κλιμ. πράξη 321/2011, Ζ΄ Κλιμ. Ε΄ Διακ. πράξη 256/2011), ενώ, κατά τα λοιπά, είναι καταχρηστικός, καθόσον επιβάλλει στον οφειλέτη υπέρμετρη οικονομική επιβάρυνση, κατά τρόπο αντικείμενο στην καλή πίστη (βλ. ΕΣ VI Τμ. αποφ. 754/2013, Ζ΄ Κλιμ. πράξεις 29/2015, 249/2013, 459/2012, 74/2011, Ζ΄ Κλιμ. Στ΄ Διακ. πράξη 191/2013).