ΕΣ/ΚΛ.Ζ/175/2017
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Διαχείριση απορριμάτων...Με τα δεδομένα αυτά, η ελεγχόμενη προγραμματική σύμβαση φέρει το ελάχιστο αναγκαίο περιεχόμενο του άρθρου 100 του ν. 3852/2010, το οποίο έχει αρμοδίως εγκριθεί από τα συμβαλλόμενα μέρη (276/29.5.2017 απόφαση Δημοτικού Συμβουλίου ... και 21α/13.3.2017 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ...). Ως εκ τούτου, δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του υποβληθέντος με το 30935/14.7.2017 (αρ. πρωτ. ΕΣ 44838/17.7.2017) έγγραφο του Γενικού Γραμματέα του Δήμου ..., σχεδίου αυτής, αντίγραφο του οποίου τηρείται σε ηλεκτρονική μορφή στη Γραμματεία του Κλιμακίου, υπό τον όρο ότι θα προηγηθεί τροποποίηση του χρονοδιαγράμματος με μετάθεση του χρόνου υλοποίησης των ενεργειών για τη σύναψη των συμβάσεων παροχής υπηρεσιών τεχνικών συμβούλων, για την εκτέλεση των έργων διαμόρφωσης του γηπέδου εγκατάστασης της Μονάδας (σύνταξη και έγκριση τευχών δημοπράτησης) και για τη σύνταξη τευχών δημοπράτησης αναφορικά με την προμήθεια και εγκατάσταση της μονάδας, σε χρονικό σημείο μεταγενέστερο της υπογραφής της σύμβασης
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕλΣυν.Κλ.7/364/2015
ΜΕΛΕΤΕΣ Ανάθεση - Διαδικασία:Μη νόμιμη η καταβολή αμοιβής από Δήμο σε αρχιτέκτονα μηχανικό, για την εκπόνηση της μελέτης «Σύνταξη τευχών δημοπράτησης παιδικού σταθμού ..», καθόσον η ανωτέρω μελέτη που δεν αφορά στην κατασκευή κάποιου ιδιαίτερης φύσεως ή δυσκολίας τεχνικού έργου, εμπίπτει στα καθήκοντα των υπηρετούντων στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου τεσσάρων αρχιτεκτόνων μηχανικών.
ΕΣ/ΤΜ.6/758/2016
Κατασκευή μονάδας επεξεργασίας απορριμάτων...ζητείται η ανάκληση της 374/2015 πράξης του Ε΄ Κλιμακίου...Με τα δεδομένα αυτά, και με βάση όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι η μετατροπή του συσταθέντος ΝΠΔΔ με την επωνυμία «Περιφερειακός Σύνδεσμος Φορέων Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Περιφέρειας ......» σε ανώνυμη εταιρεία συντελέστηκε κατά παράβαση της ρητά προβλεπόμενης στα άρθρα 13 και 16 του ν. 4071/2012 διαδικασίας, δοθέντος ότι δεν προηγήθηκε αυτής η προβλεπόμενη ρητά στις διατάξεις αυτές συγχώνευση των υφιστάμενων ΦΟΔΣΑ στον ως άνω Περιφερειακό Σύνδεσμο. Το γεγονός δε ότι ο νομοθέτης έχει παρατείνει την αποκλειστική προθεσμία της συγχώνευσης δεν ασκεί καμία επιρροή στις λοιπές τιθέμενες με τις ίδιες διατάξεις ρυθμίσεις, καθώς αυτό ανάγεται σε λόγους εύρυθμης λειτουργίας των ΦΟΔΣΑ και σε καμμία περίπτωση δεν συνεπάγεται αυτοθρόως την αναστολή ισχύος της διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 16 του ν. 4071/2012, όπως αβασίμως υπολαμβάνουν οι αιτούσες....το Τμήμα κρίνει ότι η προσβαλλόμενη πράξη δεν πρέπει να ανακληθεί.
ΝΣΚ/363/2002
Δημόσια έργα. Τεύχη δημοπράτησης αρχιτεκτονικής μελέτης κτιριακού έργου. Αμοιβή σύνταξης τευχών δημοπράτησης. Μειώσεις αμοιβής.α) Η αμοιβή για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης της αρχιτεκτονικής μελέτης κτιριακού έργου υπολογίζεται σύμφωνα με τον προϋπολογισμό της αρχιτεκτονικής μελέτης και μόνον αυτόν. β) Οι προβλεπόμενες μειώσεις της αμοιβής, για τα χρηματοδοτούμενα από τις δημόσιες επενδύσεις έργα του Δημοσίου και των ΝΠΔΔ, εφαρμόζονται επί του αθροίσματος των αμοιβών της (κυρίως) αρχιτεκτονικής μελέτης και των οικείων τευχών δημοπράτησης.
ΝΣΚ/235/2001
Δημόσια έργα. Καταβολή ιδιαίτερης αμοιβής για τη σύνταξη της τεχνικής περιγραφής και προδιαγραφών της μελέτης εφαρμογής Η/Μ εγκαταστάσεων και αμοιβή για τη σύνταξη των τευχών δημοπράτησης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Ο Ανάδοχος εκπόνησης της μελέτης εφαρμογής Ηλεκτρομηχανολογικών (Η/Μ) εγκαταστάσεων δεν δικαιούται πρόσθετης αμοιβής, πέραν της προκύπτουσας κατ εφαρμογή του άρθρου 100 του ΠΔ 696/74, για τη σύνταξη της τεχνικής περιγραφής και προδιαγραφών. β) Αν στη σύμβαση προβλέπεται ότι ο Ανάδοχος θα προβεί στην εκτέλεση όλων των τευχών δημοπράτησης που θα βασίζονται στους κάθε μορφής Κανονισμούς Δημοσίων Εργων… ύστερα από εντολή του κυρίου της μελέτης και ο μελετητής προβεί στις πιο πάνω εργασίες χωρίς την ύπαρξη σχετικής εντολής, δεν δικαιούται πρόσθετης αμοιβής, ούτε κατά τις διατάξεις περί αδικαιολογήτου πλουτισμού, εάν ο εργοδότης συνέταξε ο ίδιος τα προαναφερθέντα τεύχη.
ΕλΣυν/Τμ.4/187/2011
Η διαδικασία επιλογής αναδόχου των υπηρεσιών υποβοήθησης της τεχνικής υπηρεσίας του Νοσοκομείου στη σύνταξη μελετών, στη διεξαγωγή ανάθεσης σύμβασης και τη σύνταξη των σχεδίων και των τευχών δημοπράτησης έργου (νέου κτιρίου διοίκησης) δεν είναι νόμιμη, καθόσον διενεργήθηκε βάσει των διατάξεων που διέπουν τη διαδικασία ανάδειξης αναδόχου υπηρεσιών και όχι βάσει των περί μελετών διατάξεων του ν.3316/2005, καθόσον η παροχή της αναδόχου συνίστατο στην προσφορά εξειδικευμένων γνώσεων και εμπειρίας και όχι στην επίτευξη ενός αποτελέσματος ως αντικείμενο συγκεκριμένης δραστηριότητας, γεγονός που την εντάσσει εννοιολογικά στις συμβάσεις παροχής υπηρεσιών του άρθρου 1 παρ.2β του ως άνω νόμου (3316/2005) και όχι στις λοιπές υπηρεσίες που διενεργούνται κατ’ ανάλογη εφαρμογή των διατάξεων περί προμηθειών. Συγγνωστή πλάνη με την 145/2012 Τμ.4
ΕΣ.ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/294/2025
Η Πράξη 294/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναβάλλει τη διατύπωση οριστικής κρίσης για τη νομιμότητα της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου του Δήμου Δελφών με τίτλο «ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΟΛΥΧΩΡΟΥ ΠΡΩΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΟΥ ΚΑΨΑΛΗ (Δ.Κ. ΙΤΕΑΣ)», συνολικής δαπάνης 317.342,89 ευρώ. Η αναβολή αποφασίστηκε λόγω ελλιπούς φακέλου. Το Κλιμάκιο διατάσσει τη συμπλήρωση του, ζητώντας την υποβολή των τευχών δημοπράτησης, της τροποποιητικής νέας στατικής μελέτης, του 1ου Πρωτοκόλλου Κανονισμού Τιμών Μονάδας Νέων Εργασιών, τεκμηρίωση για τη δαπάνη αποβλήτων ΑΕΚΚ, καθώς και γραπτές διευκρινίσεις για τους λόγους που δεν εντοπίστηκαν τα ευρήματα που οδήγησαν στην ανάγκη τροποποίησης της αρχικής στατικής μελέτης.
ΑΕΠΠ/716/2019
Με την Προδικαστική Προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρία επιδιώκει την ακύρωση της υπ΄ αριθμ. 20248/24.04.2019 Απόφασης του Δ.Σ της ΕΥΔΑΠ Α.Ε., η οποία εκδόθηκε κατ΄ αποδοχή του, από 12.11.2018, Πρακτικού αξιολόγησης των δικαιολογητικών συμμετοχής - τεχνικών προσφορών και του από 18.04.2019 Πρακτικού ηλεκτρονικής αποσφράγισης αξιολόγησης οικονομικών προσφορών της αρμόδιας Επιτροπής Διενέργειας του υπόψη Διαγωνισμού. Το αντικείμενο του Δημόσιου Διεθνούς Ανοικτού Ηλεκτρονικού Διαγωνισμού («Σύναψη Συμφωνίας-Πλαίσιο παροχής υποστηρικτικών υπηρεσιών στα πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της Διεύθυνσης Έργων Ανατολικής Αττικής στο πεδίο αρμοδιότητας της η ΕΥΔΑΠ Α.Ε») αφορά την παροχή υποστηρικτικών τεχνικών, διοικητικών και λοιπών υπηρεσιών, περιλαμβάνοντας ενδεικτικά συμβολή στη σύνταξη και έλεγχο Τευχών Δημοπράτησης έργων αποχέτευσης, συλλογή Τεχνικών Προδιαγραφών, διερεύνηση νομοθεσίας, σύνταξη προμετρήσεων, υποστήριξη σε μελέτες και επίβλεψη κατασκευών, παρακολούθηση φυσικού και οικονομικού αντικειμένου έργων, διαχείριση χρηματοδότησης, αρχειοθέτηση, διαχείριση επικοινωνιών και αλληλογραφίας, καθώς και υποστηρικτικές εργασίες σύνδεσης ακινήτων στο Δίκτυο Αποχέτευσης της ΕΥΔΑΠ.
ΕΣ/ΤΜ.6/6868/2015
ΕΚΤΕΛΕΣΗ ΕΡΓΟΥ:...Δεδομένων των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι, ως εκ της χωροθέτησης των επίμαχων έργων εντός μεγάλων χιλιομετρικών αποστάσεων και εντός των γεωγραφικών ορίων διαφορετικών δήμων, δεν συντρέχει ενότητα του γεωγραφικού πλαισίου εντός του οποίου πρόκειται αυτά να εκτελεστούν, ως εκ των ιδιαιτεροτήτων, δε, της γεωμορφολογίας του εδάφους, των συνεπεία αυτής διαφορετικών βλαβών και των απαιτούμενων αντίστοιχα βάσει διαφορετικών προδιαγραφών εργασιών αποκατάστασης καθώς και της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης της κάθε οδού, υφίσταται αδυναμία της από κοινού κοστολόγησης και σύνταξης κοινών τευχών δημοπράτησης των επί αυτών εκτελούμενων εργασιών από μέρους της αναθέτουσας αρχής, συνεκτιμώμενης της ανάθεσης εκάστης εργολαβίας, ανεξαρτήτως της νομιμότητας ή μη της επιλεγείσας διαδικασίας ανάθεσης αυτών, σε έτερο ανάδοχο εργολήπτη, άνευ υποβολής ενστάσεων. Επομένως, η Επίτροπος έσφαλε κρίνοντας τα αντίθετα, η δε επικαλούμενη παρ. 14 του άρθρου 6 του ν. 4071/2012 (ΦΕΚ Α΄ 85), αφορά άλλο ζήτημα, αναγόμενο στη διενέργεια του προληπτικού ελέγχου δαπανών, ήτοι στην κατ΄ εξαίρεση επιτρεπτή δυνατότητα κατάτμησης δαπάνης.(...)Με τα δεδομένα αυτά, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει η κρινόμενη αίτηση και οι υπέρ της παραδοχής αυτής ασκηθείσες παρεμβάσεις να απορριφθούν, κατά τα ειδικότερα αναφερόμενα στο σκεπτικό της παρούσας.
ΕΣ/Ε ΚΛΙΜΑΚΙΟ/198/2025
Η Πράξη 198/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου «Εγκαταστάσεις μονάδας υποβρύχιων αποστολών του Λιμενικού Σώματος στο Ναυτικό Οχυρό Σκαραμαγκά», ανατεθείσα από το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού. Το Κλιμάκιο διαπίστωσε ότι ο υποβληθείς φάκελος δεν ήταν πλήρης για την άσκηση ελέγχου. Για τον λόγο αυτόν, αναβάλλει την έκδοση οριστικής Πράξης και διατάσσει τη συμπλήρωση του φακέλου. Ζητούνται στοιχεία όπως: το σύνολο των τευχών δημοπράτησης του αρχικού έργου, διευκρινήσεις για τη χρηματοδότηση της συμπληρωματικής σύμβασης, τον 1ο και 2ο ΑΠΕ με τις εγκριτικές τους αποφάσεις, και βεβαίωση για το ακριβές στάδιο εκτέλεσης της αρχικής σύμβασης και τη μη υπογραφή του σχεδίου της συμπληρωματικής σύμβασης.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/787/2022
ΜΕΛΕΤΕΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου "1ης συμπληρωματικής" σύμβασης για την παροχή της υπηρεσίας «Αποκατάσταση ζημιών τμήματος του Δημοτικού Οδικού Δικτύου του Δ. … Π.Ε. Χανιών από φυσικές καταστροφές 2019, υποέργο 1: Σύνταξη μελετών και τευχών δημοπράτησης για την υλοποίηση των έργων αποκατάστασης της οδοποιίας στην Δ.Ε. …», συμβατικής αξίας 407.038,16 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.(....)Με τα δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η ελεγχόμενη σύμβαση δεν συνιστά τροποποίηση της 14548/29.10.2020 (αρχικής) σύμβασης παροχής των επίμαχων υπηρεσιών σύνταξης μελετών, αλλά αφορά, κατ` ορθό νομικό της χαρακτηρισμό, σε νέα αυτοτελή απευθείας ανάθεση με αντικείμενο την παροχή όμοιων κατ΄είδος υπηρεσιών με αυτών της αρχικής σύμβασης βάσει των πραγματικών δεδομένων που επικαλείται ο Δήμος (περαιτέρω κατολισθήσεις, νέα ισχυρά καιρικά φαινόμενα), μετά τη λήξη της διάρκειας της αρχικής σύμβασης και την εξάντληση του οικονομικού της αντικειμένου, οπότε πλέον δεν καταλείπεται κανένα περιθώριο τροποποίησης ή συμπλήρωσής της.Τούτο δε, ανεξαρτήτως της νομιμότητας ή μη της ‘παράτασης’ της αρχικής σύμβασης η οποία αποφασίσθηκε περίπου έξι μήνες μετά τη λήξη -στις 29.10.2021-της διάρκειας ισχύος της αρχικής σύμβασης.Απαραδέκτως εισάγεται για έλεγχο ενώπιον του Κλιμακίου το σχέδιο της "1ης συμπληρωματικής" σύμβασης για την παροχή της υπηρεσίας «Αποκατάσταση ζημιών τμήματος του Δημοτικού Οδικού Δικτύου του Δ. … Π.Ε. Χανιών από φυσικές καταστροφές 2019, υποέργο 1: Σύνταξη μελετών και τευχών δημοπράτησης για την υλοποίηση των έργων αποκατάστασης της οδοποιίας στην Δ.Ε. …», συμβατικής αξίας 407.038,16 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α.Παραπέμπει το φάκελο της διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου και το σχέδιο σύμβασης στον Επίτροπο της Υπηρεσίας Επιτρόπου Περιφερειακής Ενότητας Χανίων.
ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/9/2023