ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ζ/3/2025
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Η Πράξη 03/2025 του Ζ' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της 1ης τροποποίησης της προγραμματικής συμφωνίας μεταξύ του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου και του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) για την υλοποίηση του Έργου «Δομές Επείγουσας Φιλοξενίας ΙΙ». Η τροποποίηση κρίθηκε απαραίτητη λόγω της έντονης αύξησης των αναγκών στέγασης ασυνόδευτων ανηλίκων και της ταχείας απορρόφησης (82%) του αρχικού προϋπολογισμού. Με την τροποποίηση, επεκτείνεται ο χρόνος υλοποίησης του έργου έως τις 31.5.2025 και αυξάνεται ο συνολικός προϋπολογισμός κατά 1.900.000,00 ευρώ, φτάνοντας τα 6.899.661,65 ευρώ. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.5227/2025
Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) για τη Δημιουργία Κέντρου Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ΔΟΜ.
Ο. 3055/2025 Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων πρώτου και τρίτου του ν. 5227/2025 «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) για τη Δημιουργία Κέντρου Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ΔΟΜ (ΦΕΚ Α'155/08.09.2025) και των άρθρων 4 παρ. 1 και 2. 10, 14 παρ. 1, του Μνημονίου Κατανόησης που κυρώνεται με το άρθρο πρώτο του νόμου αυτού.
Ο. 3055/2025
Κοινοποίηση των διατάξεων των άρθρων πρώτου και τρίτου του ν. 5227/2025 «Κύρωση του Μνημονίου Κατανόησης μεταξύ της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) για τη Δημιουργία Κέντρου Διαχείρισης Εφοδιαστικής Αλυσίδας του ΔΟΜ (ΦΕΚ Α'155/08.09.2025) και των άρθρων 4 παρ. 1 και 2. 10, 14 παρ. 1, του Μνημονίου Κατανόησης που κυρώνεται με το άρθρο πρώτο του νόμου αυτού.
Ν.4960/2022
Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας και Πλαίσιο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και άλλες διατάξεις αρμοδιότητας του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου.
ΝΣΚ/8/2010
Νομική μορφή του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης (ΔΟΜ) – Αναγνώριση προϋπηρεσίας υπαλλήλου του ΥΠΕΣ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Για την συγκεκριμένη περίπτωση, που αφορά την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 15 του Ν 3205/2003, πληρούνται οι αναγκαίες προϋποθέσεις ώστε, η εδρεύουσα στην Ελλάδα Αποστολή – Σύνδεσμος του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης, να θεωρηθεί Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου σύμφωνα με το λειτουργικό κριτήριο. (πλειοψ.)
13539/2024
«Εφαρμογή των άρθρων 66Α έως 66ΚΔ (Κεφάλαιο Γ’ - Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας Ασυνόδευτων Ανηλίκων) του ν. 4939/2022 (Α’ 111), όπως αυτά προστέθηκαν με τα άρθρα 7 έως 30 του νόμου 4960/2022 «Εθνικό Σύστημα Επιτροπείας και Πλαίσιο Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων και άλλες διατάξεις του Υπουργείου Μετανάστευσης και Ασύλου» (Α’ 145)»» ΑΔΑ:6ΤΡΦ46ΜΔΨΟ-0ΦΘ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 1/2024
ΕΣ/ΚΛ.Ε/570/2020
ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑ-ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου τροποποίησης - παράτασης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου ..., για την εκτέλεση του έργου «Προστασία, διαχείριση και ανάπλαση άλσους Νέας ...».(....)Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης - παράτασης της προγραμματικής σύμβασης μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και του Δήμου …, για την εκτέλεση του έργου «Προστασία, διαχείριση και ανάπλαση άλσους Νέας …».
ΒΛΕΠΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΣ/ΚΛ.Ε/420/2016.
8001/22/36-α’/2023
Καθορισμός αποζημίωσης των προέδρων και των μελών των Ομάδων Εργασίας αναφορικά με τη συμμετοχή της Ελληνικής Αστυνομίας στις δράσεις της Συμφωνίας Συνεργασίας της Πράξης «Προκαθορισμένη Πράξη 6 - Βελτίωση της ικανότητας της Ελληνικής Αστυνομίας για αναγνώριση και διαχείριση ασυνόδευτων ανηλίκων και ευάλωτων ομάδων» με Κωδικό ΟΠΣ (MIS) 5168492 στο πλαίσιο του Χρηματοδοτικού Μηχανισμού Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΧΜ ΕΟΧ) περιόδου 2014- 2021 στο Πρόγραμμα «Ανάπτυξη των δυνατοτήτων διαχείρισης των Εθνικών Συστημάτων Ασύλου και Μετανάστευσης».
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/101/2025
Η Πράξη 101/2025 του Ε' Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά τον έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου της 4ης τροποποίησης-παράτασης της από 15.5.2017 προγραμματικής σύμβασης, μεταξύ του Υπουργείου Πολιτισμού, της Περιφέρειας Αττικής, του Δήμου Πετρούπολης και του Α.Σ.Δ.Α., για το έργο «Αποκατάσταση - Αξιοποίηση Παλαιού Καμινίου Πετρούπολης». Η παράταση, διάρκειας 15 μηνών, αιτιολογήθηκε για να καλύψει τον χρόνο εγγύησης και το διάστημα της οριστικής παραλαβής του έργου, με τη λήξη της σύμβασης να μετατίθεται από τις 28.2.2025 στις 30.5.2026. Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν διαπιστώνονται νομικές πλημμέλειες και ως εκ τούτου δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της 4ης τροποποίησης-παράτασης.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/61/2020
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ - ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ:Να ελέγξει τη νομιμότητα: α) του σχεδίου της 1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης (1ης ΣΣ) της υπηρεσίας με αντικείμενο την «Προσωρινή ενδιάμεση λύση μέχρι την υλοποίηση της πράξης με τίτλο “Μονάδα Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης Νομού ... 2018-2020”», αξίας 571.664,80 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α., β) του σχεδίου τροποποίησης της από 27.11.2019 «προγραμματικής σύμβασης» μεταξύ του Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νομού ... και των Δήμων–μελών του .... για την υλοποίηση της Πράξης «Χρηματοδότηση και τιμολογιακή πολιτική για την εκτέλεση του έργου της προσωρινής ενδιάμεσης λύσης μέχρι την έναρξη λειτουργίας του έργου: “Κινητή Μονάδα Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης Νομού ... 2018 -2020”», αξίας 571.664,80 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α. και γ) του σχεδίου τροποποίησης της από 9.7.2019 προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νομού ... και του Δήμου ... για την πράξη «Παροχή τεχνικής υποστήριξης για την υλοποίηση του έργου της προσωρινής ενδιάμεσης λύσης μέχρι την έναρξη λειτουργίας του έργου “Κινητή Μονάδα Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης Νομού ... 2018 - 2020», ισόποσης με τις ως άνω τροποποιητικές συμβάσεις αξίας.(....)Δεδομένου όμως ότι το οικονομικό αντικείμενο της ανάθεσης αυτής ανέρχεται στο ποσό των 461.020,00 ευρώ, χωρίς Φ.Π.Α., και κατά συνέπεια, υπολείπεται του ποσού των 500.000,00 ευρώ χωρίς Φ.Π.Α., το Κλιμάκιο κρίνει ότι στερείται αρμοδιότητας για την άσκηση ελέγχου νομιμότητας του υποβληθέντος ενώπιον του σχεδίου και ότι αρμόδιος για τη διενέργεια του ελέγχου αυτού είναι ο Επίτροπος του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. …(....)Παραπέμπει το σχέδιο «1ης Συμπληρωματικής Σύμβασης» της 172/15.7.2019 σύμβασης, με αντικείμενο την «Προσωρινή ενδιάμεση λύση μέχρι την υλοποίηση της πράξης με τίτλο “Μονάδα Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης Νομού … 2018-2020”» καθώς και το σχέδιο τροποποίησης της από 27.11.2019 εκτελεστικής σύμβασης για τη χρηματοδότηση και τιμολογιακή πολιτική της εν λόγω υπηρεσίας στην Υπηρεσία Επιτρόπου της Περιφερειακής Ενότητας … του Ελεγκτικού Συνεδρίου.Δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της από 9.7.2019 προγραμματικής σύμβασης μεταξύ Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων Νομού … και του Δήμου … για την πράξη «Παροχή τεχνικής υποστήριξης για την υλοποίηση του έργου της προσωρινής ενδιάμεσης λύσης μέχρι την έναρξη λειτουργίας του έργου “Κινητή Μονάδα Μηχανικής Ανακύκλωσης και Κομποστοποίησης Νομού … 2018 - 2020»
ΕΣ/ΚΛΙΜΑΚΙΟ Ε/99/2025
Η Πράξη 99/2025 του Ε΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά στον προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας του σχεδίου 2ης τροποποίησης της από 29.9.2019 προγραμματικής σύμβασης μεταξύ του Δήμου Αγρινίου και του Αναγκαστικού Συνδέσμου Διαχείρισης Στερεών Αποβλήτων 2ης Δ.Ε. Ν. Αιτ/νίας, σχετικά με την υλοποίηση του έργου «Έργα ολοκληρωμένης διαχείρισης στερεών αποβλήτων...». Η τροποποίηση κρίθηκε ουσιώδης, καθώς αυξάνει τη συνολική εκτιμώμενη δαπάνη σε 24.710.830,82 ευρώ (με Φ.Π.Α.) και προσθέτει νέο υποέργο, το υποέργο 6 («Υπηρεσίες Τεχνικού Συμβούλου»). Το Κλιμάκιο έκρινε ότι δεν συντρέχει νόμιμος λόγος που να κωλύει την υπογραφή του σχεδίου τροποποίησης της σύμβασης, κρίνοντας ότι έχει συνταχθεί κατόπιν κοινής συμφωνίας των συμβαλλομένων μερών.