×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/242/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΑΝΤΙΜΙΣΘΙΑ:(...)Δεδομένου δε, ότι ο φερόμενος ως δικαιούχος κατά το διάστημα απουσίας του από την υπηρεσία εκ των πραγμάτων δεν συμμετείχε στο πρόγραμμα νυχτερινής υπηρεσίας και εργασίας πέραν του πενθημέρου του Αστυνομικού Τμήματος στο οποίο υπηρετεί, δεν είναι δυνατός ο συνυπολογισμός στις πάσης φύσεως αποδοχές των ως άνω παροχών που προϋποθέτουν πραγματική παροχή υπηρεσίας. Άλλωστε,  δεν παρίσταται συμβατή  με το σύστημα των διατάξεων των άρθρων 92 παρ. 5, 93 παρ. 3 και 4 του ν. 3852/2010 και της ΚΥΑ 19165/15.4.2011, η εκτίμηση του ύψους των παροχών αυτών, με βάση τον μέσο όρο των ωρών νυχτερινής και πρόσθετης εργασίας που πραγματοποιήθηκε κατά το προ της λήψεως της αδείας διάστημα, ως έγινε εν προκειμένω, αφού, κατά τα ανωτέρω, το χρονικό πεδίο συγκρίσεως της αντιμισθίας και των πάσης φύσεως αποδοχών της κυρίας θέσεως εκτείνεται κατά την διάρκεια της θητείας του αιρετού, διάστημα κατά το οποίο πρέπει να εκτιμώνται τα υπηρεσιακά και μισθολογικά δεδομένα αυτού και οι τυχόν μεταβολές τους και όχι κατά το προηγούμενο αυτής διάστημα. Περαιτέρω, αβασίμως προβάλλεται με το συνημμένο στο έγγραφο επανυποβολής του οικείου τίτλου πληρωμής, 17995/21.10.2012 υπόμνημα του φερομένου ως δικαιούχου και κατ’ εκτίμηση του περιεχομένου του, ότι οι επίμαχες παροχές φέρουν πάγιο και τακτικό χαρακτήρα για τους αστυνομικούς και ότι, ως εκ τούτου, πρέπει να συνυπολογισθούν στις «πάσης φύσεως αποδοχές» της κυρίας θέσεώς του και να προσαυξηθεί κατά το μέτρο αυτών η αντιμισθία τους. Και τούτο, διότι, κατά τα ανωτέρω, η συμπερίληψη των παροχών αυτών στις τακτικώς καταβαλλόμενες αποδοχές των αστυνομικών προϋποθέτει είτε την ενεργό άσκηση νυχτερινής ή πλέον του πενθημέρου εργασίας, είτε την εκ της Υπηρεσίας παράνομη παρεμπόδισή της, όροι που δεν συντρέχουν όταν ο μισθωτός απουσιάζει από την εργασία του, τελών στο καθεστώς της κατ’ άρθρο 93 παρ.1 του ν. 3852/2010 αδείας. Επίσης, αβασίμως προβάλλεται από τον φερόμενο ως δικαιούχο ότι με την μη καταβολή της επίμαχης προσωπικής διαφοράς συντελείται απώλεια του εισοδήματός του, κατά παρέκκλιση των οριζομένων στο άρθρο 92 παρ. 5 του ν. 3852/2010 και αντίθετη προς την εύλογη προσδοκία του ιδίου κατά την ανάληψη των σχετικών αιρετών καθηκόντων (βλ. σχετικώς και τα διαλαμβανόμενα στην 10707/22.6.2012 αίτησή του για την απόληψη της προσαυξήσεως). Τούτο δε, διότι, ως εξετέθη σε προηγούμενη νομική σκέψη, με την ως άνω διάταξη της παραγράφου 5 του άρθρου 92 του ν. 3852/2010 εσκοπήθη η διατήρηση του βασικού μισθολογικού και ασφαλιστικού πυρήνα των μισθωτών που ανεδείχθησαν σε τοπικά αιρετά αξιώματα, μέσω της ανταποκρινόμενης στο είδος και την έκταση των σχετικών καθηκόντων αντιμισθίας η οποία, στον βαθμό που υπολείπεται των πάσης φύσεως αποδοχών  της κυρίας θέσεως δύναται να προσαυξάνεται κατά το ποσό της διαφοράς, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι εξακολουθούν  να καταβάλλονται ειδικές παροχές που προϋποθέτουν πραγματική συμμετοχή του μισθωτού στον τρέχοντα προγραμματισμό της υπηρεσίας και εκτέλεση καθηκόντων ιδιάζουσας ποιοτικής ή χρονικής φύσεως, που εξαρτάται από τις εκάστοτε υπηρεσιακές ανάγκες. Δεδομένου δε, ότι υφίσταται ευρεία ευχέρεια του νομοθέτη να διαμορφώνει το επίπεδο των αποδοχών κατά τρόπο ανάλογο των καθηκόντων, ότι δεν κατοχυρώνεται δικαίωμα σε αποδοχές ορισμένου ύψους και δη όταν μεταβάλλεται η φύση των καθηκόντων, ότι δεν υφίστανται περαιτέρω δυσμενείς συνέπειες συνταξιοδοτικού χαρακτήρα καθώς  και ότι οι σχετικές διατάξεις ίσχυαν ήδη προ των εκλογών, με την μη καταβολή της επίμαχης προσαυξήσεως δεν προσβάλλονται τα περιουσιακά δικαιώματα και οι νόμιμες προσδοκίες ή η δικαιολογημένη εμπιστοσύνη του φερομένου ως δικαιούχου. Σε κάθε δε περίπτωση, λόγω πρόδηλης ετερότητος των εργασιακών συνθηκών, δεν υφίσταται αδικαιολόγητη διάκριση σε σχέση με αιρετούς ανήκοντες σε άλλες επαγγελματικές κατηγορίες ή σε σχέση με τους εκτελούντες ενεργό υπηρεσία αστυνομικούς.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΥΑ/74446/2010

Καθορισμός της διαδικασίας, του τρόπου και της αποτύπωσης της απογραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων των Περιφερειών που συνιστώνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν.3852/2010(ΦΕΚ 87 Α΄).

ΥΠΕΣ/1695/2011

Θέμα: Απογραφή των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων των δήμων που συνιστώνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄) – Έκδοση οδηγού απογραφής

ΥΑ/74445/2010

Καθορισμός της διαδικασίας, του τρόπου και της αποτύπωσης της απογραφής των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων των δήμων που συνιστώνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 1 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄).


ΥΠΕΣ/4574/2011

Αριθμός Εγκυκλίου: 12 Θέμα: Απογραφή των πάσης φύσεως περιουσιακών στοιχείων, απαιτήσεων και υποχρεώσεων, καθώς και των διαθέσιμων χρηματικών μέσων των Περιφερειών που συνιστώνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 3 του ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α΄) – Έκδοση οδηγού απογραφής.


Α.1257/2020

Προϋποθέσεις, διαδικασία και δικαιολογητικά για την κάλυψη των πάσης φύσεως δαπανών νοσηλείας και αποθεραπείας υπαλλήλων της Ανεξάρτητης Αρχής δημοσίων Εσόδων λόγω επίθεσης σε βάρος τους κατά τη διάρκεια και εξαιτίας εκτέλεσης των υπηρεσιακών καθηκόντων.


οικ.23686/Β.20/2021

Αποζημίωση για απασχόληση πέραν των συνήθων καθηκόντων του πάσης φύσεως προσωπικού που υπηρετεί στη Γενική Διεύθυνση Αποκατάστασης Επιπτώσεων Φυσικών Καταστροφών (Γ.Δ.Α.Ε.Φ.Κ.) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την προώθηση της αποκατάστασης πληγεισών περιοχών.


ΝΣΚ/105/2010

Δυνατότητα συμμετοχής των τελούντων σε αναστολή καθηκόντων μελών ΔΕΠ, στα όργανα των Πανεπιστημίων – Ισχύον μισθολογικό καθεστώς των μελών ΔΕΠ.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Λαμβάνοντας υπόψη το περιεχόμενο της διάταξης του άρθρου 17 του Ν 3467/2006, θα πρέπει να ισχύσει η αναστολή του άρθρου 5 του Ν 2530/1997 (παρ.1, εδ.δ) των καθηκόντων της Μ.Μ., ως μέλους ΔΕΠ του Ιονίου Πανεπιστημίου, ενώ κατά το διάστημα της αναστολής των καθηκόντων της, όπως ρητά ορίζεται στην διάταξη του άρθρου 5 του Ν 2523/1997, η παραπάνω δεν αμείβεται, και στην παραπάνω αναστολή περιλαμβάνεται η συνολική άσκηση των πάσης φύσεως καθηκόντων των μελών ΔΕΠ.


ΔΙΔΑΔ/1829/14321/2010

Απογραφή του πάσης φύσεως προσωπικού του Δημοσίου ,των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ Α Βαθμού

Ν.1819/1951

Περί τρόπου διεξαγωγής των πάσης φύσεως συναλλαγών του Δημοσίου.


ΝΣΚ/114/2003

Αρμοδιότητα του Υπουργείου Ανάπτυξης για τον, κατ’ άρθρο 6 Ν. 4483/65, έλεγχο των πάσης φύσεως ηλεκτρικών εγκαταστάσεων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Κατά τη ρητή διάταξη του άρθρου 6 του Ν. 4483/65 (μετά την αντικατάστασή της με τη διάταξη του άρθρου 3 παρ.3 του Ν. 2302/1995) το Υπουργείο Ανάπτυξης δια των υπαλλήλων του ή των υπαλλήλων της ΔΕΗ έχει την αρμοδιότητα να διενεργεί ελέγχους ή να προβαίνει οποτεδήποτε σε έλεγχο των πάσης φύσεως ηλεκτρικών εγκαταστάσεων, προκειμένου να διαπιστωθεί η τήρηση των διατάξεων του νόμου αυτού. (ομοφ.)