×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ/3384/2015

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ (...) Η δημοσιονομική διόρθωση επιβλήθηκε λόγω μη τήρησης των δεσμεύσεων που ανέλαβε η αιτούσα με την ένταξη του επιχειρηματικού σχεδίου της στην Πράξη «Ενίσχυση Γυναικείας Επιχειρηματικότητας» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανταγωνιστικότητα» του Γ΄ Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (2000 – 2006) (...)Σε κάθε περίπτωση όμως ο λόγος αυτός είναι και αβάσιμος ενόψει του ότι, κατά τη ρητή πρόβλεψη του άρθρου 13 του Κανονισμού Υλοποίησης του εν λόγω προγράμματος, τροποποίηση πράξης ένταξης είναι δυνατή μόνο υπό την προϋπόθεση ότι θα συντελεί στην επίτευξη ή βελτίωση των δεσμευτικών στόχων της και σε καμία περίπτωση στη ματαίωσή τους. Όμοια αβάσιμος είναι και ο λόγος περί εσφαλμένης εφαρμογής του νόμου κατά το μέρος που έγινε δεκτό ότι τα επικαλούμενα από την αναιρεσείουσα περιστατικά περί ιδιαίτερα δυσμενών επιχειρηματικών συνθηκών στον τουριστικό κλάδο και οικονομικής δυσπραγίας της επιχείρησής της δεν συνιστούν ανωτέρα βία, καθόσον τα περιστατικά αυτά δεν είναι εξαιρετικής φύσης ή απρόβλεπτα και εμπίπτουν στη σφαίρα του συνήθους επιχειρηματικού κινδύνου της αγοράς στην οποία αυτή δραστηριοποιείται.(...)Άλλωστε ανεξαρτήτως του ότι λόγοι αναγόμενοι στην προαίρεση του τελικού δικαιούχου κοινοτικής χρηματοδοτικής συνδρομής αλυσιτελώς προβάλλονται σε περίπτωση δημοσιονομικής διόρθωσης που ερείδεται σε αντικειμενικά μόνο δεδομένα, σε κάθε περίπτωση ο λήπτης τέτοιας συνδρομής δεν δύναται να επικαλεστεί την αρχή της προστασίας της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης όταν είναι υπαίτιος παραλείψεων και δεν έχει εκπληρώσει τους δεσμευτικούς όρους από τους οποίους εξαρτάται η χορήγησή της και οι οποίοι προϋπήρχαν της πράξης που προκάλεσε τη διαφορετική αντίληψη και την εμπιστοσύνη, όπως στην προκειμένη περίπτωση που η αιτούσα παρότι μέχρι την 22.7.2004, ημερομηνία τροποποίησης της πράξης ένταξης, είχε εισπράξει το 50% της επιχορήγησης και όφειλε να έχει εκπληρώσει το 50% του έργου δεν είχε προβεί σε καμία απολύτως πρόσληψη, αν και δεν είχε μέχρι το χρονικό αυτό σημείο κανενός είδους προσδοκία ότι θα απαλλαγεί της υποχρέωσης. Δια ταύτα Απορρίπτει την αίτηση.


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/247/2004

Κοινοτικό Δίκαιο - Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής-εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν. 1291/2000) - Ανωτέρα βία - Προϊόν ακατάλληλο -Ύπαρξη αναγκαίων πιστοποιητικών φυτοϋγείας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα δεν περιορίζεται μόνο στην απόλυτη αδυναμία, αλλά πρέπει να επεκτείνεται και σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Για να θεωρηθεί ότι συντρέχει περιστατικό ανωτέρας βίας, δεν αρκεί η συνδρομή τέτοιου περιστατικού, αλλά απαιτείται επιπλέον εκ μέρους του δικαιούχου του πιστοποιητικού τόσο η επίκληση αυτού, όσο και η προσκόμιση των αποδείξεων των περιστάσεων που ο ίδιος θεωρεί ως περίπτωση ανωτέρας βίας, καθώς και η απόδειξη του υποκειμενικού στοιχείου της ανωτέρας βίας (επίδειξη κάθε δυνατής επιμέλειας κλπ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση απορρίψεως του προϊόντος λόγω ακαταλληλότητας, τα υπό της αιτούσας επικαλούμενα περιστατικά -και με την επισήμανση ότι ούτως ή άλλως το προσκομιζόμενο πιστοποιητικό απολυμάνσεως, μη συνδεόμενο με συγκεκριμένο φορτίο, δεν αποδεικνύει τον ισχυρισμό περί λήψεως όλων των αναγκαίων πιστοποιητικών φυτοϋγείας- ως περιστατικά αναγόμενα στο πεδίο του επιχειρηματικού κινδύνου των συναλλασσομένων και σχετιζόμενα με τις επιλογές συνεργασίας, δεν στοιχειοθετούν περίπτωση συνδρομής λόγου ανωτέρας βίας.


ΠΕΧΩ οικ. 1516/Φεντ.επεκτ./05/2005

Έγκριση Πολεοδομικής μελέτης ένταξης Επιχειρηματικού Πάρκου Γιαλού Αγ. Δημήτριος Πύργος στο Δ. Σπάτων του Ν. Αττικής.


ΝΣΚ/272/2004

Κοινοτικό Δίκαιο - Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής-εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν. 977/2003 - Καν. 1291/2000) - Ανωτέρα βία - Αδυναμία εξευρέσεως μεταφορικών μέσων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα δεν περιορίζεται μόνο στην απόλυτη αδυναμία, αλλά πρέπει να επεκτείνεται και σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Για να θεωρηθεί ότι συντρέχει περιστατικό ανωτέρας βίας, δεν αρκεί η συνδρομή τέτοιου περιστατικού, αλλά απαιτείται επιπλέον εκ μέρους του δικαιούχου του πιστοποιητικού τόσο η επίκληση αυτού, όσο και η προσκόμιση των αποδείξεων των περιστάσεων που ο ίδιος θεωρεί ως περίπτωση ανωτέρας βίας, καθώς και η απόδειξη του υποκειμενικού στοιχείου της ανωτέρας βίας (επίδειξη κάθε δυνατής επιμέλειας κλπ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση η αδυναμία εξευρέσεως μεταφορικών μέσων λόγω του Πάσχα (ο χρόνος εορτασμού του οποίου είναι εκ των προτέρων γνωστός) είναι γεγονός προβλεπόμενο από τον μέσο επιμελή συναλλασσόμενο, ο οποίος οφείλει να συνάψει έγκαιρα τις σχετικές εμπορικές συμφωνίες και επομένως η μη εκπλήρωση των υποχρεώσεων του εισαγωγέως οφείλεται σε λόγο σχετιζόμενο με τις επιλογές συνεργασίας του εισαγωγέως και εμπίπτοντα στη σφαίρα του επιχειρηματικού του κινδύνου και όχι σε λόγο ανωτέρας βίας.


ΝΣΚ/85/2023

Διορισμός σε θέσεις των κλάδων ΔΕ Φύλαξης και ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης των Καταστημάτων Κράτησης του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη των υποψηφίων που περιλαμβάνονται στα οριστικά αποτελέσματα επιτυχόντων της 9Κ/2021 προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (ΦΕΚ 58/τ. Α.Σ.Ε.Π./2021) και δεν έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις αλλά έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές.(...)Δεν συντρέχει νόμιμη περίπτωση διορισμού σε θέσεις των κλάδων ΔΕ Φύλαξης και ΔΕ Προσωπικού Εξωτερικής Φρούρησης των Καταστημάτων Κράτησης του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη των υποψηφίων που περιλαμβάνονται στα οριστικά αποτελέσματα της 9Κ/2021 προκήρυξης του Α.Σ.Ε.Π. (ΦΕΚ 58/τ. Α.Σ.Ε.Π./2021) και δεν έχουν εκπληρώσει τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις, αλλά έχουν απαλλαγεί νόμιμα από αυτές (ομόφωνα).


ΝΣΚ/248/2004

Κοινοτικό Δίκαιο - Καθεστώς πιστοποιητικών εισαγωγής-εξαγωγής για τα γεωργικά προϊόντα (Καν. 1291/2000) - Ανωτέρα βία – Υποβάθμιση του προϊόντος.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Η έννοια της ανωτέρας βίας στο κοινοτικό δίκαιο και ιδιαίτερα στον γεωργικό τομέα δεν περιορίζεται μόνο στην απόλυτη αδυναμία, αλλά πρέπει να επεκτείνεται και σε ασυνήθη περιστατικά, ανεξάρτητα από τη βούληση του επιχειρηματία, των οποίων οι συνέπειες δεν θα μπορούσαν να αποφευχθούν, μολονότι έχει επιδειχθεί κάθε δυνατή επιμέλεια, παρά μόνο με υπέρμετρες θυσίες. Για να θεωρηθεί ότι συντρέχει περιστατικό ανωτέρας βίας, δεν αρκεί η συνδρομή τέτοιου περιστατικού, αλλά απαιτείται επιπλέον εκ μέρους του δικαιούχου του πιστοποιητικού τόσο η επίκληση αυτού, όσο και η προσκόμιση των αποδείξεων των περιστάσεων που ο ίδιος θεωρεί ως περίπτωση ανωτέρας βίας, καθώς και η απόδειξη του υποκειμενικού στοιχείου της ανωτέρας βίας (επίδειξη κάθε δυνατής επιμέλειας κλπ). Στη συγκεκριμένη περίπτωση η υποβάθμιση του εισακτέου προϊόντος, και εν όψει του γεγονότος της μη αναλογικής υποβαθμίσεως του φορτίου και των 5 φορτηγίδων με τις οποίες μεταφερόταν το προϊόν, οφείλεται είτε στον τρόπο συντηρήσεως, είτε/ και στην ποιότητα του προϊόντος, και όχι στο μακρόχρονο αποκλεισμό των μεταφορικών μέσων στον Δούναβη, δηλ. σε λόγο σχετιζόμενο με τις επιλογές συνεργασίας του εισαγωγέως και εμπίπτοντα στη σφαίρα του επιχειρηματικού κινδύνου και όχι σε λόγο ανωτέρας βίας.


ΝΣΚ/408/2003

Κατάπτωση εγγυητικών επιστολών καλής λειτουργίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι εγγυητικές επιστολές καλής λειτουργίας τριών αεροσκαφών, τις οποίες έχει εκδώσει Γαλλική Τράπεζα, δύνανται να καταπέσουν υπέρ του Ελληνικού Δημοσίου, εφόσον είναι σε ισχύ, ακόμη και στην περίπτωση αντικειμενικής αδυναμίας του πρωτοφειλέτη να εκπληρώσει τις συμβατικές του υποχρεώσεις λόγω πτωχεύσεως, αναγκαστικής διαχειρίσεως κ.λπ.


ΝΣΚ/57/2023

Ερωτάται, εάν υπάρχει δυνατότητα: α) Να συγκροτηθεί το Συμβούλιο Ένταξης που λειτουργεί στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών μόνο με τη συμμετοχή του Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και τα υπόλοιπα δύο μέλη, που υπηρετούν στο Γενικό Τμήμα του Ιδρύματος, καθόσον το τρίτο μέλος απουσιάζει με χρήση επιστημονικής αδείας και β) να ορίσει η Σύγκλητος του Ιδρύματος από τώρα τα όργανα του Πανεπιστημίου που θα ασκήσουν τις αρμοδιότητες του Συμβουλίου Ένταξης, κατά παρέκκλιση των οριζόμενων με τη διάταξη του άρθρου 13 παρ. 1 περ. α’ εδ. ζ ν. 4589/2019, με την οποία ορίζεται ότι η αρμοδιότητα αυτή μπορεί να ασκηθεί από την 31.08.2024.(...)α) Δεν είναι δυνατή η συγκρότηση του Συμβουλίου Ένταξης του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών με την συμμετοχή μόνο του Αντιπρύτανη Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και των δύο μελών που υπηρετούν στο Γενικό Τμήμα του Ιδρύματος, αντί των τριών που απαιτούνται από τον νόμο. Αντ’ αυτού, όμως, είναι δυνατή η ανάκληση, έστω και προσωρινά, της επιστημονικής άδειας, που έχει χορηγηθεί στον Χ.Θ., με σκοπό την νόμιμη, πλέον, συγκρότηση και λειτουργία του συλλογικού οργάνου. β) Σε κάθε περίπτωση, η Σύγκλητος του Ιδρύματος δεν είναι δυνατόν να ορίσει από τώρα τα όργανα του Ιδρύματος που θα ασκήσουν τις αρμοδιότητες του Συμβουλίου Ένταξης, αφού τέτοια αρμοδιότητα παρέχεται σ’ αυτή από την 31.08.2024.


ΕλΣυν/Τμ.1(ΚΠΕ)/250/2014

Με δεδομένα τα πραγματικά αυτά περιστατικά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις,  το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι, εφόσον οι φερόμενοι ως δικαιούχοι μετακινήθηκαν χωρίς προηγουμένως να έχει εκδοθεί από το αρμόδιο για το διορισμό τους όργανο, σχετική απόφαση ή εντολή μετακίνησής τους, η εντελλόμενη με τα επίμαχα χρηματικά εντάλματα δαπάνη, που αφορά σε εκτός έδρας ημερήσια αποζημίωση, δεν είναι νόμιμη.Επιπλέον, οι εντελλόμενες δαπάνες δεν είναι νόμιμες και για τον πρόσθετο λόγο ότι οι  προαναφερόμενοι υπάλληλοι μετακινήθηκαν και διανυκτέρευσαν σε τοποθεσία που απείχε  από την έδρα τους (…) απόσταση μικρότερη από 160 χιλιόμετρα και γι’ αυτό τον λόγο δεν δικαιούνται για τις κατά τα ανωτέρω διανυκτερεύσεις, ολόκληρο το ποσό της προβλεπόμενης από  το άρθρο 9 του ν. 2685/99 ημερήσιας αποζημίωσης, καθόσον στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν επιτρεπόταν η πραγματοποίηση διανυκτερεύσεων


ΝΣΚ/230/2010

Προμήθεια καυσίμων για τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Η προμήθεια καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων δεν υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, αν συντρέχουν αιτιολογημένα οι προϋποθέσεις εξαιρέσεώς της, β) η προμήθεια καυσίμων των Ενόπλων Δυνάμεων υπάγεται στις διατάξεις του Ν 2286/1995 και γ) υπάρχει παραβίαση των κανόνων του ανταγωνισμού στην περίπτωση που στην διακήρυξη του διαγωνισμού τεθεί ως απαράβατος όρος η παράδοση ποσότητας καυσίμων σε αγωγό των Ενόπλων Δυνάμεων, όρος που εκτιμάται ότι δύναται να τον εκπληρώσει μόνον συγκεκριμένος προμηθευτής.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/35/2019

Παροχή υπηρεσιών καθαρισμού-απόφραξης φρεατίων:..Με τα δεδομένα αυτά, οι δαπάνες, που εντέλλονται με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα είναι μη νόμιμες, διότι ο Δήμος .., αν και διαθέτει επιπλέον αυτού που ήδη χρησιμοποιεί και έτερο μηχάνημα έργου κατάλληλο για τις ανατεθείσες εργασίες, παραβιάζοντας την αρχή της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης, δεν μερίμνησε εγκαίρως, ως όφειλε, για την επισκευή του, καθώς και την ολοκλήρωση των διοικητικών διαδικασιών άδειας χρήσης του, αφήνοντας αυτό σε ακινησία τουλάχιστον από το έτος 2016 (βλ. την αναφερόμενη στη σκέψη 3.Α. πράξη του Κλιμακίου αυτού). Ο δε προβαλλόμενος λόγος ότι το μηχάνημα καθυστέρησε να τεθεί σε λειτουργία «καθώς εκκρεμούσαν νομιμοποιητικές διαδικασίες και επισκευή υψηλού κόστους των συστημάτων άντλησής του» είναι απορριπτέος ως αόριστος και ανεπίδεκτος εκτίμησης, καθόσον δεν αναφέρονται συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά βάσει των οποίων θα μπορούσε να κριθεί το δικαιολογημένο ή μη της ακινησίας του μηχανήματος έργου. Επίσης, και η αναφερόμενη στην Τεχνική Περιγραφή των ανατεθεισών εργασιών αιτιολογία περί του ότι το ήδη λειτουργούν μηχάνημα έργου δεν επαρκεί για τον αριθμό των αποχετευτικών φρεατίων που πρέπει να καλύψει, είναι αόριστη καθόσον δεν αναφέρονται συγκεκριμένα πραγματικά περιστατικά προς απόδειξη της αδυναμίας κάλυψης του συνόλου των αναγκών του Δήμου … με το μηχάνημα έργου που ήδη χρησιμοποιείται, οι οποίες (ανάγκες), σε κάθε περίπτωση, δεν ανέκυψαν αιφνιδίως, ώστε να μην δύναται να ενταχθούν στο πλαίσιο ενός ορθού και έγκαιρου προγραμματισμού των σχετικών δράσεων, ενόψει, μάλιστα και της φύσης των ανατεθεισών εργασιών, οι οποίες συνδέονται άμεσα με την προστασία της υγείας των δημοτών.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, οι εντελλόμενες με τα ελεγχόμενα χρηματικά εντάλματα δαπάνες είναι μη νόμιμες και αυτά δεν πρέπει να θεωρηθούν.