×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/Τ1/ΠΡΑΚΤΙΚΑ/14/2003

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 2085/1992

Εκπαιδευτικοί. Χρόνος παραµονής σε προβληµατική περιοχή για την επιδότηση αγοράς κατοικίας κατ' αρ. 9 παρ.4 ν.2085/92. Για τη συµπλήρωση της 5ετούς παραµονής σε αυτήν υπολογίζεται ο χρόνος που παραµένει σε οποιαδήποτε προβληµατική περιοχή του νοµού (ανεξαρτήτως κατηγορίας) που µετατίθεται ο υπάλληλος και όχι µόνο απαραιτήτως ο χρόνος που παραµένει στην συγκεκριµένη περιοχή (τοποθεσία) του νοµού που βρίσκεται η κατοικία, η αγορά της οποίας πρόκειται να επιδοτηθεί.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

2/23334/0020/2000

«Επιδότηση αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή (άρθρο 9, παρ. 4 του Ν. 2085/92, ΦΕΚ 170Α)».


ΝΣΚ/557/2001

Περίληψη Ερωτήματος: Ερωτάται αν δικαιούται το προβλεπόμενο από το άρθρο 9 παρ. 4 του Ν. 2085/92 ευεργέτημα της επιδοτήσεως της αγοράς κατοικίας υπάλληλος ο οποίος αγοράζει η ανεγείρει την κατοικία του όχι στην προβληματική περιοχή που υπηρετεί, αλλά σε άλλη περιοχή που επίσης έχει καθορισθεί ως προβληματική, και υπό τον όρο ότι τόσο η περιοχή της εργασίας όσο και ή περιοχή της αγοράς ή ανέγερσης κατοικίας εντάσσονται στη χωρική αρμοδιότητα της ίδιας ενιαίας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.Απάντηση θετική.

ΕΣ/Τ1/23/2007

Για να δικαιωθούν επιδότησης αγοράς κατοικίας οι υπάλληλοι των ΟΤΑ που υπηρετούν σε προβληματική περιοχή θα πρέπει η κατοικία να βρίσκεται στην περιοχή της χωρικής αρμοδιότητας του Δήμου ή της κοινότητας που υπηρετούν.


ΕΣ/Τ1/54/2009

Επιδότητηση αγοράς κατοικίας.Παραγραφή.Ούτε η ολοκλήρωση των οικοδομικών εργασιών είτε κατά τη διάρκεια είτε μετά την παρέλευση της πενταετίας από την τοποθέτηση του υπαλλήλου στην προβληματική περιοχή ούτε η παρέλευση της πενταετίας αυτής αρκούν για τη γέννηση της αξίωσης χορήγησης της επιδότησης καθώς, κατά το νόμο, απαιτείται περαιτέρω και η δήλωση του υπαλλήλου ότι θα παραμείνει στην προβληματική περιοχή ακόμη επί μια δεκαετία. Χωρίς δε, τη συνδρομή και της τελευταίας αυτής προϋπόθεσης δεν μπορεί να νοηθεί ούτε γέννηση της αξίωσης ούτε πολύ περισσότερο να τεθεί ζήτημα έναρξης της παραγραφής αυτής. Την επιδότηση για ανέγερση κατοικίας σε προβληματική περιοχή δικαιούνται όλοι οι υπάλληλοι, που πληρούν τις νόμιμες προϋποθέσεις, περιλαμβανομένων και αυτών που τοποθετήθηκαν στην προβληματική περιοχή μέχρι τη θέση σε ισχύ του, ήτοι μέχρι τις 23.2.2005 (βλ. άρθρο 10 ν.3320/2005). Και τούτο, ανεξαρτήτως του εάν η τοποθέτηση τους έλαβε χώρα είτε πριν τις 11.11. 1992, δηλαδή, πριν την έναρξη ισχύος του ν.2085/1992.


ΝΣΚ/20/2003

Προϋποθέσεις αναγνωρίσεως (Ν 1943/1991 άρθρο 64, Ν 2085/1992 άρθρο 9) του ευεργετήματος της επιδοτήσεως της αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Το ευεργέτημα της παρ.4 του άρθρου 64 του Ν 1943/1991, όπως αυτό αντικαταστάθηκε με το άρθρο 9 του Ν 2085/1992, δικαιούται ο υπάλληλος ο οποίος συμπληρώνει πενταετή υπηρεσία σε προβληματική περιοχή, δηλώνει ότι επιθυμεί να υπηρετήσει για μία ακόμη δεκαετία και αγοράζει κατοικία στην περιοχή αυτή, ανεξαρτήτως του αν ο ίδιος ή η σύζυγός του έχει ή όχι άλλη κατοικία στην ίδια περιοχή, έστω και ικανή να καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες της οικογένειας, ή αν έχει δικαίωμα επικαρπίας άλλου ακινήτου. Υπάλληλος που διορίσθηκε σε προβληματική περιοχή πριν από την έναρξη της εφαρμογής των παραπάνω διατάξεων (11-11-1992) και μετά τη χρονολογία αυτή μετατέθηκε σε άλλη προβληματική περιοχή δικαιούται το ευεργέτημα με αφετηρία τη δεύτερη αυτή τοποθέτηση. Το ευεργέτημα δικαιούται και ο υπάλληλος που ανεγείρει οικοδομή σε ακίνητο του οποίου είναι ψιλός κύριος, όχι όμως και ο επικαρπωτής του ακινήτου. Σε περίπτωση αγοράς ημιτελούς κατοικίας κρίσιμος για τον υπολογισμό της αξίας είναι ο χρόνος της αποπερατώσεως της κατοικίας. Υπάλληλος ο οποίος απέκτησε με γονική παροχή ημιτελή οικοδομή, την οποία αποπεράτωσε, δικαιούται το ευεργέτημα. Όταν αγοράζεται ιδανικό μερίδιο εξ αδιαιρέτου προστίθενται 20 τ.μ. για κάθε ανήλικο τέκνο, το δε εμβαδό που θα ληφθεί υπόψη και του οποίου δεν μπορεί να γίνει υπέρβαση είναι το εμβαδό της όλης κατοικίας. Το ευεργέτημα δικαιούται επίσης υπάλληλος ο οποίος, ενώ είναι κύριος οικοπέδων στην προβληματική περιοχή που υπηρετεί, δεν ανεγείρει κατοικία σε αυτά αλλά αγοράζει άλλη κατοικία για την οποία δεν δικαιούται απαλλαγή από τον φόρο μεταβιβάσεως, καθώς και υπάλληλος ο οποίος είναι συγκύριος κατοικίας από κληρονομία κατά ποσοστό 1/4 εξ αδιαιρέτου και αγοράζει τα υπόλοιπα 3/4 από τους συγκληρονόμους του.


2/87629/0022/2010

«Ερωτήματα επί της εφαρμογής του Ν.3833/2010» 1)Εφάπαξ χρηματικό ποσό που καταβάλλεται στους μετατιθέμενους υπαλλήλους σε υπηρεσίες προβληματικών περιοχών 2)Εφάπαξ οικονομική ενίσχυση που καταβάλλεται στους μετατασσόμενους ή μεταφερόμενους υπαλλήλους, με τις διατάξεις του άρθρου 56 του ν.1943/91 ή του άρθρου 10 του ν.2085/92 σε νομούς παραμεθορίων περιοχών 3)Επιδότηση αγοράς ή ανέγερσης κατοικίας


ΕΣ/Τ1/8/2006

Επιδότηση κατοικίας σε προβληματική περιοχή, κατ' άρθρο 10 παρ. 4 ν. 3320/2005. Καταβάλλεται μόνο εάν ο υπάλληλος έχει την κυριότητα (ολική ή μερική) του οικοπέδου στο οποίο ανεγείρεται η κατοικία. Μη νόμιμη.


ΣτΕ/1385/2007

Επιδότηση αγοράς κατοικίας σε προβληματική περιοχή που προβλέπεται από τις διατάξεις του άρθρου 9 του ν. 2085/1992.Ο σκοπός της διάταξης του άρθρου 64 παρ. 4 του ν. 1943/1991, όπως το άρθρο τούτο αντικαταστάθηκε, - η αποσυμφόρηση δηλαδή των κεντρικών δημόσιων υπηρεσιών και η ταυτόχρονη ενίσχυση των περιφερειακών δημόσιων υπηρεσιών - εκπληρούται και με τη θέσπιση κινήτρων για την παραμονή στις τελευταίες υπηρεσίες των υπαλλήλων που ήδη υπηρετούν σε αυτές, εφόσον αυτοί πληρούν τις προϋποθέσεις που τίθενται για τους συναδέλφους τους, οι οποίοι τοποθετήθηκαν στις περιοχές αυτές μετά τις 11.11.1992 (πενταετής παραμονή μετά τις 11.11.1992, δήλωση περί παραμονής τους για μία ακόμη δεκαετία, αγορά κατοικίας), δεδομένου ότι, κατ’ αυτό τον τρόπο, αποτρέπεται η ροή υπηρετούντων στις προβληματικές περιοχές υπαλλήλων προς το κέντρο, όπως και οι προσχηματικές απομακρύνσεις υπαλλήλων προκειμένου αυτοί να τύχουν ευεργετημάτων με την εκ νέου μετάθεσή τους σε αυτές. Επομένως, η ανωτέρω διάταξη, σύμφωνα με τη συνταγματικώς κατοχυρωμένη αρχή της ισότητας, εφαρμόζεται και επί υπαλλήλων που υπηρετούσαν σε προβληματικές περιοχές πριν από τις 11.11.1992 και οι υπάλληλοι αυτοί πληρούν τις τιθέμενες από τη διάταξη αυτή προϋποθέσεις


ΝΣΚ/273/2000

Εκπαιδευτικοί υπάλληλοι. Υπολογισμός του χρόνου φοίτησης στην ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ για μισθολογική εξέλιξη σε περίπτωση μετάταξης.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο χρόνος φοιτήσεως (τέσσερα έτη) στην ΑΣΕΤΕΜ - ΣΕΛΕΤΕ εκπαιδευτικού Δ/θμιας Εκπαίδευσης, ο οποίος έχει αναγνωρισθεί ως χρόνος τετραετούς δημόσιας υπηρεσίας, υπολογίζεται για τη μισθολογική εξέλιξη σε περίπτωση μετάταξής του σε άλλο κλάδο της Δ/θμιας Εκπαίδευσης.


ΕΣ/Τ1/59/2005

Δικαιούνται επιδότησης αγοράς/κατασκευής κατοικίας οι διορισθέντες προβληματική περιοχή πριν την έναρξη ισχύος του νόμου 2085/1992, δηλαδή πριν την 11.11. 1992, διότι ο σκοπός του νομοθέτη, σύμφωνα δε και με την εισηγητική έκθεση του άνω νόμου, είναι η καταβολή επιδότησης για αγορά κατοικίας σε προβληματική περιοχή να αποτελέσει όχι μόνο κίνητρο προσέλκυσης των υπαλλήλων στους οποίους περιλαμβάνονται και οι εκπαιδευτικοί, στις προβληματικές περιοχές αλλά πολύ περισσότερο κίνητρο μακροχρόνιας παραμονής αυτών στις προβληματικές αυτές περιοχές.