ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ)299/2014
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΑΠΟΔΟΧΕΣ,Γενικά: Νόμιμη η καταβολή ποσών, από Δήμο, σε υπαλλήλους με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου ως διαφοράς αποδοχών, λόγω επανακατάταξής τους σε ανώτερο βαθμό και μισθολογικό κλιμάκιο, κατόπιν αναγνώρισης, ως συναφών με το αντικείμενο απασχόλησής τους, τίτλων σπουδών αυτών, καθόσον νομίμως επανακατετάγησαν, με σχετικές αποφάσεις του Δημάρχου οι εν λόγω υπάλληλοι στους αντίστοιχους βαθμούς του ν.4024/2011, λόγω αναγνώρισης ως συναφών των οικείων τίτλων σπουδών τους, από την κρίσιμη ημερομηνία συνεδρίασης του αρμοδίου Υπηρεσιακού Συμβουλίου.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.ΚΛ1/164/2019
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη αφορά σε καταβολή διαφοράς αποδοχών λόγω κατάταξης υπαλλήλου σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο, που προέκυψε όχι λόγω μισθολογικής ωρίμανσης, αλλά λόγω αναγνώρισης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών. Κατά συνέπεια, η μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου δεν αναστέλλεται με βάση τις διατάξεις της παραγράφου 2 του άρθρου 26 του ν. 4354/2015 και τα οικονομικά αποτελέσματα αυτής νομίμως ανατρέχουν στην ημερομηνία υποβολής της αίτησής του για την αναγνώριση της συνάφειας του τίτλου σπουδών του (16.6.2016).
814/2024
Ηλεκτρονική Έκδοση Αντιγράφου Πράξης Ακαδημαϊκής Αναγνώρισης Τίτλων Σπουδών.
ΕΣ/Τμ.1(ΚΠΕ) 237/2014
Μη νόμιμες οι αναδρομικές μηνιαίες αποδοχές σε μόνιμους υπαλλήλους των ΚΕΠ Δήμου, λόγω αναγνώρισης του χρόνου προϋπηρεσίας τους σε ΚΕΠ ΟΤΑ α΄ βαθμού, δυνάμει σχετικών συμβάσεων παροχής μίσθωσης έργου, καθόσον μη νομίμως προσμετρήθηκε ο προηγούμενος του διορισμού τους χρόνος απασχόλησής τους σε ΚΕΠ Ο.Τ.Α. α΄ βαθμού για την επανακατάταξή τους σε βαθμό και σε μισθολογικό κλιμάκιο, δεδομένου ότι θα μπορούσε να συνυπολογισθεί ως χρόνος υπηρεσίας σε Ο.Τ.Α., υπό τους όρους και τις προυποθέσεις του άρθρου 6 του ν.4024/2011, πλην όμως δεν αποδείχθηκε ότι συνέτρεχε σχέση εξαρτημένης εργασίας ι.δ.ο.χ.. Περαιτέρω, δε δύναται να αναγνωρισθεί ο χρόνος προυπηρεσίας λόγω του ότι ελήφθη ως προσόν διορισμού, αφού δεν προβλέπεται σχετική ρύθμιση από τη νομοθεσία.
ΝΣΚ/129/2020
Αν δύναται ο «Διεπιστημονικός Οργανισμός Αναγνώρισης Τίτλων Ακαδημαϊκών και Πληροφόρησης» (ΔΟΑΤΑΠ), με απόφαση (πρακτικό) της Ολομέλειας του Διοικητικού του Συμβουλίου, να προβαίνει σε αλλαγές του υφιστάμενου πλαισίου αναγνώρισης αλλοδαπών τίτλων σπουδών που αποκτήθηκαν με σπουδές εξ αποστάσεως, που αφορούν τόσο τη διαδικασία όσο και τους όρους απόκτησης των εν λόγω τίτλων.(...)Το αναφερόμενο στο ερώτημα πρακτικό: α) έχει εκδοθεί κατά παράβαση του άρθρου 43 παρ.2 του Συντάγματος (χωρίς νομοθετική εξουσιοδότηση) και β) είναι αντίθετο κατά το περιεχόμενό του προς το άρθρο 16 παρ.1 του Συντάγματος, διότι ο ΔΟΑΤΑΠ στερείται οιασδήποτε κανονιστικής αρμοδιότητας αφού από ουδεμία διάταξη νόμου πηγάζει η εξουσία αυτή.
ΔΙΔΑΔ/Φ.31.19/1030/22845/2012
ΘΕΜΑ:Βαθμολογική κατάταξη υπαλλήλων κατόχων μεταπτυχιακών τίτλων σπουδών
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/174/2019
ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, το Κλιμάκιο κρίνει ότι ο έλεγχος νομιμότητας της δαπάνης για την καταβολή αναδρομικών μισθοδοσίας λόγω κατάταξης σε ανώτερο μισθολογικό κλιμάκιο μετά από αναγνώριση προϋπηρεσίας, δεν μπορεί, με βάση τα ανωτέρω δεδομένα, να οδηγήσει σε παρεμπίπτοντα έλεγχο προηγούμενης υπηρεσιακής μεταβολής (επανακατάταξη με τη χορήγηση δύο μισθολογικών κλιμακίων μετά από αναγνώριση συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών), δημιουργικής άλλης δαπάνης, η οποία ήδη εξοφλήθηκε χωρίς να διέλθει του προληπτικού ελέγχου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, διότι τούτο, μετά την εκταμίευση, θα μετέτρεπε τον προληπτικό έλεγχο σε κατασταλτικό. Ενόψει των ανωτέρω, η επανακατάταξη της φερόμενης ως δικαιούχου σε ανώτερο Μ.Κ. από 1.1.2016 λόγω αναγνώρισης συνάφειας μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών δεν υπόκειται σε προληπτικό, αλλά μόνον σε κατασταλτικό έλεγχο, στο πλαίσιο του οποίου και θα εκτιμηθεί τόσο η κατ’ αρχήν παρατυπία της μη υποβολής σε έλεγχο του πρώτου χρηματικού εντάλματος μετά την επανακατάταξη αυτή όσο και η εν γένει νομιμότητα της δαπάνης της επανακατάταξης αυτής (βλ. Πρ. Κ.Π.Ε.Δ. στο Ι Τμ. 327/2018). Με βάση αυτά και εφόσον δεν προβάλλεται άλλος λόγος διαφωνίας, με τον οποίο να αμφισβητείται ευθέως η νομιμότητα της εντελλόμενης με το υποβληθέν προς έλεγχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δαπάνης, αυτό πρέπει να θεωρηθεί, καθόσον αποτελεί τίτλο πληρωμής νόμιμης δαπάνης.
ΕλΣυν.Κλ.1/302/2015
ΑΠΟΔΟΧΕΣ Γενικά:Μη νόμιμη η καταβολή αποδοχών από Δήμο σε μόνιμη υπάλληλό του, μετά την αναγνώριση δύο ετών προϋπηρεσίας λόγω αναγνώρισης μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, καθόσον μη νομίμως αναγνωρίστηκε με αποφάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου και του Δημάρχου η συνάφεια του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών της ανωτέρω υπαλλήλου με το αντικείμενο της υπηρεσίας της, διότι αυτή ενόψει της κατηγορίας ΠΕ κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών, στην οποία ανήκει, μπορεί να απασχοληθεί, σύμφωνα με τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Δήμου, μόνο στη Διεύθυνση και στα υπαγόμενα σε αυτή τμήματα του Κέντρου Εξυπηρέτησης Πολιτών, και όχι στις Διευθύνσεις Προσχολικής Αγωγής και Δημιουργικής Απασχόλησης και Παιδείας Πολιτισμού και Τουρισμού, το αντικείμενο και οι δραστηριότητες των οποίων θα μπορούσαν να χαρακτηρισθούν συναφείς με τον μεταπτυχιακό της τίτλο, δεδομένου ότι στις εν λόγω διευθύνσεις δεν προβλέπεται απασχόληση προσωπικού κλάδου Διεκπεραίωσης Υποθέσεων Πολιτών (άρθρο 6 παρ. 1, 3 και 4 του ν. 4024/2011, ΦΕΚ Α' 226/2011, όπως συμπληρώθηκε με την παρ. 5 του άρθρου 1 του ν. 4038/2012, ΦΕΚ Α' 14/2012).
ΝΣΚ/544/2006
Πρόσθετα απαιτούμενα προσόντα των κατόχων τίτλων σπουδών εξωτερικού για την πρόσληψή τους ως εκπαιδευτικών.:Κάτοχος τίτλου σπουδών εξωτερικού κλάδου ΔΕ 01 (Κομμωτική) προκειμένου να προσληφθεί ως αναπληρώτρια / ωρομίσθια εκπαιδευτικός ή να διοριστεί ως μόνιμη εκπαιδευτικός, οφείλει να προσκομίσει απολυτήριο Ελληνικού εξαταξίου γυμνασίου ή λυκείου ή ισότιμου σχολείου ή πιστοποιητικό για την πλήρη γνώση και την άνετη χρήση της Ελληνικής γλώσσας. Τα παραπάνω οφείλουν να προσκομίσουν γενικά και όλοι οι υποψήφιοι Εκπαιδευτικοί κλάδων ΔΕ 01 και ΤΕ 01, που είναι κάτοχοι τίτλων σπουδών εξωτερικού.
ΕλΣυν.Τμ.1(ΚΠΕ)/89/2017
ΑΝΑΔΡΟΜΙΚΕΣ ΑΠΟΔΟΧΕΣ:Υπό τα δεδομένα αυτά και συμφώνως προς τα γενόμενα δεκτά στη νομική σκέψη που προηγήθηκε, η υπαλληλική σχέση της φερόμενης ως δικαιούχου του ελεγχόμενου χρηματικού εντάλματος καταρτίστηκε στις 19.04.2016, οπότε αυτή ορκίστηκε, ανέλαβε υπηρεσία και κατέθεσε αίτηση αναγνώρισης της συνάφειας του κατεχόμενου μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών με το αντικείμενο απασχόλησής της, έχοντας, μάλιστα, παρέλθει διάστημα μεγαλύτερο του μηνός από την κοινοποίηση του, δημοσιευθέντος στις 22.12.2015, διορισμού της. Σε κάθε περίπτωση, ο εν λόγω τίτλος σπουδών συνιστά προσόν υπάρχον κατά τον διορισμό της και, συνεπώς, συνεκτιμούμενο, μετά την, μη δυνάμενη να προκληθεί πριν από την ανάληψη καθηκόντων, κρίση περί της συνάφειας αυτού, για την κατάταξή της στα μισθολογικά κλιμάκια του ν. 4354/2015. Συνεπώς, η επανακατάταξή της νομίμως αναδράμει στην ημερομηνία ανάληψης καθηκόντων-κατάθεσης της σχετικής αίτησης, χωρίς να επηρεάζεται από την, ισχύουσα έως και τις 31.12.2017, γενική αναστολή της μισθολογικής εξέλιξης των υπαλλήλων, δεδομένου ότι η εν λόγω αναγνώριση κατ’ ουσίαν άγει στην ορθή αρχική κατάταξή της σε μισθολογικό κλιμάκιο, μη συνδεόμενη με επιγενόμενες του διορισμού της μεταβολές, και, ως εκ τούτου, το Κλιμάκιο κρίνει ότι νομίμως εντέλλεται με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα το ποσό που αντιστοιχεί στην, προκύψασα από την εν λόγω επανακατάταξη, διαφορά αποδοχών.
Αριθμ. 2/95279/ΔΕΠ/2014
Καθορισμός αποζημίωσης της Επιτροπής Ισοτιμιών τίτλων σπουδών καταργημένων φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της ημεδαπής ή φορέων επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης της αλλοδαπής, με εξαίρεση αυτών της ανώτατης εκπαίδευσης.