×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.4/27/2013

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:ΑΠΩΛΕΙΑ ΠΑΡΑΣΤΑΤΙΚΩΝ:Αίτηση ανάκλησης της 4/2013 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα(...)Στην υπό κρίση υπόθεση, όπως προκύπτει από τα εκτιθέμενα στην προσβαλλόμενη πράξη, το Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών «.....» εξέδωσε το 1729, οικονομικού έτους 2012, χρηματικό ένταλμα πληρωμής, που αφορούσε στην καταβολή ποσού 8.756,68  ευρώ στην εταιρεία «…..» για την προμήθεια φαρμακευτικού υλικού. Μεταξύ των δικαιολογητικών του ανωτέρω τίτλου πληρωμής περιλαμβάνονταν τα εκδοθέντα από την εν λόγω εταιρεία υπ’ αριθμ. 6696/29.8.2012 και 8192/1.11.2012 τιμολόγια πώλησης, που έφεραν έγχρωμη μηχανογραφική υπογραφή του εκδότη τους, η οποία διακοπτόταν, σε ένα μικρό τμήμα του άνω μέρους της, από την αριθμητική σήμανση που έφερε έκαστο των ανωτέρω στοιχείων. Σε κάθε, πάντως, περίπτωση, από την επισκόπηση των ανωτέρω τιμολογίων πώλησης προκύπτει ότι πρόκειται για τα πρωτότυπα στοιχεία και όχι για αντίγραφα αυτών. Περαιτέρω, με βάση τα γενόμενα δεκτά στην προηγούμενη σκέψη, τα εν λόγω στοιχεία νόμιμα φέρουν μηχανογραφική υπογραφή του εκδότη τους, ενώ όσον αφορά στο γεγονός ότι η τεθείσα υπογραφή διακόπτεται κατά ένα μέρος από την αριθμητική σήμανση επί του σώματος αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι δεν πρόκειται για μη επιτρεπτή επεγγραφή, ώστε να τίθεται ζήτημα μη νόμιμη έκδοσης των ως άνω στοιχείων, καθώς δεν υφίσταται αμφιβολία ότι κάτωθεν της αριθμητικής σήμανσης έχει τεθεί η υπογραφή του εκδότη των τιμολογίων. Κατά συνέπεια, η 4/2013 πράξη του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου Δαπανών στο IV Τμήμα πρέπει να ανακληθεί, κατά παραδοχή της ένδικης αίτησης. Ακολούθως, το 1729, οικονομικού έτους 2012, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του Γενικού Νοσοκομείου Αθηνών «.....», θα μπορούσε να θεωρηθεί, αν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2012, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)10/2014

ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΗΤΙΚΑ ΔΑΠΑΝΩΝ : Μη νόμιμη η έκδοση τιμολογίων παροχής υπηρεσιών, εφόσον σε αυτά δεν αναγράφεται η ημερομηνία έκδοσης, ούτε φέρουν χειρόγραφη ή μηχανογραφική υπογραφή του εκδότη τους ή προσώπου που ορίστηκε από αυτόν, κατά παράβαση των διατάξεων των άρθρων 12 παρ. 9 και 18 παρ. 7 του π.δ/τος 186/1992.


Αριθ. 112145/2004

Ξεχωριστή αναγραφή της χρηματικής εισφοράς επί των τιμολογίων πώλησης σε όλα τα στάδια πώλησης των ελαστικών των οχημάτων, των ηλεκτρικών στηλών και συσσωρευτών, του ηλεκτρικού και ηλεκτρονικού εξοπλισμού, των οχημάτων, των λιπαντικών ελαίων, εκτός των τιμολογίων που απευθύνονται στους τελικούς αγοραστές χρήστες-επιτηδευματίες.


ΔΕΥΚΥ Δ 1011665 ΕΞ 2016

«Διατάξεις εσωτερικής νομοθεσίας των Κ-Μ της Ε.Ε. και ενδείξεις επί τιμολογίων σε περιπτώσεις πώλησης μεταχειρισμένων οχημάτων-Επικαιροποίηση του Παραρτήματος της αριθμ.ΠΟΛ.1050/11.02.2000 Ε.Δ.Τ.Ο. (ΑΔΑ:7ΔΨΜΗ-167)


ΕΣ/Τμ.7/1/2013

ΔΗΜΌΣΙΑ ΈΡΓΑ Υλικά επί τόπου-Κατάπτωση  εγγυήσεων. Ζητείται η ανάκληση της 108/2012 πράξης του Κλιμακίου Προληπτικού Ελέγχου δαπανών στο παρόν Τμήμα, με την οποία κρίθηκε, ύστερα από διαφωνία του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Νομό ...... ότι δεν πρέπει να θεωρηθεί το 78, οικονομικού έτους 2012, χρηματικό ένταλμα πληρωμής του ως άνω Δήμου, το οποίο αφορούσε στην Καταβολή ποσού 34.525,52 ευρώ στη φερόμενη ως δικαιούχο κοινοπραξία με την επωνυμία «......» για την μερική εξόφληση του 1ου λογαριασμού του έργου «αποχετευτικό Δίκτυο ....../ανεκτέλεστο τμήμα»

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/514/2021

Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων πλοήγησης....Με δεδομένα αυτά, οι ασάφειες και ελλείψεις της αιτιολογίας του από 5.6.2020 Πρακτικού αξιολόγησης δεν αναπληρώνονται ακόμα και αν ληφθεί υπόψη το οψιγενές από 11.2.2021 έγγραφο, το οποίο απλώς επαναλαμβάνει λεκτικά αλλά δεν αιτιολογεί την τεθείσα αριθμητική βαθμολογία 100. Επομένως, η διαπίστωση της προσβαλλόμενης πράξης είναι νόμιμη, έστω και με εν μέρει διάφορη αιτιολογία, ο δε προβαλλόμενος λόγος πρέπει να απορριφθεί ως αβάσιμος.Κατ’ ακολουθία των ανωτέρω, το Τμήμα κατά πλειοψηφία κρίνει ότι η προσφυγή ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή και  να ανακληθεί η πράξη 28/2021 του Στ΄ Κλιμακίου. Περαιτέρω, κρίνει ότι δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης «Προμήθεια και εγκατάσταση συστημάτων πλοήγησης (10 DVOR, 13 DME, 6 ILS) σε αεροδρόμια και θέσεις οριοθέτησης αεροδιαδρόμων».


ΝΣΚ/194/2015

Κατοχύρωση τιμής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας από σταθμούς παραγωγής Α.Π.Ε. (φωτοβολταϊκούς σταθμούς) – Προθεσμίες ενεργοποίησης ή θέσης σε λειτουργία του σταθμού από τον Λειτουργό - Συνέπειες επί μη τήρησης αυτών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Οι ρυθμίσεις του Ν. 4093/2012, σχετικά με τη μη τήρηση, εξ υπαιτιότητας του Διαχειριστή, της προθεσμίας του ενός μήνα ή των τριών μηνών, κατά περίπτωση, για την ενεργοποίηση της σύνδεσης ή τη θέση σε δοκιμαστική λειτουργία φωτοβολταϊκού σταθμού από την ημερομηνία δήλωσης ετοιμότητας του ενδιαφερομένου, εφαρμόζονται στις περιπτώσεις για τις οποίες ισχύει ο νέος τρόπος κατοχύρωσης της τιμής πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας (άρθρου πρώτου παρ.Ι.2 περ.2 Ν. 4093/2012) και όχι στις περιπτώσεις του τρόπου κατοχύρωσης και καθορισμού της τιμής πώλησης που ρυθμίζουν, με τις οικείες διακρίσεις και κατηγοριοποιήσεις, οι μεταβατικές διατάξεις του άρθρου πρώτου παρ.Ι.2 περ. 3 του ανωτέρω νόμου. (ομοφ.)


ΔΕΔ/Θεσ/428/2025

Η απόφαση 428 αφορά την απόρριψη της ενδικοφανούς προσφυγής που υπέβαλε η εταιρία «......» κατά της οριστικής πράξης διορθωτικού προσδιορισμού ΦΠΑ και πράξης επιβολής προστίμου για το φορολογικό έτος 2018. Η φορολογική αρχή κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η προσφεύγουσα έλαβε ογδόντα τέσσερα (84) εικονικά φορολογικά στοιχεία συνολικής αξίας €959.965,97 πλέον ΦΠΑ €148.349,23, για ανύπαρκτες στο σύνολό τους συναλλαγές, γεγονός που οδήγησε σε συνολική οφειλή ύψους €355.228,78. Η Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών επικύρωσε την πράξη, καθώς ο έλεγχος θεμελιώθηκε αιτιολογημένα στην έλλειψη συναλλακτικής ικανότητας του εκδότη, στην πρακτική της ανακύκλωσης χρημάτων για την δήθεν εξόφληση των τιμολογίων, και στο ότι η προσφεύγουσα δεν μπόρεσε να αποδείξει την πραγματοποίηση των επίμαχων συναλλαγών.


ΔΕΔ/Αθ/227/2025

Η απόφαση 227/07.02.2025 της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) απορρίπτει την ενδικοφανή προσφυγή του φορολογουμένου και επικυρώνει τις πράξεις προσδιορισμού ΦΠΑ και Φόρου Εισοδήματος του φορολογικού έτους 2018 της Δ.Ο.Υ. Ρόδου. Ο έλεγχος διαπίστωσε τη λήψη και καταχώρηση τριών εικονικών φορολογικών στοιχείων συνολικής καθαρής αξίας €46.731,71, καθώς και λογιστικές διαφορές ύψους €31.149,26 λόγω μη εξόφλησης επιχειρηματικών δαπανών άνω των €500 με τραπεζικό μέσο. Η ΔΕΔ απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς του προσφεύγοντα, κρίνοντας ότι ο έλεγχος τεκμηρίωσε τη συναλλακτική ανυπαρξία του εκδότη των εικονικών τιμολογίων και ότι ο προσφεύγων δεν προσκόμισε ικανά αποδεικτικά στοιχεία για την τεκμηρίωση των πληρωμών των λοιπών δαπανών. Η συνολική οφειλή που επικυρώνεται ανέρχεται σε €6.558,80 για ΦΠΑ και €50.418,97 για εισόδημα, περιλαμβανομένων προστίμων.


ΕΣ.ΤΜ.6/1374/2014

Προμήθεια υγρών καυσίμων:..ζητείται η ανάκληση της 20/2014 πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου:...Με δεδομένα τα ανωτέρω, ορθά κρίθηκε από το Κλιμάκιο ότι πάσχει αοριστίας η διακήρυξη στο μέτρο που δεν προσδιόριζε αν η προσφερόμενη από τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό έκπτωση αφορά στη μέση τιμή λιανικής πώλησης ή στη μέση τιμή χονδρικής πώλησης των καυσίμων. Περαιτέρω, ομοίως ορθά κρίθηκε ότι είναι αντιφατική και ως εκ τούτου  μη επιδεχόμενη εφαρμογής τόσο η οικονομική προσφορά όσο και η 284/2013 κατακυρωτική απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής καθόσον αναφέρουν ότι το ποσοστό έκπτωσης υπολογίζεται και στη μέση τιμή λιανικής πώλησης και στη μέση τιμή χονδρικής πώλησης και συνεπώς καθίσταται αδύνατος ο προσδιορισμός της πρσφερόμενης τιμής. Δεδομένου, όμως, ότι ο αιτών Δήμος προσκομίζει: 1. Την από 30.1.2014 επιστολή της αναδόχου προς τον αιτούντα Δήμο, με αριθμ. πρωτ.  5173/30.1.2014 αυτού, στην οποία ρητά διευκρινίζεται ότι το ποσοστό έκπτωσης που προσέφερε στο διαγωνισμό αφορά στη νόμιμα διαμορφούμενη κάθε φορά μέση τιμή λιανικής πώλησης του είδους καυσίμου την ημέρα παράδοσης, 2. Πέντε (5) νέα σχέδια σύμβασης, στα οποία αναφέρεται ότι η έκπτωση 0,5% που προσέφερε η ανάδοχος αφορά στη μέση τιμή λιανικής πώλησης και λαμβανομένου περαιτέρω υπόψη ότι στον κρινόμενο διαγωνισμό δεν κατατέθηκαν άλλες προσφορές, ώστε να υπάρξει, πράγματι, αδυναμία, ενόψει της ασάφειας της διακήρυξης, στην εξεύρεση της χαμηλότερης τιμής κατόπιν σύγκρισης των τυχόν υποβαλλόμενων προσφορών, με ποσοστό έκπτωσης επί διαφορετικής βάσης (μέση τιμή χονδρικής ή λιανικής πώλησης), το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει να γίνει δεκτή η αίτηση ανάκλησης. Κατ΄ακολουθίαν των ανωτέρω η αίτηση ανάκλησης πρέπει να γίνει δεκτή και να ανακληθεί η 20/2014 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου κατά το μέρος που με αυτή κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή των υποβληθέντων για έλεγχο σχεδίων συμβάσεων για την προμήθεια υγρών καυσίμων. Συνακόλουθα δεν κωλύεται η υπογραφή των σχεδίων σύμβασης, που προσκομίζονται ενώπιον του Τμήματος, μεταξύ της αναδόχου προμηθεύτριας και των: 1. Δήμου ..., 2. Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης και Αποχέτευσης ... (...), 3.Κέντρου Μέριμνας και Αλληλεγγύης Δήμου Κομοτηνής 4. Σχολικής Επιτροπής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου ... και 5. Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του αυτού Δήμου.


ΝΣΚ/438/2004

Απαγόρευση χορήγησης άδειας εργασίας σε καταδικασθέντα τελεσίδικα για ποινικό αδίκημα που αφορά τα ναρκωτικά.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Η απαγόρευση χορήγησης άδειας εργασίας στα καταστήματα πώλησης οινοπνευματωδών ποτών και στα κέντρα διασκέδασης στους καταδικασθέντες για ποινικά αδικήματα που αφορούν τα ναρκωτικά, κατ’ άρθρο 4 παρ.2 του ΠΔ 180/1979, ισχύει και στην περίπτωση κατά την οποία, ο αιτών την άδεια έχει καταδικασθεί σε ποινή φυλάκισης μέχρι ενός έτους για ποινικό αδίκημα που αφορά τα ναρκωτικά, από τα αναφερόμενα στην παρ.1 του άρθρου 12 του Ν 1729/1987, με τελεσίδικη απόφαση, η οποία, κατ’ εφαρμογή της παρ.2 του ιδίου ως άνω άρθρου, δεν είναι καταχωρημένη στο αντίγραφο ποινικού μητρώου του και κατά συνέπεια και στην περίπτωση αυτή, η αστυνομική αρχή νομίμως αρνείται τη χορήγηση της σχετικής άδειας εργασίας.