ΕΣ/Τμ.4(ΚΠΕ)109/2013)
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
2/48938/2000
Αύξηση πάγιας προκαταβολής και καθορισμός δαπανών που θα πληρώνονται σε βάρος της Παγίας Προκαταβολής του Πυροσβεστικού Σώματος.
Π.Δ.61/2014
Σύσταση Πάγιας Προκαταβολής στην ΕΔΑΑΠ
2/55650/2000
Αύξηση Πάγιας Προκαταβολής στο Υπουργείο Δικαιοσύνης.
5004255/1377/Δ3/2009
Αύξηση Πάγιας Προκαταβολής του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.
2034121/3843/Α0024/1996
Τύπος του ισοζυγίου της πάγιας προκαταβολής
ΝΣΚ/168/2008
Αρμόδια όργανα καταλογισμού υπολόγων διαχειριστών παγίων προκαταβολών των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Υπουργείου Εξωτερικών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Αρμόδια όργανα προς έκδοση καταλογιστικών πράξεων σε βάρος υπολόγων διαχειριστών παγίων προκαταβολών των Γραφείων Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων, μετά τη μεταφορά των Γραφείων αυτών στο Υπουργείο Εξωτερικών είναι οι Επιθεωρητές και οι Δημοσιονομικοί Ελεγκτές του Υπουργείου Εξωτερικών καθώς και τα οικεία όργανα του Ελεγκτικού Συνεδρίου, σύμφωνα με τη διαδικασία που ορίζεται από τις διατάξεις των άρθρων 33, 54 και 56 του Ν 2362/1995 και τις διατάξεις που ρυθμίζουν την αρμοδιότητα των ελεγκτικών οργάνων. β) Το χρηματικό ένταλμα αποκατάστασης της πάγιας προκαταβολής εκδίδεται σε βάρος των οικείων πιστώσεων του προϋπολογισμού του αρμόδιου Υπουργείου σύμφωνα με τις ειδικότερες ρυθμίσεις του άρθρου 48 παρ.3 του Ν 2362/1995, αρμόδιο δε Υπουργείο είναι το Υπουργείο Εξωτερικών, στο οποίο υπάγονται τα ως άνω Γραφεία μετά τη μεταφορά τους από το Υπουργείο Οικονομίας και Οικονομικών με το ΠΔ 159/2002 και το Ν 3196/2003.
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/109/2013
ΠΡΟΜΗΘΕΙΕΣ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις ΙΙ και ΙΙΙ της παρούσας, η ελεγχόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη, διότι ενόψει του συνολικού ποσού (470.051,68 ευρώ), που κατά τα ανωτέρω απαιτείτο για την προμήθεια υλικών και την επισκευή του οπλικού συστήματος CROTALE N/G του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας ήταν επιβεβλημένη, κατά το νόμο, η διενέργεια δημόσιου ανοικτού διαγωνισμού, δοθέντος ότι σε κανένα από τα συνημμένα στο επίμαχο χρηματικό ένταλμα έγγραφα δεν γίνεται αναφορά σε συγκεκριμένα -εξαιρετικά, ασυνήθη και μη απορρέοντα από πράξεις ή παραλείψεις των αρμοδίων οργάνων του Γενικού Επιτελείου Αεροπορίας- γεγονότα, ούτως ώστε να στοιχειοθετείται εν προκειμένω η συνδρομή απρόβλεπτων περιστάσεων που θα δικαιολογούσαν, κατά νόμο, την απευθείας ανάθεση. Περαιτέρω, η εν λόγω ανάθεση δεν ερείδεται ούτε στη μοναδικότητα της προμηθεύτριας εταιρείας. Ειδικότερα, προς επίρρωση του προβαλλομένου λόγου περί μοναδικότητας αυτής, το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας επικαλείται (χωρίς να προσκομίζει) το Νατοϊκό Εφοδιαστικό Κατάλογο (ΝΑΤΟ Master Catalogue of References for Logistics – NMCRL), προσκομίζει δε την οικονομική προσφορά της φερόμενης ως δικαιούχου του χρηματικού εντάλματος εταιρείας, καθώς και την από 8.3.2011 επιστολή του οίκου «…» προς τον Ακόλουθο ..... (ΑΚΑΜ) Παρισίων, από τις οποίες, κατά τους ισχυρισμούς του, προκύπτει ότι για οκτώ από τα δώδεκα επίμαχα υλικά «μοναδικός» κατασκευαστής είναι ο οίκος ....., ενώ για τα υπόλοιπα τέσσερα εμφανίζεται μεν ο οίκος ....., που όμως με την ως άνω επιστολή του είχε ενημερώσει τον Ακόλουθο Αμύνης Παρισίων ότι σταματά να υποστηρίζει την επισκευή των υλικών αυτών, εκτός από ένα, ενόψει δε του ότι το υλικό αυτό βρισκόταν ήδη στις εγκαταστάσεις του οίκου …..η επισκευή του από άλλο κατασκευαστή θα συνεπαγόταν την αύξηση του σχετικού κόστους. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα προεκτέθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι δεν αποδεικνύεται η επικαλούμενη μοναδικότητα του επιλεγέντος αναδόχου, καθόσον ούτε προβάλλεται ούτε προκύπτει ότι τα προμηθευθέντα υλικά είναι μοναδικά/εξειδικευμένα, υπό την έννοια ότι αποκλειστικώς αυτά πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές που εξυπηρετούν τις ανάγκες της αναθέτουσας αρχής, δεν υπάρχουν δε στην αγορά ανταγωνιστικοί προμηθευτές συμβατών προϊόντων, με τις ίδιες τεχνικές προδιαγραφές και χαρακτηριστικά (βλ. Πράξεις IV Τμ. 5, 6/2013, Κλιμ. στο IV Τμ. 81/2013). Περαιτέρω, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον Επίτροπο, η επίμαχη δαπάνη που αφορά αποκατάσταση πάγιας προκαταβολής από την οποία έχει εξοφληθεί η προμηθεύτρια εταιρεία του ΓΕΑ, μη νομίμως εντέλλεται, κατά καταστρατήγηση του σκοπού σύστασης των παγίων προκαταβολών, καθώς από τα στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτει ότι αυτή πληρώθηκε σε βάρος της πάγιας προκαταβολής εξ αιτίας άμεσων και επιτακτικών αναγκών που λόγω της φύσης τους δεν ηδύναντο να αναβληθούν μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας δικαιολόγησης αυτών. Τέτοια δε αιτιολογία δεν συνιστά ο προβαλλόμενος από την αναθέτουσα αρχή ισχυρισμός ότι δεν υπήρχαν τα χρονικά περιθώρια για έκδοση χρηματικού εντάλματος προπληρωμής ή τακτικού χρηματικού εντάλματος (βλ. Πράξεις IV Τμ. 243/2010 και Κλιμ. στο IV Τμ. 56/2013), λαμβανομένου μάλιστα υπόψη ότι κατά παρέκκλιση των οριζομένων στις προαναφερθείσες περί παγίων προκαταβολών διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες οι δαπάνες αποκαθίστανται εντός του επόμενου μήνα (βλ. άρθρο 47 παρ. 2 του ν. 2362/1995) τα σχετικά δικαιολογητικά υποβλήθηκαν στην Υπηρεσία Επιτρόπου το Νοέμβριο του 2012, αν και η προμήθεια αφορά σε δαπάνη που ολοκληρώθηκε το 2011, ενώ ούτε τα προβαλλόμενα περί καθυστέρησης αποκατάστασης της πάγιας προκαταβολής λόγω σταδιακής αποδέσμευσης των πιστώσεων του έτους 2012 δύνανται να οδηγήσουν σε αντίθετη κρίση. Περαιτέρω στο Φ.800/ΑΔ4011/Σ.917/20.3.2013 έγγραφο της Διεύθυνσης Οικονομικού, το οποίο συνυποβλήθηκε με το έγγραφο επαναφοράς του χρηματικού εντάλματος, αναφέρεται ότι βάση υπολογισμού της διαπραγμάτευσης υπήρξε η προϋπολογισθείσα δαπάνη, ύψους 484.338,00 ευρώ, η οποία προσδιορίστηκε-με το Φ.831/ΑΔ.16846 Σ.4120/11.11.2011 έγγραφο της ίδιας Διεύθυνσης- πριν την έναρξη των διαπραγματεύσεων και ως εκ τούτου απαντάται με το εν λόγω έγγραφο ο σχετικός λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου ο οποίος αποβαίνει αβάσιμος κατά τούτο. Κατ’ ακολουθίαν των ανωτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δεν πρέπει να θεωρηθεί.
ΝΣΚ/352/2002
Προεδρία της Δημοκρατίας. Διαχειριστής της πάγιας προκαταβολής. Αναπλήρωση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Ο επόμενος στην ιεραρχία υπάλληλος του Γραφείου Οικονομικών Υποθέσεων της Προεδρίας της Δημοκρατίας, που αναπληρώνει τον ελλείποντα λόγω παραιτήσεως Διευθυντή του Γραφείου αυτού, μπορεί να ορισθεί σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 47 του Ν 2362/1995 αναπληρωτής διαχειριστής της πάγιας προκαταβολής που έχει συσταθεί στην Προεδρία της Δημοκρατίας με την παρ.3 του άρθρου 17 του ΠΔ 351/1991.
8001/5/74−κε΄/2014
Περί του είδους και του ποσοστού δαπανών που πληρώνονται σε βάρος της Πάγιας Προκαταβολής της Ελληνικής Αστυνομίας
2/70770/A0024/2003
Tροποποίηση της 2014634/1433/Α0024/24.2.89 απόφασης και αύξηση της πάγιας προκαταβολής του Εθνικού Τυπογραφείου.