ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.4/54/2019
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Προμήθεια αντιδραστηρίων:..Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις νομικές σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι, κατά παράβαση της διαδικασίας που προβλέπεται στις διατάξεις του Κ.Π.Δ. που αναφέρονται στη σκέψη ΙΙ της παρούσας, η 5η Υ.ΠΕ. προέβη στην κήρυξη έκπτωτης της αρχικής αναδόχου εταιρείας χωρίς την προηγούμενη γνωμοδότηση της αρμόδιας επιτροπής αξιολόγησης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού και, ως εκ τούτου τόσο η εν λόγω απόφαση έκπτωσης που εκδόθηκε κατά παράβαση του ως άνω ουσιώδους τύπου της διαδικασίας όσο και η μεταγενέστερη απόφαση ανάθεσης της αυτής προμήθειας στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία δεν είναι νόμιμες, κατά το βάσιμο σχετικό λόγο διαφωνίας του Επιτρόπου. Περαιτέρω, οι λοιποί λόγοι διαφωνίας προβάλλονται αλυσιτελώς, καθόσον, ανεξαρτήτως της βασιμότητάς τους ή μη, δε δύνανται να ασκήσουν αυτοτελώς επιρροή στη νομιμότητα της ελεγχόμενης εν προκειμένω δαπάνης. Όμως, κατ’ αποδοχή του σχετικού ισχυρισμού που προβάλλεται με το .... έγγραφο επανυποβολής της 5ης Υ.ΠΕ. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, ότι η επίμαχη δαπάνη, η οποία αφορά σε προμήθεια αναλυτών και διαγνωστικών αντιδραστηρίων που πραγματοποιήθηκε για την κάλυψη των αναγκών του Πρωτοβάθμιου Συστήματος Υγείας κατά το χρονικό διάστημα από 11.4.2016 έως 26.4.2016 (βλ. τα ως άνω τιμολόγια) και για την οποία έχει δεσμευτεί σχετική πίστωση σε βάρος του ΚΑΕ 1359β02 του προϋπολογισμού έτους 2018 της 5ης Υ.ΠΕ. Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας (βλ. την .... απόφαση ανάληψης υποχρέωσης του Διοικητή της 5ης Υ.ΠΕ. με ΑΔΑ:.... καθώς και την προγενέστερη .... απόφαση ανάληψης υποχρέωσης του ίδιου οργάνου με ΑΔΑ:....), το Κλιμάκιο κρίνει ότι αυτή (δαπάνη) εμπίπτει στο ρυθμιστικό πεδίο εφαρμογής της προαναφερόμενης νομιμοποιητικής διάταξης και ως εκ τούτου πρέπει κατ΄εφαρμογή αυτής να θεωρηθεί νόμιμη (πρβλ. Ε.Σ., Πράξεις IV Tμ. 16, 21/2016). Συνεπώς, το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα πληρωμής θα μπορούσε να θεωρηθεί, εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2018, τις πιστώσεις του οποίου βαρύνει.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΥΠε/48829/2025
1η τροποποίηση της υπό στοιχεία Υ.Πε./49624/ 19.09.2024 απόφασης του Υφυπουργού Υγείας «Αρμοδιότητες Υποδιοικητών 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας (Υ.Πε.) Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας» (Β’ 5341).
Γ4β/60832/2024
Υπέρβαση του ανώτατου ορίου ημερών μετακίνησης εκτός έδρας υπαλλήλου της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας για το έτος 2024.
Γ4β/Γ.Π.42179/2024
Υπέρβαση του ανώτατου ορίου ημερών μετακίνησης εκτός έδρας υπαλλήλου της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας για το έτος 2024.
Γ3β/Γ.Π.οικ.5059/2025
Λειτουργία του Περιφερειακού Δικτύου Παροχής Υπηρεσιών Ψυχικής Υγείας της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, ένταξη και μετονομασία των Μονάδων Ψυχικής Υγείας του Εθνικού Συστήματος Υγείας και καθορισμός των διασυνδεόμενων φορέων αυτού.
ΑΕΠΠ/821/2018
Η προδικαστική προσφυγή ασκήθηκε από την εταιρεία […] κατά της διακήρυξης υπ’ αριθ. 38/18.07.2018 της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, με αντικείμενο την ανάθεση της προμήθειας «Αιματολογικών Αναλυτών για τις ανάγκες των Κέντρων Υγείας της […]». Ο προσφεύγων ζητούσε την ακύρωση της τεχνικής προδιαγραφής υπ’ αριθ. 23 (σελ. 29 της Διακήρυξης), η οποία απαιτούσε από τους υποψήφιους προμηθευτές να προσκομίσουν εγγύηση του κατασκευαστή για σταθερές τιμές αντιδραστηρίων για διάρκεια 10 ετών. Αυτή η απαίτηση κρινόταν παράνομη, καθώς υπερέβαινε τη χρονική διάρκεια της σύμβασης (1 έτος με πιθανή παράταση 6 μηνών), αφορούσε τρίτο μη συμβαλλόμενο (κατασκευαστή) και αποτελούσε αντισυνταγματικό περιορισμό του ανταγωνισμού.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.1/219/2017
Καταβολή δαπανών μετακίνησης. (..)Β. Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι:..α) Ως προς τον πρώτο λόγο διαφωνίας: η εντελλόμενη, με τα Α33 και Α34/2017 χρηματικά εντάλματα πληρωμής...διανυκτέρευσης είναι εν μέρει μη κανονική, για όσες μετακινήσεις πραγματοποιήθηκαν πριν τις 17.3.2016, καθόσον η έκδοση της σχετικής απόφασης ανάληψης υποχρέωσης σε βάρος της πίστωσης του προϋπολογισμού εξόδων, οικονομικού έτους 2016, του Νοσοκομείου, με Κ.Α.Ε. 0715.01, πραγματοποιήθηκε, το πρώτον, στις 17.3.2016 (Α.Α.Υ. 194/17.3.2016).β) Ως προς το δεύτερο λόγο διαφωνίας: Όσον αφορά τις μετακινήσεις που πραγματοποιήθηκαν με το με αριθμό κυκλοφορίας ΚΗΥ .. υπηρεσιακό αυτοκίνητο, για το οποίο, προσκομίζεται η σχετική άδεια κυκλοφορίας, επισημαίνονται τα εξής: i) η 53/11.1.2016 εντολή μετακίνησης του Διοικητή του Γ.Ν. ... είναι αιτιολογημένη,...ii) οι μετακινήσεις που πραγματοποιήθηκαν, με το ως άνω υπηρεσιακό αυτοκίνητο,...είναι νόμιμες, καθόσον οι εν λόγω περιοχές βρίσκονται εντός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας του Γ.Ν. ..., στα οποία εκτείνονται οι αρμοδιότητές....του και τα οποία ταυτίζονται με τα όρια των (πρώην) Υγειονομικών Περιφερειών (Υ.ΠΕ.) Θεσσαλίας και Στερεάς Ελλάδας, που, ήδη, αποτελούν την 5η Υ.ΠΕ. Θεσσαλίας-Στερεάς Ελλάδας....Αντιθέτως, οι μετακινήσεις που πραγματοποιήθηκαν στην Αθήνα...δεν είναι νόμιμες, καθόσον η περιοχή των Αθηνών βρίσκεται εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας του Γ.Ν. ..., iii) επιπλέον, εφόσον η οδήγηση του ως άνω υπηρεσιακού οχήματος έγινε από υπαλλήλους μη κατέχοντες οργανική θέση οδηγού (….), απαιτείτο σχετική εγκριτική απόφαση του Γενικού Γραμματέα της οικείας Αποκεντρωμένης Διοίκησης, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 47 του ν. 4250/2014....καθώς και δαπάνη διανυκτέρευσης...ενώ νομίμως εντέλλεται δαπάνη διοδίων με το Χ.Ε. Α31/2017, iv) σε κάθε περίπτωση, νομίμως εντέλλεται ημερήσια αποζημίωση....Επομένως, για τις μετακινήσεις που πραγματοποιήθηκαν με υπηρεσιακό αυτοκίνητο, κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα (1.1.2016 έως 14.9.2016) εκτός των ορίων της διοικητικής περιφέρειας του Γ.Ν. ..., δεν είναι νόμιμη η εκκαθάριση δαπάνης διοδίων...γ) Ως προς τον τρίτο λόγο διαφωνίας: Όσον αφορά στις μετακινήσεις που πραγματοποιήθηκαν από το Διοικητή του Γ.Ν. ..., δεν εντέλλεται δαπάνη διοδίων ούτε χιλιομετρική αποζημίωση, αλλά μόνον η δαπάνη που αντιστοιχεί στο αντίτιμο του εισιτηρίου του ΚΤΕΛ .
ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.1/42/2019
Καταβολή αποδοχών για παροχή υπηρεσιών σίτισης και εστίασης:..Με δεδομένα αυτά, το Κλιμάκιο κρίνει πως, κατά τον βασίμως προβαλλόμενο δεύτερο λόγο διαφωνίας, μη νομίμως προσελήφθη η φερομένη ως δικαιούχος από 5.9.2018 έως 31.12.2018, κατ' εφαρμογή της παρ. 7 του άρθρου 63 του ν. 4430/2016, η οποία ενόψει όσων ανωτέρω κατά πλειοψηφία έγιναν δεκτά, παρίσταται συνταγματική. Και τούτο καθόσον δεν προκύπτει ότι η ίδια διαθέτει την απαιτούμενη προγενέστερη εμπειρία στις ανωτέρω υπηρεσίες, αφού το μοναδικό σχετικό δικαιολογητικό που υπέβαλε κατά την 98/14.6.2016 πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος του Νοσοκομείο για τη σύναψη δώδεκα (12) συμβάσεων μίσθωσης έργου κατ' εφαρμογή του άρθρου 97 του ν. 4368/2016 , ήταν η ....2014 βεβαίωση του Δήμου ..., σύμφωνα με την οποία κατά το παρελθόν είχε απασχοληθεί στο Δήμο αυτό με ειδικότητα Υ.Ε. Γενικών Καθηκόντων, χωρίς, συνεπώς, να αποδεικνύεται η εν τοις πράγμασι απασχόλησή της στις ζητούμενες υπηρεσίες, που είναι κρίσιμη κατά το νόμο. Ως εκ τούτου, και αφού στο έγγραφο επανυποβολής του εντάλματος δεν διαλαμβάνεται κάτι διαφορετικό από το Γενικό Νοσοκομείο ..., η φερομένη ως δικαιούχος δεν πληρούσε ήδη εξ αυτού του λόγου τις προϋποθέσεις του άρθρου 97 του ν. 4368/2016 και τους όρους της ως άνω πρόσκλησης, κατ' επέκταση δε δεν εμπίπτει στην έννοια του προσωπικού που είχε «επιλεγεί» οριστικά για την κατάρτιση σύμβασης έργου κατά τη διάταξη παρ. 7 του άρθρου 63 του ν. 4430/2016, η οποία αποβλέπει ακριβώς στην προηγούμενη εμπειρία του προσλαμβανόμενου προσωπικού για την επιτακτική κάλυψη άμεσων αναγκών των Νοσοκομείων στις επίμαχες υπηρεσίες για ορισμένο μεταβατικό διάσημα και δεν καταλαμβάνει, ως εκ του εξαιρετικού πεδίου εφαρμογής της, πρόσωπα που στερούνται της εμπειρίας αυτής.
60589/2023
Κατανομή ανά Νοσοκομείο του ποσού ύψους δύο εκατομμυρίων διακοσίων ενενήντα δύο χιλιάδων εκατό ευρώ (€ 2.292.100,00), που έχει εγκριθεί για την 6η Υ.ΠΕ, για Εφημερίες Χημικών, Βιοχημικών, Κλινικών Χημικών, Βιολόγων, Φαρμακοποιών - Νοσοκομειακών Φαρμακοποιών, Ψυχολόγων, Φυσικών Νοσοκομείων - Ακτινοφυσικών και Κτηνιάτρων των Νοσοκομείων του Ε.Σ.Υ. 6ης Υ.ΠΕ. για διακόσιους τριάντα τρεις (233) υπαλλήλους και είκοσι μία χιλιάδες εκατόν ενενήντα έξι (21.196) εφημερίες, για το έτος 2023.
12638/2025
Καθορισμός αποζημίωσης των ιδιωτών - μελών συλλογικών οργάνων που συγκροτούνται με απόφαση του Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας - Στερεάς Ελλάδας.
ΑΕΠΠ/978/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, η προσφεύγουσα εταιρεία επιδιώκει την ακύρωση, ανάκληση ή τροποποίηση της υπ’ αριθμ. 59971/15.10.2018 απόφασης του Διοικητή της 5ης Υγειονομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, με την οποία εγκρίθηκε το πρακτικό αξιολόγησης και αποσφράγισης του διαγωνισμού για την ανάδειξη αναδόχου «Υπηρεσιών Φύλαξης». Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την κάλυψη αναγκών φύλαξης για τις αποκεντρωμένες μονάδες της 5ης Υγεια, με προϋπολογισμό €216.000, εφόσον η προσφέρουσα θεωρεί ότι η ανάδειξη της παρεμβαίνουσας ήταν παράνομη, καθώς δεν κατέθεσε νόμιμα συμπληρωμένο ΤΕΥΔ και δεν προσκόμισε ασφαλιστική και φορολογική ενημερότητα.