ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/539/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:ζητείται η ακύρωση της 69776/24.6.2019 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών. Περαιτέρω, ακόμα κι αν παρίσταται αναγκαία, για συγκεκριμένους τεχνικούς λόγους, η αμεσότερη και προσωπική συμμετοχή της δανειοπαρόχου στην εκτέλεση της σύμβασης, εναπόκειτο στην ανάδοχο να προτείνει, ενδεχομένως, εναλλακτικούς τρόπους χρήσης των παρεχόμενων σ’ αυτή δάνειων πόρων για να υλοποιήσει με αποτελεσματικότερο τρόπο το αναληφθέν έργο (βλ. απόφαση της 7.4.2016, C-324/14, σκ. 57). Πρέπει δε να τονιστεί ότι δεδομένου ότι, σύμφωνα με το άρθρο 19 παρ. 1 του ν. 3316/2005 (βλ. σκ. 6) σε συνδυασμό με άρθρο 15.5 της ΕΣΥ οι μελέτες επιβάλλεται να υπογράφονται από τον εκπονήσαντα αυτές μελετητή εν προκειμένω από την εταιρεία ..... Α.Ε. από κανένα δε νομοθετικό, κανονιστικό ή συμβατικό κείμενο δεν απαιτείται συνυπογραφή από την ανάδοχο και κατ’ ακολουθίαν και την δανειοπάροχο της αναδόχου. Τέλος, επισημαίνεται ότι η δανειοπάροχος, εν τέλει, κληθείσα προς τούτο, δεν αρνήθηκε, αλλά συνυπέγραψε τις μελέτες, αναλαμβάνοντας την ευθύνη για την ορθότητά τους, όπως και υπέβαλε η ίδια νέα τεχνική πρόταση για το τμήμα Τανάγρα – Δαύλεια, όπως τούτο επιβεβαιώνεται και από το ΕΥΔ/ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ 8812/3.10.2019 έγγραφο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Προγραμμάτων ΕΣΠΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, γεγονός που επιβεβαιώνει, λόγω της ανάληψης της οικείας ευθύνης εκ μέρους της, πολλώ μάλλον, την ουσιαστική της συμμετοχή στην υλοποίησή τους. Δεν τεκμηριώνεται ούτε αποδεικνύεται επομένως, με βάση τα στοιχεία του φακέλου, η βασιμότητα της αποδιδόμενης στην εκκαλούσα παράβασης και κατ’ ακολουθία δεν στοιχειοθετείται η αποδιδόμενη παρατυπία και ο σχετικός λόγος επομένως πρέπει να γίνει δεκτός ως βάσιμος και να ακυρωθεί η προσβαλλόμενη απόφαση. Περαιτέρω, οι προβαλλόμενοι λόγοι που αφορούν στο δεύτερο εύρημα της έκθεσης ελέγχου, που συνίσταται στον «ανεπαρκή ορισμό του αντικειμένου της σύμβασης κατά τη δημοπράτηση, λόγω πλημμελειών της οριστικής μελέτης», πρέπει να απορριφθούν ως αλυσιτελείς. Και τούτο, διότι το ανωτέρω εύρημα δεν αποτελεί αιτιολογικό έρεισμα της προσβαλλόμενης απόφασης, αφού ο διαθέτων την αποφασιστική αρμοδιότητα Υπουργός [βλ. ν. 4314/2014 (Α΄ 265) με τον οποίο ρυθμίστηκαν τα ζητήματα διαχείρισης και ελέγχου των αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την προγραμματική περίοδο 2014-2020 και συγκεκριμένα το αρ. 12 παρ. 8 (α) τελευταίο εδάφιο αυτού, όπως αντικαταστάθηκε με το αρ. 41 παρ. 8 ν. 4569/2018 (Α΄ 179/11.10.2018) και ίσχυε κατά τον κρίσιμο χρόνο] επέβαλε την προσβαλλόμενη δημοσιονομική διόρθωση με ανάκτηση, στηριζόμενος αποκλειστικά στον πρώτο εύρημα όπως με σαφήνεια αναφέρεται στην προσβαλλόμενη απόφαση και αναλυτικά παρατίθεται στη σκέψη 26 της παρούσας.
Δέχεται την έφεση. Ακυρώνει την 69776/24.6.2019 απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜ.Ι/2299/2017
Δημοσιονομικη διόρθωση ποσού...Τέλος, στην ίδια ως άνω έκθεση ελέγχου (παρ. 3.3.1) αναφέρονται και οι ακόλουθες παρατυπίες: α) ότι διαπιστώθηκε πιστοποίηση εργασιών που πραγματοποιήθηκαν σε παρακείμενο χώρο του οικοπέδου, εκτός ρυμοτομικής – οικοδομικής γραμμής, το οποίο αποτελεί δημοτική έκταση (εύρημα υπ’ αριθμ. 10), β) ότι στο υπόγειο του κτηρίου δημιουργήθηκε παρανόμως επιπλέον χώρος και ότι επίσης εκτός σχεδίων δημιουργήθηκε και πόρτα – είσοδος στο υπόγειο από τον εξωτερικό προαύλιο χώρο (εύρημα υπ’ αριθμ. 11), γ) ότι από τον έλεγχο που διενεργήθηκε στα κτηριακά, διαπιστώθηκαν αποκλίσεις μεταξύ των εγκεκριμένων σχεδίων από τον ΕΟΤ και την πολεοδομία και των πραγματοποιηθέντων, όπως αλλαγή διαστάσεων και διαρρυθμίσεων των χώρων, διαστάσεων κουφωμάτων, αλλαγή όψεων (πόρτες, παράθυρα κ.λπ.), δημιουργία εξωτερικής εισόδου στο υπόγειο, διαφοροποιήσεις στον εξωτερικό χώρο (πέργκολα, φούρνος, σκάλα, ψησταριά) κ.λπ., κάτι που συνιστά και παραβίαση της υπουργικής απόφασης χαρακτηρισμού του κτηρίου ως διατηρητέου (εύρημα υπ’ αριθμ. 12), δ) ότι δεν προσκομίσθηκε θεωρημένη μελέτη από την Πυροσβεστική Υπηρεσία (εύρημα υπ’ αριθμ. 16), ε) ότι υπάρχουν πολλές αντικρουόμενες αναφορές στη μελέτη (εύρημα υπ’ αριθμ. 22), στ) ότι υπάρχουν διαφορές στις διαστάσεις μεταξύ του τοπογραφικού σχεδίου, των σχεδίων «κατόψεις» και της μελέτης του αιτήματος υπαγωγής (εύρημα υπ’ αριθμ. 23), ζ) ότι οι εκθέσεις ελέγχου του Π.Ο.Ε. δεν έγιναν εντός των χρονικών περιορισμών που προβλέπουν οι αποφάσεις συγκρότησης και είναι ελλιπείς κατά περιεχόμενο (εύρημα υπ’ αριθμ. 25), η) ότι η ΙΕ/2032/Π07/4/357/Ε/Ν.2601/98/17.4.2008 τροποποιητική απόφαση έχει κάποια προβλήματα στις αναφορές της και δημιουργεί σύγχυση (εύρημα υπ’ αριθμ. 27), θ) ότι στο υπόγειο δεν έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες (σοβάτισμα εσωτερικών τοίχων, κάλυψη σωληνώσεων κ.λπ.), ενώ έχει κατασκευαστεί και εσωτερική πόρτα (εύρημα υπ’ αριθμ. 28) και ι) ότι διαπιστώθηκαν διαφοροποιήσεις στο εξωτερικό τοιχίο, στην περιοχή κυρίας εισόδου – πόρτας, στις καμινάδες κ.λπ. (εύρημα υπ’ αριθμ. 29). Ωστόσο, ανεξαρτήτως αν οι εν λόγω παρατυπίες δύναται να αποτελέσουν επαρκή βάση για την επιβολή δημοσιονομικής διόρθωσης και μάλιστα για το σύνολο της επιχορήγησης, πάντως εν προκειμένω η εξέτασή τους παρίσταται αλυσιτελής, δεδομένου ότι οι η επιβολή ολικής δημοσιονομικής διόρθωσης βρίσκει αυτοτελές έρεισμα και στηρίζεται πλήρως στις λοιπές διαπιστωθείσες παρατυπίες (ευρήματα) που κρίθηκαν βάσιμες (βλ. σκέψη V).
ΕΣ/ΑΠΟΦΑΣΗ/ΤΜ.1/645/2018
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Αίτηση ακύρωσης της 2949/0052/17.10.2014 απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης - ανάκτησης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών (...)Με το δεύτερο λόγο έφεσης κατά ορθή εκτίμησή του, η εκκαλούσα προβάλλει παράβαση ουσιώδους διάταξης νόμου κατά την ερμηνεία και εφαρμογή της. Ειδικότερα προβάλλει ότι οι κρίσιμες αντηρίδες δεν αποτελούν υλικά που εντοπίστηκαν κατά τον έλεγχο εισκομισμένα προκειμένου να εκτελεστούν προγραμματισμένες εργασίες, αντίθετα, είχαν ενσωματωθεί, ως εκ τούτου νομίμως η εκτέλεση της οικείας εργασίας τιμολογήθηκε ενιαία με προσαύξηση κατά ποσοστό 18% για γενικά έξοδα και εργολαβικό όφελος, εσφαλμένως δε και κατά παράβαση των διατάξεων του άρθρου 53 της κωδικοποίησης της νομοθεσίας για την κατασκευή των δημοσίων έργων (ν. 3669/2008) επιβλήθηκε η προσβαλλόμενη δημοσιονομική διόρθωση - ανάκτηση. Ο λόγος αυτός, σύμφωνα και με τα εκτιθέμενα στη μείζονα σκέψη 4 της παρούσας, πρέπει να γίνει δεκτός ως νόμω και ουσία βάσιμοςΑκυρώνει την 2949/0052/17.10.2014 απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης - ανάκτησης του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/735/2021
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Ζητείται η ακύρωση άλλως η μεταρρύθμιση, της .../12.1.2017 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Επαγγελματικής Κατάρτισης Ενηλίκων (Α3) του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Με την απόφαση αυτή επιβάλλεται δημοσιονομική διόρθωση σε βάρος της εκκαλούσας ποσού 86.057,98 ευρώ, που αντιστοιχεί σε μέρος της α΄ δόσης για την υλοποίηση της πράξης με κωδικό ΟΠΣ 372153, που εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Διαρθρωτική προσαρμογή εργαζομένων και επιχειρήσεων εντός της οικονομικής κρίσης για επιχειρήσεις που απασχολούν 50 εργαζομένους και άνω» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013», συγχρηματοδοτούμενο από εθνικούς πόρους και πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.Με την προσβαλλόμενη απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης διατυπώνεται προσθέτως εισήγηση στον αρμόδιο διατάκτη (Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών του ΟΑΕΔ) για την έκδοση απόφασης ανάκτησης του προαναφερόμενου ποσού ως αχρεωστήτως καταβληθέντος.(....)Η προσκόμιση των εγγράφων κρίνεται αναγκαία προκειμένου το Δικαστήριο να σχηματίσει ασφαλή δικανική πεποίθηση και να αποφανθεί για την ουσιαστική και νομική βασιμότητα της επιβληθείσας με την πρώτη προσβαλλόμενη απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης και της επιβληθείσας με την δεύτερη προσβαλλόμενη απόφαση ανάκτησης και των κατ’ αυτών αιτιάσεων της εκκαλούσας. Αναβάλλει την έκδοση οριστικής απόφασης επί των εφέσεων αυτών.Διατάσσει την εκτέλεση από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Διεύθυνση Επαγγελματικής Κατάρτισης Ενηλίκων / Α3 και Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών / Διεύθυνση Β3) των διαλαμβανόμενων στο σκεπτικό και τη συμπλήρωση του φακέλου της υπόθεσης με την προσκόμιση του συνόλου των εγγράφων που προσδιορίζονται στη σκέψη 23 της παρούσας, εντός δύο (2) μηνών από την κοινοποίησή της.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/58/2024
Με την έφεση αυτή ζητείται η ακύρωση άλλως τροποποίηση της 828/ΕΦΔ236/24.2.2017 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης(...) Ενόψει τούτων προκύπτει ότι κατά την επιβολή της ένδικης διόρθωσης και ανάκτησης, δεν συνεκτιμήθηκαν, υπό το φως της αρχής της αναλογικότητας, οι συντρέχουσες περιστάσεις, η βαρύτητα της διαπιστωθείσας παράβασης και η αιτιώδης σχέση αυτής με την άρτια ή μη υλοποίηση και λειτουργικότητα της επίμαχης δράσης, ούτε αιτιολογήθηκε ειδικώς η ύπαρξη εύλογης σχέσης αναλογίας μεταξύ της επιβληθείσας διόρθωσης και της επίμαχης παρατυπίας. Λαμβάνοντας, περαιτέρω, υπ’ όψιν το μη ουσιώδες της διαπιστωθείσας παρατυπίας, ένεκα του τυπικού χαρακτήρα αυτής, αφού αφενός τα επιμέρους ποσά του καταλογισμού που αφορούν το μίσθωμα (ποσού 4.060 ευρώ) και τους παρακρατούμενους υπέρ του Δημοσίου φόρους (ποσού 18.627,84) καταβλήθηκαν/αποδόθηκαν στο Δημόσιο σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα από τη λήξη της επιλεξιμότητας των δαπανών και μάλιστα υπό τις περιστάσεις που διατείνεται το εκκαλούν, αφετέρου το χρηματοδοτηθέν έργο, όπως γίνεται δεκτό με την από ΑΠ 836/ΕΦΔ244/24.2.2017 απόφαση Ολοκλήρωσης της Πράξης του Δημάρχου..., έχει ολοκληρωθεί πλήρως και εμπροθέσμως τόσο ως προς το φυσικό όσο και ως προς το οικονομικό αντικείμενό του και το δικαιούχο εκκαλούν τήρησε τις υποχρεώσεις που ανέλαβε με την απόφαση ένταξης και συμμορφώθηκε στις τυχόν συστάσεις των ελεγκτικών οργάνων του ΕΦΔ και περαιτέρω συνεκτιμώντας ότι δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου ότι το ως άνω «τυπικό εύρημα» επέφερε ουσιώδη μεταβολή του φυσικού αντικειμένου του έργου ούτε ότι είχε επίπτωση επί του οικονομικού αντικειμένου αυτού ή επί του ενωσιακού προϋπολογισμού, το Δικαστήριο κρίνει ότι η προσβαλλόμενη απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης με ανάκτηση εκδόθηκε κατά παράβαση της αρχής της αναλογικότητας και για το λόγο αυτό, κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από το εκκαλούν, είναι ακυρωτέα, ως αντιβαίνουσα στην εν λόγω αρχή.
ΕΣ/ΤΜ.6/125/2020
Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεελέγχου – τηλεχειρισμού και ανίχνευσης διαρροών του δικτύου ύδρευσης του Δήμου..ζητείται η ανάκληση της 363/2019 Πράξης του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Περαιτέρω, ως προς τη δεύτερη διαπιστωθείσα με την προσβαλλόμενη Πράξη πλημμέλεια, με την κρινόμενη αίτηση και την ασκηθείσα υπέρ αυτής παρέμβαση προβάλλεται, μεταξύ άλλων, ότι η αιτιολογία της αριθμητικής βαθμολογίας των τεχνικών προσφορών, που αποτυπώθηκε στο Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, διαλαμβάνεται στο με αριθμ. πρωτ. 9209/24.6.2019 υπόμνημα της Επιτροπής, το οποίο διαβιβάσθηκε, μαζί με Πρακτικό, στην Οικονομική Επιτροπή του Δήμου με το με αριθμ. πρωτ. 9209/24.6.2019 έγγραφο. Ειδικότερα, με το προσκομισθέν 9209/24.6.2019 υπόμνημα η βαθμολόγηση των τεχνικών προσφορών των υποψηφίων από την Επιτροπή Διαγωνισμού αιτιολογείται με αναλυτικό τρόπο, για κάθε επιμέρους κριτήριο αξιολόγησης, τεκμηριώνεται δε με διεξοδική αναφορά στα συγκεκριμένα στοιχεία της κάθε προσφοράς, τα οποία αξιολόγησε η Επιτροπή σε σχέση με τα προβλεπόμενα και απαιτούμενα στη διακήρυξη επιμέρους χαρακτηριστικά και τις οριζόμενες τεχνικές προδιαγραφές. Ενόψει αυτών και σύμφωνα με όσα αναφέρονται στη σκέψη υπό στοιχείο ΙΙΙ της παρούσας, το Τμήμα κρίνει ότι η βαθμολογία εκάστου κριτηρίου αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, όπως αυτή αποτυπώνεται στο σχετικό Πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού, αιτιολογείται αναλυτικά, κατά τα ανωτέρω, στο προσκομισθέν 9209/24.6.2019 υπόμνημα της Επιτροπής, και, ως εκ τούτου, δεν στοιχειοθετείται, εν προκειμένω, παραβίαση των οριζόμενων στο άρθρο 311 παρ. 5 του ν. 4412/2016 (βλ. και άρθρο 2.3.2 της διακήρυξης), όπως βάσιμα προβάλλεται.Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει η υπό κρίση αίτηση και η ασκηθείσα υπέρ αυτής παρέμβαση να γίνουν δεκτές και να ανακληθεί η 363/2019 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, καθώς και ότι, εφόσον δεν διαπιστώθηκε άλλος νόμιμος διακωλυτικός της υπογραφής λόγος, δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης, μεταξύ του αιτούντος Δήμου και της εταιρείας «...», με αντικείμενο την «Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία συστήματος τηλεελέγχου – τηλεχειρισμού και ανίχνευσης διαρροών του δικτύου ύδρευσης του Δήμου …» και συμβατική δαπάνη 3.117.181,44 ευρώ, συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α..
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1/2022
Δημοσιονομική Διόρθωση:Με την αίτηση αυτή ζητείται να ανασταλεί η εκτέλεση της 67639/16.6.2021 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, (προφανώς εκ παραδρομής δε στην αίτηση αναγράφεται Τροφίμων αντί Επενδύσεων), με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της αιτούσας δημοσιονομική διόρθωση ποσού 47.298,72 ευρώ με ανάκτηση συνολικού ποσού 69.000,66 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων τόκων ποσού 21.701,94 ευρώ(....)Με τα δεδομένα αυτά και συνεκτιμώντας το ύψος του καταλογισθέντος ποσού, το Δικαστήριο πιθανολογεί ότι η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης δύναται να επιφέρει στην αιτούσα οικονομική βλάβη, η αποκατάσταση της οποίας σε περίπτωση ευδοκίμησης της έφεσης θα είναι ιδιαίτερα δυσχερής. Δέχεται την αίτηση.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/14/2024
Με την αίτηση αυτή ζητείται η αναστολή εκτέλεσης: α) της 3682/05.10.2023 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και β) κάθε συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης, προγενέστερης ή μεταγενέστερης και, ειδικότερα, της 2550/2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. (...) Κατ΄ακολουθία των ανωτέρω, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή και να ανασταλεί η εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης, μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η δίκη επί της με Α.Β.Δ. 3905/06.12.2023 έφεσης της αιτούσας.Δεκτής γενομένης της αιτήσεως πρέπει να επιστραφεί στην αιτούσα το καταβληθέν για την άσκησή της παράβολο (άρθρο 310 παρ. 1 του ν. 4700/2020). Το αίτημα για χορήγηση προσωρινής διαταγής έχει ήδη καταστεί άνευ αντικειμένου, διότι αυτή ήδη χορηγήθηκε με απόφαση της Προέδρου του Τμήματος στις 28.3.2024, μετά δε την έκδοση της παρούσας απόφασης αυτή παύει να ισχύει.Τέλος, το παρεπόμενο αίτημα για καταδίκη του Ελληνικού Δημοσίου στη δικαστική δαπάνη της αιτούσας πρέπει να απορριφθεί, ως μη νόμιμο, εφόσον η παρούσα διαδικασία παροχής προσωρινής δικαστικής προστασίας δεν διεξάγεται με όρους νίκης ή ήττας των διαδίκων μερών ώστε να τύχει εφαρμογής το άρθρο 314 του ν. 4700/2020, αλλά αποκλειστικά προς το συμφέρον της αιτούσας (ΕλΣυν αποφ. Ολ. 2717, 2261/2014, 2480,1017/2012, Εβδ. Τμ.38/2023, 12/2021, 2059/2020). Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει ό,τι κρίθηκε απορριπτέο. Δέχεται την αίτηση. Αναστέλλει την εκτέλεση της 3682/5.10.2023 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η δίκη επί της με Α.Β.Δ. 3905/06.12.2023 έφεσης της αιτούσας.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/16/2024
Με την αίτηση αυτή ζητείται η αναστολή εκτέλεσης: α) της 3684/05.10.2023 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και β) κάθε συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης, προγενέστερης ή μεταγενέστερης και, ειδικότερα, της 2551/2023 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Ενωσιακών Πόρων και Υποδομών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων. (...) Κατ΄ακολουθία, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να γίνει δεκτή, και να ανασταλεί η εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης, μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η δίκη επί της με Α.Β.Δ. 3945/09.12.2023 έφεσης του αιτούντος. Δεκτής γενομένης της αιτήσεως πρέπει να επιστραφεί στον αιτούντα το καταβληθέν για την άσκησή της παράβολο (άρθρο 310 παρ. 1 του ν. 4700/2020).Το αίτημα χορήγησης προσωρινής διαταγής έχει ήδη καταστεί άνευ αντικειμένου διότι αυτή ήδη χορηγήθηκε με απόφαση της Προέδρου του Τμήματος στις 28.3.2024, μετά δε την έκδοση της παρούσας απόφασης αυτή παύει να ισχύει. Τέλος, το παρεπόμενο αίτημα για καταδίκη του Ελληνικού Δημοσίου στη δικαστική δαπάνη του αιτούντος πρέπει να απορριφθεί ως μη νόμιμο, δοθέντος ότι η παρούσα διαδικασία παροχής προσωρινής δικαστικής προστασίας δεν διεξάγεται με όρους νίκης ή ήττας των διαδίκων μερών ώστε να τύχει εφαρμογής το άρθρο 314 του ν. 4700/2020, αλλά αποκλειστικά προς το συμφέρον του αιτούντος (ΕλΣυν αποφ. Ολ. 2717, 2261/2014, 2480,1017/2012, Εβδ. Τμ.38/2023, 12/2021, 2059/2020). Για τους λόγους αυτούς.Απορρίπτει ό,τι κρίθηκε απορριπτέο. .Δέχεται την αίτηση. Αναστέλλει την εκτέλεση της 3684/05.10.2023 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η δίκη επί της με Α.Β.Δ. 3945/09.12.2023 έφεσης του αιτούντος.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/0001/2022
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Με την αίτηση αυτή ζητείται να ανασταλεί η εκτέλεση: α) της …./16.6.2021 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων, (προφανώς εκ παραδρομής δε στην αίτηση αναγράφεται Τροφίμων αντί Επενδύσεων), με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος της αιτούσας δημοσιονομική διόρθωση ποσού 47.298,72 ευρώ με ανάκτηση συνολικού ποσού 69.000,66 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων τόκων ποσού 21.701,94 ευρώ και β) κάθε συναφούς πράξης της Διοίκησης, προγενέστερης ή μεταγενέστερης.(....)Με τα δεδομένα αυτά και συνεκτιμώντας το ύψος του καταλογισθέντος ποσού, το Δικαστήριο πιθανολογεί ότι η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης δύναται να επιφέρει στην αιτούσα οικονομική βλάβη, η αποκατάσταση της οποίας σε περίπτωση ευδοκίμησης της έφεσης θα είναι ιδιαίτερα δυσχερής. Δέχεται την αίτηση.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/736/2021
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Ζητείται η ακύρωση, άλλως η μεταρρύθμιση, της 15772/21.9.2015 απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης του Ειδικού Γραμματέα Διαχείρισης Τομεακών ΕΠ του ΕΚΤ. Με την απόφαση αυτή επιβάλλεται δημοσιονομική διόρθωση σε βάρος της εκκαλούσας ποσού 65.043,65 ευρώ, που προέρχεται από τη χρηματοδότηση της πράξης με κωδικό ΟΠΣ 370930, που εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Διαρθρωτική προσαρμογή εργαζομένων και επιχειρήσεων εντός της οικονομικής κρίσης για επιχειρήσεις άνω των 50 εργαζομένων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013», συγχρηματοδοτούμενο από εθνικούς πόρους και πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ). Η προσβαλλόμενη απόφαση περιέχει εισήγηση προς τον αρμόδιο διατάκτη για την έκδοση απόφασης ανάκτησης του αχρεωστήτως καταβληθέντος ποσού ως α΄ και β΄ δόση της επιχορήγησης.Με την υπό κρίση έφεση (ΑΒΔ …/17.6.2016), όπως αναπτύσσεται με το από 5.10.2020 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα της εκκαλούσας, ζητείται η ακύρωση άλλως η μεταρρύθμιση, της 40245/17.5.2016 απόφασης ανάκτησης της Προϊσταμένης της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (Β3) του Οργανισμού Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (ΟΑΕΔ). Με την απόφαση αυτή επιβάλλεται ανάκτηση σε βάρος της εκκαλούσας ποσού 69.459,09 ευρώ (α΄ και β΄ δόση επιχορήγησης συμπεριλαμβανομένης έντοκης προσαύξησης ποσού 3.799,90 ευρώ), που προέρχεται από χρηματοδότηση της πράξης με κωδικό ΟΠΣ 370930, που εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Διαρθρωτική προσαρμογή εργαζομένων και επιχειρήσεων εντός της οικονομικής κρίσης για επιχειρήσεις άνω των 50 εργαζομένων» του Επιχειρησιακού Προγράμματος (ΕΠ) «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013», συγχρηματοδοτούμενο από εθνικούς πόρους και πόρους του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ).(....)Η προσκόμιση των εγγράφων κρίνεται αναγκαία προκειμένου το Δικαστήριο να σχηματίσει ασφαλή δικανική πεποίθηση και να αποφανθεί για την ουσιαστική και νομική βασιμότητα της επιβληθείσας με την πρώτη προσβαλλόμενη απόφαση δημοσιονομικής διόρθωσης και της επιβληθείσας με την δεύτερη προσβαλλόμενη απόφαση ανάκτησης και των κατ’ αυτών αιτιάσεων της εκκαλούσας.Αναβάλλει την έκδοση οριστικής απόφασης επί των από 16.11.2015 (ΑΒΔ …/20.11.2015) και από 13.6.2016 (ΑΒΔ …/17.6.2016) εφέσεων της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία “… Α.Ε.”.Διατάσσει την εκτέλεση από τον Οργανισμό Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού (Διεύθυνση Οικονομικών Υπηρεσιών / Διεύθυνση Β3) των διαλαμβανόμενων στο σκεπτικό και τη συμπλήρωση του φακέλου της υπόθεσης με την προσκόμιση του συνόλου των εγγράφων που προσδιορίζονται στη σκέψη 20 της παρούσας, εντός δύο (2) μηνών από την κοινοποίησή της.
