×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/17/2021

Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Με την υπό κρίση αίτηση, ο αιτών επιδιώκει να ανασταλεί η εκτέλεση της … πράξης καταλογισμού του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος του καταλογισμός ποσού 378.980,00 ευρώ, που φέρεται ότι καταβλήθηκε αχρεωστήτως στον πρώην Δήμο …, στις υποχρεώσεις του οποίου ο αιτών υπεισήλθε αυτοδικαίως (ν. 3852/2010, άρθρο 1 παρ. 2 περ. 7.6 και άρθρο 283 παρ. 1), προερχόμενο από χρηματοδότηση του επενδυτικού του σχεδίου «…» (κωδικός 98205/05 2234/364), που εντάχθηκε στο Μέτρο 2.1 «Βασικές υπηρεσίες και ανάπλαση χωριών σε αγροτικές περιοχές» του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη –Ανασυγκρότηση της Υπαίθρου 2000-2006», συγχρηματοδοτούμενο από ενωσιακούς και εθνικούς πόρους.(....)Εξάλλου, σύμφωνα με τα μνημονευόμενα στην προηγούμενη σκέψη μοναδικά στοιχεία των οποίων γίνεται επίκληση και προσκομίζονται, δεν υφίσταται οποιοδήποτε αρνητικό ταμειακό υπόλοιπο, αντίθετα προκύπτει συνολικό υπόλοιπο 2.988.146,34 ευρώ, ο δε ισχυρισμός του αιτούντος περί αρνητικού υπολοίπου ύψους 154.434,25 ευρώ στηρίζεται σε εκτιμήσεις υπό αίρεση. Επομένως, δεν καθίσταται δυνατή η πιθανολόγηση οικονομικής βλάβης, δυσχερώς επανορθώσιμης σε περίπτωση ευδοκίμησης της έφεσης, από την προσβαλλόμενη πράξη δημοσιονομικής διόρθωσης ποσού 378.980,00 ευρώ, και ο προβαλλόμενος λόγος στο σύνολό του πρέπει να απορριφθεί ως ουσία αβάσιμος. Απορρίπτει την από 19.1.2021 (ΑΒΔ …) αίτηση.


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/13/2021

ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ:Με την από 9.10.2019 (Α.Β.Δ. …) αίτηση, ο αιτών επιδιώκει να ανασταλεί η εκτέλεση: α) της … απόφασης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος του δημοσιονομική διόρθωση και ανάκτηση ποσού 31.154,19 ευρώ, πλέον νομίμων τόκων, β) της από 14.3.2018 έκθεσης αποτελεσμάτων ελέγχου της Μονάδας Ελέγχων της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής του Προγράμματος  «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2014 – 2020», γ) της … απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων(....)Με την από 6.11.2020 (Α.Β.Δ. …) αίτηση, για την άσκηση της οποίας δεν απαιτείται η καταβολή παραβόλου (βλ. άρθρο 308 παρ. 3 του ν. 4700/2020), ο αιτών επιδιώκει να ανασταλεί η εκτέλεση α)της ... απόφασης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, τροποποιητική της … προγενέστερης απόφασης του ίδιου οργάνου, με την οποία επιβλήθηκε σε βάρος του δημοσιονομική διόρθωση και ανάκτηση ποσού 31.154,19 ευρώ, που φέρεται ότι καταβλήθηκε σε αυτό αχρεωστήτως, προερχόμενο από χρηματοδότηση του έργου «Ανάπλαση οικισμού … Δήμου …», με κωδικό ΟΠΣ 181516, που έχει ενταχθεί στο Μέτρο 7 «Βασικές υπηρεσίες και ανάπλαση χωριών σε αγροτικές περιοχές» του Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2014 – 2020», ως συνεχιζόμενη πράξη του Μέτρου 322 «Ανακαίνιση και ανάπτυξη χωριών» του Προγράμματος «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2007 – 2013», β) της από 14.3.2018 έκθεσης αποτελεσμάτων ελέγχου της Μονάδας Ελέγχων της Ειδικής Υπηρεσίας Εφαρμογής του Προγράμματος  «Αγροτική Ανάπτυξη της Ελλάδας 2014 – 2020», γ) της 4639/9.9.2020 απόφασης του Γενικού Γραμματέα Αγροτικής Πολιτικής και Διαχείρισης Κοινοτικών Πόρων, με την οποία διαπιστώθηκε ότι έγιναν εν μέρει δεκτές οι αντιρρήσεις του αιτούντος κατά της 1272/9.3.2020 απόφασης του ίδιου οργάνου και έπαυσε η αναζήτηση του ποσού των 69.705,48 ευρώ ως αχρεωστήτως καταβληθέντος (....)Με τα δεδομένα αυτά και συνεκτιμώντας το ύψος του καταλογισθέντος ποσού (31.154,19 ευρώ), το Τμήμα πιθανολογεί ότι η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης απόφασης δημοσιονομικής διόρθωσης και ανάκτησης δύναται να προξενήσει στον αιτούντα οικονομική βλάβη, η αποκατάσταση της οποίας σε περίπτωση ευδοκίμησης της έφεσης θα είναι ιδιαίτερα δυσχερής.Συνεκδικάζει τις από 9.10.2019 και 6.11.2020 αιτήσεις.Καταργεί την δίκη που άνοιξε με την από 9.10.2019 αίτηση.Δέχεται την από 6.11.2020 αίτηση.Αναστέλλει την εκτέλεση της της ….. απόφασης του Υφυπουργού Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων, μέχρις ότου περατωθεί ή καταργηθεί η επί της με Α.Β.Δ. … έφεσης του αιτούντος δίκη.


ΕλΣυν.Τμ.7/3/2018

ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΔΗΜΟΥ: ζητείται να ανασταλεί η εκτέλεση της 1/2016 πράξης της Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου..Στην υπό κρίση υπόθεση, από τις πράξεις διοικητικού προσδιορισμού φόρου της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων για τα φορολογικά έτη 2015 και 2016, που επικαλείται και προσκομίζει ο αιτών, προκύπτει ότι τα οικογενειακά εισοδήματά του, κατά τα έτη αυτά, ανήλθαν στα ποσά των 14.463,70 ευρώ και 15.486,98 ευρώ, αντίστοιχα. Περαιτέρω, κατά τα γνωστά στο Δικαστήριο, ο αιτών έχει καταλογιστεί επίσης με τις 1 έως 5/2017 πράξεις της ίδιας ως άνω Επιτρόπου, με το συνολικό ποσό των 569.400,45 ευρώ. Με τα δεδομένα αυτά πιθανολογείται ότι η άμεση εκτέλεση της προσβαλλόμενης καταλογιστικής πράξης θα επιφέρει στον αιτούντα ανεπανόρθωτη, άλλως δυσχερώς επανορθώσιμη επίσης οικονομική βλάβη. Συνεπώς, πρέπει, κατ’ αποδοχή της αίτησης, να διαταχθεί η αναστολή εκτέλεσής της και η επιστροφή του καταβληθέντος παραβόλου στον αιτούντα.


ΕΣ/ΤΜ.6/531/2020

Καταλογισμός...Με την υπό κρίση αίτηση, όπως αυτή αναπτύσσεται με το από 12.2.2020 υπόμνημα, ο αιτών προβάλλει, μεταξύ άλλων, ότι η βλάβη του από την εκτέλεση της ... καταλογιστικής απόφασης είναι και ηθική. Ο λόγος, ωστόσο, αυτός είναι απορριπτέος, διότι η προβαλλόμενη ηθική βλάβη του αιτούντος παρίσταται ευχερώς επανορθώσιμη σε περίπτωση αποδοχής της έφεσης (βλ. Ε.Σ. VII Tμ. 1312/2019). Περαιτέρω, ο αιτών προβάλλει, ως λόγο αναστολής, ότι η άμεση καταβολή του καταλογισθέντος σε βάρος του, με τη ... απόφαση, ποσού, το οποίο ανέρχεται σε 49.678,32 ευρώ, θα του επιφέρει ανεπανόρθωτη ή οπωσδήποτε δυσχερώς επανορθώσιμη οικονομική βλάβη. Προς απόδειξη δε των ισχυρισμών του προσκομίζει, μεταξύ άλλων, αντίγραφα πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου εισοδήματος φορολογικών ετών 2016, 2017 και 2018, από τα οποία προκύπτει ότι το ατομικό φορολογητέο εισόδημά του ανήλθε σε 18.843,33, 18.626,61 και 18.868,72 ευρώ, αντίστοιχα. Κατόπιν αυτών και συνεκτιμώντας το σύνολο των προσκομιζόμενων εγγράφων, τα οποία επικαλείται στο υπό κρίση δικόγραφο ο αιτών, καθώς και το ύψος του καταλογισθέντος σε βάρος του ποσού (49.678,32 ευρώ), το Δικαστήριο πιθανολογεί ότι η άμεση καταβολή του θα προκαλέσει κίνδυνο δυσχερώς επανορθώσιμης οικονομικής βλάβης του αιτούντος, σε περίπτωση ευδοκίμησης της ασκηθείσας έφεσής του. Κατά συνέπεια, συντρέχει, εν προκειμένω, ειδικός λόγος που δικαιολογεί τη χορήγηση της αιτούμενης αναστολής εκτέλεσης.


ΕΣ/ΤΜΗΜΑ ΠΡΩΤΟ/877/2025

Η απόφαση 877/2025 του Πρώτου Τμήματος του Ελεγκτικού Συνεδρίου αφορά την έφεση της κληρονόμου υπαλλήλου, κατά απόφασης καταλογισμού της Α.Α.Δ.Ε. Το αρχικό ποσό καταλογισμού ήταν 203.199,09 ευρώ (έλλειμμα 191.987,05 ευρώ συν τόκοι) για ταμειακό έλλειμμα που φέρεται να προκάλεσε ο αποβιώσας πατέρας της, πρώην υπάλληλος Πρωτοδικείου Ηρακλείου, στη διαχείριση της Δ.Ο.Υ. Ηρακλείου. Το Δικαστήριο απέρριψε τους λόγους περί της ιδιότητας της κληρονόμου και της υπαιτιότητας του πατρός της. Όμως, εφάρμοσε την αρχή της αναλογικότητας λόγω της έλλειψης ανάμειξης της εκκαλούσας στο έλλειμμα και της προσωπικής της κατάστασης. Ως αποτέλεσμα, το καταλογισθέν κεφάλαιο περιορίστηκε σε 20.000,00 ευρώ και η εκκαλούσα απαλλάχθηκε πλήρως από τους τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.


ΕΣ/Τ7/13/2006

Για τις περιπτώσεις όμως των δημοτικών εκείνων επιχειρήσεων στους σκοπούς των οποίαν περιλαμβάνεται και η πραγματοποίηση εσόδων, τότε μόνο η αύξηση του κεφαλαίου τους με καταβολή του αντίστοιχου ποσού από το Δήμο δεν είναι επιτρεπτή όταν ο προέχων ή ο μοναδικά ενεργός σκοπός τους είναι η πραγματοποίηση εσόδων.


ΕΣ/Τ7/13/2006

Για τις περιπτώσεις όμως των δημοτικών επιχειρήσεων στους σκοπούς των οποίον περιλαμβάνεται και η πραγματοποίηση εσόδων, η αύξηση του κεφαλαίου τους δεν είναι επιτρεπτή, όταν ο προέχων ή ο μοναδικά ενεργός σκοπός τους είναι η πραγματοποίηση εσόδων.Επιπροσθέτως, η χρηματοδότηση αυτή συνιστά και ανεπίτρεπτη κρατική ενίσχυση και παραβιάζει το άρθρο 87 παρ. 1 της Συνθήκης της Ε. Κ.


ΕΣ/ΤΜ.6/629/2020

Υπόλογος νομικού προσώπου....Περαιτέρω, ο αιτών προβάλλει, ως λόγο αναστολής, ότι η άμεση καταβολή του καταλογισθέντος σε βάρος του, με τη 12/2017 Πράξη του Β΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, ποσού, το οποίο ανέρχεται σε 109.353,91 ευρώ, θα του επιφέρει ανεπανόρθωτη ή οπωσδήποτε δυσχερώς επανορθώσιμη οικονομική βλάβη, επικαλούμενος και τις οφειλές του για ασφαλιστικές εισφορές προς τον Ο.Α.Ε.Ε. ( ήδη Ε.Φ.Κ.Α.), καθώς και την επιβολή βαρών σε ακίνητα ιδιοκτησίας του, λόγω απαιτήσεων της Συνεταιριστικής Τράπεζας ... και της .... Τράπεζας. Προς απόδειξη δε των ισχυρισμών του προσκομίζει αντίγραφα δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικών ετών 2018, 2017 και 2016, από τα οποία προκύπτει ότι ο αιτών απέκτησε: α) κατά το έτος 2018, καθαρό εισόδημα από άσκηση ατομικής αγροτικής δραστηριότητας ύψους 27.222,37 ευρώ, ακαθάριστο εισόδημα από εκμίσθωση ακινήτων ύψους 12.735,00 ευρώ και απαλλασσόμενα από το φόρο ή με ειδικό τρόπο φορολογούμενα εισοδήματα ύψους 2.480,17 ευρώ, β) κατά το έτος 2017, καθαρό εισόδημα από άσκηση ατομικής αγροτικής δραστηριότητας ύψους 9.469,22 ευρώ, ακαθάριστο εισόδημα από εκμίσθωση ακινήτων ύψους 12.735,00 ευρώ και απαλλασσόμενα από το φόρο ή με ειδικό τρόπο φορολογούμενα εισοδήματα ύψους 927,82 ευρώ και γ) κατά το έτος 2016, καθαρό εισόδημα από άσκηση ατομικής αγροτικής δραστηριότητας ύψους 2.992,29 ευρώ, ακαθάριστο εισόδημα από εκμίσθωση ακινήτων ύψους 13.560,00 ευρώ και απαλλασσόμενα από το φόρο ή με ειδικό τρόπο φορολογούμενα εισοδήματα ύψους 841,79 ευρώ. Επιπλέον, προσκομίζει αφενός μεν τις με αριθμ. πρωτ. 444/2019/223710 και 444/2019/223568 αιτήσεις ρύθμισης του ... του ...., σύμφωνα με τις οποίες ο αιτών βαρύνεται με την καταβολή μηνιαίας δόσης ποσού 91,52 ευρώ για την εξυπηρέτηση υπό ρύθμιση οφειλής του προς τον ..., συνολικού ποσού 10.982,77 ευρώ, καθώς και με την καταβολή μηνιαίας δόσης ποσού 50,07 ευρώ για την εξόφληση υπό ρύθμιση οφειλής του προς τον ίδιο φορέα, συνολικού ποσού 5.057,08 ευρώ, αφετέρου δε έγγραφα του Κτηματολογικού Γραφείου ...., καθώς και του Υποθηκοφυλακείου ... σχετικά με τα εμπράγματα βάρη (εγγραφή υποθήκης / προσημείωση υποθήκης), που έχουν επιβληθεί σε ακίνητα ιδιοκτησίας του. Κατόπιν αυτών και συνεκτιμώντας το σύνολο των προσκομιζόμενων εγγράφων, τα οποία επικαλείται στο υπό κρίση δικόγραφο ο αιτών, καθώς και το ύψος του καταλογισθέντος σε βάρος του ποσού (109.353,91 ευρώ), το Δικαστήριο πιθανολογεί ότι η άμεση καταβολή του θα προκαλέσει κίνδυνο δυσχερώς επανορθώσιμης οικονομικής βλάβης του αιτούντος, σε περίπτωση ευδοκίμησης της από 7.1.2020 ασκηθείσας έφεσης. Κατά συνέπεια, συντρέχει, εν προκειμένω, ειδικός λόγος που δικαιολογεί τη χορήγηση της αιτούμενης αναστολής εκτέλεσης.Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, το Τμήμα κρίνει ότι πρέπει η υπό κρίση αίτηση να γίνει δεκτή και να ανασταλεί, ως προς τον αιτούντα, η εκτέλεση της 12/2017 Πράξης του Β’ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, μέχρι να εκδοθεί οριστική απόφαση για την έφεση που έχει ασκήσει κατά της Πράξης αυτής ή μέχρι την κατάργηση της ανοιγείσας με την έφεση αυτή δίκης. Μετά την παραδοχή της αίτησης, πρέπει να επιστραφεί στον αιτούντα το παράβολο που κατέθεσε για την άσκησή της (βλ. άρθρο 51 παρ. 2 του π.δ. 1225/1981, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 83 παρ. 2 του ν. 4055/2012, Α΄ 51, καθώς και άρθρο 73 παρ. 4 του ν. 4129/2013).


ΝΣΚ/371/2007

Κατά νόμο δυνατότητα αποδοχής αιτήματος, τελούντος σε αποστρατεία πυροσβεστικού υπαλλήλου (πυρονόμου), περί υπαγωγής του στις διατάξεις του ΠΔ 370/1987 ή του Ν 2190/1994.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ο αιτών δεν δύναται κατά νόμο να υπαχθεί στις διατάξεις του ΠΔ 370/1987, διότι οι διατάξεις αυτές δεν έχουν αναδρομική ισχύ και σε κάθε περίπτωση η πράξη της αποστρατείας του έχει καταστεί απρόσβλητη και ο χρόνος που έχει διαρρεύσει μεταξύ αυτής και της υποβολής του αιτήματός του δεν είναι εύλογος προς τυχόν ανάκλησή της. Τέλος ο αιτών δεν έχει οποιαδήποτε προϋπόθεση για την εφαρμογή στην περίπτωσή του των διατάξεων του Ν 2190/1994.


ΕΣ/ΚΛΙΜ.Β/1/2019

ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Ως εκ τούτου, θα πρέπει να κηρυχθούν εν μέρει ορθώς έχοντες οι λογαριασμοί της διαχείρισης του Δήμου .....-....., οικονομικού έτους 2008, και να καθοριστεί το χρηματικό υπόλοιπο της 31 Δεκεμβρίου 2008, που θα μεταφερθεί στο επόμενο οικονομικό έτος 2009, στο ποσό του ενός εκατομμυρίου τετρακοσίων τριάντα οκτώ χιλιάδων είκοσι τριών ευρώ και ενός λεπτού (1.438.023,01€).


ΝΣΚ/116/2018

Ποιος είναι ο αρμόδιος φορέας, μεταξύ ΟΓΑ, ΕΟΠΥΥ και ΕΦΚΑ, για τη χορήγηση βεβαίωσης απόδοσης φόρου στην Κλινική "Ψ..Κ..Τ..Ι..Χ..".(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ., ως καθολικός διάδοχος του Κλάδου Υγείας του ΟΓΑ, υπεισήλθε από τις 2-9-2011 στα δικαιώματα και στις υποχρεώσεις του ΟΓΑ, που απορρέουν από συμβάσεις που αυτός είχε συνάψει με την Κλινική "Ψ..Κ..Τ..Ι..Χ.." και ήταν ισχυρές κατά την ως άνω ημερομηνία, υπό την ιδιότητά του δε αυτή εισέπραξε το χρεωστικό υπόλοιπο των 235.698,74 ευρώ από την Κλινική και επομένως είναι αρμόδιος να χορηγήσει βεβαίωση περί του παρακρατηθέντος φόρου στην αιτούσα Κλινική. (ομόφ.)