ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/1071/2024
Τύπος: Νομολογία Ελεγκ. Συνεδρίου
Με την ένδικη έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 10.3.2020 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση α) της 5/30.6.2017 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Υγείας, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, πρώην Γενικού Προξένου της Ελλάδας στη Ζυρίχη, ως β΄ υπολόγου του 14450/1996 χρηματικού εντάλματος προπληρωμής, συνολικό ποσό ύψους 8.786,52 ευρώ (2.928,84 ευρώ ως κύρια οφειλή και 5.857,68 ευρώ ως προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής), λόγω μη υποβολής δικαιολογητικών απόδοσης λογαριασμού για τη διαχείριση του προϊόντος του ανωτέρω Χ.Ε.Π. και β) κάθε άλλης συναφούς πράξης της Διοίκησης. Η υπό κρίση έφεση απαραδέκτως στρέφεται κατά κάθε άλλης συναφούς πράξης, η οποία δεν προσδιορίζεται ειδικώς και συνεπώς, κατά το μέρος αυτό πρέπει να απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης. Κατά τα λοιπά, η έφεση, για την οποία έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (με το 328477528950 0508 0063 ηλεκτρονικό παράβολο), έχει ασκηθεί νομότυπα και εμπρόθεσμα και επομένως, πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω ως προς τη βασιμότητά της.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΕΣ/ΤΜΗΜΑ V/1070/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 10.3.2020 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση της α) 1/28.6.2017 πράξης του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Υπουργείο Υγείας, με την οποία καταλογίστηκε εις βάρος του εκκαλούντος, πρώην Προξένου της Ελλάδας στη Ζυρίχη της Ελβετίας, ως β΄ υπολόγου του 28162/1996 χρηματικού εντάλματος προπληρωμής το συνολικό ποσό των 70.292,28 ευρώ (ισόποσο ποσό 23.952.096 δραχμών), το οποίο αναλύεται σε κεφάλαιο 23.430,76 ευρώ (ισόποσο ποσό 7.984.032 δραχμών), και προσαυξήσεις 46.861,52 ευρώ (ισόποσο ποσό 15.968.064 δραχμών), λόγω μη υποβολής δικαιολογητικών απόδοσης λογαριασμού για τη διαχείριση του προϊόντος του ανωτέρω Χ.Ε.Π. και β) κάθε άλλης συναφούς πράξης της Διοίκησης. Η έφεση αυτή κατά το μέρος που στρέφεται κατά κάθε άλλης συναφούς εκτελεστής διοικητικής πράξης, η οποία δεν προσδιορίζεται ειδικώς, πρέπει να απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης. Κατά τα λοιπά η ένδικη έφεση, για την οποία καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (βλ. το υπ’ αριθμ. 328477669950 0508 0097 e-παράβολο) έχει ασκηθεί εμπρόθεσμα και νομότυπα και επομένως είναι τυπικά δεκτή και πρέπει να ερευνηθεί περαιτέρω ως προς την ουσιαστική της βασιμότητα
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/240/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με τα από 5.10.2021 και 8.10.2021 νομίμως κατατεθέντα υπομνήματα, ο εκκαλών, Υπολοχαγός Υγειονομικού Ιατρών (ΥΙ) ε.α., ζητεί την ακύρωση της ...πράξης του Αρχηγού του Γενικού Επιτελείου Στρατού (Διεύθυνση Οικονομικού/3α), με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του ποσό 129.415,92 ευρώ, ως αποζημίωση του Ελληνικού Δημοσίου λόγω παραίτησής του από τις ένοπλες δυνάμεις πριν από τη συμπλήρωση του προβλεπόμενου χρόνου υποχρεωτικής παραμονής σ’ αυτές. Η ένδικη έφεση, για την οποία καταβλήθηκε το προσήκον παράβολο (με το με κωδικό 404404312951 1122 0081 δεσμευμένο ηλεκτρονικό παράβολο), έχει ασκηθεί νομότυπα και εμπρόθεσμα και, επομένως, πρέπει να εξετασθεί περαιτέρω ως προς τη βασιμότητά της.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/523/2024
Με την κρινόμενη έφεση, όπως οι λόγοι αυτής αναπτύσσονται με το από 16.2.2024 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται παραδεκτώς η ακύρωση της 3/2021 καταλογιστικής πράξης του Αναπληρωτή Επιτρόπου της Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην Π.Ε. Χανίων, με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος της εκκαλούσας ως εξ αδιαθέτου κληρονόμου του αποβιώσαντος πατρός της Δημητρίου Μπιτσάκη και υπέρ του Δήμου Χανίων, το συνολικό ποσό των 3.130,00 ευρώ, που αντιστοιχεί σε προνοιακό επίδομα βαριάς αναπηρίας, που φέρεται να εισέπραξε ο αποβιώσας αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 1.1.2011 έως 31.10.2011. Αντίθετα, η έφεση, κατά το μέρος αυτής με το οποίο ζητείται η ακύρωση του 5/2020 Φύλλου Μεταβολών και Ελλείψεων, του 204/3.2.2021 χρηματικού καταλόγου, καθώς και του 48241/29/9/2020 εγγράφου του Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στην ΠΕ Χανίων πρέπει να απορριφθεί ως απαράδεκτη, καθόσον αυτά συνιστούν έγγραφα της διοικητικής διαδικασίας και στερούνται εκτελεστότητας. Τέλος, η έφεση αυτή θα πρέπει ν’ απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης κατά το μέρος αυτής, με το οποίο ζητείται η ακύρωση κάθε άλλης συναφούς προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1254/2024
Όπως κρίθηκε με την ως άνω, 152/2024, Απόφαση του Τμήματος, με το κρινόμενο ένδικο βοήθημα, το οποίο νομίμως παραπέμφθηκε στο Ελεγκτικό Συνέδριο με την 370/2022 απόφαση του Μονομελούς Διοικητικού Πρωτοδικείου Λιβαδειάς και, κατ’ ορθό νομικό χαρακτηρισμό, συνιστά έφεση, ζητείται παραδεκτά η ακύρωση της εγγραφής του εκκαλούντος στον βεβαιωτικό κατάλογο του Ε.Φ.Κ.Π.Π. Δήμου Σκύδρας για το ποσό των 16.299 ευρώ, το οποίο αντιστοιχεί σε έλλειμμα που φέρεται ότι προκλήθηκε στη διαχείριση του τελευταίου από την αχρεώστητη εκ μέρους του καταβολή ισόποσων αποδοχών στην αποσπασμένη υπάλληλο Μαρία Αντωνίου. Τούτο διότι η ως άνω εγγραφή, ως η μόνη προσδιορίζουσα το εκ της ως άνω αιτίας ποσό της οφειλής του εκκαλούντος, επέχει, εν προκειμένω, θέση εκτελεστού νόμιμου τίτλου, ήτοι καταλογιστικής πράξης. Αντιθέτως, απαραδέκτως ζητείται η ακύρωση της 300/20.3.2015 ατομικής ειδοποίησης του Προέδρου του Ε.Φ.Α.Κ.Π.Π. Δήμου Σκύδρας, αφού αυτή συνιστά έγγραφο πληροφοριακού χαρακτήρα και, ως εκ τούτου, στερείται εκτελεστότητας. Τέλος η έφεση αυτή θα πρέπει ν΄ απορριφθεί ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης και κατά το μέρος αυτής, με το οποίο ζητείται η ακύρωση κάθε άλλης συναφούς πράξης της Διοίκησης.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/791/2024
Με την υπό κρίση έφεση, για την άσκηση της οποίας έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (βλ. το με κωδικό πληρωμής 548301430953 0529 0045 δεσμευμένο ηλεκτρονικό παράβολο), ζητείται η ακύρωση 1) της 269769/2207/4.7.2017 καταλογιστικής απόφασης του Αντιπεριφερειάρχη Περιφερειακής Ενότητας Κιλκίς της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, με την οποία καταλογίστηκε ο εκκαλών, πρώην υπάλληλος της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Κιλκίς, με το ποσό των τριάντα οκτώ χιλιάδων εκατόν επτά ευρώ και πενήντα έξι λεπτών (38.107,56 ευρώ), το οποίο φέρεται ότι καταβλήθηκε σε αυτόν αχρεώστητα λόγω μετάταξής του από τον κλάδο ΥΕ στον κλάδο ΔΕ με τη χρήση πλαστού τίτλου σπουδών, ως εισπραχθείσα αποζημίωση λόγω υπερωριακής εργασίας κατά το χρονικό διάστημα απόσπασης και διάθεσής του σε βουλευτικό γραφείο, και συγκεκριμένα από 14.02.2003 (ημερομηνία ανάληψης υπηρεσίας στο γραφείο του βουλευτή) έως 17.06.2011 (ημερομηνία άρσης απόσπασης και διάθεσης), και 2) κάθε άλλης συναφούς προγενέστερης ή μεταγενέστερης πράξης ή παράλειψης της διοίκησης.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/1062/2024
Με την υπό κρίση έφεση, όπως αναπτύσσεται με τα από 20.6.2023 και 22.6.2023 υπομνήματα, ζητείται η ακύρωση της 32/2.3.2021 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δημοτικής Επιχείρησης Ύδρευσης Αποχέτευσης Καλαμάτας (εφεξής Δ.Ε.Υ.Α.Κ.), με την οποία καταλογίστηκε σε βάρος του εκκαλούντος, πρώην υπαλλήλου της Επιχείρησης με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου, ποσό 2.723,53 ευρώ, που φέρεται να του καταβλήθηκε αχρεώστητα ως επίδομα ισολογισμού κατά τα έτη 2017, 2018 και 2019. Για την άσκηση της ένδικης έφεσης καταβλήθηκε το νόμιμο παράβολο (590885032953 1211 0082 ηλεκτρονικό παράβολο της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων), αυτή δε έχει ασκηθεί νόμιμα και εμπρόθεσμα και επομένως πρέπει να εξεταστεί περαιτέρω κατά τη βασιμότητά της.
ΕΣ/ΤΜ.1/1228/2014
ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΟΡΘΩΣΗ-ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ: Με την έφεση αυτή επιδιώκεται η ακύρωση της 22830/ΕΦΑ 5147/20.12.2007 πράξης καταλογισμού της Γενικής Γραμματείας Έρευνας και 2 Τεχνολογίας (ΓΓΕΤ) του Υπουργείου Ανάπτυξης, καθώς και κάθε άλλης συναφούς πράξης.(.....)Κατ’ ακολουθία αυτών που στις προηγούμενες σκέψεις κρίθηκαν, πρέπει να γίνει εν μέρει δεκτή η υπό κρίση έφεση ως προς το ποσό ύψους 2.689,85 ευρώ, που αφορά στην αμοιβή του ………… για το παραδοτέο «προϋπολογισμός», να μεταρρυθμιστεί η προσβαλλόμενη πράξη και να περιοριστεί το καταλογισθέν ποσό των 9.373,89 ευρώ στο ποσό των 6.684,04 ευρώ. Τέλος, το Δικαστήριο, λόγω της εν μέρει νίκης και ήττας των διαδίκων, συμψηφίζει τα δικαστικά έξοδα μεταξύ τους (άρθρο 275 παρ. 1 του Κώδικα Διοικητικής Δικονομίας, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του ν. 2717/1999, σε συνδυασμό με το άρθρο 123 του π.δ/τος 1225/1981, όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 12 παρ. 2 του ν. 3472/2006). Δέχεται εν μέρει την έφεση. Μεταρρυθμίζει την προσβαλλόμενη πράξη. Περιορίζει το ποσό του καταλογισμού στο ποσό των 6.684,04 ευρώ.
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/664/2024
Με την έφεση αυτή, όπως οι λόγοι της αναπτύσσονται με το από 29.9.2022 νομίμως κατατεθέν υπόμνημα, ζητείται η ακύρωση: α) της 2/79195/ΕΣΕΛ/26.10.2017 απόφασης του Προϊστάμενου της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών, με την οποία καταλογίσθηκε σε βάρος του εκκαλούντος, πρώην Προϊσταμένου της Γραμματείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και ήδη πολιτικού συνταξιούχου, το συνολικό ποσό των 24.390,82 ευρώ, που αντιστοιχεί σε αποδοχές ύψους 23.912,57, που φέρεται ότι έλαβε αχρεωστήτως από τον Νοέμβριο του 2011 έως τον Αύγουστο του 2016, ως Προϊστάμενος Γραμματείας του ως άνω Πανεπιστημίου, λόγω μη ορθού υπολογισμού τους, κατά παράβαση του άρθρου 28 παρ. 4 του ν. 4009/2011, καθώς και σε πρόστιμο ύψους 478,25 ευρώ (2% επί του ως άνω αχρεωστήτως ληφθέντος ποσού) σύμφωνα με το άρθρο 16 παρ. 2 εδάφ. δεύτερο του ν. 3492/2006, β) της απόφασης της Επιτροπής Συντονισμού Ελέγχων (Ε.Σ.ΕΛ.) της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων του Υπουργείου Οικονομικών που ελήφθη στη συνεδρίαση με αρ. 48/3.6.2016 (Θέμα 5ο), με την οποία απορρίφθηκαν οι ΕΜΠ 52/1.3.2016 αντιρρήσεις του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κατά του ευρήματος 10 της 3456/2015 έκθεσης αποτελεσμάτων τακτικού ελέγχου στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, γ) του ευρήματος 10 και των επί αυτού συστάσεων με αρ. 1 και 2 της ως άνω έκθεσης και δ) κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης. Η ανωτέρω έφεση απαραδέκτως στρέφεται αφενός μεν κατά των υπό στοιχ. β΄ και γ΄ προσβαλλόμενων πράξεων, οι οποίες, ως προπαρασκευαστικές πράξεις της μεταγενεστέρως εκδοθείσας 2/79195/26.10.2017 πράξης καταλογισμού του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Δημοσιονομικών Ελέγχων, στερούνται εκτελεστού χαρακτήρα (βλ. Ελ. Συν. Ι Τμ. 168, 1980/2016, 5185/2015, 498/2013, 2219/2012, 3225/2011), αφετέρου δε κατά κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης, ως αόριστη και ανεπίδεκτη δικαστικής εκτίμησης. Κατά τα λοιπά η ένδικη έφεση παραδεκτώς στρέφεται κατά της υπό στοιχ. α΄ προσβαλλόμενης πράξης, δεδομένου δε ότι έχει ασκηθεί εμπροθέσμως και νομοτύπως, πρέπει να γίνει τυπικώς δεκτή και να εξετασθεί περαιτέρω ως προς τη βασιμότητα των λόγων της
ΕΣ/ΠΡΩΤΟ ΤΜΗΜΑ/1442/2024
Με την υπό κρίση ανακοπή, για την άσκηση της οποίας έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (βλ. το 313456628950 0217 0082 ηλεκτρονικό παράβολο), ζητείται η ακύρωση α) της 2977/15.10.2019 πράξης ταμειακής βεβαίωσης του Προϊσταμένου της Δ.Ο.Υ. Άργους, με την οποία βεβαιώθηκε σε βάρος του αρχικώς ανακόπτοντος, πρώην υπαλλήλου φύλαξης του Αγροτικού Καταστήματος Κράτησης Τίρυνθας, το ποσό 285.464,25 ευρώ, που αφορά σε οφειλή προερχόμενη από καταλογισμό σε βάρος του, με την 51558οικ/2.7.2019 απόφαση του Υπουργού Δικαιοσύνης Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, των τακτικών καθαρών αποδοχών που φέρεται ότι του καταβλήθηκαν αχρεωστήτως κατά το χρονικό διάστημα από 11.11.1997 έως 31.8.2014, εξαιτίας της ανάκλησης της πράξης διορισμού του, δυνάμει της 93305/17.11.2014 (Γ΄ 1618) απόφασης του ίδιου ως άνω Υπουργού, λόγω μη επαλήθευσης της γνησιότητας του τίτλου σπουδών, βάσει του οποίου διορίστηκε, β) της 1658/5.11.2019 ατομικής ειδοποίησης χρεών του ίδιου ως άνω οργάνου και γ) κάθε άλλης συναφούς πράξης ή παράλειψης της Διοίκησης.
ΕΣ/ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΜΗΜΑ/513/2024
Με την κρινόμενη έφεση, για την άσκηση της οποίας έχει καταβληθεί το νόμιμο παράβολο (βλ. το με κωδικό 65698841095409020087 ηλεκτρονικό παράβολο), ζητείται η ακύρωση της 3/2020 πράξης του Β΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία καταλογίστηκε υπέρ του Δήμου Τοπείρου Νομού Ξάνθης και σε βάρος της εκκαλούσας, πρώην διαχειρίστριας ταμείου και ελέγκτριας εξόδων, το ποσό των 21.159,20 ευρώ, για την αποκατάσταση ελλείμματος που διαπιστώθηκε στη διαχείριση του ως άνω Δήμου κατά το οικονομικό έτος 2000.