Φ.300/108/216814/Σ.4027/2019
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Φ.415/95/527573/Σ.8839/2019
Παραμετροποίηση των κριτηρίων μετάταξης Ανθυπασπιστών και Μονίμων Υπαξιωματικών αποφοίτων Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Εθελοντών Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) και Επαγγελματιών Οπλιτών (ΕΠ.ΟΠ.) του Στρατού Ξηράς, κατόχων πτυχίων ανώτατης εκπαίδευσης.
ΝΣΚ/141/2020
α) Αν ως Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ), κατά την παράγραφο 6 του άρθρου 34 του ν.δ/τος 1400/1973 (όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 2913/2001 και ισχύει) νοούνται τα περιοριστικά αναφερόμενα στον ν. 4485/2017 και β) αν μπορούν να υπαχθούν στην ανωτέρω διάταξη Αξιωματικοί που εκλέγονται μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της αλλοδαπής.(...)α) Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΕΙ) και Ανώτατα Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα (ΑΤΕΙ) της διάταξης της παραγράφου 6 του άρθρου 34 του ν.δ/τος 1400/1973 (όπως αυτό αντικαταστάθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 7 του ν. 2913/2001 και ισχύει) νοούνται τα περιοριστικά αναφερόμενα στον ν. 4485/2017, ήτοι τα ανώτατα ιδρύματα της ημεδαπής (κατά πλειοψηφία). β) Δεν μπορούν να υπαχθούν στην ανωτέρω διάταξη Αξιωματικοί που εκλέγονται μέλη Διδακτικού και Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ), Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ) και Ανωτάτων Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΤΕΙ) της αλλοδαπής, προκειμένου να απαλλαγούν της υποχρέωσης αποζημίωσης του άρθρου 64 του ιδίου ν.δ/τος (όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο 1 του ν. 3257/2004 και ισχύει) (κατά πλειοψηφία).
Ν. 641/1977
Περί ιδρύσεως και οργανώσεως Ιατρικών Σχολών και Πανεπιστημιακών Ιατρικών Κέντρων εις τα Πανεπιστήμια Πατρών, Ιωαννίνων και Θράκης, εκτελέσεως έργων εις τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και άλλων τινών διατάξεων.
ΝΣΚ/316/2016
Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Δυνατότητα μεταβίβασης αρμοδιοτήτων της Γενικής Συνέλευσης Σχολής στην Κοσμητεία αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν είναι επιτρεπτή η μεταβίβαση αρμοδιοτήτων της Γενικής Συνέλευσης Σχολής στην Κοσμητεία αυτής, διότι δεν προβλέπεται από τις σχετικές διατάξεις.
ΝΣΚ/131/2025
Ερωτάται εάν, για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής, που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, δύναται ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση τίτλου σπουδών Νομικής.(....)Για την αναγνώριση της ακαδημαϊκής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών Νομικής που απονέμονται από αναγνωρισμένα εκπαιδευτικά ιδρύματα ανώτατης εκπαίδευσης της αλλοδαπής, ο Δ.Ο.Α.Τ.Α.Π. δεν δύναται να λαμβάνει υπόψη: α) επιτυχή αποτελέσματα εξετάσεων (δοκιμασίας επάρκειας, διαγωνισμού υποψήφιων δικηγόρων) των άρθρων 17 και 19 του ν.4194/2013 (Κώδικας Δικηγόρων) και β) την πρακτική άσκηση ή και την επαγγελματική πείρα του αιτούντος την ακαδημαϊκή αναγνώριση (ομόφωνα).ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΑΠΟΔΕΚΤΗ:
37818/Ζ1/2018
Ρύθμιση θεμάτων Μετεγγραφών για αδέλφια προπτυχιακούς φοιτητές στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα και στις ΑΕ Εκκλησιαστικές Ακαδημίες.
Καταργείται με το άρθρο 129 παρ. 2 του Ν 4692/2020, ΦΕΚ: 111/Α/12.06.2020
ΝΣΚ/268/2010
Δικαιώματα και υποχρεώσεις Μονίμων Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς – αποφοίτων Πολυτεχνικών Σχολών.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Δεν δύνανται Μόνιμοι Αξιωματικοί και ειδικότερα των αποφοίτων της Σχολής Ευελπίδων, οι οποίοι επιπροσθέτως έχουν τελειώσει το Πολυτεχνείο, ταυτόχρονα με την ιδιότητά τους ως Μονίμων Αξιωματικών του Στρατού Ξηράς, να ασκούν το ελεύθερο επάγγελμα του Μηχανικού και ειδικότερα: α) Να υπογράφουν και να σφραγίζουν αρχιτεκτονικά σχέδια ιδιωτών. β) Να υπογράφουν και να σφραγίζουν τοπογραφικά διαγράμματα ιδιωτών, καθώς και εκθέσεις φωτοερμηνείας αεροφωτογραφιών.
ΝΣΚ/49/2021
1) Εάν εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις του άρθρου 1 του ν.δ. 65/1968, όπως έχουν αντικατασταθεί με τις διατάξεις του άρθρου 16 του ν. 3648/2008 και των με αριθμούς 2012186/1255/0022/15-7-1993 και Φ.840/3/128672/Σ.574/31-3-2014 Αποφάσεων των Υπουργών Εθνικής Άμυνας και Οικονομικών, με τις οποίες προβλέπεται η καταβολή αποζημίωσης εκπαίδευσης και μηνιαίου επιδόματος στους δημόσιους υπαλλήλους και στους στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Άμυνας και της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου και καθορίζονται τα σχετικά με την καταβολή των παροχών αυτών ζητήματα. 2) Σε καταφατική περίπτωση ποια θα είναι η βάση υπολογισμού των παραπάνω παροχών.(....)1) Για τους δημόσιους υπαλλήλους, σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Αμύνης, οι διατάξεις του άρθρου 1 του ν.δ. 65/1968, όπως έχουν αντικατασταθεί με το άρθρο 16 ν. 3648/2008, καθώς και η κ.υ.α. με αριθμό 2012186/1255/0022/15-7-1993 έχουν καταργηθεί με τις διατάξεις της υποπαραγράφου Δ9 του Μέρους Β΄ του ν. 4336/2015, στο ρυθμιστικό πεδίο του οποίου και υπάγονται (ομόφωνα). 2) Οι παραπάνω διατάξεις εξακολουθούν να ισχύουν για τους στρατιωτικούς των Ενόπλων Δυνάμεων, σπουδαστές της Σχολής Εθνικής Αμύνης και της Ανώτατης Διακλαδικής Σχολής Πολέμου και επομένως αυτοί δικαιούνται αποζημίωσης εκπαίδευσης ή μηνιαίου επιδόματος, με τις προϋποθέσεις που οι διατάξεις αυτές προβλέπουν και στα οριζόμενα, κατά περίπτωση, ποσοστά (κατά πλειοψηφία). 3) Βάση υπολογισμού των παραπάνω παροχών αποτελεί ο μηνιαίος βασικός μισθός των βαθμών της κλίμακας της ιεραρχίας κάθε σπουδαστή, όπως αυτός προσδιοριζόταν στο άρθρο 50 του ν. 3205/2003 και ίσχυε μετά την αναπροσαρμογή του με το άρθρο 5 περ. β του Κεφαλαίου Β΄ του ν. 3670/2008 (κατά πλειοψηφία).
ΣΤΕ/2616/2014
ΑΕΙ-ΤΕΙ.ΔΗΜΟΣΙΟΙ ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ-ΑΠΟΔΟΧΕΣ. (...)Επειδή, με την κρινόμενη αίτηση προβάλλεται ότι η προσβαλλόμενη πράξη είναι παράνομη διότι, κατά την έννοια των διατάξεων του ν. 2916/2001, μετά την «ανωτατοποίηση» των Τ.Ε.Ι., οι πτυχιούχοι αυτών έχουν εξισωθεί πλήρως με τους αποφοίτους του πανεπιστημιακού τομέα και, ως εκ τούτου, δικαιούνται να ενταχθούν στα ίδια μισθολογικά και υπηρεσιακά κλιμάκια με τους υπαλλήλους κατηγορίας ΠΕ, διαφορετική δε λύση θα συνιστούσε παραβίαση των άρθρων 4 και 22 παρ. 1 του Συντάγματος καθώς και των διατάξεων του κοινοτικού δικαίου που καθιερώνουν την υποχρέωση «ίσης αμοιβής των εργαζομένων για παρεχόμενη ίσης αξίας εργασία». (...) τα Τ.Ε.Ι. εντάχθηκαν, επανιδρυόμενα ως ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, στη βαθμίδα της ανώτατης εκπαίδευσης, εξακολουθούν, όμως, να διαφοροποιούνται από τα ιδρύματα του πανεπιστημιακού τομέα της ανώτατης εκπαίδευσης ως προς το ρόλο, το σκοπό και την αποστολή τους (...), εξαιτίας δε της διαφοροποίησης αυτής ο νόμος (...), σε συμφωνία με την αρχή της ισότητας, δεν εξομοιώνει τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων Τ.Ε.Ι. με αυτά των πτυχιούχων των πανεπιστημίων (...) και, κατ’επέκταση, δεν δημιουργείται υποχρέωση ίσης μισθολογικής μεταχείρισης των αντίστοιχων κατηγοριών εργαζομένων (ΤΕ και ΠΕ). Απορρίπτει την αίτηση.
ΕλΣυν/Κλιμ.1/265/2015
Σύμβουλοι-Συνεργάτες.(...) Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η πρόσληψη της φερομένης ως δικαιούχου σε θέση ειδικού συνεργάτη του Δημάρχου ...... είναι μη νόμιμη, καθόσον: α) η προηγηθείσα δημόσια γνωστοποίηση, με την οποία καθορίζεται ως προσόν πρόσληψης η κατοχή, μόνον, πτυχίου ειδίκευσης «Πτυχιούχος Μηχανικός έργων Υποδομής Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Τ.Ε.)» αποκλείει την προσέλευση πτυχιούχων άλλων Σχολών ή άλλων Τμημάτων Σχολών, με προσανατολισμό στους τομείς εκείνους που συνιστούν το αντικείμενο της συγκεκριμένης προς πλήρωση θέσης, δεδομένου, άλλωστε, ότι η διδασκαλία μαθημάτων στο εν λόγω αντικείμενο περιλαμβάνεται στα προγράμματα σπουδών διαφορετικών αυτοτελών Τμημάτων σε περισσότερα του ενός Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας. β) δεν αποδεικνύεται ότι η φερόμενη ως δικαιούχος διαθέτει ειδίκευση σε επιστημονικό ή επαγγελματικό τομέα αρμοδιοτήτων των Ο.Τ.Α., με την έννοια της συστηματικής και σε βάθος ενασχόλησής της με τον οικείο τομέα, όπως απαιτεί η διάταξη του άρθρου 163 παρ. 3 περ. γ΄ του ν. 3584/2007.