Γ5α/Γ.Π.οικ.38810/2025
Τύπος: Εγκύκλιοι
Ανακοίνωση δημοσίευσης - Παρέχονται διευκρινήσεις αναφορικά με την υπαγωγή αιτημάτων στις μεταβατικές διατάξεις για την απόκτηση τίτλου εξειδίκευσης στην Χειρουργική Μαστού
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : 1Η ΑΝΑΡΤΗΣΗ
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Γ5α/Γ.Π.οικ: 3096/2024
Ανακοίνωση δημοσίευσης - Παρέχονται διευκρινήσεις αναφορικά με την υπαγωγή αιτημάτων στις μεταβατικές διατάξεις για την απόκτηση τίτλου ιατρικής εξειδίκευσης στην Αναπτυξιακή Παιδιατρική.
Γ5α/.Γ.Π. οικ. 34553/2025
Παρέχονται διευκρινήσεις αναφορικά με την υπαγωγή αιτημάτων στις μεταβατικές διατάξεις για την απόκτηση τίτλου εξειδίκευσης στην Επεμβατική Νευροακτινολογία.
ΣΧ:1. Η υπό στοιχεία Γ5α/Γ.Π.οικ.30629/01-07-2025 «Συμπλήρωση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Γ5α/Γ.Π.οικ.64845/29.08.2018 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας: “Ονομασία, περιεχόμενο και προϋποθέσεις απόκτησης τίτλου ιατρικής εξειδίκευσης από ιατρούς που κατέχουν τίτλο ιατρικής ειδικότητας” (Β’ 3958) - Θεσμοθέτηση της ιατρικής εξειδίκευσης στη Χειρουργική του Μαστού και της ιατρικής εξειδίκευσης στην Επεμβατική Νευροακτινολογία» (Β΄ 3760/16.07.2025).
2. Η υπό στοιχεία Γ5α/Γ.Π.οικ.30620/09-07-2025 «Εκπαίδευση στην ιατρική εξειδίκευση της Επεμβατικής Νευροακτινολογίας» υ.α. (Β 3869/21.07.2025).
Γ5α/ΓΠοικ.26413/2025
Παρέχονται διευκρινήσεις, αναφορικά με πιστοποιητικά εκπαίδευσης και τη συμπλήρωση του απαιτούμενου χρόνου εξειδίκευσης ιατρών για τη συμμετοχή τους σε εξετάσεις για την απόκτηση τίτλου εξειδίκευσης. ΑΔΑ:9ΖΦΛ465ΦΥΟ-9Σ2
Γ5α/Γ.Π.οικ.30629/2025
Συμπλήρωση του άρθρου 1 της υπό στοιχεία Γ5α/Γ.Π.οικ.64845/29.08.2018 απόφασης του Αναπληρωτή Υπουργού Υγείας: «Ονομασία, περιεχόμενο και προϋποθέσεις απόκτησης τίτλου ιατρικής εξειδίκευσης από ιατρούς που κατέχουν τίτλο ιατρικής ειδικότητας» (Β' 3958) - Θεσμοθέτηση της ιατρικής εξειδίκευσης στη Χειρουργική του Μαστού και της ιατρικής εξειδίκευσης στην Επεμβατική Νευροακτινολογία.
Γ5α/Γ.Π.οικ.65577/2024
Ανακοίνωση δημοσίευσης υπουργικών αποφάσεων για την εξειδίκευση της Παιδιατρικής Ενδοκρινολογίας και την εξειδίκευση της Παιδιατρικής Γαστρεντερολογίας – Παροχή διευκρινήσεων για την υποβολή αιτημάτων υπαγωγής στις μεταβατικές διατάξεις. ΑΔΑ:9ΜΠΝ465ΦΥΟ-Ν45
Γ5α/Γ.Π.οικ: 46515/2021
Παρέχονται διευκρινήσεις αναφορικά με το νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων για την απόκτηση ιατρικής ειδικότητας και τον τρόπο καταβολής επιδόματος στους ειδικευόμενους ιατρούς για τη συμμετοχή τους σε αυτές ΑΔΑ:Ψ0Α9465ΦΥΟ-ΟΝΤ
Γ5α/οικ. 20986/2024
Ορισμός προθεσμίας υποβολής αιτήσεων για την συμμετοχή στις εξετάσεις για την απόκτηση τίτλου εξειδίκευσης στις εξειδικεύσεις : Εντατική Νοσηλεία Νεογνών, Επείγουσα Ιατρική, Ιατρική Υπνου ,Σακχαρώδη Διαβήτη, Κλινική Μικροβιολογία ,Λοιμωξιολογία και Υπέρηχοι με έδρα την Αθήνα και Θεσσαλονίκη περιόδου ΜΑΪΟΥ 2024». ΑΔΑ:921Λ465ΦΥΟ-4ΘΔ
ΝΣΚ/163/2011
Υπαγωγή ή μη στη ρύθμιση περί δασωμένων αγρών του άρθρου 12 του Ν 3208/2003 εκτάσεων, επί των οποίων το Δημόσιο δεν προβάλλει δικαιώματα κυριότητας, λόγω εφαρμογής του άρθρου 10 του Ν 3208/2003.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1) Οποιοσδήποτε τίτλος από τους αναγνωριζόμενους κατά το προϊσχύσαν του Α.Κ. βυζαντινορωμαϊκό δίκαιο, ο οποίος έχει αποκτηθεί και μεταγραφεί πριν από τις 23-2-1946, καλύπτει την προϋπόθεση της ύπαρξης του τίτλου του άρθρου 12 του Ν 3208/2003, είναι δε δικονομικά αδιάφορος ο τρόπος με τον οποίο βεβαιώνεται σε αυτόν η απόκτηση κυριότητας, ήτοι αν αυτή αποκτήθηκε παραγώγως ή πρωτοτύπως δια χρησικτησίας. (πλειοψ.) 2) Δεν είναι δυνατή η υπαγωγή στη διαδικασία των άρθρων 12 και 21 παρ.8 του Ν 3208/2003 έκτασης, η οποία έχει αναγνωρισθεί, παραχωρηθεί ή περιέλθει σε ιδιώτες με ένα από τους προβλεπόμενους στο άρθρο 10 του ως άνω νόμου τρόπους. (ομοφ.)
ΕλΣυν.Τμ.V/11/2017
ΚΑΤΑΛΟΓΙΣΜΟΙ:Ήδη ο εκκαλών με την κρινόμενη έφεση, επιδιώκοντας την ακύρωση της εκκαλούμενης πράξης, προβάλλει, μεταξύ άλλων, ότι αντίκειται στην αρχή της αναλογικότητας ο μη συνυπολογισμός του συνολικού χρονικού διαστήματος απόκτησης της ειδικότητάς του, στον χρόνο πραγματικής υπηρεσίας του. Εντούτοις, από την ως άνω καταλογιστική πράξη και τα λοιπά στοιχεία του φακέλου δεν προκύπτουν τα χρονικά διαστήματα που διανύθηκαν για την εξειδίκευσή του στη χειρουργική στο εσωτερικό και το εξωτερικό ούτε εάν η αποστολή του στις .. έγινε στο πλαίσιο της εξειδίκευσής του, για την ολοκλήρωση του χρόνου των έξι ετών που απαιτείται από τις κείμενες διατάξεις (βλ. άρθρo 1 στοιχ. 33 του π.δ/τος 415/1994, Α΄ 236) για την απόκτηση της ειδικότητας της γενικής χειρουργικής ή για τη μετεκπαίδευσή του στο αντικείμενο αυτό, αφού είχε ήδη αποκτήσει την ως άνω ιατρική ειδικότητα. Ενόψει αυτών, το Τμήμα κρίνει ότι προκειμένου να σχηματισθεί ασφαλής δικανική πεποίθηση, πρέπει να αναβληθεί η έκδοση της οριστικής απόφασης για να προσκομισθούν από την αρμόδια Διεύθυνση του Γ.Ε.Σ. (Διεύθυνση Οικονομικού/3α) στοιχεία, από τα οποία θα προκύπτουν: α) τα χρονικά διαστήματα που διανύθηκαν για την ειδίκευσή του στη γενική χειρουργική σε νοσηλευτικά ιδρύματα του εσωτερικού και του εξωτερικού, με αναφορά των συγκεκριμένων ιδρυμάτων και του χρόνου που διανύθηκε σε καθένα από αυτά, β) αντίγραφα του υπηρεσιακού φακέλου του εκκαλούντος, με τα οποία πιστοποιούνται τα ως άνω στοιχεία, γ) ο χρόνος κτήσης του οικείου τίτλου ειδικότητας από τον εκκαλούντα και δ) οι διοικητικές πράξεις (εκπαιδευτικής άδειας, αποστολής στο εξωτερικό κ.λπ.), σε εκτέλεση των οποίων μετέβη στις …. για εκπαίδευση. Τα στοιχεία δε αυτά πρέπει να υποβληθούν στο Δικαστήριο εντός προθεσμίας δύο (2) μηνών από την κοινοποίηση στην αρμόδια Διεύθυνση του ΓΕΣ, με επιμέλεια της Γραμματέως του Δικαστηρίου, της παρούσας απόφασης. Μετά την εκτέλεση των ανωτέρω, πρέπει να ορισθεί αρμοδίως νέα δικάσιμος για τη συζήτηση της έφεσης, να εγγραφεί η υπόθεση στο οικείο πινάκιο και να γίνει η από το νόμο επιβαλλόμενη κλήτευση των διαδίκων.
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/57/2016
Παροχή υπηρεσιών διαχείρισης των Επικίνδυνων Αποβλήτων:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα όσα έγιναν δεκτά στη σκέψη ΙΙ, μη νομίμως, όπως βασίμως η Επίτροπος με τον λόγο διαφωνίας της προβάλλει, ανατέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες, που υπερβαίνουν συνολικά σε αξία τις 207.000,00 ευρώ, δεδομένου ότι αφορούν το χρονικό διάστημα 1.10.2014 έως 30.9.2015, με την επίμαχη διαδικασία διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση διακήρυξης. Ειδικότερα, δεν προκύπτει ότι συνέτρεχαν, όπως αβασίμως το Νοσοκομείο με το έγγραφο επανυποβολής του ελεγχόμενου εντάλματος για θεώρηση προβάλλει, επείγουσες ανάγκες, οφειλόμενες σε απρόβλεπτες περιστάσεις, μη αναγόμενες σε υπαιτιότητα του Νοσοκομείου, που να κατέστησαν ανέφικτη τη διενέργεια σχετικού διαγωνισμού. Ειδικότερα, δεν συνιστούν απρόβλεπτες περιστάσεις, όπως αβασίμως το Νοσοκομείο προβάλλει, ούτε η μη ένταξη της ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών στο Πρόγραμμα Προμηθειών και Υπηρεσιών Υγείας (Π.Π.Υ.Υ.) έτους 2011, ούτε η μη διενέργεια από το Νοσοκομείο του διαγωνισμού ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών, στο πλαίσιο του Π.Π.Υ.Υ. έτους 2012, πριν από τον χρόνο της επίμαχης ανάθεσής τους, δεδομένου ότι το Νοσοκομείο ορίστηκε φορέας διενέργειας του διαγωνισμού τον Μάρτιο του 2014 και όφειλε να προβεί σε δημοσίευση της διακήρυξής του έως 31.12.2014, ούτε η μη διενέργεια του διαγωνισμού ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών από τον από 17.4.2014 ορισθέντα φορέα διενέργειας του, στο πλαίσιο του Π.Π.Υ.Υ. έτους 2013, αφού και στην περίπτωση αυτή η δυνατότητα δημοσίευσης της διακήρυξης του διαγωνισμού έληξε στις 31.12.2014, με αποτέλεσμα να μην καταστεί εφικτή η αύξηση των μειωμένων δαπανών που προέβλεπε το εν λόγω Π.Π.Υ.Υ. συνολικά για το Νοσοκομείο (18.611.503,00 ευρώ), σε σύγκριση με αυτές που προέβλεπαν τα Π.Π.Υ.Υ. ετών 2011 και 2012 (42.988.685,91 ευρώ και 43.498.393,23 ευρώ, αντίστοιχα), και τελικώς η προκήρυξη του διαγωνισμού. Τούτο δε διότι, ούτε προβάλλονται, ούτε αποδεικνύονται, οι ειδικότεροι λόγοι τόσο της επικαλούμενης μη ένταξης της ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών στο Π.Π.Υ.Υ. έτους 2011 όσο και της επικαλούμενης μη διενέργειας των σχετικών διαγωνισμών ανάθεσής τους, που είχαν ενταχθεί στα Π.Π.Υ.Υ. ετών 2012 και 2013, ώστε να κριθεί αν αυτές οφείλονται σε απρόβλεπτες περιστάσεις, που δεν ανάγονταν σε υπαιτιότητα του Νοσοκομείου. Εξάλλου οι επικαλούμενες καταστάσεις (μη ένταξη της ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών στο Π.Π.Υ.Υ. έτους 2011, μη διενέργειας των διαγωνισμών ανάθεσής τους, στο πλαίσιο των Π.Π.Υ.Υ. ετών 2012 και 2013), που αφορούν δυσχέρειες και εν γένει αδυναμίες στην ένταξη και διενέργεια των αντίστοιχων διαγωνισμών ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών, στο πλαίσιο των οικείων Π.Π.Υ.Υ., που προκαλούν δυσλειτουργία στον ελεγχόμενο φορέα, δεν συνιστούν άνευ ετέρου και ειδικότερους λόγους για τη μη εφαρμογή των περί διενέργειας διαγωνισμών διατάξεων του π.δ. 60/2007 και συνακόλουθα την κατ΄ εξαίρεση εφαρμογή των περί διενέργειας διαδικασιών διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση της διακήρυξης διατάξεων του ίδιου π.δ., για την ανάθεση των επίμαχων υπηρεσιών, που διενεργήθηκε από το ίδιο το Νοσοκομείο, εκτός του πλαισίου των οικείων Π.Π.Υ.Υ. Εξάλλου, η από 1.10.2014 σχετική σύμβαση, στο πλαίσιο της οποίας παρασχέθηκαν οι επίμαχες υπηρεσίες, δεν συνιστά, ανεξαρτήτως του τίτλου της («Ανανέωση σύμβασης 03/10»), παράταση της ανωτέρω, από 10.8.2012, αρχικής μεταξύ του Νοσοκομείου και της ίδιας ανωτέρω αναδόχου εταιρείας σύμβασης, όπως άλλωστε και το ίδιο το Νοσοκομείο στο έγγραφο επανυποβολής συνομολογεί, αφενός διότι τέτοια παράταση δεν προβλεπόταν από όρο της αρχικής σύμβασης και αφετέρου διότι η αρχική αυτή σύμβαση είχε λήξει οριστικά κατά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της επίμαχης σύμβασης (1.10.2014), μετά την από 9.8.2014 παρέλευση της προθεσμίας μονομερούς παράτασής της. Περαιτέρω, η εντελλόμενη δαπάνη δεν έχει νομιμοποιηθεί, όπως βασίμως η Επίτροπος με τον λόγο διαφωνίας της προβάλλει, κατ’ εφαρμογή του άρθρου 37 του ν. 4238/2014 (Α΄ 38), η ισχύς της οποίας παρατάθηκε διαδοχικώς, με τη διάταξη του άρθρου δέκατου τρίτου παρ. Β2 του ν. 4286/2014 (Α΄ 194) έως 19.9.2014, με τη διάταξη του άρθρου 17 παρ. 1 του ν. 4332/2015 (Α΄ 76) έως 9.7.2015 και με τη διάταξη του άρθρου 73 παρ. 3 του ν. 4368/2016 (Α΄ 21/21.2.2016) έως 21.2.2016, καθώς με τη διάταξη αυτή, ενόψει και της αιτιολογικής της έκθεσης, νομιμοποιούνται δαπάνες για παροχή υπηρεσιών σε νοσοκομεία του Ε.Σ.Υ., στο πλαίσιο απευθείας αναθέσεων – παρατάσεων συμβάσεων με ήδη εγκατεστημένους αναδόχους, που οφείλονται είτε σε καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών κεντρικού προγραμματισμού υπηρεσιών της Επιτροπής Προμηθειών Υγείας (Ε.Π.Υ.), λόγω των οποίων δεν μπορούν να δρομολογηθούν εγκαίρως οι διαδικασίες ανάδειξης των νέων οικείων αναδόχων, είτε σε καθυστερήσεις κατά την εξέλιξη των οικείων νέων διαγωνιστικών διαδικασιών, που οφείλονται σε άσκηση ενδίκων βοηθημάτων εκ μέρους των διαγωνιζομένων, υπό την προϋπόθεση, μάλιστα, ότι οι οικείες υπηρεσίες παρέχονται από τους οικείους αναδόχους είτε στις προϋφιστάμενες συμβατικές τιμές είτε στις οικείες τυχόν καταγεγραμμένες τιμές του Παρατηρητηρίου Τιμών της Ε.Π.Υ., εφόσον οι τιμές του Παρατηρητηρίου είναι χαμηλότερες αυτών των οικείων προϋφιστάμενων συμβάσεων, μετά τη λήξη τους (βλ. Ε.Σ. IV Τμ. πράξη 15/2014, Κλιμ. Προλ. Ελ. IV Τμ. πράξη 255/2015). Η εντελλόμενη δαπάνη, κατά την κρίση του Κλιμακίου, δεν εμπίπτει στο πεδίο εφαρμογής της διάταξης, αφού δεν αποδεικνύεται ότι η μη διενέργεια διαγωνισμού ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών οφείλεται σε καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση των διαδικασιών κεντρικού προγραμματισμού υπηρεσιών της Ε.Π.Υ., ενόψει δε της μη διενέργειας σχετικού διαγωνισμού δεν υφίσταται ούτε ζήτημα καθυστέρησης της ολοκλήρωσής του λόγω άσκησης ενδίκων βοηθημάτων εκ μέρους διαγωνιζομένων. Εξάλλου, δεν έχει προσκομιστεί βεβαίωση αρμοδίου οργάνου του Νοσοκομείου ή της Ε.Π.Υ., που να αφορά στην καταγεγραμμένη στο Παρατηρητήριο Τιμών της Ε.Π.Υ. τιμή των επίμαχων υπηρεσιών για το επίμαχο χρονικό διάστημα ή στη μη ύπαρξη σχετικής καταγεγραμμένης τιμής σ’ αυτό, και η τιμή μονάδας της επίμαχης σύμβασης (1,21 ευρώ ανά κιλό πλέον Φ.Π.Α.) είναι υψηλότερη αυτής της ανωτέρω προϋφιστάμενης (αρχικής) σχετικής σύμβασης (1,10 ευρώ ανά κιλό πλέον Φ.Π.Α.). Αλυσιτελώς δε το Νοσοκομείο προβάλλει ότι η ανωτέρω υψηλότερη τιμή της επίμαχης σύμβασης είναι ανεξάρτητη της χαμηλότερης τιμής της ανωτέρω αρχικής σχετικής σύμβασης με την ίδια ανωτέρω ανάδοχο εταιρεία και δικαιολογημένη, σύμφωνα με τις αρχές της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης και της οικονομικότητας, ενόψει το μεν της παρόδου τριών (3) ετών από την υποβολή της προσφοράς για την ανωτέρω αρχική σύμβαση, το δε των τρεχουσών κοινωνικοοικονομικών συνθηκών, δοθέντος ότι οι ισχυρισμοί αυτοί, ακόμα κι αν κριθούν βάσιμοι, δεν δύνανται να καταστήσουν δυνατή την εφαρμογή της ανωτέρω διάταξης για τη νομιμοποίηση της εντελλόμενης δαπάνης, αφού δεν συντρέχουν, όπως προεκτέθηκε, οι προϋποθέσεις εφαρμογής της. Τέλος, αβασίμως το Νοσοκομείο προβάλλει ότι η εντελλόμενη δαπάνη έχει νομιμοποιηθεί