Υ4β/οικ.9239/1994
Τύπος: Αποφάσεις
Διαδικασία, τρόπος, φορείς και άλλες λεπτομέρειες για την μεταφορά με αεροπορικά ή πλωτά μέσα, βαριά ασθενών σε νοσηλευτικά ιδρύματα
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/5/2015
Νομιμότητα επιβολής κράτησης ποσοστού 2% κατά την εκκαθάριση της δαπάνης του Λιμενικού Σώματος, που αφορά τη μεταφορά ασθενών από το Ε.Κ.Α.Β.
Κατά την εξόφληση τιμολογίων που αφορούν διακομιδές ασθενών που πραγματοποιούνται με πλωτά μέσα του Λιμενικού Σώματος- Ελληνικής Ακτοφυλακής για λογαριασμό του Ε.Κ.Α.Β. παρακρατείται, σύμφωνα με τη διάταξη της παρ.6 του άρθρου 24 του Ν.3846/2010, ποσοστό 2% επί του ποσού των τιμολογίων, μετά την αφαίρεση του Φ.Π.Α. και κάθε άλλου παρακρατούμενου ποσού υπέρ τρίτου, όπως ορίζεται στην υποπερίπτωση ββ’ της περίπτωσης ε’ του άρθρου 3 του Ν.3580/2007. (πλειοψ.)
ΑΕΠΠ/1728/2020
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων ζητά την ακύρωση συγκεκριμένων προσβαλλόμενων όρων της διακήρυξης για την ανάθεση υπηρεσιών φύλαξης, εκτιμώμενης άνευ ΦΠΑ αξίας 520.918,79 ευρώ. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά παροχή υπηρεσιών φύλαξης σε νοσηλευτικά ιδρύματα ή δημόσιους φορείς. Ο προσφεύγων επικεντρώνεται στον όρο 2.2.6 της διακήρυξης, ο οποίος απαιτεί συγκεκριμένη προϋπηρεσία, και ιδιαίτερα στην απαίτηση για εκτέλεση τριών συμβάσεων ανά έτος για τα έτη 2017, 2018 και 2019 με τρεις διαφορετικούς φορείς του δημοσίου τομέα, θεωρώντας τον όρο αυτό δυσανάλογο και αδικαιολόγητο.
ΕΣ/ΚΛ.Ζ/316/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:να ελέγξει τη νομιμότητα του σχεδίου σύμβασης και της προηγηθείσας διαδικασίας ανάδειξης αναδόχου για την παροχή υπηρεσιών με αντικείμενο «Μεταφορά πόσιμου νερού στη νήσο … με υδροφόρα πλωτά μέσα για χρονικό διάστημα τριών ετών και με δικαίωμα προαίρεσης δύο επιπλέον ετών», προϋπολογιζόμενης δαπάνης 6.120.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της εκτιμώμενης δαπάνης για το δικαίωμα προαίρεσης, μη συμπεριλαμβανομένου του Φ.Π.Α.).(....)Κατά παράβαση των προβλεπομένων στα άρθρα 66 και 72 του ν. 3852/2010, ο ελεγχόμενος διαγωνισμός διενεργήθηκε χωρίς προηγούμενη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου …, με την οποία να εκφράζεται η βούληση αυτού περί της αναγκαιότητας της εκτέλεσης του συγκεκριμένου έργου και διενέργειας του συγκεκριμένου διαγωνισμού.Κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης μεταξύ του Δήμου … και της Κ/Ξ … για την «Μεταφορά πόσιμου νερού στη νήσο … με υδροφόρα πλωτά μέσα για χρονικό διάστημα τριών ετών και με δικαίωμα προαίρεσης δύο επιπλέον ετών»
ΔΕΝ ΑΝΑΚΛΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΗΝ ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1817/2021.
ΑΕΠΠ/237/2018
Με την προδικαστική προσφυγή, ο προσφεύγων οικονομικός φορέας επιδιώκει την ακύρωση της από 26-2-2018 απόφασης της ΔΕΥΑ Χαλκίδας, καθώς και της υπ' αριθμ. 19/2018 απόφασης του Δ.Σ. της ΔΕΥΑ Χαλκίδας με θέμα «Έγκριση Πρακτικού Ελέγχου Δικαιολογητικών Συμμετοχής και Τεχνικών Προσφορών του Διαγωνισμού για τη “Μεταφορά και Διάθεση (3.600 τόνων) Αφυδατωμένης Ιλύος Εγκαταστάσεων Λυμάτων Δ.Ε.Υ.Α. Χαλκίδας"», καθ' ο μέρος έκρινε την προσφορά του ως απορριπτέα. Το αντικείμενο της σύμβασης είναι η παροχή υπηρεσιών μεταφοράς και διάθεσης ιλύος, δηλαδή η συλλογή, φόρτωση, μεταφορά (με πλωτά και οδικά μέσα) και τελική διάθεση 3.600 τόνων αφυδατωμένης ιλύος σε νόμιμη μονάδα επεξεργασίας.
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1312/2021
ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Ζητείται η ανάκληση της 316/2021 πράξης του Ζ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου σύμβασης για την ανάθεση από τον Δήμο … της υπηρεσίας με τίτλο «Μεταφορά πόσιμου νερού στη νήσο … με υδροφόρα πλωτά μέσα για χρονικό διάστημα τριών ετών και με δικαίωμα προαίρεσης δύο επιπλέον ετών».(....)Αναβάλλει την έκδοση οριστικής απόφασης. Και Διατάσσει: α) τη συμπλήρωση των στοιχείων του φακέλου, κατά τα ειδικότερα εκτιθέμενα στη σκέψη 20 της παρούσας, με επιμέλεια των προσφευγόντων και (β) με μέριμνα της Γραμματείας του παρόντος Δικαστηρίου, τον ορισμό νέας δικασίμου για τη συζήτηση των προσφυγών, την εγγραφή της υπόθεσης στο οικείο πινάκιο και τη νόμιμη και εμπρόθεσμη κλήτευση όλων των ενδιαφερομένων.
ΝΣΚ/181/2005
Επιτρεπτό ή μη, της ανάκλησης απόφασης της Τοπικής Διοικητικής Επιτροπής Υποκαταστήματος ΙΚΑ, με την οποία εγκρίθηκε εκ των υστέρων η μετάβαση παιδιού ηλικίας άνω των 14 ετών, για νοσηλεία σε ιδιωτικό νοσοκομείο της Μ. Βρετανίας.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η απαγόρευση καταβολής νοσηλίων, για νοσηλεία ασθενών, υπερβάντων το 14ο έτος της ηλικίας τους, σε ιδιωτικές κλινικές Χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, παραβιάζει το κοινοτικό δίκαιο. Αποδοτέο ποσό νοσηλίων εκ μέρους του ΙΚΑ, εκείνο της κρατικής, στην Ελλάδα, διατίμησης. Υποχρεωτική, κατά νόμο, η ανάκληση απόφασης της ΤΔΕ Υποκ/τος ΙΚΑ, με την οποία εγκρίθηκε εκ των υστέρων η μετάβαση παιδιού, άνω των 14 ετών, προς νοσηλεία σε ιδιωτικό νοσοκομείο της Μ. Βρετανίας, ώστε να επανακριθεί η υπόθεση αυτή, μετά όμως την έκδοση σχετικής γνωμάτευσης της αρμόδιας Ειδικής Υγειονομικής Επιτροπής Εξωτερικού (ΕΥΕΕ), που να αποφαίνεται επί του κατεπείγοντα ή μη χαρακτήρα του περιστατικού. Οι ρυθμίζουσες την πρόσβαση ασφαλισμένων στα νοσηλευτικά ιδρύματα του εξωτερικού διατάξεις, είναι εφαρμοστέες, ακόμη και εάν η μετάβαση σ’ αυτά γίνεται στα πλαίσια συνεχιζόμενης θεραπείας.
ΑΕΠΠ/438/2021
Η πρώτη προδικαστική προσφυγή ζητά την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής, με την οποία κρίθηκε αποδεκτή η προσφορά του οικονομικού φορέα **** στην ΟΜΑΔΑ Α της διαδικασίας ανάθεσης δημόσιας σύμβασης. Η δεύτερη προσφυγή ζητά την ακύρωση της ίδιας απόφασης, καθ’ ού μέρος απεκλείσθη ο προσφεύγων και κρίθηκαν αποδεκτοί άλλοι οικονομικοί φορείς. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την προμήθεια υπηρεσιών σχετιζόμενων με τη συλλογή, μεταφορά και διαχείριση επικίνδυνων ιατρικών αποβλήτων, με εκτιμώμενη συνολική αξία 107.350,00 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ). Η διαδικασία προκηρύχθηκε με συγκεκριμένη διακήρυξη και δημοσιεύθηκε στα επίσημα ηλεκτρονικά μέσα του Δημοσίου (ΚΗΜΔΗΣ και ΕΣΗΔΗΣ).
ΕΣ/ΤΜ.ΕΒΔΟΜΟ/1830/2022
Προμήθεια ασθενοφόρων:ζητείται η ανάκληση της 403/2022 Πράξης του Στ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω, το Δικαστήριο κρίνει ότι οι προβαλλόμενοι πρώτος, δεύτερος και τρίτος λόγοι, εξεταζόμενοι από κοινού ως βάλλοντες κατά της διαπιστωθείσας με την προσβαλλόμενη Πράξη πλημμέλειας, πρέπει να γίνουν δεκτοί, καθόσον αιτιολογείται επαρκώς και ειδικώς η συνδρομή της κατεπείγουσας ανάγκης που επήλθε από απρόβλεπτα γεγονότα συνδεόμενα αιτιωδώς με αυτή, όπως αναλυτικά παρατίθεται στην γνωμοδότηση της ΕΑΑΔΗΣΥ και υιοθετήθηκε από την Αναθέτουσα Αρχή και, επομένως, είναι νόμιμη η ανάθεση της ελεγχόμενης σύμβασης προμήθειας με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Ειδικότερα, η προμήθεια των δεκαεπτά (17) ασθενοφόρων πράγματι διενεργήθηκε από την αναθέτουσα Αρχή για την ενίσχυση του Ε.Κ.Α.Β. και του ΕΣΥ, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι αυξημένες ανάγκες για την διακομιδή στα νοσηλευτικά ιδρύματα ασθενών που είτε είχαν προσβληθεί από τη νόσο του κορωνοϊού Covid 19 είτε πάσχουν από συνήθεις ή χρόνιες παθήσεις. Η νόσος του κορωνοϊου που φέρει από την εμφάνισή της εως σήμερα πανδημικό χαρακτήρα μπορεί να επιβαρύνει σοβαρά την υγεία ή να αποβεί μοιραία για τη ζωή του νοσούντος από αυτή και συνιστά ένα διαρκώς εξελισσόμενο φαινόμενο με άγνωστη πορεία, καθώς νέες μεταλλάξεις της κάνουν συνεχώς την εμφάνισή τους. Τούτο καθίσταται εμφανές από την μελέτη του αριθμού των κρουσμάτων από τη νόσο, της αύξησης των διακομιδών των ασθενών στα νοσηλευτικά ιδρύματα ένεκα αυτής, των θανάτων και του είδους των παρενεργειών της, που μεταβάλλονται ανά τακτά χρονικά διαστήματα, μη αναιρουμένου τούτου από την τυχαία πτώση των κρουσμάτων κατά το χρόνο εκκίνησης της διαγωνιστικής διαδικασίας. Ως εκ τούτου η εν λόγω πανδημική νόσος δημιουργεί άμεσες και απρόβλεπτες ανάγκες διακομιδής ασθενών με ειδικά μέτρα και αυξημένες προφυλάξεις για την αποτροπή μετάδοσης αυτής, πέραν των συνήθων που τηρούνται κατά την διακομιδή των νοσούντων από συνήθεις ή χρόνιες παθήσεις και επιβάλλουν για την ικανοποίησή τους την προμήθεια δεκαεπτά (17) ασθενοφόρων με την άμεση και ταχεία ενίσχυση του Ε.Κ.Α.Β. και του ΕΣΥ, όπως παρατίθεται στο αναφερόμενο στη σκέψη 9.5. έγγραφο του Προέδρου του ΕΚΑΒ, αλλά και επισημαίνεται και στην ανάλυση συνεπειών της θεσπιθείσας με το άρθρο δωδέκατο παρ. 1-3 του ν. 4787/2021 ρύθμιση, με σκοπό την εύρυθμη λειτουργία του συστήματος υγείας για την αντιμετώπιση της εξελισσόμενης πανδημίας COVID-19, και την εν γένει προστασία της δημόσιας υγείας. Άλλωστε, επισημαίνεται η εν τοις πράγμασι άμεση και ταχεία διενέργεια αυτής λαμβανομένων υπόψη ότι η εκκίνηση της διαγωνιστικής διαδικασίας έως την περάτωσή της με την οριστική κατακύρωση διενεργήθηκε εντός σύντομου σχετικά χρονικού διαστήματος μόλις περίπου δύο μήνες (από 3.6.2022 έως 17.8.2022) και όχι οχτώ μήνες όπως διαλαμβάνει η προσβαλλομένη με την ύπαρξη αλληλουχίας μεταξύ των εκάστοτε σταδίων της. Τέλος, η οριζόμενη στα άρθρα 27 και 28 του ν. 4412/2016 δυνατότητα σύντμησης προθεσμιών αφορά μόνον στις προθεσμίες για την υποβολή προσφορών, χωρίς πάντως να διασφαλίζει την οικονομία και της λοιπής διαδικασίας που απαιτείται για την ολοκλήρωση ενός ανοικτού διαγωνισμού (πρβλ. ΕλΣυν Έβδομο Τμ. 1308/2021).Ανακαλεί την 403/2022 Πράξη του ΣΤ΄ Κλιμακίου του Ελεγκτικού Συνεδρίου
ΝΣΚ/480/2012
Κάλυψη δαπανών μισθοδοσίας μετατασσόμενου προσωπικού από Δήμους στην Κεντρική Διοίκηση με μεταφορά πιστώσεων από πόρους των Δήμων του άρθρου 259 του Ν. 3852/2010.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
α) Δεν είναι κατά νόμο επιτρεπτή η κάλυψη των δαπανών μισθοδοσίας των υπαλλήλων που μετατάσσονται, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 58 του Ν. 3979/2011 ή και με άλλες σχετικές διατάξεις από Δήμους στην Κεντρική Διοίκηση ή σε λοιπούς φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, με ισόποση μείωση των πόρων (Κ.Α.Π.) των Δήμων που προβλέπονται στο άρθρο 259 του Ν. 3852/2010, β) η ενδεχόμενη κάλυψη των δαπανών μισθοδοσίας προσωπικού του Δημοσίου με μεταφορά πιστώσεων από την κατηγορία που αντικρίζονται από πραγματοποιούμενα έσοδα στην οποία προβλέπονται οι Κ.Α.Π. των Δήμων, μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο με ειδική νομοθετική ρύθμιση και όχι στο πλαίσιο του άρθρου 15 παρ.7 του Ν. 2362/1995, που ισχύει μόνο για τη μεταφορά πιστώσεων αποδοχών μεταξύ φορέων της Κεντρικής Διοίκησης. (ομοφ.)
ΕΣ/ΚΠΕ/ΤΜ.4/130/2015
ΠΑΡΟΧΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ:Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά ανωτέρω (βλ. σκέψη ΙΙ της παρούσας), μη νομίμως ανατέθηκε στη φερόμενη ως δικαιούχο εταιρεία ...... Α.Ε. η αρχειοθέτηση των ιατρικών φακέλων των ασθενών στο νέο χώρο του αρχείου του Νοσοκομείου, για το χρονικό διάστημα από από 24.6.2014 έως 24.10.2014 και τούτο διότι οι εργασίες αυτές δεν είναι, κατά τα διδάγματα της κοινής πείρας, ειδικής φύσης ώστε να επιβάλλεται η ανάθεσή τους σε τρίτους οι οποίοι να διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις ή εμπειρία αλλά ανάγονται στα πάγια και συνήθη καθήκοντα του προσωπικού της Διοικητικής - Οικονομικής Υπηρεσίας του Νοσοκομείου και, ειδικότερα, του Τμήματος Κίνησης Ασθενών, όπως κατ’ ουσίαν αποδέχεται και το ίδιο το Νοσοκομείο στο 5441/20.4.2015 έγγραφο επανυποβολής του επίμαχου εντάλματος, με το οποίο ως αιτιολογία για την ανάθεση των εργασιών αυτών σε ιδιώτη προβάλλονται τα χρονίζοντα χωροταξικά προβλήματα του αρχείου και η έλλειψη προσωπικού και όχι η ειδική φύση των ανατεθεισών εργασιών. Ειδικότερα, το Νοσοκομείο, δια του εγγράφου επανυποβολής, προβάλλει ως δικαιολογητικό λόγο της ανωτέρω ανάθεσης την συσσώρευση ιδιαιτέρως μεγάλου αριθμού φακέλων ασθενών, λόγω χωροταξικών προβλημάτων του νοσοκομείου, και την άμεση ανάγκη της μεταφοράς και ταξινόμησης τους στους νέους χώρους του αρχείου, έργο το οποίο δεν ήταν δυνατόν να υλοποιηθεί από το υπάρχον προσωπικό του Τμήματος Κίνησης Ασθενών. Λαμβάνοντας όμως υπόψη τον αριθμό των συνολικά προβλεπόμενων, στο άρθρο 15 του Οργανισμού του Νοσοκομείου, θέσεων της Διοικητικής – Οικονομικής Υπηρεσίας και ειδικότερα των προβλεπόμενων 2 θέσεων Κλάδου ΤΕ Βιβλιοθηκονομίας, 69 θέσεων Κλάδου ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, 18 θέσεων Κλάδου ΥΕ Βοηθητικού Προσωπικού και 10 θέσεων Κλάδου ΥΕ Εργατών, δεν αποδεικνύεται η αδυναμία του Νοσοκομείου να εκτελέσει τις επίμαχες εργασίες με το υπηρετούν προσωπικό, εφόσον δεν προκύπτει έλλειψη υπαλλήλων των αντίστοιχων κλάδων, και μάλιστα σε τέτοια έκταση που να μην είναι δυνατή η εξυπηρέτηση της συγκεκριμένης λειτουργικής δραστηριότητας. Εξάλλου ο ισχυρισμός του Νοσοκομείου ότι από τις προβλεπόμενες στον Οργανισμό του δέκα (10) θέσεις Κλάδου ΥΕ Εργατών, οι οποίες και είναι όλες καλυμμένες, απουσιάζουν τέσσερα (4) άτομα λόγω μετακινήσεων σε άλλα Νοσοκομεία ή μακροχρόνιας ανάρρωσης, πέραν του ότι προβάλλεται αναποδείκτως, περαιτέρω, και αληθής υποτιθέμενος δεν ασκεί, εν προκειμένω, επιρροή αφού δεν προκύπτει ότι οι ανωτέρω μετακινήσεις αφορούν στο κρίσιμο χρονικό διάστημα ανάθεσης των επίμαχων υπηρεσιών ή ότι δεν ανάγονται στη σφαίρα ευθύνης των αρμοδίων οργάνων του Νοσοκομείου που όφειλε να προγραμματίσει εγκαίρως την αναπλήρωσή τους. Επιπρόσθετα, ενόψει του ότι α) οι σχετικές ανάγκες για την παροχή των επίμαχων υπηρεσιών αρχειοθέτησης είχαν ανακύψει –όπως προκύπτει - ήδη από μακρού χρόνου (αφού σύμφωνα με το 3020/4.3.2014 έγγραφο του Τμήματος Κίνησης Ασθενών το πρόβλημα «χρονίζει», όχι μόνο λόγω έλλειψης χώρων αλλά και προσωπικού) αλλά και β) οι εργασίες αυτές, ως εκ της φύσεώς τους (αρχειοθέτηση ιατρικών φακέλων), δύνανται, κατά την κοινή πείρα, να διεκπεραιωθούν και από το προσωπικό άλλων κλάδων του Νοσοκομείου, όπως για παράδειγμα από τους υπηρετούντες στο κλάδο ΥΕ Βοηθητικού Προσωπικού ή στο κλάδο ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, έπρεπε να αιτιολογείται, περαιτέρω, γιατί δεν κατέστη εφικτή η ενίσχυση του εν λόγω Τμήματος Κίνησης Ασθενών μετά από στάθμιση των επικαλούμενων αυξημένων αναγκών του, με το απαραίτητο επιπλέον προσωπικό. Ειδικότερα, έπρεπε να στοιχειοθετείται, ενόψει του ότι ήταν καλυμμένες ήδη 57 θέσεις του Κλάδου ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων, γιατί δεν ήταν εφικτή η προσωρινή αξιοποίηση υπηρετούντων στο συγκεκριμένο κλάδο για την εκτέλεση των επίμαχων υπηρεσιών ή γιατί δεν αξιοποιήθηκαν οι υπηρετούντες στο Κλάδο ΥΕ Βοηθητικού Προσωπικού (κλάδος στον οποίο προβλέπονται 18 οργανικές θέσεις). Εξάλλου, το Νοσοκομείο ούτε ισχυρίζεται ούτε αποδεικνύει εάν επιχειρήθηκε και δεν κατέστη εφικτή η ενίσχυση του Τμήματος Κίνησης Ασθενών είτε με μεταφορά προσωπικού από άλλες οργανικές μονάδες του Νοσοκομείου, πέραν του Τμήματος Επιστασίας το οποίο φέρεται να αντιμετώπιζε ομοίως έλλειψη προσωπικού (όπως για παράδειγμα και όχι αποκλειστικά από το Τμήμα Γραμματείας, στα καθήκοντα του οποίου άλλωστε περιλαμβάνεται και η τήρηση αρχείου σύμφωνα με τον οικείο οργανισμό), είτε με οποιονδήποτε άλλο νόμιμο τρόπο (μετάταξη υπαλλήλων, μεγαλύτερη υπηρεσιακή προσπάθεια ή υπερωριακή απασχόληση του υπηρετούντος προσωπικού), ενώ, περαιτέρω, δεν αποδεικνύεται η εξάντληση των απαιτούμενων νόμιμων διαδικασιών προκειμένου να επιτευχθεί η κάλυψη των τυχόν κενών οργανικών θέσεων είτε του Κλάδου ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων είτε του Κλάδου ΥΕ Βοηθητικού Προσωπικού. Ως εκ τούτου, παρίσταται βάσιμος ο προβαλλόμενος λόγος διαφωνίας του Επιτρόπου και συνεπώς, η εντελλόμενη δαπάνη δεν είναι νόμιμη και το επίμαχο χρηματικό ένταλμα πληρωμής δεν πρέπει να θεωρηθεί.