Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ν.3557/2007

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3557/2007
ΦΕΚ: 100/Α/14.05.2007

Τροποποίηση του π.δ. 237/1986 (ΦΕΚ 110/Α') με το οποίο κωδικοποιήθηκε ο ν. 489/1976 «Περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης» (ΦΕΚ 331/Α') και άλλες διατάξεις.

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΠΔ 237/1986

Κωδικοποίηση των διατάξεων του Νομ.489/76 (ΦΕΚ Α 331/76) “περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης”, όπως συμπληρώθηκε και τροποποιήθηκε.


ΕλΣυν/Τμ.4/75/2010

Ασφάλιση αυτοκινήτων.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας Πράξεως, το Τμήμα άγεται στην κρίση ότι οι δαπάνες που εντέλλονται από το Γενικό Νοσοκομείο ..., το οποίο αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ.1 του Ν. 3329/2005 (ΦΕΚ Α 81), δεν είναι νόμιμες κατά το μέρος που αφορούν στους ως άνω ασφαλιστικούς κινδύνους πέραν της αστικής ευθύνης σε περίπτωση θανάτωσης, σωματικής βλάβης και ζημιών σε πράγματα, καθόσον οι διατάξεις του άρθρου 6 παρ.1 και 2 του Π.Δ/τος 237/1986 ρυθμίζουν περιοριστικά την έκταση της ασφαλιστικής καλύψεως των οχημάτων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου λόγω των οικονομικών εγγυήσεων που αυτά παρέχουν για την κάλυψη των λοιπών ζημιών.


ΕλΣυν/Τμ4/217/2009

Ασφάλιση αυτοκινήτων.Ανάκληση της πράξης  63/1999.(...)Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στη μείζονα σκέψη της παρούσας Πράξεως, το Τμήμα κρίνει ότι οι δαπάνες που εντέλλονται με τα χρηματικά εντάλματα που εξέδωσε το Γενικό Νοσοκομείο ..., το οποίο αποτελεί νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου σύμφωνα με το άρθρο 7 παρ.1 του Ν. 3329/2005 (ΦΕΚ Α 81), δεν είναι νόμιμες κατά το μέρος που αφορούν στους ως άνω ασφαλιστικούς κινδύνους πέραν της αστικής ευθύνης σε περίπτωση θανάτωσης, σωματικής βλάβης και ζημιών σε πράγματα, καθόσον οι διατάξεις του άρθρου 6 παρ.1 και 2 του Π.Δ/τος 237/1986 ρυθμίζουν περιοριστικά την έκταση της ασφαλιστικής καλύψεως των οχημάτων των νομικών προσώπων δημοσίου δικαίου λόγω των οικονομικών εγγυήσεων που αυτά παρέχουν για την κάλυψη των λοιπών ζημιών. Συγγνωστή πλάνη


Ε.27960/1655/1970

Περί εγκρίσεως προδιαγραφών περί Αρχιτεκτονικών Διαγωνισμών και όρων διενεργείας αυτών,οπως τροποποιήθηκε με τις αριθμ.Ε.16164/807 της 4/16 Ιουν.1971 (ΦΕΚ Β`459)και Ε. 22734/970 της 5/6 Ιουλ.1976 (ΦΕΚ Β`/887) Αποφ.Υπ. Δημ. Εργων.

26804/2011, 1427/Β/16.06.2011άρθρο 18 παρ.7:Από την έναρξη ισχύος της παρούσας καταργείται η με υπ' αριθμ. 27960/1665/1970 (684 Β') απόφαση Υπουργού Δημοσίων Έργων «περί εγκρίσεως προδιαγραφών περίΑρχιτεκτονικών Διαγωνισμών και όρων διενέργειας αυτών» και το εδάφιο (γ) της παρ 1 της με υπ' αριθμ. 60471/980/10-3-1986 «Διαγωνισμοί Αρχιτεκτονικής και Περιβαλλοντικής Παρέμβασης» (ΦΕΚ 931 Β')

ΕΣ/Τμ.7/1/2012

Μίσθωση  επιβατικών αυτοκινήτων(..) Από το συνδυασμό των διατάξεων του άρθρου 199 παρ. 2 και 3 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα (ν. 3463/2006), της 5100/1600/10.4.1984 απόφασης του Υπουργού Προεδρίας της Κυβέρνησης «Καθορισμός διαδικασίας μίσθωσης ιδιωτικών αυτοκινήτων από Δημόσιες Υπηρεσίες και τις υπηρεσίες που αναφέρονται ή εμπίπτουν στις διατάξεις του άρθρου 1 του Ν.Δ.2396/1953» (ΦΕΚ Β΄, 387), του άρθρου 1 παρ. 1 περ. 10 και 14 του ν. 2647/1998 «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στις Περιφέρειες και την Αυτοδιοίκηση και άλλες διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄ 237) καθώς και των άρθρων 3 παρ. 3 και 5 παρ. 4 του π.δ. 270/1981 «Όργανα, διαδικασίες, όροι δημοπρασίας εκποίησης – εκμίσθωσης Ο.Τ.Α.» (ΦΕΚ Α΄, 77) το οποίο εκδόθηκε κατ’ εξουσιοδότηση του άρθρου 194 του ν.1065/1980, συνάγεται ότι, καταρχήν, για την εκ μέρους των Δήμων μίσθωση κινητού πράγματος διεξάγεται μειοδοτική δημοπρασία, στην οποία κριτήριο κατακύρωσης είναι αυτό της χαμηλότερης τιμής (βλ. Πράξεις VII Τμ. 47/2007, 293/2007, 321/2010). Επιτρέπεται, εξαιρετικώς, η με απευθείας συμφωνία -χωρίς δηλαδή να τηρηθεί η ως άνω διαδικασία- μίσθωση κινητού πράγματος, αφενός μεν στην περίπτωση που η δημοπρασία δεν είχε αποτέλεσμα, οπότε απαιτείται αιτιολογημένη απόφαση του οικείου δημοτικού συμβουλίου, αφετέρου δε, με απόφαση του δημάρχου, στην περίπτωση που πρόκειται για μίσθωση διάρκειας τριών (3) το πολύ μηνών (βλ. πράξη VII Τμ. 321/2010, 155/2008, 174/2007). Στην τελευταία αυτή περίπτωση, εάν η μίσθωση αφορά στο ίδιο αντικείμενο δεν δύναται αυτή να επαναληφθεί μέσα στο ίδιο έτος, διότι άλλως θα καταστρατηγούνταν με τον τρόπο αυτό οι διατάξεις που επιβάλλουν τις τακτικές διαγωνιστικές διαδικασίες. Τέλος, προηγούμενη έγκριση από το Γενικό Γραμματέα της Περιφέρειας απαιτείται μόνο στην περίπτωση μίσθωσης αυτοκινήτων δημόσιας χρήσης για τη μεταφορά προσώπων, υλικών κ.λπ., όχι δε και στην περίπτωση μίσθωσης αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης για τις ανάγκες των υπηρεσιών τους.(...) Με δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις προηγούμενες σκέψεις, το Τμήμα κρίνει, κατά παραδοχή του δεύτερου λόγου διαφωνίας της Επιτρόπου, ότι ο Δήμος Αθηναίων μη νομίμως προέβη, χωρίς την προηγούμενη διενέργεια δημοπρασίας, στην με απευθείας συμφωνία μίσθωση των ως άνω αυτοκινήτων. Τούτο δε διότι οι επίμαχες μισθώσεις συνιστούν απλές μισθώσεις κινητών πραγμάτων, που διέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 199 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικα, σύμφωνα με τις οποίες, κατά τα προεκτεθέντα, η απευθείας μίσθωση κινητών επιτρέπεται είτε με απόφαση του δημάρχου για χρονικό διάστημα μέχρι τριών μηνών είτε με αιτιολογημένη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, εφόσον όμως απέβη άκαρπη η διενεργηθείσα δημοπρασία. Εξάλλου, οι ως άνω συμβάσεις δεν συνιστούν συμβάσεις χρηματοδοτικής μίσθωσης για τις οποίες, κατά το άρθρο 193 του ιδίου Κώδικα, εφαρμόζονται οι περί προμηθειών διατάξεις, δοθέντος ότι στο περιεχόμενο αυτών δεν διαλαμβάνεται όρος για ελάχιστη τριετή χρονική διάρκεια ούτε για το δικαίωμα του μισθωτή περί αγοράς του μισθωθέντος πράγματος ή ανανέωσης της σύμβασης και οι οποίες δεν προκύπτει ότι υποβλήθηκαν στις διατυπώσεις δημοσιότητας του ν.1665/1986. Αντιθέτως, ως αβάσιμος κρίνεται ο πρώτος λόγος διαφωνίας της Επιτρόπου, δεδομένου ότι η έγκριση της μίσθωσης αυτοκινήτων από το Γ.Γ. Περιφέρειας προβλέπεται, κατά τα ανωτέρω, σε περιπτώσεις μίσθωσης Δ.Χ. και όχι Ι.Χ., ως εν προκειμένω, αυτοκινήτων. Ωστόσο, το Τμήμα κρίνει ότι τα αρμόδια όργανα του Δήμου Αθηναίων δεν ενήργησαν με πρόθεση καταστρατήγησης των κείμενων διατάξεων, αλλά συγγνωστώς υπέλαβαν ότι, ενόψει της μη έγκαιρης ολοκληρώσεως των διαδικασιών του διαγωνισμού χωρίς υπαιτιότητα του Δήμου, μπορούσαν νομίμως να προβούν στις ως άνω απευθείας αναθέσεις και συνακόλουθα στη διενέργεια των ελεγχόμενων δαπανών. Επομένως, τα υπό κρίση χρηματικά εντάλματα θα μπορούσαν να θεωρηθούν λόγω συγγνωστής πλάνης εάν δεν είχε λήξει το οικονομικό έτος 2011, σε βάρος των πιστώσεων του προϋπολογισμού του οποίου εκδόθηκαν.