N.3754/2009
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
Ρύθμιση όρων απασχόλησης των νοσοκομειακών ιατρών του ΕΣΥ, σύμφωνα με το π.δ. 76/2005 και άλλες διατάξεις.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΔΙΑΤΑΞΗΣ ΤΟΥ Ν.5161/2024 (ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΟ Α.39 ΤΟΥ Ν.5167/2024-ΦΕΚ:207/Α/20.12.2024) ΩΣ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ Α.4-ΠΑΡ.Η
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Αναθεώρηση 3754-2009-13.12.2022.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 13/12/2022
ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΩΝ Ν.4999/2022-ΦΕΚ:225/Α/07.12.2022, Ν.4600/2019-ΦΕΚ:43/Α/9.3.2019, Ν.4558/2018-ΦΕΚ:140/Α/1.8.2018, Ν.4498/2017-ΦΕΚ:172/Α/16.11.2017, Ν.4461/2017-ΦΕΚ:38/Α/28.03.2017
Σχετικά Έγγραφα
Ν.3808/2009/Αρθρ.6
Έκτακτη οικονομική ενίσχυση κοινωνικής αλληλεγγύης, έκτακτη εισφορά κοινωνικής ευθύνης των μεγάλων επιχειρήσεων και της μεγάλης ακίνητης περιουσίας και άλλες διατάξεις. ….Άρθρο 6 Ρυθμίσεις θεμάτων ιατρών Ε.Σ.Υ.
Ν 3654/2008
Κύρωση των Συμβάσεων Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και των Οργανισμών Λιμένος Πειραιώς (Ο.Λ.Π. Α.Ε.) και Θεσσαλονίκης (Ο.Λ.Θ. Α.Ε.), ρυθμίσεις για το προσωπικό της Ο.Λ.Π. Α.Ε. και της Ο.Λ.Θ. Α.Ε. και άλλες διατάξεις. Αρθρο ενδέκατο-Αναστέλλεται μέχρι τις 30.6.2008 η ισχύς της διάταξης του άρθρου 6 του π.δ. 88/1999 και της διάταξης του άρθρου 5 του π.δ. 76/2005, ως προς τους ειδικευμένους ιατρούς, τους ειδικευόμενους ιατρούς και το προσωπικό των νοσηλευτικών και παρόμοιων ιδρυμάτων.
Ν.3762/2009
Αναδιοργάνωση Σώματος Επιθεώρησης Εργασίας (Σ.ΕΠ.Ε.), ρύθμιση θεμάτων Οργανισμών εποπτευόμενων από το Υπουργείο Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας και άλλες διατάξεις.
ΠΔ 12/2005
Ρύθμιση υπαίθριου εμπορίου (στάσιμου και πλανόδιου).
Π.Δ. 254/2005, ΦΕΚ-307 Α/16-12-2005,άρθρο 8 «Από την έναρξη της ισχύος του Διατάγματος αυτού καταργούνται οι διατάξεις του π.δ. 12/2005 (Α΄ 10) και κάθε άλλη διάταξη που αντίκειται στο παρόν»
Π.Δ.100/2008
Ρύθμιση θεμάτων εκπαίδευσης αστυνομικού προσωπικού κατά τροποποίηση του π.δ. 190/1996 (Α΄- 153) και άλλες διατάξεις.
ΕΣ/ΚΠΕ ΤΜ.1/21/2019
Καταβολή μισθοδοσίας :Με τα δεδομένα αυτά και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στις σκέψεις που προηγήθηκαν, το Κλιμάκιο κρίνει ότι η εντελλόμενη δαπάνη είναι νόμιμη. Και τούτο διότι η σύμβαση ορισμένου χρόνου της ανωτέρω επικουρικού ιατρού, δοθέντος ότι η απασχόληση της εντάχθηκε, όπως προκύπτει από το 10214/20.3.2018 έγγραφο του Διοικητή της 3ης Υ.ΠΕ. Μακεδονίας στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Αναβάθμιση δεξιοτήτων επαγγελματικών ομάδων υψηλής εξειδίκευσης του τομέα Υγείας», υπάγεται στο πεδίο εφαρμογής της εξαίρεσης της παρ. 2 του άρθρου 6 του π.δ. 164/2004, που επιτρέπει την καθ’ υπέρβαση του 24μηνου απασχόληση προσωπικού ορισμένου χρόνου ενταγμένου σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα. Ενόψει των ανωτέρω, επιτρεπτώς η σύμβαση της ανωτέρω επικουρικού ιατρού υπερέβη, μετά την παράτασή της έως 31.1.2019 με το άρθρο 27 του ν. 4532/2018, την αρχικώς συναφθείσα εικοσιτετράμηνη κατ’ απώτατο χρονικό όριο της παρ. 1 του άρθρου 6 του π.δ. 164/2004 επιτρεπόμενη διάρκειά της. Παρέπεται δε ότι η εξαίρεση της συμβάσεως της ως άνω ιατρού από τον κανόνα που θεσπίζεται με την παρ. 1 του άρθρου 6 του π.δ. 164/2004 ισχύει μόνον για όσο χρόνο η απασχόλησή της στο Νοσοκομείο παραμένει ενταγμένη σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα. Κατά τη γνώμη όμως της Παρέδρου Μαρίας Ζέρβα, η επίμαχη παράταση της σύμβασης εξηρτημένης εργασίας των άνω ιατρών παρίσταται μη νόμιμη, καθόσον συνιστά διαδοχική σύμβαση που εξικνείται ανεπιτρέπτως, σύμφωνα με την παρ. 1 του άρθρου 6 του π.δ. 164/2004, σε διάστημα πέραν των 24 μηνών. Η δε μεταβολή του φορέα καταβολής της μισθοδοσίας των φερόμενων ως δικαιούχων ιατρών, λόγω της ένταξής τους κατά την πρώτη παράταση της σύμβασής τους, σε συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα, δεν τους εντάσσει αυτόθροα στην εξαίρεση της παρ. 2 του άρθρου 6 του άνω διατάγματος, διότι δεν μεταβάλλει το είδος της εργασιακής τους σχέσης με το άνω νοσηλευτικό ίδρυμα, που ήταν και παραμένει σύμβαση εξηρτημένης εργασίας ορισμένου χρόνου, αφού και η ελεγχόμενη διαδοχική σύμβαση-παράταση καταρτίστηκε μεταξύ του ίδιου εργοδότη και ίδιων εργαζόμενων, για την ίδια ειδικότητα εκάστου και με τους ίδιους όρους εργασίας. Τούτο δε ανεξαρτήτως ότι η παραβίαση των διατάξεων της παρ. 1 του άρθρου 6 του π.δ/τος 164/2004 και η ένεκα αυτής ακυρότητα της τελευταίας συμβάσεως των άνω ιατρών δεν επιφέρει δυσμενείς μισθολογικές συνέπειες για τους απασχοληθέντες ιατρούς, οι οποίοι εξακολουθούν, πλην άλλων, να έχουν αξίωση καταβολής του συμβατικού τους μισθού, συμφώνως προς το εδάφιο α΄ της παρ. 2 του άρθρου 7 του π.δ/τος 164/2004. Η γνώμη, όμως, αυτή δεν εκράτησε.
Π.Δ.21/2024
Τροποποίηση του π.δ. 38/2010 «Προσαρμογή της ελληνικής νομοθεσίας στην Οδηγία 2005/36/ΕΚ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 7ης Σεπτεμβρίου 2005, σχετικά με την αναγνώριση των επαγγελματικών προσόντων, και άλλες διατάξεις» (Α’ 78).
ΝΣΚ/68/2003
Ιατροί ΕΣΥ. Μετάθεση.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
Το άρθρο 43 (παρ.1, περιπτ.β’) του Ν. 1759/1988, σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται δυνατότητα προνομιακής μεταθέσεως ιατρών κλάδου ΕΣΥ από Κέντρα Υγείας άγονων και προβληματικών περιοχών, όπου διορίστηκαν κατά το χρονικό διάστημα από 18-3-1988 μέχρι 18-3-1989 (πλην της περιπτώσεως ΚΥ αστικών περιοχών) και σε Νομαρχιακά Νοσοκομεία με βαθμό Επιμελητή Β’ ή Α’, ανάλογα με τα χρόνια συνεχούς υπηρεσίας τους, εξακολουθεί να εφαρμόζεται και μετά την κατάργηση της διακρίσεως μεταξύ Νομαρχιακών και Περιφερειακών Νοσοκομείων. Η ανωτέρω ρύθμιση θα ισχύσει μόνο για τα Νοσοκομεία που, προ της καταργήσεως της διακρίσεως, ήταν Νομαρχιακά. (ομοφ.)
ΝΣΚ/285/2001
Περί αποκλειστικότητας του επαγγέλματος του οδικού μεταφορέα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Προεδρεύων: Δ. Γριμάνης, Νομικός Σύμβουλος, Εισηγήτρια: Α. Κουτούκη, Πάρεδρος. α) Οι διατάξεις των άρθρων 13 του Ν 2367/53 και 1 παρ.1γ του Ν 383/76 περί αποκλειστικής απασχόλησης καταργήθηκαν από τις μεταγενέστερες διατάξεις των π.δ/των 211 και 294/91 που ορίζουν διαφορετικά. Ετσι, τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν το επάγγελμα του οδικού μεταφορέα μπορούν παραλλήλως να αναπτύσσουν και άλλες επιχειρηματικές ή επαγγελματικές δραστηριότητες εκτός αν τούτο απαγορεύεται από άλλες ειδικές διατάξεις. (αντίθετη η υπ αριθμ.567/91 γνωμοδότηση του ΝΣΚ) β) Από τις διατάξεις του Ν 2084/1992, όπως συμπληρώθηκαν με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν 2335/1995, σαφώς προκύπτει ότι ο νομοθέτης θέλησε, όπως μετά την ψήφιση του πιο πάνω νόμου κάθε ασφαλισμένος να έχει υποχρεωτικά μία μόνο κύρια ασφάλιση, γι αυτό και επέβαλε στα πρόσωπα που ήταν ασφαλισμένα υποχρεωτικά σε περισσότερους του ενός φορείς λόγω ιδιότητας και απασχόλησης ή λόγω περισσότερων της μιας απασχόλησης, να επιλέγουν με δήλωσή τους τον φορέα στον οποίο επιθυμούν να ασφαλισθούν υποχρεωτικά. Σε περίπτωση δε που δεν υποβάλλουν τη σχετική δήλωση, τότε η ασφάλιση γίνεται υποχρεωτικά στον φορέα απασχόλησης, εκτός από την ασφάλιση στο ΤΣΑΥ και στο ΤΣΜΕΔΕ η οποία είναι υποχρεωτική. γ) Ετσι, ο εκμεταλλευόμενος τη χρήση αυτοκινήτου δημόσιας χρήσης έχοντας δε και άλλη επαγγελματική απασχόληση, μπορεί να επιλέξει τον ασφαλιστικό του φορέα, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 2 του Ν 2335/95. Αν δε ο επιλεγείς από αυτόν ασφαλιστικός φορέας δεν είναι το ΤΣΑ, δεν υποχρεούται να προσκομίσει το εκ του άρθρου 11 του π.δ.669/81 πιστοποιητικό του ΤΣΑ.
ΠΔ 236/2007
Τροποποίηση του π.δ. 19/2006 «Κανονισμός Κατάταξης στο Πυροσβεστικό Σώμα των Δοκίμων Πυροσβεστών και άλλες διατάξεις (ΦΕΚ Α΄ 16) και του π.δ. 17/2006 «Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού του Πυροσβεστικού Σώματος, τροποποίηση και συμπλήρωση των π.δ. 170/1996, 168/2003, 109/2004 (ΦΕΚ Α΄ 12)».