Ν.4545/2018
Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα
Κύρωση της Συμφωνίας μεταξύ του Εκπαιδευτικού, Επιστημονικού και Πολιτιστικού Οργανισμού των
Ηνωμένων Εθνών (UNESCO) και της Κυβέρνησης της Ελληνικής Δημοκρατίας αναφορικά με την ίδρυση
του Κέντρου Ολοκληρωμένης και Διεπιστημονικής Διαχείρισης Υδάτινων Πόρων στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ως Κέντρου Κατηγορίας 2 υπό την Αιγίδα της UNESCO.
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
Ν.Δ.503/1970
Περί κυρώσεως της υπογραφείσης εν Βιέννη την 18ην Απριλ. 1961 υπό την αιγίδα του Οργανισμού των Ηνωμένων Εθνών Συμβάσεως περί των διπλωματικών σχέσεων.
Π.Δ.11/2020
Εφαρμογή της απόφασης 2444 (2018) του Συμβουλίου Ασφαλείας του Οργανισμού Ηνωμένων
Εθνών (Ο.Η.Ε.).
Ν.4345/2015
Κύρωση της τροποποίησης της Ντόχα στο Πρωτόκολλο του Κιότο στη Σύμβαση − Πλαίσιο των Ηνωμένων
Εθνών για την αλλαγή του κλίματος, που έχει κυρωθεί με το Ν. 3017/2002 (Α΄ 117) .
ΝΣΚ/240/2015
Ειδικό επιστημονικό προσωπικό Δημοσίου, ν.π.δ.δ. κ.λπ. – Μετατροπή συμβάσεων εργασίας ορισμένου χρόνου σε αορίστου – Υπαγωγή ειδικού επιστημονικού προσωπικού του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. στις διατάξεις του π.δ. 164/2004.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
1. Η διάταξη του άρθρου 3 παρ.1 του π.δ. 410/1988 που επιτρέπει τη μετατροπή των συμβάσεων εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου του ειδικού επιστημονικού προσωπικού του Δημοσίου, ν.π.δ.δ. κ.λπ. σε αορίστου, δεν μπορεί να εφαρμοστεί, εφόσον οι συμβάσεις αυτές έχουν συναφθεί μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος του έτους 2001 (ομοφ.). 2. Το ειδικό επιστημονικό προσωπικό του Εθνικού Κέντρου Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) υπάγεται στις πάγιες διατάξεις του π.δ. 164/2004. Στη περίπτωση που συντρέχει νόμιμος, κατά το άρθρο 6 παρ.2 του εν λόγω π.δ/τος, λόγος επιμήκυνσης του χρόνου απασχόλησης του ως άνω προσωπικού του Ε.Κ.Δ.Δ.Α. πέραν των εικοσιτεσσάρων μηνών, δεν ισχύει ο, από το άρθρο 5 παρ.4 του ίδιου π.δ/τος, τιθέμενος περιορισμός της μη υπέρβασης της σύναψης τριών διαδοχικών συμβάσεων ορισμένου χρόνου (πλειοψ.). Εκδόθηκε η υπ' αριθμ. 5/2016 Γνωμ. (Β΄ Τακτικής Ολομέλειας).
ΝΣΚ/172/2018
Δασμοφορολογικές απαλλαγές κατά την εισαγωγή/παραλαβή επιβατηγών αυτοκινήτων για υπηρεσιακή χρήση από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες – Δασμοφορολογικές απαλλαγές κατά την εισαγωγή ειδών από το Γραφείο UNHCR για τη λειτουργία Κέντρων Υποδοχής Προσφύγων – Απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης αυτοκινήτων υπηρεσιακής χρήσης της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
1.Το τέλος ταξινόμησης, όπως και ο ΦΠΑ, εμπίπτουν στην έννοια των εσωτερικών φόρων κατανάλωσης του Άρθρου Δεύτερου, Τμήματος 8 της Συμβάσεως περί προνομίων και ασυλιών των Ηνωμένων Εθνών που έχει κυρωθεί με το ν.412/1947. Όμως για την απαλλαγή από την καταβολή ή την επιστροφή τους, δυνάμει της ως άνω διάταξης, απαιτείται απόφαση της αρμόδιας υπηρεσίας, προγενέστερη ή μεταγενέστερη, αντιστοίχως, της εισαγωγής. Απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης και το ΦΠΑ παρέχεται και από τις διατάξεις των άρθρων 27 παρ.1 του ν.2859/2000 και 132 παρ.13 του ν.2960/2001. (ομόφ.) 2. Στην έννοια της ατελούς εισαγωγής του Άρθρου Πέμπτου, Τμήματος 18 περ. η' της σύμβασης «Περί προνομίων και ασυλιών των Ηνωμένων Εθνών», εμπίπτει ο ΦΠΑ εισαγωγής και ο εισαγωγικός δασμός, δεν εμπίπτει το τέλος ταξινόμησης ως εσωτερικός φόρος. Η απαλλαγή από τον ΦΠΑ εισαγωγής και τον εισαγωγικό δασμό κατά την εισαγωγή επιβατηγών αυτοκινήτων, για το μη ελληνικής καταγωγής ανώτερο προσωπικό της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες, παρέχεται και από τη διάταξη του άρθρου Μόνου του ν.δ.2402/1953. Η απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης παρέχεται από τη διάταξη του άρθρου 132 παρ.13 του ν.2960/2001. (ομόφ.) 3. Η απαλλαγή από το ΦΠΑ παρέχεται από τις διατάξεις του άρθρου 27 παρ.1 περ. στ’ υποπερ. ββ) του ν. 2859/2000, σε συνδυασμό με το άρθρο 29 παρ.1 περ.α’ του ιδίου νόμου. Η απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης παρέχεται με τις διατάξεις του άρθρου 132 παρ.13 του ν.2960/2001, όπου ρητά ορίζεται ότι απαλλάσσονται από το τέλος ταξινόμησης τα αυτοκίνητα οχήματα που παραλαμβάνονται από το προσωπικό των αναγνωρισμένων στην Ελλάδα διεθνών οργανισμών. Επίσης όπως προεκτέθηκε, το τέλος ταξινόμησης, ως εσωτερικός φόρος, δεν καλύπτεται από την ατέλεια του Άρθρου Πέμπτου, Τμήματος 18 περ. η’ της σύμβασης περί προνομίων και ασυλιών των Ηνωμένων Εθνών, διότι δεν συνιστά χρηματική εισφορά που καταβάλλεται κατά την εισαγωγή του επιβατικού αυτοκινήτου στη χώρα και εξ’ αιτίας αυτής, αλλά κατά τη θέση αυτού σε κυκλοφορία. Επομένως δεν τίθεται ζήτημα αν οι διατάξεις των διεθνών συνθηκών έχουν την έννοια, ότι η απαλλαγή από το ΦΠΑ και το τέλος ταξινόμησης αφορά και την παραλαβή αυτοκινήτων οχημάτων από άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. (ενδοκοινοτική απόκτηση). Σε κάθε περίπτωση τόσο η εισαγωγή όσο και η παραλαβή αγαθών, πρέπει να αντιμετωπίζονται όμοια, κατά την εφαρμογή των απαλλακτικών διατάξεων, που προβλέπονται από διεθνείς συνθήκες. (ομόφ.) 4. Τα είδη που προορίζονται να χρησιμοποιηθούν αποκλειστικά για τον εξοπλισμό των χώρων υποδοχής προσφύγων, εφόσον εισάγονται από το Γραφείο UNHCR για την επίτευξη του σκοπού της ίδρυσής του, που είναι η προστασία των προσφύγων, εμπίπτουν στην έννοια της «επίσημης» από αυτό χρήσης. (πλειοψ.) 5. Η διάταξη του άρθρου 3 του Πρωτοκόλλου περί των Προνομίων και Ασυλιών της Ευρωπαϊκής Ένωσης της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ε.Ε. έχει την έννοια ότι χορηγείται απαλλαγή από το τέλος ταξινόμησης των αυτοκινήτων που παραλαμβάνονται από την Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα για την υπηρεσιακή αυτής χρήση με την έκδοση, κατά περίπτωση, απόφασης της αρμόδιας αρχής, εφόσον, κατά την ουσιαστική αυτής κρίση, πρόκειται για σημαντικές αγορές ειδών, που επιφέρουν μεγάλη οικονομική επιβάρυνση. (ομόφ.)
ΝΣΚ/365/2013
Προβλήματα νομιμότητας δημόσιου διαγωνισμού της Γενικής Γραμματείας Ισότητας των Φύλων (Γ.Γ.Ι.Φ.), ως εκ της συμμετοχής υπαλλήλου του Κέντρου Ερευνών για Θέματα Ισότητας (Κ.Ε.Θ.Ι.) σε διαγωνιζόμενους φορείς, υπό την ιδιότητα του επιστημονικού υπεύθυνου του έργου.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
α) Δεν είναι απορριπτέα από την Επιτροπή διαγωνισμού η προσφορά εταιρείας εκ μόνου του λόγου ότι ως επιστημονική υπεύθυνος αυτής για το έργο ορίσθηκε υπάλληλος με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου του ν.π.ι.δ. Κ.Ε.Θ.Ι., χωρίς προηγουμένως να έχει ζητήσει και να έχει λάβει αρμοδίως άδεια άσκησης ιδιωτικού έργου με αμοιβή. (ομοφ.) β) Η Επιτροπή του διαγωνισμού, εφόσον διαπιστώνει, αυτεπαγγέλτως ή με αφορμή αιτιάσεις ορισμένων φορέων που μετέχουν σε αυτόν, ότι εγείρονται ζητήματα νομιμότητος, οφείλει να τηρήσει τη διαδικασία προηγούμενης ακρόασης και, μετά την ολοκλήρωση αυτής, ή να απορρίψει αιτιολογημένα προσφορά ή προσφορές κάποιων εξ αυτών ή να συνεχίσει και ολοκληρώσει τη διαδικασία με την υπογραφή, εκ μέρους της Γενικής Γραμματέως Ισότητας των Φύλων, των οικείων πρακτικών και της μετά την τελική αξιολόγηση, κατά την προκήρυξη, πράξης ανάθεσης. (ομοφ.)