×
register
Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ν.5224/2025

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:
ΦΕΚ: 142/Α/05.08.2025

Σύσταση νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου με την επωνυμία «Ελληνορθόδοξη Ιερά Βασιλική Αυτόνομη Μονή του Αγίου και Θεοβάδιστου όρους Σινά στην Ελλάδα». ρυθμίσεις θεμάτων αρμοδιότητας Γενικής Γραμματείας Θρησκευμάτων, ενίσχυση της ασφάλειας στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, διατάξεις για τον αθλητισμό, απονομή ισόβιας σύνταξης σε λογοτέχνες και καλλιτέχνες έτους 2025 και λοιπές ρυθμίσεις".


ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗΣ ΩΣ ΥΠΟΣΗΜΕΙΩΣΗ ΣΤΟ Α.159

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Αναθεώρηση Ν.5224-2025.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 06/08/2025

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΦΕΚ

Σχετικά Έγγραφα

Π.Δ.46/2024

Μετατροπή της Γυναικείας Ιεράς Κοινοβιακής Μονής Αγίου Γεωργίου Μαλεσίνας, της Ιεράς Μητροπόλεως Φθιώτιδος, που βρίσκεται στη Δημοτική Ενότητα Μαλεσίνης, του Δήμου Λοκρών, της Περιφερειακής Ενότητας Φθιώτιδας, της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, σε Ανδρώα Ιερά Κοινοβιακή Μονή.


Π.Δ.76/2025

Μετατροπή της Γυναικείας Ιεράς Κοινοβιακής Μονής Αγίου Σπυρίδωνος Προμυρίου της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού, που βρίσκεται στη Δημοτική Ενότητα Σηπιάδος του Δήμου Νοτίου Πηλίου της Περιφερειακής Ενότητας Μαγνησίας της Περιφέρειας Θεσσαλίας, σε Ανδρώα Ιερά Κοινοβιακή Μονή.


Π.Δ. 98/2021

Μετατροπή της Ιεράς Γυναικείας Κοινοβιακής Μονής Εισοδίων της Θεοτόκου και Αγίου Παντελεήμονος Aγιάς, της Ιεράς Μητροπόλεως Δημητριάδος και Αλμυρού, που βρίσκεται στην θέση «Άγιος Παντελεήμονας» της Δημοτικής Κοινότητας Αγιάς, της Δημοτικής Ενότητας Αγιάς, του Δήμου Αγιάς, της Περιφερειακής Ενότητας Λάρισας, σε Ιερά Ανδρώα Κοινοβιακή Μονή.


ΝΣΚ/92/2013

Διενέργεια διαχειριστικού- οικονομικού ελέγχου στην Ιερά Μονή Βατοπεδίου.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 

Η Διεύθυνση Επιθεώρησης Δ.Δ., Ν.Π. & Δ.Ε.Κ.Ο. της Οικονομικής Επιθεώρησης του Υπουργείου Οικονομικών έχει αρμοδιότητα διενέργειας οικονομικού και διαχειριστικού ελέγχου σε Ιερά Μονή του Αγίου Όρους μόνο σε σχέση με το ληφθέν από αυτή «δημόσιο χρήμα», δηλαδή χρηματοδότηση ή επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό, από Ν.Π.Δ.Δ., από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή άλλους διεθνείς οργανισμούς. Οι Οικονομικοί Επιθεωρητές, κατά τη διενέργεια του ελέγχου, μπορούν να ζητήσουν οποιοδήποτε στοιχείο είναι αναγκαίο για την αποτελεσματικότητα του ελέγχου του «δημοσίου χρήματος», ενώ οι Ιερές Μονές του Αγίου Όρους έχουν, σε κάθε περίπτωση, τη προβλεπόμενη στο άρθρο 2 παρ.6 του ν. 2343/1995 υποχρέωση συνδρομής και διευκόλυνσης μη δικαιούμενες να αρνηθούν την επίδειξη οποιουδήποτε αιτούμενου στοιχείου ή την παροχή οποιασδήποτε πληροφορίας. (πλειοψ.) Παραπέμφθηκε στην Ολομέλεια με την 558/2011 Γνωμ.


Ν.4957/2022/ΑΡΘΡΟ 391

Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις.ΑΡΘΡΟ 391 Ρυθμίσεις για την έγκαιρη έναρξη της μεταφοράς των μαθητών και τις διαδικασίες σύναψης δημοσίων συμβάσεων μεταφοράς μαθητών 


ΝΣΚ/291/2012

Σύσταση από Ιερά Μονή αστικής εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα και στη συνέχεια εταιρείας περιορισμένης ευθύνης – Σύναψη σύμβασης χρησιδανείου μεταξύ της Ιεράς Μονής και της ΕΠΕ – Υλοποίηση αρχαιολογικού έργου από την ΕΠΕ με διαδικασίες ιδιωτικού δικαίου και όχι με βάση τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων έργων και προμηθειών.(..)Κατάσταση : Μη αποδεκτή 
α) Η σύσταση από την Ιερά Μονή Ευαγγελισμού της Θεοτόκου Σκιάθου Αστικής Εταιρείας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα (ΑΣΜΚ) και στη συνέχεια Εταιρείας Περιορισμένης Ευθύνης (ΕΠΕ) δεν είναι σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις. β) Η από 11-1-2008 σύμβαση χρησιδανείου μεταξύ της παραπάνω Ιεράς Μονής και της ΕΠΕ, δεν είναι σύμφωνη με τις κείμενες διατάξεις. γ) Ανεξάρτητα από το εάν η ως άνω Ιερά Μονή μπορούσε να συστήσει νόμιμα τις παραπάνω αστική μη κερδοσκοπική εταιρεία και μέσω αυτής ΕΠΕ, για την αξιοποίηση της διατηρητέας περιουσίας της και να παραχωρήσει στην ΕΠΕ τη χρήση ακινήτων της με σύμβαση χρησιδανείου, πάντως η ΕΠΕ αυτή αποτελούσε «οργανισμό δημοσίου δικαίου», σύμφωνα με το άρθρο 1 παρ.9 της Οδηγίας 2004/18/ΕΚ, και ως εκ τούτου, είχε υποχρέωση να υλοποιήσει το έργο με τις διαδικασίες που προβλέπονται από τη νομοθεσία δημοσίων συμβάσεων έργων και προμηθειών, διότι το έργο εμπίπτει στις ρυθμίσεις του π.δ. 99/1992 «Μελέτη και εκτέλεση αρχαιολογικών εν γένει έργων», περαιτέρω δε, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 1418/1984 «Περί Δημοσίων Έργων» και του ν. 716/1977 « Περί μητρώου μελετητών και αναθέσεως και εκπονήσεως μελετών», η αναπτυξιακή επιχείρηση δεν μπορεί να αναθέσει περαιτέρω το συμβατικό αντικείμενο σε τρίτους ιδιώτες. (ομοφ.)


ΝΣΚ/216/2007

Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
1. Το Προσωρινό Εκπαιδευτικό Συμβούλιο του άρθρου 31 παρ.4 του Ν 3187/2003 νομίμως προβαίνει σε κρίσεις για ένταξη σε μόνιμες θέσεις ΔΕΠ για όσους εμπίπτουν στις μεταβατικές διατάξεις του ως άνω νόμου, δηλαδή υπηρετούν στα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα ως Ειδικοί Επιστήμονες, εφόσον κατά την έναρξη ισχύος του νόμου έχουν ή μόλις συμπληρώσουν διετή υπηρεσία. 2. Η διαδικασία που ακολουθήθηκε για την ένταξη των Γ.Β. και Σ.Κ. ως μελών ΔΕΠ στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων σε βαθμό του Λέκτορα είναι μη νόμιμη, γιατί το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο δεν έχει αρμοδιότητα να λαμβάνει αποφάσεις για ένταξη μελών ΔΕΠ. 3. Οι εντάξεις και κρίσεις μελών ΔΕΠ πρέπει να διενεργούνται σύμφωνα με τις διατάξεις των Ν 3187/2003 και 3413/2005 και με βάση τις διαδικασίες που καθορίζουν οι ως άνω νόμοι. 4. Μετά την ισχύ του Ν 3187/2003 για την εξέλιξη των μελών ΕΕΔΙΠ σε βαθμίδες απαιτείται η συμπλήρωση του χρόνου υπηρεσίας σε κάθε βαθμίδα, με βάση τις ρυθμίσεις του νόμου αυτού.


ΝΣΚ/273/2006

Μέλη ΔΕΠ και ΕΕΔΙΠ στη Σχολή Ναυτικών Δοκίμων μετά την ισχύ του Ν 3187/2003 (όπως τροποποιήθηκε).(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Α. Από την έναρξη ισχύος του Ν 3187/2003 για τα Ανώτατα Στρατιωτικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, όπως τροποποιήθηκε με τον Ν 3413/2005, τα μέλη του ΔΕΠ είναι δημόσιοι λειτουργοί, ενώ τα μέλη του ΕΕΔΙΠ δημόσιοι υπάλληλοι. Β. Τα μέλη του ΔΕΠ υπάγονται στις διατάξεις του Υ.Κ. μόνον εάν και στην έκταση που οι ειδικοί νόμοι, που διέπουν την κατηγορία τους, ρητώς παραπέμπουν σε αυτές, χωρίς να αποκλείεται η συνδρομή περιπτώσεως αναλογικής εφαρμογής διατάξεων του Υ.Κ. εάν και εφόσον υφίσταται κενό νόμου, ενώ τα μέλη του ΕΕΔΙΠ υπάγονται στις ρυθμίσεις του Υ.Κ., εκτός εάν με ειδική ρύθμιση νόμου εξαιρούνται από την υπαγωγή τους σε συγκεκριμένη διάταξη του ανωτέρω κώδικα, χωρίς τούτο να αναιρεί την δημοσιοϋπαλληλική τους ιδιότητα.


ΝΣΚ/344/2006

Ισοτιμία ή μη τίτλων σπουδών των Ανωτέρων Σχολών Τουριστικών Επαγγελμάτων προς τα πτυχία ΤΕΙ.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Α) Οι Ανώτερες Σχολές Τουριστικής Εκπαίδευσης (ΑΣΤΕ) σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις του Ν 3105/2003 είναι Σχολές Ανώτερης και όχι Ανώτατης Εκπαίδευσης και συνεπώς, δεν είναι ισότιμες προς τα ΤΕΙ μετά την μετατροπή τους σε ιδρύματα της Ανώτατης Εκπαίδευσης κατά τις διατάξεις του Ν 2916/2001. Β) Τα πτυχία των αιτούντων αναγνώριση της ισοτιμίας αλλοδαπού μεταπτυχιακού του τίτλου σπουδών, που αναφέρονται στο ιστορικό του ερωτήματος, προερχόμενα από τις Ανώτερες Σχολές Τουριστικών Επαγγελμάτων Ρόδου και Αγίου Νικολάου Κρήτης και εκδοθέντα πριν από τη δημοσίευση του Ν 2919/2001, αποτελούν πτυχία ισότιμα κατ’ άρθρο 5 παρ.1 του Ν 1865/1989 προς τα πτυχία ΤΕΙ αντίστοιχης ειδικότητας (Τμήματος Τουριστικών Επιχειρήσεων), όπως τα ΤΕΙ λειτουργούσαν πριν από την μετατροπή τους σε ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα, δηλαδή ως Σχολές Ανώτερης Εκπαίδευσης. Για την αναγνώριση της ισοτιμίας του αλλοδαπού μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών των ως άνω κατά το ιστορικό του ερωτήματος αποφοίτων των ΑΣΤΕ, έχει εφαρμογή η διάταξη του άρθρου 16 παρ.1β του Ν 2327/1995, όπως συμπληρώθηκε από το άρθρο 7 παρ.2 του Ν 2909/2001.


ΝΣΚ/111/2000

Ιχθυοτροφεία. Ιερά Μονή Βατοπαιδίου Αγίου Όρους. Δυνατότητα εκ νέου παραχώρησης της διαχείρισης της λιμνοθάλασσας Βιστωνίδας.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
α) Παρέχεται η δυνατότητα παραχώρησης της διαχείρισης της λίμνης Βιστωνίδας στην Ι.Μ. Βατοπαιδίου με νομοθετική ρύθμιση, και όχι με απλή απόφαση του Υπουργού Γεωργίας. Με την ίδια νομοθετική ρύθμιση δύνανται να προβλέπονται ρητά ο τρόπος, η χρονική στιγμή, οι όροι και οι εν γένει λεπτομέρειες της διοίκησης, διαχείρισης και εκμετάλλευσης της εν λόγω λίμνης όπως και η εποπτεία του Υπουργού Γεωργίας επ αυτής καθώς και ο καθορισμός και ο τρόπος απόδοσης του μισθώματος στο Ελλ.Δημόσιο, ή, όπως, άλλωστε συμβαίνει συνήθως, η ρύθμιση αυτή δύναται να παρέχει εξουσιοδότηση, όπως τα παρά πάνω αντιμετωπιστούν με έκδοση σχετικής Υ.Α. ή την υπογραφή νέας, σύγχρονης σύμβασης. β) Η συνδέουσα την Ι.Μ. Βατοπαιδίου και το Ελλ.Δημόσιο (Υπ. Γεωργίας) αναφερόμενη στο ιστορικό σύμβαση δεν έχει ποτέ ρητά καταργηθεί. Ο όρος αυτής που ισχύει αναντίρρητα είναι το δικαίωμα της Ι.Μ. και της Αθωνιάδας Σχολής επί των καθαρών προσόδων της λιμνοθάλασσας Βιστωνίδας ή "Μπουρού". γ) Το παρά πάνω συμβατικά αναγνωρισμένο δικαίωμα της Ι.Μ. επί των προσόδων της πιο πάνω λιμνοθάλασσας, το οποίο επί πλέον έχει αναγνωριστεί και με σειρά νομοθετικών ρυθμίσεων ως συμβατική υποχρέωση του Ελλ.Δημοσίου, δεν μπορεί να θεωρηθεί ως χορήγηση ή απόδοση υπέρ τρίτου προκειμένου να εφαρμοστεί επ αυτής η διάταξη του άρθρου 3 του Ν.2469/97. δ) Ενόψει της φύσεως της συνδέουσας το Ελλ.Δημόσιο (Υπ. Γεωργίας) και της Ι.Μ. Βατοπαιδίου σύμβασης τα κεκτημένα δικαιώματα, όπως λειτουργούν σήμερα δεν μπορούν να τροποποιηθούν μονομερώς.