Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

Ν. 634/1977

Τύπος: Νόμοι και Διατάγματα

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ:
ΦΕΚ: 186/Α/1977

Περί καταργήσεως του Ειδικού Ταμείου Εποικισμού, θεσπίσεως απαλλαγής εκ του φόρου μεταβιβάσεως γεωργικών ή κτηνοτροφικών εκτάσεων, ρυθμίσεως θεμάτων αρμοδιότητος Υπουργείου Γεωργίας και άλλων τινων διατάξεων



ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΓΓΡΑΦΟΥ : ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 13 ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5219/2025-ΦΕΚ:130/Α/18.07.2025

Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Αναθεωρήση 634-1977-17.7.2025.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 17/07/2025

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΤΟ Α.13 ΠΑΡ.6 ΚΑΙ ΠΑΡ.10 ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.5217/2025 ΦΕΚ: 120/Α/11.07.2025.

Αναθεωρήση 634-1977-10.10.2024.pdf Ημερομηνία δημιουργίας 10/10/2024

ΟΠΩΣ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΘΗΚΕ ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ Ν.3220/2004,ΦΕΚ-15/Α/2004

Σχετικά Έγγραφα

Β.Δ.733/1969

Περί μεταβιβάσεως αρμοδιοτήτων του Υπουργού Γεωργίας και άλλων υπηρεσιακών οργάνων του Υπουργείου Γεωργίας επί αντικειμένων αρμοδιότητος αυτών.


Ν 1078/1980

Περί απαλλαγής εκ του φόρου μεταβιβάσεως ακινήτων της αγοράς πρώτης κατοικίας , καταργήσεως και τροποποιήσεως διατάξεων προσδιορισμού εισοδήματος, βάσει τεκμηρίων, καταργήσεως φορολογίας ακινήτου περιουσίας και άλλων τινών φορολογικών διατάξεων.


ΝΣΚ/246/2002

Δάσωση γεωργικών εκτάσεων και κοινοτικό καθεστώς. Παραχώρηση δημοσίων δασικών εκτάσεων και απόδοση δασωθέντων αγρών στη γεωργική εκμετάλλευση. Ορος για μη περαιτέρω αλλαγή της χρήσης αυτής.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
(Τριμελούς Επιτροπής) Είναι δυνατή η ένταξη στο μέτρο της δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του άρθρου 31 Καν. 1257/99 και του οικείου κοινοτικού καθεστώτος ενίσχυσης των μέτρων για τα δάση στον τομέα της γεωργίας του Καν. 2080/92, των νόμιμα εκχερσωμένων για καλλιέργεια δημοσίων δασικών εκτάσεων και των δασωθέντων αγρών που αναγνωρίστηκαν βάσει των διατάξεων του Ν 1734/87 επ ονόματι των ιδιοκτητών και αποδόθηκαν στην γεωργική καλλιέργεια, αφού κατά την έννοια του συγκεκριμένου μέτρου, η δάσωση βελτιώνει και αναβαθμίζει το φυσικό περιβάλλον και συμβάλλει στην οικολογική ισορροπία, σε συμφωνία, τόσο με τους υπόψη Κοινοτικούς Κανονισμούς, όσο και με το Σύνταγμα, και από την άποψη αυτή δεν εμπίπτει στους απαγορευτικούς, για τη μη περαιτέρω αλλαγή της χρήσης, όρους της παραχώρησης ή απόδοσης στην καλλιέργεια αυτών των εκτάσεων.


ΝΣΚ/338/2008

Μέτρο δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του Καν. 2080/1992 – Επιτόπιοι έλεγχοι – Δικαίωμα προηγούμενης ακρόασης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Δεν είναι υποχρεωτική η έγγραφη κλήση του ενδιαφερομένου, προκειμένου να παρευρεθεί αυτοπροσώπως και να υποβάλλει προφορικά τις παρατηρήσεις του κατά τον επιτόπιο έλεγχο, που διενεργείται στα πλαίσια της εφαρμογής του προγράμματος δάσωσης του Καν. 2080/1992, και ειδικότερα προκειμένου να επαληθευθεί η τήρηση των εγγράφων συστάσεων και υποδείξεων της υπηρεσίας για τη συμπλήρωση των κενών της δασικής φυτείας και τη διενέργεια των απαιτούμενων καλλιεργητικών φροντίδων που έπρεπε να αναληφθούν, μέσα στη χορηγηθείσα συναφώς προθεσμία, ώστε η φυτεία αυτή να επανήρχετο στα απαιτούμενα, κατά το σημείο 12.2 της απόφασης 90061/1229/2001 του Υπουργού Γεωργίας, επίπεδα φυτοκάλυψης.


ΝΣΚ/245/2005

Πρόγραμμα δάσωσης γεωργικών εκτάσεων. Ένταξη κληρονόμων αιτούντος και καταβολή σ’ αυτούς των οικείων ενισχύσεων. Μη δεσμευτικότητα προϋπόθεσης ορίου ηλικίας αναγραφομένης μόνο στο έντυπο της σχετικής αίτησης.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Συντρεχουσών των λοιπών νομίμων προϋποθέσεων, είναι νόμιμη η καταβολή των κοινοτικών ενισχύσεων του προγράμματος δάσωσης γεωργικών εκτάσεων του Κανονισμού 2080/92 που τέθηκε σε εφαρμογή με την 65413/784/19-02-1993 απόφαση του Υπουργού Γεωργίας και νόμιμα συνεχίζεται η καταβολή τους στους κληρονόμους του αρχικού αιτούντος, στους οποίους περιήλθε, λόγω κληρονομίας και ως τμήμα της υφισταμένης περιουσίας τούτου, η αξίωση ένταξης στο εν λόγω πρόγραμμα που απορρέει από την υποβληθείσα σχετική αίτησή του, ως περιεχόμενο του συναφούς κληρονομητού δικαιώματος προσδοκίας του, και τούτο χωρίς την αποδιδομένη στο πρόσωπό του έλλειψη του όρου της μη συμπλήρωσης του ορίου ηλικίας των 65 ετών, ο οποίος δεν είναι ούτε ισχυρός ούτε δεσμευτικός, ως περιλαμβανόμενος μόνο στο έντυπο της σχετικής αίτησης που είναι συνημμένο στην εγκύκλιο εφαρμογής του προγράμματος και όχι σε νομοθετικές ή κανονιστικές διατάξεις του τύπου και των οργάνων έκδοσης που απαιτείται από τα άρθρα 1, 2 και 4 του Ν 1338/83 και το άρθρο 22 παρ.3 του Ν 992/79, αλλά και ως οιονεί συμβατικός όρος στερούμενος οποιουδήποτε νομοθετικού ή κανονιστικού ερείσματος, εν πάση δε περιπτώσει ως μη περιληφθείς στο εγκριθέν από την Επιτροπή οικείο εθνικό πρόγραμμα.


ΝΣΚ/338/2002

Κοινοτικό Δίκαιο. Εθνικό γεωργοπεριβαλλοντικό πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών. Καταγγελία συμβάσεων. Διαδικασία απένταξης και επιστροφής αχρεωστήτως καταβληθέντων.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή 
Ενόψει της διαπιστωθείσης ανάγκης απένταξης από το εθνικό γεωργοπεριβαλλοντικό πρόγραμμα της μακροχρόνιας παύσης εκμετάλλευσης γεωργικών γαιών, των μη επιλέξιμων κατά τους Κανονισμούς 2078/92 και 746/96 εκτάσεων: 1. Είναι μεν δυνατή η μονομερής διακοπή των συμβάσεων που αφορούν τις άνω μη επιλέξιμες εκτάσεις, επιβάλλεται όμως από τις αρχές της χρηστής και εύρυθμης διοίκησης η προηγούμενη αιτιολογημένη τροποποίηση του εθνικού προγράμματος τούτου, ώστε να συμφωνεί προς τις κοινοτικές διατάξεις ως προς την επιλεξιμότητα των προς ένταξη εκτάσεων, καθώς και η υποβολή του στην Επιτροπή προς έγκριση, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 7 Καν.2078/92 και 18 Καν.746/96. 2. Δεν απαιτείται η τήρηση συγκεκριμένης διαδικασίας για την απένταξη, στο βαθμό που η τελευταία αναφέρεται σε λόγους νομιμότητας των γενικών κριτηρίων επιλεξιμότητας, και σε πλάνη περί τα πράγματα, χωρίς αυτό να εμποδίζει την αρμόδια προς τούτο υπηρεσία να ακολουθήσει, εφόσον το επιθυμεί, τη διαδικασία που προβλέπεται για την ένταξη στο πρόγραμμα, ή άλλη διαδικασία που θα ορισθεί αρμοδίως, ειδικά προς τούτο. 3. Η επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων αποτελεί υποχρέωση που επιβάλλεται από το κοινοτικό και το εθνικό δίκαιο, ακόμα και στην περίπτωση αχρεωστήτων καταβολών που οφείλονται σε λάθος της αρμόδιας αρχής. Η ακολουθητέα διαδικασία προσδιορίζεται από το άρθρο 20 Καν.746/96 και τα άρθρα 27 παρ.3 Ν 992/79 και 28 Ν 2520/97, όπως ισχύουν. 4. Αρμόδια για την απένταξη υπηρεσία είναι η Δ/νση Χωροταξίας και Προστασίας Περιβάλλοντος του Υπ. Γεωργίας, και για τον καταλογισμό των αχρεωστήτως καταβληθέντων ο Υπουργός Γεωργίας, κατόπιν της προδικασίας που προβλέπεται στο άρθρο 28 Ν 2520/97, την οποία διενεργεί η εκάστοτε αρμόδια αρχή για την αναγνώριση και εκκαθάριση της δαπάνης, για την οποία διαπιστώθηκε παράνομη ή αχρεώστητη καταβολή.


ΝΣΚ/273/2003

Πρόγραμμα μακροχρόνιας παύσης καλλιέργειας γεωργικών γαιών. Αρμοδιότητα έκδοσης απαγορευτικών διατάξεων βοσκής και κυνηγίου στις ενταχθείσες εκτάσεις. Επιλεξιμότητα προς ένταξη βοσκοτόπων με τη μορφή χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων ή δασολίβαδων.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή 
Υπό την προϋπόθεση ότι οι εξουσιοδοτικές, σχετικά με την αρμοδιότητα έκδοσης απαγορεύσεων βοσκής και κυνηγίου διατάξεις του ΝΔ 86/69, που απονέμουν την αρμοδιότητα αυτή στα όργανα της Διοίκησης (Υπουργό Γεωργίας – Δασική Υπηρεσία) περιορίζονται, κατά την εφαρμογή τους επί των ουσιαστικών υποχρεώσεων – βασικών δεσμεύσεων του προγράμματος της κ.υ.α. 237/96, αποκλειστικά στο θέμα της διαδικασίας και του τύπου, και όχι της σκοπιμότητας έκδοσής τους, οπότε δεν θίγουν το πεδίο εφαρμογής, το ωφέλιμο αποτέλεσμα και την πρακτική αποτελεσματικότητα των διατάξεων των Καν. 2078/92 και 746/96, όπως εφαρμόζονται με την κ.υ.α. 237/96, δεν αντιβαίνουν προς αυτές και ισχύουν παραλλήλως, υπό την έννοια ότι τα ανωτέρω όργανα της Διοίκησης είναι υποχρεωμένα να συνεργούν στην υλοποίηση των δεσμεύσεων που αναλαμβάνουν οι δικαιούχοι του προγράμματος. (ομόφωνα) Οι βοσκότοποι, υπό την ειδικότερη μορφή των χορτολίβαδων, θαμνολίβαδων και δασολίβαδων, αποτελούντες άλλη κατηγορία εκτάσεων από αυτήν των δασικών, είναι επιλέξιμοι κατά την κ.υ.α. 237/96 και τον Καν. 2078/92 άρθρο 2 παρ.1 περ.στ’. (πλειοψ.)