Συνδρομητική Υπηρεσία. Για να έχετε πλήρη πρόσβαση στο mydocman.gr πρέπει να συνδεθείτε: Είσοδος

ΝΣΚ/100/2017

Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.

ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ: 3463/2006

Φορολογική μεταχείριση μερισμάτων, που καταβάλλονται σε μέτοχο αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας.:Τα μερίσματα, που καταβάλλονται σε μέτοχο αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας, τα πλοία της οποίας διαχειρίζεται εταιρεία εγκατεστημένη στην Ελλάδα, όχι απευθείας από την πλοιοκτήτρια ή τη διαχειρίστρια εταιρεία του άρθρου 25 του ν. 27/1975, αλλά μέσω τρίτου προσώπου, φυσικού ή νομικού («ταμία»), κατόπιν σχετικής ανάθεσης από τη διαχειρίστρια, εμπίπτουν στην εκ του άρθρου 26 ν. 27/1975 φορολογική απαλλαγή των μερισμάτων της πλοιοκτήτριας εταιρείας, εφόσον συντρέχουν οι τιθέμενες από τη διάταξη αυτή προϋποθέσεις και μπορεί να διαπιστωθεί, από τον διενεργούμενο έλεγχο, ότι πρόκειται για διανομή κερδών αλλοδαπών πλοιοκτητριών εταιρειών που εκμεταλλεύονται πλοία με ξένη σημαία, τα οποία διαχειρίζεται εταιρεία εγκατεστημένη στην Ελλάδα με βάση τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975 (ομόφ).


Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)

Σχετικά Έγγραφα

ΝΣΚ/287/2016

Φορολογία εισοδήματος. Απαλλαγή μερισμάτων μετόχων αλλοδαπής πλοιοκτήτριας, διαχειρίστριας και ναυλώτριας εταιρίας.(...) α) Τα μερίσματα που αποκτούν οι μέτοχοι αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρίας, κάτοικοι Ελλάδας, όταν το υπό ξένη σημαία πλοίο της διαχειρίζεται αλλοδαπή εταιρία, μέσω γραφείου εγκατεστημένου στην Ελλάδα, κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του ν. 27/1975, απαλλάσσονται της φορολογίας εισοδήματος, ασχέτως προς το πρόσωπο το οποίο ανέθεσε τη διαχείριση σε αυτήν (πλειοψ.) β) Τα μερίσματα που αποκτούν οι μέτοχοι αλλοδαπής εταιρίας, κάτοικοι Ελλάδας, η οποία διαχειρίζεται - χωρίς να είναι η πλοιοκτήτρια - το υπό ξένη σημαία πλοίο, μέσω γραφείου της εγκατεστημένου στην Ελλάδα, δεν απαλλάσσονται της φορολογίας εισοδήματος (πλειοψ.). γ) Ομοίως δεν απαλλάσσονται της φορολογίας εισοδήματος τα κέρδη της αλλοδαπής ναυλώτριας εταιρίας και τα μερίσματα που καταβάλλει στους μετόχους της (ομοφ.


Ε.2198/2019

Φορολογική αντιμετώπιση της καταβολής μερισμάτων αλλοδαπής πλοιοκτήτριας εταιρείας, σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 44 του ν.4141/2013, σε νομικό πρόσωπο συμφερόντων του δικαιούχου.ΑΔΑ: 9ΠΠ746ΜΠ3Ζ-ΟΔΟ


E.2086/2019

Φορολογική μεταχείριση εισοδήματος αλλοδαπής που αποκτά αλλοδαπό πρoσωπικό, κάτοικοι Ελλάδας, εργαζόμενοι σε ναυλομεσιτικό γραφείο του ν. 27/1975.(ΑΔΑ: 6Θ8Ο46ΜΠ3Ζ-Ξ9Ν)


ΠΟΛ.1073/1992

Κατά την εφαρμογή των διατάξε­ων του ν. 27/1975, παρέχεται απαλλαγή από το φόρο εισοδήματος, των μερισμάτων που αποκτώνται από ανώνυμη εταιρία, από τη συμμετοχή της σε άλλες ανώνυμες εταιρίες που απασχολούνται με την εκμετάλλευση πλοίων, κατά την περαιτέρω διανομή αυτών στους μετόχους αυτής. ( ΕΠΙΣΥΝΑΠΤΕΤΑΙ ΝΣΚ. 797/1991)


Ε.2034/2022

Παροχή οδηγιών σχετικά με την εφαρμογή των διατάξεων του ν. 27/1975 (Α’77), σε πλοία δεύτερης κατηγορίας του νόμου αυτού που ανήκουν στο Δημόσιο. ΑΔΑ: 6Λ1Ι46ΜΠ3Ζ-2ΣΖ


ΔΕΑΦ Β 1008055 ΕΞ 2016

ΘΕΜΑ: Φορολογική μεταχείριση των ποσών που καταβάλλονται από υποκατάστημα αλλοδαπής εταιρείας εγκατεστημένο στη χώρα μας στο κεντρικό του κατάστημα, μετά την έναρξη ισχύος των διατάξεων του ν. 4172/2013.


ΑΕΠΠ/1819/2021

Η προσφεύγουσα αιτείται την ακύρωση της απόφασης της αναθέτουσας αρχής με αριθμό 2252.1.1/76854/21/20 Οκτωβρίου 2021, κατά το μέρος που έκανε δεκτή την προσφορά της παρεμβαίνουσας εταιρείας για τη συγκεκριμένη δρομολογιακή γραμμή της Διακήρυξης. Το αντικείμενο της σύμβασης αφορά την ανάθεση υπηρεσιών για εξυπηρέτηση 48 δρομολογιακών γραμμών με πλοία, με προϋπολογισμένες δαπάνες που κυμαίνονται από 70.328.351,37 έως 95.339.212,80 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), ανάλογα με τη διάρκεια της σύμβασης (1 έως 2 έτη) και την κατηγορία των πλοίων. Η προσφεύγουσα υποστηρίζει ότι η παρεμβαίνουσα δεν πληρούσε τις προϋποθέσεις συμμετοχής, καθώς δεν διέθετε τα απαιτούμενα πιστοποιητικά ασφαλιστικής ενημερότητας από το ΝΑΤ και δεν είχε τη νόμιμη ιδιότητα πλοιοκτήτριας ή εφοπλίστριας του προσφερόμενου πλοίου κατά τον χρόνο υποβολής της προσφοράς.


ΕΣ/ΚΠΕ.ΤΜ.7/210/2018

Εκπόνηση μελέτης:..Με δεδομένα τα ανωτέρω η δαπάνη για την εκπόνηση μελέτης από την οποία θα προκύψει αν η Δ.Ε.Υ.Α. ... είναι βιώσιμη και το οικονομικό πρόβλημα της αντιμετωπίσιμο ή αν αυτή πρέπει να λυθεί, μπορεί να επιβαρύνει τον προϋπολογισμό του Δήμου ..., καθόσον το Δημοτικό Συμβούλιο αυτού είναι αρμόδιο να αποφασίσει, κατ’ άρθρο 11 του ν. 4483/2017, για τη λύση της Επιχείρησης, λογική δε προϋπόθεση για τη λήψη της ως άνω απόφασης αποτελεί η γνώση από αυτό αν η Δ.Ε.Υ.Α. του είναι βιώσιμη ή όχι και με ποιο τρόπο μπορεί αυτή να καταστεί βιώσιμη σε περίπτωση που αντιμετωπίζει σοβαρό οικονομικό πρόβλημα. Εξάλλου, η «...» αποτελεί αναπτυξιακή ανώνυμη εταιρεία φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης (με κύριο μέτοχο την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, με ποσοστό συμμετοχής 66,02%, και ακολουθούν το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων,με ποσοστό συμμετοχής 16,49%, η Ένωση Περιφερειών Ελλάδας, με ποσοστό συμμετοχής 9,61%, καθώς και πενήντα (50) ακόμη φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης με μικρά ποσοστά συμμετοχής), η οποία λειτουργεί σύμφωνα με τους κανόνες της εμπορικής και φορολογικής νομοθεσίας, καθώς και του ν. 2190/1920 και, ως εκ τούτου, η λειτουργία της είναι συνυφασμένη με τη λήψη αμοιβής, ανεξαρτήτως αν στο καταστατικό της περιλαμβάνεται άρθρο περί των «εσόδων - πόρων» της, το οποίο πάντως δεν προβλέπεται ως υποχρεωτικό περιεχόμενο του καταστατικού ανώνυμης εταιρείας κατά το άρθρο 2 του ν. 2190/ 1920. Περαιτέρω η «...» παρείχε τις υπηρεσίες της, κατά τους σύμφωνους με το χαρακτήρα της ως αναπτυξιακής ανώνυμης εταιρείας καταστατικούς σκοπούς της (άρθρο 3 του καταστατικού της) αφορώντες στην επιστημονική και τεχνική υποστήριξη φορέων τοπικής αυτοδιοίκησης (άρθρο 252 παρ. 3 περ. β΄ του Κ.Δ.Κ.), σε δήμο, ήτοι φορέα τοπικής αυτοδιοίκησης, και όχι σε τρίτο ιδιώτη. Συνεπώς, η εντελλόμενη με το ελεγχόμενο χρηματικό ένταλμα δαπάνη είναι νόμιμη και αυτό πρέπει να θεωρηθεί.


ΕΣ/ΤΜ.6/447/2018

Παροχή νερού ύδρευσης.(..) ζητείται η ανάκληση της 27/2017 Πράξης της 2ης Υπηρεσίας Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. ..., με την οποία κρίθηκε ότι κωλύεται η υπογραφή του υποβληθέντος για προσυμβατικό έλεγχο νομιμότητας σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α.... και της ανώνυμης εταιρείας με την επωνυμία «....» (....), με αντικείμενο την παροχή νερού ύδρευσης από τον ταμιευτήρα του φράγματος....λόγω της μη έκδοσης άδειας χρήσης νερού, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν.3199/2003 (ΦΕΚ Α΄ 280) και της Κ.Υ.Α. 146896/17.10.2014 ......Κατόπιν αυτών και σύμφωνα με όσα έγιναν δεκτά στην προηγούμενη σκέψη (υπό στοιχείο ΙΙ), δεν υφίσταται πλέον ο διακωλυτικός λόγος υπογραφής του σχεδίου σύμβασης μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α.... και του ...., όπως αυτός διαπιστώθηκε με την προσβαλλόμενη Πράξη, αφού ο .... διαθέτει άδεια χρήσης νερού για υδρευτική χρήση από το φράγμα Αποσελέμη... Κατ΄ ακολουθίαν των ανωτέρω, πρέπει η κρινόμενη αίτηση να γίνει δεκτή, να ανακληθεί η προσβαλλόμενη 27/2017 Πράξη και, δεδομένου ότι δεν διαπιστώθηκε στο πλαίσιο του προσυμβατικού ελέγχου, που ασκήθηκε από τη 2η Υπηρεσία Επιτρόπου του Ελεγκτικού Συνεδρίου στο Ν. ..., άλλος νόμιμος διακωλυτικός της υπογραφής λόγος, να υπογραφεί το σχέδιο σύμβασης μεταξύ της Δ.Ε.Υ.Α.... και του .....


ΝΣΚ/104/2022

Ερωτάται: α) ποια η νομική ισχύς των διατάξεων του άρθρου 215 του ν.4389/2016 (Α΄94), με το οποίο κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου η από 14-12-2015 «Σύμβαση Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου», έναντι του ν.δ.17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» (Α’236), εντός των πλαισίων του εθνικού δικαίου και β) βάσιμο ή μη των αντιρρήσεων της παραχωρησιούχου εταιρείας για την εφαρμογή ως προς αυτήν των διατάξεων του ν.δ. 17/1974, προκειμένου να απαλλαγεί των υποχρεώσεων που απορρέουν από αυτές και από τις Οδηγίες Οργάνωσης Πολιτικής Άμυνας (υπ’αριθμ.107/1/158 από 17-04-1991 της Υπηρεσίας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ/ Υπουργείου Δημόσιας Τάξης) και περαιτέρω να μην εφαρμόσει την υπ’ αριθμ. πρωτ. 5310/9/27/ 35-β’ από 02-12-2021 απόφαση της Υπηρεσίας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, περί χαρακτηρισμού της ως «Ανεξάρτητου Ιδρύματος» (Α.Ι.), κατ’ εφαρμογή του ν.δ. 17/1974, για τον περιφερειακό Αερολιμένα Καβάλας, τον οποίο αυτή διαχειρίζεται.(...)α) Οι διατάξεις του άρθρου 215 του ν.4389/2016(Α’94), με το οποίο κυρώθηκε και απέκτησε ισχύ νόμου η από 14-12-2015 «Σύμβαση Παραχώρησης για την αναβάθμιση, συντήρηση, διαχείριση και λειτουργία Περιφερειακών Αεροδρομίων Κρήτης, Ηπειρωτικής Ελλάδας και Ιονίου» δεν υπερισχύουν των διατάξεων του ν.δ. 17/1974 «Περί Πολιτικής Σχεδιάσεως Εκτάκτου Ανάγκης» (Α’236), διότι τα δύο νομοθετήματα ρυθμίζουν διαφορετικό αντικείμενο και ως εκ τούτου δεν ανακύπτει ζήτημα υπεροχής του ενός έναντι του άλλου. β) Ενόψει αυτού, η παραχωρησιούχος εταιρεία δεν ζητεί βασίμως να απαλλαγεί των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις του ν.δ.17/1974 και περαιτέρω να μην εφαρμόσει τις Οδηγίες Οργάνωσης Πολιτικής Άμυνας (υπ’αριθμ.107/1/158 από 17-04-1991 της Υπηρεσίας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ/ Υπουργείου Δημόσιας Τάξης) και την υπ’ αριθμ. πρωτ. 5310/9/27/ 35-β’ από 02-12-2021 απόφαση της Υπηρεσίας ΠΑΜ-ΠΣΕΑ του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, περί χαρακτηρισμού της ως «Ανεξάρτητου Ιδρύματος» (Α.Ι.), για τον περιφερειακό Αερολιμένα Καβάλας, τον οποίο αυτή διαχειρίζεται (ομόφωνα).