ΝΣΚ/125/2004
Τύπος: Γνωμοδότησεις Ν.Σ.Κ.
Συμφωνία μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Βουλγαρίας για την αμοιβαία προστασία και τον έλεγχο των ονομασιών οίνου. Κοινοτικό κεκτημένο.(..)Κατάσταση : Εκκρεμεί αποδοχή
Η Συμφωνία Ευρωπαϊκής Ένωσης – Βουλγαρίας ισχύει, υπό την εκδοχή ότι τα συμβαλλόμενα μέρη κοινοποίησαν γραπτώς κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 19 παρ.1 αυτής ότι οι αντίστοιχες απαιτήσεις για την έναρξη ισχύος της έχουν ολοκληρωθεί. Οι 35 προστατευόμενες ονομασίες βουλγαρικών οίνων με γεωγραφικές ονομασίες της νότιας αμπελοοινικής περιοχής «Trakiiska Nizina» (Θρακικής Κοιλάδας) δεν περιέχουν τη λέξη «Θράκη» αλλά ένδειξη στην ετικέτα ότι αυτή είναι η περιοχή παραγωγής των οίνων, ενώ ο «Τοπικός Οίνος Θράκης» που έχει κατοχυρωθεί από την Ελλάδα το 1997 περιέχει στην προστατευόμενη ένδειξη τη λέξη Θράκη. Η Συμφωνία είναι γενικού περιεχομένου και η Βουλγαρία όταν ενταχθεί στην Ε.Ε. θα αποδεχθεί ως κοινοτικό κεκτημένο όλη την ισχύουσα κοινοτική ονομασία για τα αμπελοοινικά προϊόντα καθώς και τη νομοθεσία για την περιγραφή, ονομασία, παρουσίαση και προστασία ενδείξεων, αναφορών και όρων αμπελοοινικών προϊόντων στην οποία, μεταξύ άλλων περιλαμβάνεται και ο «Τοπικός Οίνος Θράκης».
Ιστορικό Αναθεωρήσεων (Πιλοτική Εφαρμογή)
Σχετικά Έγγραφα
ΝΣΚ/462/2001
Κοινοτικό Δίκαιο - Γεωργία. Γαλακτοκομικά προϊόντα. Παραβίαση του άρθρου 13 του Καν.(ΕΟΚ) 2081/92.(..)Κατάσταση : Αποδεκτή
(Τριμελούς Επιτροπής) Η προστασία που θεσπίζει το άρθρο 13 του Καν. 2081/92 υπέρ των προστατευομένων αγροτικών προϊόντων, αφορά και την εξωτερική εμφάνιση και παρουσίαση του προϊόντος εφόσον αυτή είναι συστατικό και διακριτό χαρακτηριστικό στοιχείο, όπως συμβαίνει εν προκειμένω με την ΠΟΠ Φορμαέλα Αράχωβας Παρνασσού, της οποίας, η μορφή, το σχήμα, το χρώμα και το βάρος αποτελούν εντόνως διακριτά στοιχεία της ιδιαιτερότητας και της ταυτότητάς της. Περαιτέρω όμως, εκ των διαβιβασθέντων, χωρίς τεκμηρίωση και χωρίς αποδεικτικά, στοιχείων (π.χ. φωτογραφίες των τυριών, φωτοτυπίες ετικέτας, έρευνες, δημοσκοπήσεις κλπ) είναι αδύνατον να εκφέρει γνώμη η Τριμελής Επιτροπή ΝΣΚ για το εάν τα στοιχεία αυτά αποτελούν απομίμηση ή υπαινιγμό ή οποιαδήποτε άλλη πρακτική ικανή να παραπλανήσει το κοινό όσον αφορά στην πραγματική καταγωγή του προϊόντος με την ονομασία ΣΑΓΑΝΟΤΥΡΙ, πολύ δε περισσότερο εφόσον δεν είναι δυνατόν να κριθεί -ελλείψει των στοιχείων- εάν το τυρί αυτό παρουσιάζεται στο εμπόριο όπως απαιτεί η οδηγία 79/112/ΕΟΚ του Συμβουλίου της 18ης -12-1978 περί προσεγγίσεως των νομοθεσιών των κρατών μελών σχετικά με την επισήμανση και παρουσίαση των τροφίμων που προορίζονται για τον τελικό καταναλωτή καθώς επίσης και η διαφήμισή τους.
ΣτΕ/1148/2009
Κατά την έννοια των πιο πάνω διατάξεων, σε περίπτωση που προδιαγραφές ιατροτεχνολογικών προϊόντων έχουν καταστεί αντικείμενο εναρμόνισης σε κοινοτικό επίπεδο, όπως μέσω μονογραφιών της ευρωπαϊκής φαρμακοποιίας, οι οποίες θεσπίζουν κοινούς τεχνικούς κανόνες, μεταξύ άλλων, για τα χειρουργικά ράμματα, οι τεχνικές προδιαγραφές που θέτουν οι αναθέτουσες αρχές στις διακηρύξεις διαγωνισμών για τη σύναψη σύμβασης δημόσιας προμήθειας, πρέπει να συνάδουν προς τα οριζόμενα με τις εν λόγω πράξεις εναρμόνισης. Εξάλλου, οι αναθέτουσες αρχές επιτρεπτώς μεν θέτουν τεχνικές προδιαγραφές για τα υπό προμήθεια ιατροτεχνολογικά προϊόντα με αναφορά σε επιδόσεις ή λειτουργικές απαιτήσεις που αφορούν στην προστασία της υγείας και της ασφάλειας και μπορούν να βαίνουν και πέραν των «βασικών απαιτήσεων» της Οδηγίας 93/42/ΕΟΚ (και των αντίστοιχων προτύπων) ή των σχετικών κοινών τεχνικών κανόνων, όμως, οι προδιαγραφές που τίθενται με τον τρόπο αυτό πρέπει να είναι αρκούντως ακριβείς και σαφείς, όπως επιβάλλεται από τις γενικές αρχές της ίσης μεταχείρισης και της διαφάνειας που διέπουν τις διαδικασίες σύναψης δημόσιων συμβάσεων. Πράγματι, σύμφωνα με τις αρχές αυτές, τα κριτήρια αξιολόγησης των προσφορών πρέπει να διατυπώνονται έτσι ώστε, αφενός, να επιτρέπεται στους ενδιαφερόμενους οι οποίοι είναι καλώς πληροφορημένοι και επιμελείς να τα κατανοούν πλήρως και να τα ερμηνεύουν με τον ίδιο τρόπο, και, αφετέρου, να παρέχεται επαρκής εγγύηση περί της εφαρμογής τους από τη Διοίκηση κατά τρόπο αντικειμενικό και ενιαίο ως προς όλους τους προσφέροντες (Ε.Α. 603/2009, πρβ. ειδικά για διαγωνισμούς με κριτήριο ανάθεσης τη συμφερότερη προσφορά, όπως ο επίδικος Σ.τ.Ε. 2183/2004 7μ., Ε.Α. 113/2008).